.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صبح امروز انجام شد؛
برگزاری دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده زن میاندوردی
شمال نیوز: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات قاتلان زن دارابکلایی صبح امروز برگزار شد که در جدیدترین خبر رسیدگی به پرونده قتل روابط عمومی دادگستری کل مازندران در اطلاعیه‌ای آخرین تصمیمات جلسه رسیدگی به اتهامات را اعلام کرد.

به گزارش شمال نیوز؛ زن جوان 21 ساله روستای داراب‌کلای میاندورود در تاریخ 10 اردیبهشت امسال برای درمان از منزل خود خارج شد که این خروج از منزل باعث شد تا او دیگر به خانه برنگردد.

این زن جوان که به دست چند جوان به‌اصطلاح مسافرکش به قتل رسید چند روزی تیتر یک خبرگزاری‌ها و جراید بود.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات قاتلان زن دارابکلایی صبح امروز پنج‌شنبه برگزار شد که در جدیدترین خبر رسیدگی به پرونده قتل روابط عمومی دادگستری کل مازندران بعد‌از‌ظهر امروز در اطلاعیه‌ای آخرین تصمیمات جلسه رسیدگی به اتهامات را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: این جلسه با حضور ع ـ ب متهم ردیف اول همراه با وکیل تسخیری، م ـ ر متهم ردیف دوم همراه با وکیل انتخابی و خانواده مقتوله خدیجه رمضانی به همراه وکیل آنها در شعبه اول کیفری دو استان با حضور سه قاضی از ساعت 10 صبح تشکیل شد و تا پایان وقت اداری امروز ادامه داشت.

دادستان عمومی و انقلاب نکا در این جلسه با قرائت کیفر خواست متهمان از دادگاه تقاضای مجازات متهمان را درخواست کرد و سپس پدر، مادر و همسر مرحومه با قرار گرفتن در جایگاه شکات از دادگاه اشد مجازات متهمان را خواستار شدند.

متهم ردیف اول در این جلسه با تشریح جزئیات حادثه گفت: تمام ضربات چاقو و تبر را خودم به مقتوله وارد کردم.

متهم ردیف دوم هم به بیان اقدامات خود در این پرونده پرداخت تا پس از شور قضات،کاظم‌زاده رئیس دادگاه شعبه اول کیفری دو مازندران حاصل تصمیمات را اعلام کرد.

کاظم‌زاده اعلام کرد: با توجه به اینکه اصل جسد بنا به راهنمایی و اظهارات متهمان و تشریح صحنه قتل توسط آنها کشف شد، بقایای جسدی بوده است که احیانا مورد طعمه حیوانات قرار گرفت و فقط دو فک، جمجمه، چند قطعه استخوان، لباس و کفش مقتوله کشف شد.

با توجه به ضرورت تشخیص حتمی و اطمینان کامل این امر که بقایای جسد مکشوفه متعلق به خانم خدیجه رمضانی دارابی است، دادگاه با نظریت بیشتر اعضا به این نتیجه رسید که آزمایش DNA از بقایای جسد باقی‌مانده مقتوله در پزشکی قانونی صورت گیرد تا پزشکی قانونی با قید فوریت حداکثر دو هفته نسبت به اعلام نتیجه آزمایش DNA اقدام کرده و دادگاه در اسرع وقت، آخرین دفاع متهمان را برگزار و نسبت به صدور حکم اقدام کند.

