.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد. چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.(ادامه)
کودکان به طور ویژه به کلوچه‌ها و بیسکویت‌های مملو از شکلات، شکر و خامه علاقه دارند، اما آیا این خوراکی‌های محبوب و دوست داشتنی واقعا برای بچه‌ها مفید هستند؟ به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
کودکان به طور ویژه به کلوچه‌ها و بیسکویت‌های مملو از شکلات، شکر و خامه علاقه دارند، اما آیا این خوراکی‌های محبوب و دوست داشتنی واقعا برای بچه‌ها مفید هستند؟(ادامه)
نقاط سیاه روی موزهای سالم دارای نوعی پروتئین است که به کاهش رشد سلول های تومور و سرطان کمک می کند. چرا موز سیاه خواص بیشتری دارد؟
نقاط سیاه روی موزهای سالم دارای نوعی پروتئین است که به کاهش رشد سلول های تومور و سرطان کمک می کند.(ادامه)
سرطان پروستات دومین سرطان از نظر میزان شیوع و اولین سرطان کشنده بین مردان ایرانی است. درمان سرطان پروستات عارضه و هزینه بسیار زیادی دارد و لازم است تا مردان بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند. ۷ توصیه برای پیشگیری از سرطان پروستات
سرطان پروستات دومین سرطان از نظر میزان شیوع و اولین سرطان کشنده بین مردان ایرانی است. درمان سرطان پروستات عارضه و هزینه بسیار زیادی دارد و لازم است تا مردان بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند.(ادامه)
صبحانه در فرهنگ سلامت ما ایرانی‌ها و در عرصه پزشکی به عنوان کامل‌ترین غذا شناخته شده است. اما هر وعده غذایی صبحگاهی مغذی و پر کالری لزوما خوب نیست. این صبحانه‌ها بیمارتان می‌کنند
صبحانه در فرهنگ سلامت ما ایرانی‌ها و در عرصه پزشکی به عنوان کامل‌ترین غذا شناخته شده است. اما هر وعده غذایی صبحگاهی مغذی و پر کالری لزوما خوب نیست.(ادامه)
روزه‌داری احتمال ابتلا به بیماری‌ها از جمله افسردگی و استرس، افزایش فشار خون، میگرن، افزایش وزن، بی‌خوابی و گاهی دیابت را کاهش می‌دهد. اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
روزه‌داری احتمال ابتلا به بیماری‌ها از جمله افسردگی و استرس، افزایش فشار خون، میگرن، افزایش وزن، بی‌خوابی و گاهی دیابت را کاهش می‌دهد.(ادامه)
اگر بعد از مصرف وعده‌های غذایی سنگین و یا پرخوری در تعطیلات، تصمیم می‌گیرید که در روز‌های آینده تعداد کالری دریافتی خود را بشمارید، کم غذا بخورید و یا یک وعده غذایی را حذف کنید، در اشتباه هستید. چند اشتباه رایج برای رفع پشیمانی از پرخوری
اگر بعد از مصرف وعده‌های غذایی سنگین و یا پرخوری در تعطیلات، تصمیم می‌گیرید که در روز‌های آینده تعداد کالری دریافتی خود را بشمارید، کم غذا بخورید و یا یک وعده غذایی را حذف کنید، در اشتباه هستید.(ادامه)
مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک در حالی تا ۱۷ فروردین‌ماه ادامه دارد که مرحله سوم آن نیز از ۱۸ فروردین ماه آغاز خواهد شد؛ طرحی که «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی مشمولان از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.
