.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سد گلورد نکا سال آینده آبگیری می‌شود

فرماندار شهرستان نکا گفت: سد گلورد نکا سال آینده آبگیری می‌شود.


به گزارش شمال نیوز رضا آزادی‌کناری در گفت وگو با فارس اظهار داشت: سد گلورد نکا از جمله طرح‌های بزرگ مهر ماندگار است که با تزریق اعتبارات مناسب در سال آینده آبگیری می‌شود.

وی با اشاره به رکود بیش از 40 سال در انجام عملیات ساخت این سد افزود: در دوران گذشته اعتبارات به صورت قطره چکانی به این سد تزریق می‌شد و اکنون با گذشت 48 سال از آغاز عملیات اجرایی، این سد در  دوران دولت  نهم و دهم اوج رشد و شکوفایی خود را می‌گذراند.

آزادی‌کناری با اشاره به جلسه برنامه‌ریزی درباره تزریق اعتبارات مناسب به سد گلورد و بررسی مشکلات احتمالی خاطرنشان کرد: استاندار مازندران در این جلسه بر این باور بودند که با تخصیص بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار، سد گلورد به عنوان محوری‌ترین طرح از طرح‌های مهر ماندگار است.

فرماندار شهرستان نکا افزود: با آبگیری این سد بزرگ در منطقه شرق مشکل کم‌آبی حدود 30 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه بهشهر و نکا و قسمتی از گلوگاه برطرف و از خسارت‌های احتمالی در صورت بروز خشکسالی جلوگیری می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این سد هزینه شده، ادامه داد: میزان پیشرفت ساخت دیواره سد 53 درصد و تکمیل همزمان شبکه آب رسانی آن نیز 64 درصد گزارش شده است.

آزادی‌کناری خاطرنشان کرد: سد گلورد با حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی، نیازمند اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال است.

فرماندار نکا مهم‌ترین اهداف ساخت این سد را آبیاری اراضی کشاورزی دشت نکا و بهشهر عنوان کرد و متذکر شد: این سد 30 هزار هکتار از اراضی را مشروب می‌کند که سیل 50 ساله را این سد جذب می‌کند و 80 درصد از سیل 100 ساله را نیز کاهش می‌دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : سد گلورد , نکا , آبگیری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.