لازم به ذکر است در این جلسه نظر به اهمیت این موضوع  دو تن از معاونان رییس کل دادگستری استان نیز حضور داشته اند . /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ب 4 تير 1394
سلام,اخه چرا چرا چرا ؟؟
چرا انقدر دارید ادامه میدید؟؟
این اقایون حالا به قصد هر چیزی اون زنه تنهارو کشتن,اگه قصدشون دزدی بود اذیتش میکردن یا حتی گروگان گیری,پس دیگه چرا کشتنش؟؟
بدتر از اون اینه که هنوز دارن نفس میکشن,این قاتلارو باید بدن خود مردم بکشن.
نه اینکه بد از این همه روز هنوز نمیتونید حکم صادر کنید دارید یجوری دفاع میکنید ازشون؟؟
اینا باید به دست مردم کشته شن تا درس عبرت بشه,تا بدونن هر اشتباهی یه تاوانی داره.
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 7 تير 1394
اگه قرار باشه براي هركاري مردم دست بكار بشه كه مملكت به هم ميريزه ! اينقدر احساساتي نباشيد .
س 4 تير 1394
سلام,وقتی میدونید چرا بازم میگید جلسه بعد.!؟
ما مردم دق کردیم اون پدر مادر چی؟؟
این اقایون قاتل حالا به هر نیتی که اینکارو کردن قتل بوده اونم عمد,دیگه خفه کردن نبود که بگیم غیر عمد,باید اعدام شن این حکم همون روز اول باید صادر میشد.
ارشام 4 تير 1394
سلام
درسته که دادگاه اصل بر برائت متهم میگیرن !در این موارد خاص که باعث رعب و وحشت در اجتماع شده چرا اینقدر معتل میکنند!اینجوری راه فرارشونو بیشتر میکنند!همراه خودشون اسپری تبر چاقو چسب 5سانتی همه الات ادم ربایی و قتل رو داشتن به نظر قضات محترم این ها محارب و دشمتن اجتماع نیستند ؟نبایید هردو قصاص شوند ؟خودتونو جای خانوادش بذارید چن تکه استخون دخترشونو خاک کردن این بی حرمتی به متوفی نبود ؟ به جسدش هم رحم نکردند!یک حیوان هم همچین درندگی نداره چه برسه به جانشینان خداددر روی زمین!!!!با قصاص هر دو نفر عدالت اسلامی رو نشون بدین! !!!!
رحمانی خلیلی 4 تير 1394
سلام نماز روزه ها قبول از مسئولین میخوام که وقتی کسی قتل میکنه حکمش که معلومه دیگه چرا کشش میدن میخواین بدونید که چطوری کشته که چی به هر حال کشت قاتله باید اعدام بشه باید تقاصشو پس بده پس اگه نمیتونن اعدامش کنن بدن دست مردم خودشون میدونن چطور برخورد کنن با این قاتلین
جانباز 4 تير 1394
ضمن تشکرازاقدامات مقامات قضائی وهمچنین نیروی انتظامی!
نتیجه این وقت کشی های بیموردچیزی جزاین نخواهدبودالا اینکه متهمان درزندان یابعبارت ساده تردانشگاه تعلیم بازجوئی ها!!به اوناآمزش میدن که بیخودی هر3نفر خودتونوبکشتن ندید!!!بیاید1نفرهمه چیزروگردن بگیرید!وبقیه آزادبشن!!!وبراثراینوقت کشی هااصل قضیه نیزازاون تب وتاب میافتدو ریش سفیدان وساطت میکنندوچه بسارضایت هم گرفتن!!!
میگیدنه گذشت زمان این ادعای بنده رونیزاثبات خواهدکرد!
صابر 4 تير 1394
ماه رمضان اعدام نمی کنند
طاها 4 تير 1394
لعنه الله علی القوم الظالمین..
دلسوز 4 تير 1394
میگن ی نفر که متهم ردیف اوله فقط اعدام میشه اون دومیه چند سال زندانی.
این جنایت خانوادگی نیست که یکی رو اعدام کنید و دیگری رو به عنوان شریک جرم زندانی کنن . این جنایت جنبه عمومی داره امنیت منطقه رو ناامن کردن خواهشن مجازات این جنایتکارها را بدین بدست مردم . کاری میشه که دیگه کسی در این منطقه فکر چنین جنایتی نمیکنه.
علی 5 تير 1394