۱۸ فروردین؛ آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک
مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک در حالی تا ۱۷ فروردین‌ماه ادامه دارد که مرحله سوم آن نیز از ۱۸ فروردین ماه آغاز خواهد شد؛ طرحی که «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی مشمولان از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. (ادامه)
لازم است نقش کیسه صفرا را بدانید تا آگاه باشید بدون آن چه چیزهایی را از دست می‌دهید. کیسه صفرا یک عضو کوچک گوارشی در شکمتان است، درست پشت کبد. چگونه می‌توان بدون کیسه صفرا زندگی کرد؟
لازم است نقش کیسه صفرا را بدانید تا آگاه باشید بدون آن چه چیزهایی را از دست می‌دهید. کیسه صفرا یک عضو کوچک گوارشی در شکمتان است، درست پشت کبد.(ادامه)
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ابدا سبد کالری معیشت کارگران دستکاری نشده است و هر نظری را که انستیتو تغدیه که قانون‌گذار مشخص کرد، مشخص کند «علی رأسی و عینی» است. کف حقوق کارگران ۲۵ میلیون تومان می‌شود؟
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ابدا سبد کالری معیشت کارگران دستکاری نشده است و هر نظری را که انستیتو تغدیه که قانون‌گذار مشخص کرد، مشخص کند «علی رأسی و عینی» است.(ادامه)
بررسی ها و مطالعات پزشکی نشان داده است که روزه داری برای تمامی بیماران ضرر ندارد و هستند برخی از بیماران که روزه گرفتن برای سلامت آنها مفید است. روزه داری برای کدام بیماران خطر ندارد؟
بررسی ها و مطالعات پزشکی نشان داده است که روزه داری برای تمامی بیماران ضرر ندارد و هستند برخی از بیماران که روزه گرفتن برای سلامت آنها مفید است.(ادامه)
عضو هیئت علمی تغذیه پژوهشکده سرطان معتمد با اشاره به اهمیت روزه‌داری، گفت: ماه رمضان فرصتی برای بهبود سلامتی و حذف عادت های غذایی غلط است. ماه مبارک رمضان زیاد برنج و ماکارونی مصرف نکنید
عضو هیئت علمی تغذیه پژوهشکده سرطان معتمد با اشاره به اهمیت روزه‌داری، گفت: ماه رمضان فرصتی برای بهبود سلامتی و حذف عادت های غذایی غلط است.(ادامه)
رسم پسندیده خانه تکانی ایرانیان در آستانه سال نو، میلیون‌ها خانه ایرانیان را در روز‌های پایانی اسفند ماه، جلایی دوباره بخشیده و پاکی و تمیزی را به ارمغان می‌آورد. ۹ مزیت باورنکردنی خانه تکانی‌های عید که احتمالا نمی‌دانید
رسم پسندیده خانه تکانی ایرانیان در آستانه سال نو، میلیون‌ها خانه ایرانیان را در روز‌های پایانی اسفند ماه، جلایی دوباره بخشیده و پاکی و تمیزی را به ارمغان می‌آورد.(ادامه)
مرحله دوم "طرح فجرانه کالابرگ" از امروز آغاز شد و براساس اعلام وزارت رفاه، به دهک‌های یک تا هفتم مبلغ ۲۲۰ هزار تومان برای هر نفر در نظر گرفته شده است که این مبلغ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. واریز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ به حساب سرپرستان خانوار
مرحله دوم "طرح فجرانه کالابرگ" از امروز آغاز شد و براساس اعلام وزارت رفاه، به دهک‌های یک تا هفتم مبلغ ۲۲۰ هزار تومان برای هر نفر در نظر گرفته شده است که این مبلغ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.(ادامه)
ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار‌های دهک اول تا هفتم درآمدی از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود. آغاز ماه دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از ۱۸ اسفند
ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار‌های دهک اول تا هفتم درآمدی از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود.(ادامه)
