.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شمال نیوز : مادامیکه میانکاله و مسایل مهمی مانند تغییر و تبدیل عرصه های بکر کشاورزی و دیگر موارد لاینحل استانی درمازندران جای خود رابه رقابت های بی حاصل سیاسی و یکجانبه گرایی بی منطق در نگاه متولیان توسعه کالبدی در عرصه حکمرانی این دیار بدهد، نه تنها هیچ گره ای از انبوه مشکلات و تنگناهای آن باز نخواهد شد .... با رقابت های بی حاصل سیاسی و یکجانبه گرایی بی منطق متولیان استان گره ای از مشکلات مازندران باز نخواهد شد
شمال نیوز : مادامیکه میانکاله و مسایل مهمی مانند تغییر و تبدیل عرصه های بکر کشاورزی و دیگر موارد لاینحل استانی درمازندران جای خود رابه رقابت های بی حاصل سیاسی و یکجانبه گرایی بی منطق در نگاه متولیان توسعه کالبدی در عرصه حکمرانی این دیار بدهد، نه تنها هیچ گره ای از انبوه مشکلات و تنگناهای آن باز نخواهد شد ....(ادامه)
ویدیویی از فحاشی و درگیری، محمدجواد ساوری، مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری گلستان با محیط‌بانان جزیره آشوراده ویدیو / فحاشی و درگیری مدیر کل گردشگری گلستان با محیط‌بانان
ویدیویی از فحاشی و درگیری، محمدجواد ساوری، مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری گلستان با محیط‌بانان جزیره آشوراده(ادامه)
رئیس قوه قضائیه گفت: بدون تردید باید در راستای تحکیم امنیت جامعه و شهروندان، نسبت به اعمال مجازات قاطعانه و بازدارنده‌ی قانونی در قبال مخلان امنیت، اهتمام داشت؛ اما در مواردی نیز در قبال مرتکبان برخی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌توان روند اصلاح را در پیش گرفت و مسئله را با کار قضایی و بگیر و ببند، حل نکرد. در قبال مرتکبان ناهنجاری‌های اجتماعی باید روند اصلاح را پیش گرفت نه بگیر و ببند / محکومیت قضایی جوانان به سبب ارتکاب ناهنجاری اجتماعی، زندگی خانوادگی و اجتماعی فرد را با معضلاتی مواجه می‌کند / هنر نیست که ما در برابر لغزش فردی مبادرت به دستگیری و اعمال مجازات کنیم(خبر)
رئیس قوه قضائیه گفت: بدون تردید باید در راستای تحکیم امنیت جامعه و شهروندان، نسبت به اعمال مجازات قاطعانه و بازدارنده‌ی قانونی در قبال مخلان امنیت، اهتمام داشت؛ اما در مواردی نیز در قبال مرتکبان برخی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌توان روند اصلاح را در پیش گرفت و مسئله را با کار قضایی و بگیر و ببند، حل نکرد.(ادامه)
۱۵ هزار هکتار از تالاب میانکاله معادل۳۰ درصد از سطح این تالاب بین المللی خشک شده است. خشک شدن ۱۵ هزار هکتار از تالاب میانکاله
۱۵ هزار هکتار از تالاب میانکاله معادل۳۰ درصد از سطح این تالاب بین المللی خشک شده است.(ادامه)
شمال نیوز : عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، گفت: آب دریای خزر سالانه به شکل متوسط ۲۰ سانتی متر کاهش می یابد و این یک زنگ خطر برای بنادر شمال کشور است. زنگ خطر؛ کاهش ۲۰ سانتی متری آب خزر در سال !
شمال نیوز : عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، گفت: آب دریای خزر سالانه به شکل متوسط ۲۰ سانتی متر کاهش می یابد و این یک زنگ خطر برای بنادر شمال کشور است.(ادامه)
تامین نشدن آب شیرین مشکل اصلی خشکسالی در تالاب میانکاله
وجود ۵ هزار حلقه چاه و ۳۰۰ مزرعه پرورش ماهی سبب کاهش آورد آب به تالاب میانکاله و خشکی آن شده است.(ادامه)
شمال نیوز:

رئیس جمهور در شانزدهمین سفر استانی، با همراهی جمعی از وزرا به استان گلستان سفر کرد. حضور رئیس‌جمهور در تنها جزیره ایرانی دریای خزر
شمال نیوز: رئیس جمهور در شانزدهمین سفر استانی، با همراهی جمعی از وزرا به استان گلستان سفر کرد.(ادامه)
شمال نیوز : در حالی برخی دلیل لغو غیرمنتظره سفر رئیسی به مازندران را به شرلیط جوی ارتباط می دادند اما سفر جمعه رئیس جمهور به استان همسایه گلستان با اشتراک تقریبی شرایط آب و هوایی ، گمانه زنی های برخی صاحب نظران سیاسی ، مبنی بر عدم آمادگی مسئولان مازندران برای میزبانی از آیت الله رئیسی را قوت بخشید . جمعه ؛ تغییر مقصد رئیس جمهور از مازندران به گلستان / آمادگی کامل مردم و مسئولان استان گلستان برای میزبانی از رئیس دولت
شمال نیوز : در حالی برخی دلیل لغو غیرمنتظره سفر رئیسی به مازندران را به شرلیط جوی ارتباط می دادند اما سفر جمعه رئیس جمهور به استان همسایه گلستان با اشتراک تقریبی شرایط آب و هوایی ، گمانه زنی های برخی صاحب نظران سیاسی ، مبنی بر عدم آمادگی مسئولان مازندران برای میزبانی از آیت الله رئیسی را قوت بخشید .(ادامه)
حمله ۳۰ شکارچی پرندگان به محیطبانان میانکاله
رئیس ذخیرگاه زیست کره میانکاله از حمله ۳۰ شکارچی مسلح پرندگان شکاری به سمت محیطبانان این پناهگاه حیات وحش خبر داد و گفت: تعدادی از این متخلفان شناسایی شدند.(ادامه)
حمله مسلحانه و دسته جمعی شکارچیان به محیط بانان
بیش از یکصد شکارچی غیرمجاز سوار بر قایق‌های خود با سلاح های شکاری به محیط بانان شبه جزیره میانکاله حمله کردند.(ادامه)
خشک شدن ۳۰ درصد تالاب میانکاله
۳۰ درصد از پهنه ۴۵ هزار هکتاری تالاب میانکاله و خلیج گرگان خشک شده است.(ادامه)
شمال نیوز : نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تعلل در احیای خلیج بین المللی گرگان گفت که تبدیل این پهنه آبی به خشکی، فاجعه ملی است و باید برای نجات این اکوسیستم تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.