مرد جوانی آذرماه 1391 در بهشهر به‌ علت اعتیاد به مواد مخدر، همسر 26 ساله و دو فرزند پسر 17 ماهه و سه ساله‌اش را به قتل رساندوتاکنون هم هیچ حکمی هم برا او صادر نشده و در ندان بسر می برد و هستند از این دسته جانیان که خلق و خوی حیوانی داشته و اعمال آن ها شاید بدتر از حیوانات درنده هم باشد ولی متاسفانه در زندان بسر می برند و شاید هم در این فکر هستند تا خانواده قزبانیان گذشت کنند و آن ها بتوانند آزاد شوند و دوباره بدنبال این اعمال جنون آمیز باشند بنابراین این جنایات باید در اسرع وقت بررسی و حکم قطعی هم هر چه زودتر به مرحله اجرا در بیاید.
به امید صدور رای عادلانه از مقامات قضایی در کم ترین زمان .
معصومه 4 تير 1394
واقعا متاسفم اگه این اتفاق واسه یک پچه پولدار یا اون بالا بالایی هم انقدر صبر میکردید تا حالا اعدام میشدن
ناشناس 5 تير 1394
با توجه به حساسیتی که مردم منطقه نسبت به این پرونده دنبال میکنن وبرای آرامش بخشیدن به مردم و جلوگیری از اتفاقات مشابه باید هر چه سریعتر این حکم این پرونده اجرایی شود و قاتلان بی وجدان به سزای عمل خود برسن.
نا شناس 4 تير 1394
خدا ازسر تقصیرات همه بگذره..جوونای ما متاسفانه معلوم نیست دارند چیکار میکنند..ای کاش یه لحظه همه ی ما از خدا برای هر اقدامی بترسیم و به عاقبت کارمون فکرکنیم..
نا شناس 4 تير 1394
سلام مگه پزشكي قانوني اعلام نكرده بود((بر اساس اقدامات اولیه کارشناسی و بررسی گروه های خونی ،فرمول دندانی ، بررسی استخوانی و دی ان ای که انجام گرفت، مشخص شد این جسد مربوط به زنی میباشد که تقریبا در 14 روز پیش به قتل رسید)) چطور شد دوباره بايد آزمايش DNA انجام بشه!!!!
پاسخ ها به این نظر
س 5 تير 1394
سلام,بله دقیقا همینطوره.
اینکارو میکنن تا حکم صادر نکنن و این اقایون قاتل ازاد شن,بازم تکرار شه کارشون.
این قتل خیلی واس مردم مهمه,پس حکمشم باید عادلانه باشه.تو روز هزارتا قتل انجام میشه ولی این فرق میکرد.
xxxxx 4 تير 1394
انقدر تمدید میکنن تا انصراف بدن از قصاص. صحت و سقم این قضیه رو نمیدونم، ولی شنیدم میگن واسه اعدام،خانواده مقتول باید حق طناب واریز کنن. باز هم اگه کسی در این مورد بیشتر اطلاعات داره بگه.
پاسخ ها به این نظر
6***** 6 تير 1394
چون مقتول زن بوده و قاتل مرد براي قصاص بايد تفاوت مبلغ شرعي پرداخت بشه.
نا شناس 6 تير 1394
حق طناب مبلغش چقدر است ؟
یعنی هم دخترشان را بدند هم پول حالا یکی نداشت چی باید کشته بشه
نا شناس 7 تير 1394
چون دیه مرد دو برابر زنه باید نصف دیه قاتل رو بدن تا اعدامش کنن!!
صابر 5 تير 1394
کاشکی بجای این دختر یکی از این ساپورت پوش ها که دکمه مانتو راهم باز می کنند و برای گمراه کردن جوانان اینطور میگردند هدایت پزیر هم نیستند و مغرضند این بلا سرشان می امد
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 6 تير 1394
فازت چیه؟ توهم میزنیا
ساروی 6 تير 1394
سلام,دختر ساپورت پوشم ادمه حق زندگی داره.
درسته منم با دختر ساپورت پوش مخالفم,هرکی قاتل باید اعدام شه,جز قتل عمد,نه اینکه بدزدی ببری جنگل تبر بزنی,اخه کی اینکارو میکنه؟؟نامرد فقط میکشتی میبردی همونجا که سوار کردی.
واس این قتل باید ماه ها صبر کرد تا حکم بدن؟؟واس حکمش نباید یه ثانیه صبر کرد.
واقعا تاسف باره واقعا.
نا شناس 6 تير 1394
اینقدر داداگاه ایران بی نظمه که هنوز بعد از یکماه دنبال DAN هست واقعاً متاسفیم
پاسخ ها به این نظر
امر علي 6 تير 1394
اون DNA مجيد دلبندم
حقوقدان 6 تير 1394
فاضل ديه