یحیوی با تاکید بر اینکه یارانه هیچ ارتباط موضوعی با کالابرگ الکترونیکی ندارد، تاکید کرد: شارژ تشویقی یارانه از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت به مدت سه ماه در همین تاریخ در حساب افراد شارژ می‌شود و آن‌ها می‌توانند روز بعد خرید خود را انجام دهند. اگر در ماه فرد خریدی انجام ندهد، اعتبار آن صفر شده و به ماه بعد انتقال نمی‌یابد. اگر این کار را نکنید، یارانه‌تان حذف می‌شود + جزییات
یحیوی با تاکید بر اینکه یارانه هیچ ارتباط موضوعی با کالابرگ الکترونیکی ندارد، تاکید کرد: شارژ تشویقی یارانه از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت به مدت سه ماه در همین تاریخ در حساب افراد شارژ می‌شود و آن‌ها می‌توانند روز بعد خرید خود را انجام دهند. اگر در ماه فرد خریدی انجام ندهد، اعتبار آن صفر شده و به ماه بعد انتقال نمی‌یابد.(ادامه)
بر اساس یک پژوهش جدید، نوشیدن حداقل یک لیوان آب‌میوه  ۱۰۰ در صد طبیعی با افزایش وزن اندک در کودکان و بزرگسالان مرتبط است. آبمیوه نخورید حتی اگر طبیعی باشد
بر اساس یک پژوهش جدید، نوشیدن حداقل یک لیوان آب‌میوه ۱۰۰ در صد طبیعی با افزایش وزن اندک در کودکان و بزرگسالان مرتبط است.(ادامه)
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت:دوشنبه ۳۰بهمن ماه جلسه شورای عالی کار با دستور کاراصلاح آیین نامه انتخاب اعضای هیأت های تشخیص و حل اختلاف و گزارش کمیته مزد برگزار خواهد شد و شورای عالی کار تصمیم‌گیرنده منطقه‌ای شدن دستمزد ۱۴۰۳ شده است. سبد معیشت کارگران، حداقل ۱۶ میلیون تومان
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت:دوشنبه ۳۰بهمن ماه جلسه شورای عالی کار با دستور کاراصلاح آیین نامه انتخاب اعضای هیأت های تشخیص و حل اختلاف و گزارش کمیته مزد برگزار خواهد شد و شورای عالی کار تصمیم‌گیرنده منطقه‌ای شدن دستمزد ۱۴۰۳ شده است.(ادامه)
افرادی که چشم های پف کرده دارند گاهی خودشان هم از علت آن سردر نمی آورند؛ اما به طور کلی پف چشم ها می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. علل ورم صورت و التهاب زیر چشم چیست؟
افرادی که چشم های پف کرده دارند گاهی خودشان هم از علت آن سردر نمی آورند؛ اما به طور کلی پف چشم ها می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد.(ادامه)
اگر افراد بخواهند مصرف دارو‌های کاهش وزن را شروع کنند، باید به چه نکاتی توجه کنند؟ اثربخشی این دارو‌ها چگونه است؟ آیا ممکن است که عوارض جانبی داشته باشند؟ این دارو‌ها را باید از کجا تهیه کرد؟ چند نکته در مورد دارو‌های کاهش وزن
اگر افراد بخواهند مصرف دارو‌های کاهش وزن را شروع کنند، باید به چه نکاتی توجه کنند؟ اثربخشی این دارو‌ها چگونه است؟ آیا ممکن است که عوارض جانبی داشته باشند؟ این دارو‌ها را باید از کجا تهیه کرد؟(ادامه)
بهترین راه برای خرید عسل باکیفیت پیدا کردن فروشنده یا تولیدکننده صادقی است که از کیفیت تولید عسل آن اطمینان داشته باشید. نشانه‌های عسل مرغوب که از آن بی‌خبرید
بهترین راه برای خرید عسل باکیفیت پیدا کردن فروشنده یا تولیدکننده صادقی است که از کیفیت تولید عسل آن اطمینان داشته باشید.(ادامه)
رژیم کتوژنیک یا «کتو» که قرن‌ها برای درمان بیماری‌های خاص مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرد، امروز می‌تواند مضرات زیادی برای فرد داشته باشد. فریب نخورید! با رژیم کتوژنیک به وزن ایده‌آل نمی‌رسید
رژیم کتوژنیک یا «کتو» که قرن‌ها برای درمان بیماری‌های خاص مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرد، امروز می‌تواند مضرات زیادی برای فرد داشته باشد.(ادامه)
