.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دعای خیر مردم بدرقه راه قهرمانان:
افتخار آفرینی دو دلاور مازندرانی در شب طلایی المپیک
بهداد سلیمی در رقابت فوق سنگین وزنه‌برداری و قاسم رضایی کشتی گیر فرنگی شهرستان آمل در وزن 96 کیلو المپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال طلا دست یافتند.

بهداد سلیمی در رقابت فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال طلا رسید.

به گزارش فارس، در آخرین شب رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک 2012 لندن، امشب وزنه‌برداران فوق سنگین به مصاف هم رفتند تا قوی‌ترین مرد المپیک در پایان این رقابت مشخص شود.

چهارمین طلا برای کاروان ایران/سلیمی قوی‌ترین مرد جهان شد‎


بهداد سلیمی که سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان 2011 پاریس وزنه 214کیلویی را مهار کرد تا رکورد جهان یک کیلوگرم افزایش پیدا کند برای آغاز رقابت امشب خود با وزنه 201 کیلوگرم اغاز کرد که موفق به مهار آن شد.

چهارمین طلا برای کاروان ایران/سلیمی قوی‌ترین مرد جهان شد‎



سلیمی در حرکت دوم وزنه 205 کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم نیز وزنه 208 کیلوگرم را بالای سر برد.

در حرکات دوضرب سلیمی که در قهرمانی جهان در حرکات دوضرب 250 کیلوگرم را مهار کرده و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود کار خود را در المپیک با وزنه 247 کیلویی آغاز کرد. وی در حرکت دوم وزنه 264 را که رکورد جهان و المپیک است انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد و از زدن حرکت سوم امتناع کرد تو طلای این وزن را به خود اختصاص داد.

چهارمین طلا برای کاروان ایران/سلیمی قوی‌ترین مرد جهان شد‎


همچنین سجاد انوشیروانی که سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان 2011 پاریس وزنه با وزنه 198 کیلویی به مدال برنز رسیده بود، امشب در المپیک کار خود را در یک ضرب با مهار این وزنه آغاز کرد.

قاسم رضایی سومین مدال طلای کشتی فرنگی ایران را کسب کرد


وی برای حرکت دوم خود از پس مهار 204 کیلویی برنیامد اما در دفعه سوم این وزنه را مهار کرد.

در رقابت‌های دوضرب نیز وی با مهار وزنه 237 کیلوگرم در حرکت اول کار را آغاز کرد. سجاد در حرکت دوم وزنه 245 را درخواست کرد که با موفقیت آن را بالای سر برد.

وی در حرکت سوم وزنه 251 را انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد ولی با مجموع 449 کیلوگرم به کار خود خاتمه داد و صاحب گردن آویز نقره شد.

قاسم رضایی سومین مدال طلای کشتی فرنگی ایران را کسب کرد

 

همچنین نماینده وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی مقابل کشتی‌گیر روس در فینال المپیک لندن سومین مدال طلای را به ارمغان آورد تا ایران برای نخستین بار قهرمان المپیک در کشتی فرنگی شود.

 قاسم رضایی فرنگی‌کار آملی وزن 96 کیلوگرم کشورمان که با پیروزی مقابل نمایندگان ترکیه، ارمنستان و کوبا به فینال مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک رسیده بود، در دیدار نهایی نیز از سد کشتی‌گیر قدرتمند روسیه گذشت و قهرمان شد.

رضایی در این دیدار در 2 تایم و با نتایج (2 بر صفر) و (یک بر صفر) مقابل رستم توتروف، دارنده مدال برنز 2011 جهان از روسیه به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

قاسم رضایی سومین مدال طلای کشتی فرنگی ایران را کسب کرد


این مدال سومین طلای ایران در مسابقات کشتی فرنگی بود که باعث قهرمانی کشتی فرنگی کشورمان در بازی‌های المپیک شد.

ایران با 3 مدال طلا با بیشترین طلا در مجموع تیمی قهرمان شد؛ روسیه با 2 طلا، یک نقره و 2 برنز نایب قهرمان شد. کوبا و کره‌جنوبی هم با یک طلا به طور مشترک سوم شدند.

این برای نخستین بار است که فرنگی‌کاران موفق به کسب 3 مدال طلا در بازی‌های المپیک شده است.

پیش از این کشتی فرنگی در المپیک‌های گذشته صاحب یک مدال برنز در المپیک 1960 رم توسط محمد پذیرایی و یک نقره توسط رحیم علی‌آبادی در المپیک 1972 مونیخ کسب کرده بود که المپیک لندن تاریخی‌ترین نتیجه تاریخ کشتی فرنگی در تمام ادوار المپیک است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 17 مرداد 1391
درود
درود
بر جوان دیار شیران
پهلوان سرزمین مردان
بهداد سلیمی
مردم مازندران تبریک
به امید چهار سال بعد و حضور بهداد و بهادر

یک ساروی 18 مرداد 1391
تبرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییک !
نا شناس 18 مرداد 1391
ماشاالله دلاور مرد مازنی....غرور سرتاپای مارو فر گرفت...دوست داریم
نا شناس 18 مرداد 1391
پهلوانان مازندرانی افتخار آفرینان ایران زمین بوده اند . .
از بهداد سلیمی و نوشاد عالمیان و قاسم رضایی و بشیر باباجانزاده گرفته تا کشتی گیران آزاد کار کشورمان و خانوم سوسن حاجی پور . .
همه از افتخارات دیار پهلوان خیز مازندران میباشد .
زنده باد مازندران و مازندرانی
م--ن 18 مرداد 1391
مازندران یک شب با غرور وافتخاری را پشت سر گذاشت دنیا به این افتخار آفرین گفت تبریگ ...به همه شیرمردان شیر زنان مازندرانی خصوصا قائمشهری وآملی تبریگ میگوئیم --- نائیج
عرب فيروزجايي 18 مرداد 1391
امروز همه همكارانم در تهران به من همشهريانت كاري كردند كارستان . اين برايم يك دنيا ارزش داره كه مازنيها با تمام بي توجيها .توجه همگان را به خود جلب ميكنند درود بردلاورمردان خطه غيور مردان وولايت مداران
عرب فيروزجايي 18 مرداد 1391
امروز همه همكارانم در تهران به من همشهريانت كاري كردند كارستان . اين برايم يك دنيا ارزش داره كه مازنيها با تمام بي توجيها .توجه همگان را به خود جلب ميكنند درود بردلاورمردان خطه غيور مردان وولايت مداران
جعفری 18 مرداد 1391
درود بر شیرمرد پایتخت عبویان طبرستان قاسم رضایی
و درود بر بهداد سلیمی شیر مرد علوی
آملی ها و قائمشهری ها کارشان را انجام دادند ، اکنون نوبت به حماسه سازی جوبیاری هاست ، دعای ما هم پشت و پناهشان ، یا علی مدد
دیشب به دوستم میگفتم ، امشب همه ی مدال ها مال ماست ، فقط کافیست یا علی بگویند ، امشب شب ماست ، شب اسلام است ، شب یاران علی ..

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.227 seconds.