مقصود از تعبير فاضل ديه در کلمات فقها مقدار مازاد بر ديه مجني عليه در فرض متفاوت بودن ديه او با ديه جاني است، مانند جايي که مقتول يک مرد باشد، ليکن قاتل دو مرد يا بيشتر باشند. در اين صورت، براي قصاص همه قاتلان، اولياي مقتول بايد مقدار فزوني ديه دو مرد نسبت به يک مرد را که ديه کامل است به اولياي قاتل پرداخت کنند. همچنين اگر کشته شده زن و کشنده مرد باشد، اولياي دم زن بايد نصف ديه کامل را که مازاد بر ديه زن است به اولياي مرد بدهند و سپس او را قصاص کنند.. حکم ياد شده در قصاص اعضا نيز جاري است.

منبع: فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم‌السلام، ج۵، ص۶۳۵


همچنين با توجه به نص صريح قانون مجازات اسلامي مصوب سال 92؛

ماده 382- هرگاه زن مسلماني عمداً كشته شود، حق قصاص ثابت است لكن اگر قاتل، مرد مسلمان باشد، ولي دم بايد پيش از قصاص، نصف ديه كامل را به او بپردازد و اگر قاتل، مرد غير مسلمان باشد، بدون پرداخت چيزي قصاص ميشود. در قصاص مرد غيرمسلمان به سبب قتل زن غيرمسلمان، پرداخت مابهالتفاوت ديه آنها لازم است.


و پيشنهاد؛

در موردی که مردی زنی را به عمد به قتل برساند ولی ­ّدم زن می‌تواند با قاتل بر پرداخت دیه مصالحه کند یا با پرداخت فاضل دیه وی را قصاص نماید یا از قاتل دیه زن را بگیرد، چه ولی­ّ دم متمکن از پرداخت دیه باشد چه نباشد و در صورتی که ثابت شود قاتل معسر از پرداخت دیه است به استناد صحیحه ابی‌بصیر می‌توان از اقارب و در مرحلة بعد از بیت‌المال دیه گرفته شود، همان­طور که در برخی موارد جنایت شبه‌عمد که جنایت­کار مالی ندارد و نیز در جنایت خطای محض که عاقله توانایی ندارند یا جانی اصلاً عاقله ندارد، قانون مجازات اسلامی به ضمان بیت‌المال معتقد است.

با تشكر حقوقدان
نا شناس 6 تير 1394
فقط با جانیان با اعدام مقابله کرد.
ناشناس-از ساري 6 تير 1394
شما رو به جان فرزنداتون قسم ميديم هر دو تا رو اعدام كنين.راستي آزمايش دي ان ا چند بار؟؟؟؟؟ مردم هالو نيستن.
ناشناس-از ساري 6 تير 1394
مگه تو زورگيري اعلام نكردين كه بدون واريز مبلغ خود دولت وارد عمل ميشه و طرف قصاص ميشه؟؟؟
اشناس 6 تير 1394
انقدلفتش میدن تا اتیشه مردم فروکش کنه_یدفه دیدی ای دله قافل قاتلارو کامنده دادگستری کردن! تعجب نداره والا
ناشناس 5 تير 1394
توی تهران پسره رو واسه ۷۰ هزار تومن زورگیری خیلی سریع اعدام کردن اونوقت اینا ادم کشتن هنوز دارن نفس میکشن
سعید 7 تير 1394
دخترامون را کلاس اوقات فراغت تابستانه می خواهیم بفرستیم می ترسیم .شهدا امنیت مرزها را ایجاد کردند پلیس وقوه ضاییه باید امنیت درونی راتامین کنند.یک خواهش هم از رسانه ها دارم جو نا امنی ندهید اینجوری اشرار و مفسدین جرأت بیشتری پیدا می کنند.نا امنی بیشتر می شود.
نا شناس 6 تير 1394
هنوز این دونفرزنده اند؟والله اگه تشکیلات دادگستریها ودادگاهها برچیده بشه بسیاری ازاین جرمها کم میشه قبول کنین!من اگه بودم نه تنها دیه نمیدادم بلکه ضمن اعدام اون کثافتها دیه هم میگرفتم.
نا شناس 6 تير 1394
حقوقدانا!!!!!ول کنین این کلمات قلنبه سلنبه سلنبه قلنبه و....رو دوتاکلمه ساده که اینهمه پیچوندن نداره
سینا 8 تير 1394
چراانقدرطول میدین؟ای خدا!!!!!!!
این قاتلین راباید زنده جلوی سگ های وحشی ببریم تا پوست وگوشت انهاروبخرندوروی انهاهم بایدازمایش DNAانجام شود..
شیوا 8 تير 1394
چرا دست دست می کنید فقط و فقط اعدام
fatameh 7 تير 1394
nmidonam shoma chtor mosaheba mikonid
baid bagam man dar an jalaseh hozor dashtam
hich adalati dar an jalase vojod nadasht
v bishtar shbahat be ik srial dashth ta dadgah kifar khast

mitonam baz ham az bi adalati begam
he...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.279 seconds.