حساب مشمولان طرح جدید یارانه ۴۰۰ هزارتومان شارژ شد. یارانه‌بگیران حساب خود را چک کنند
حساب مشمولان طرح جدید یارانه ۴۰۰ هزارتومان شارژ شد.(ادامه)
وزیر کار اظهار کرد: ما دهک بندی و صدک‌بندی داریم. فردی ممکن است صدک ۹۰ باشد و فرد دیگری صدک ۸۹، فردی که صدک .... خبر مهم وزیر کار برای یارانه‌بگیران/ دهک‌بندی‌ها تغییر کرد؛ یارانه این افراد قطع می‌شود
وزیر کار اظهار کرد: ما دهک بندی و صدک‌بندی داریم. فردی ممکن است صدک ۹۰ باشد و فرد دیگری صدک ۸۹، فردی که صدک ....(ادامه)
دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غیرواگیر در جهان و چهارمین یا پنجمین علت مرگ در اکثر کشورهای توسعه یافته است . ۱۱ ماده غذایی موثر برای مبتلایان به دیابت
دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غیرواگیر در جهان و چهارمین یا پنجمین علت مرگ در اکثر کشورهای توسعه یافته است .(ادامه)
موز خود به تنهایی یک سبد میوه محسوب می‌شود و دلیل خوبی نیز برای این امر وجود دارد چه به دنبال خوردن یک میان وعده قابل حمل باشید چه بخواهید قدری شیرینی طبیعی به یک اسموتی بیافزایید موز میوه مناسبی برای افزودن است. چرا موز نارس سالم‌تر است؟ ؛ دلیلی که شگفت زده‌تان می‌کند | چه کسانی نباید موز بخورند؟
موز خود به تنهایی یک سبد میوه محسوب می‌شود و دلیل خوبی نیز برای این امر وجود دارد چه به دنبال خوردن یک میان وعده قابل حمل باشید چه بخواهید قدری شیرینی طبیعی به یک اسموتی بیافزایید موز میوه مناسبی برای افزودن است.(ادامه)
آش انار یکی از غذاهای شب یلدا است. در واقع آش انار از جمله غذاهای آذری است که در فصل زمستان پخته و مصرف می‌شود. طرز تهیه آش آذری یا آش انار؛ غذای شب یلدا
آش انار یکی از غذاهای شب یلدا است. در واقع آش انار از جمله غذاهای آذری است که در فصل زمستان پخته و مصرف می‌شود.(ادامه)
دریافت بیش از حد کافئین باعث بروز آثار ناخوشایند متعددی مانند عصبانیت، آشفتگی، اضطراب، بی‌خوابی، تحریک دستگاه گوارش، اسهال و وابستگی می‌شود. با این حال شاید برخی افراد به شکل آگاهانه مصرف مواد غذایی که از وجود کافئین در آن مطلع هستند را برای کاهش عوارض کنار بگذارند؛ اما باز هم برخی مواد غذایی هستند که منابع پنهان کافئین هستند. مواد غذایی که باید در مصرف آنها دقت کنید
دریافت بیش از حد کافئین باعث بروز آثار ناخوشایند متعددی مانند عصبانیت، آشفتگی، اضطراب، بی‌خوابی، تحریک دستگاه گوارش، اسهال و وابستگی می‌شود. با این حال شاید برخی افراد به شکل آگاهانه مصرف مواد غذایی که از وجود کافئین در آن مطلع هستند را برای کاهش عوارض کنار بگذارند؛ اما باز هم برخی مواد غذایی هستند که منابع پنهان کافئین هستند.(ادامه)
يكي از غذاهای سنتی ایرانی، با حضور یک سرآشپز از كشورمان در برنامه صبحگاهی «کانال یک» روسیه معرفی شد. غذای ایرانی روی میز پربیننده‌ترین شبکه تلویزیونی روسیه
يكي از غذاهای سنتی ایرانی، با حضور یک سرآشپز از كشورمان در برنامه صبحگاهی «کانال یک» روسیه معرفی شد.(ادامه)
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت مصرف آنتی اکسیدان کافی به منظور تقویت ایمنی بدن در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌ها تاکید کرد. با این توصیه‌های غذایی، سیستم ایمنی بدن را در سرما تقویت کنید
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت مصرف آنتی اکسیدان کافی به منظور تقویت ایمنی بدن در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌ها تاکید کرد.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 52 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.399 seconds.