نماینده غرب گلستان : خشک‌شدن خلیج گرگان فاجعه ملی است
شمال نیوز : نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تعلل در احیای خلیج بین المللی گرگان گفت که تبدیل این پهنه آبی به خشکی، فاجعه ملی است و باید برای نجات این اکوسیستم تدابیر ویژه ای اتخاذ شود. (ادامه)
 با وجود تصویب ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نجات خلیج، متاسفانه امسال هیچ اعتباری برای این امر در دستگاه های متولی پیش بینی نشده است. خلیجی که دیگر خلیج نیست/ عروس خزر حال و روز خوشی ندارد(يادداشت)
با وجود تصویب ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نجات خلیج، متاسفانه امسال هیچ اعتباری برای این امر در دستگاه های متولی پیش بینی نشده است. (ادامه)
پایانی بر جولان متخلفان شکار و صید در مازندران
ماموران محیط زیست متخلفان شکار و صید را در ۴ شهر مازندران دستگیر کردند.(ادامه)
شکایت حفاظت محیط زیست مازندران از شکارچیان
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ضرر حاصل از تلفات پرندگان را از شکارچیان مطالبه می‌کنیم و اگر آنها این موضوع را کتمان هم کنند، به جرم تشویش اذهان عمومی باید نسبت به این شائبه ایجادشده پاسخگو باشند.(ادامه)
شمال نیوز : وکیل «ستاد مردمی نجات آشوراده»(سمنا) از نامه نگاری بین شورای عالی شهرسازی و معماری و وزارت میراث فرهنگی برای خروج آشوراده از طرح گردشگری در تنها جزیره دریای خزر خبر می‌دهد..... آیا آشوراده از فهرست مناطق گردشگری خارج می شود؟!
شمال نیوز : وکیل «ستاد مردمی نجات آشوراده»(سمنا) از نامه نگاری بین شورای عالی شهرسازی و معماری و وزارت میراث فرهنگی برای خروج آشوراده از طرح گردشگری در تنها جزیره دریای خزر خبر می‌دهد.....(ادامه)
تلفاتی در آبزیان میانکاله مشاهده نشده است
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش مازندران گفت: هیچ گونه تلفاتی در آبزیان تالاب میانکاله مشاهده نشده است.(ادامه)

استاندار گلستان از نخبگان اعم از اصحاب رسانه، جامعه دانشگاهی، احزاب و اهالی فرهنگ و هنر خواست برای حل کمبودها، مشکلات و نارسایی های زیربنایی این خطه شمالی به مسوولان استان ایده و یاری رسانند. استاندار؛ نخبگان گلستان را به یاری طلبید
استاندار گلستان از نخبگان اعم از اصحاب رسانه، جامعه دانشگاهی، احزاب و اهالی فرهنگ و هنر خواست برای حل کمبودها، مشکلات و نارسایی های زیربنایی این خطه شمالی به مسوولان استان ایده و یاری رسانند.(ادامه)
شمال نیوز :  از روزی که اینجانب احراز صلاحیت فرزند شما را به دلایل قانونی به عنوان شهردار کردکوی تائید نکردم و نیز فردی که توسط یکی از نمایندگان دیگر به عنوان فرماندارآق‌قلا معرفی شده بود را نیز موافقت نکردم.... ناگفته‌های «مناف هاشمی» از سهم‌خواهی یک نماینده در گلستان
شمال نیوز : از روزی که اینجانب احراز صلاحیت فرزند شما را به دلایل قانونی به عنوان شهردار کردکوی تائید نکردم و نیز فردی که توسط یکی از نمایندگان دیگر به عنوان فرماندارآق‌قلا معرفی شده بود را نیز موافقت نکردم....(ادامه)
شمال نیوز: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دخالت نمایندگان و ارسال اسامی نامزدهای مختلف برای تصدی پست استانداری، تعیین و معرفی نهمین استاندار گلستان را به تاخیر انداخت. .... معاون وزیر کشور: دخالت نمایندگان مجلس عامل تاخیر در انتخاب استاندار گلستان بود
شمال نیوز: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دخالت نمایندگان و ارسال اسامی نامزدهای مختلف برای تصدی پست استانداری، تعیین و معرفی نهمین استاندار گلستان را به تاخیر انداخت. ....(ادامه)
آشوراده، جزیره متروک/تصاویر
آشوراده، دهی در مرکز شبه جزیره میان‌کاله در شهرستان بندرترکمن، استان گلستان و تنها جزیرهٔ ایرانی دریای خزر است.(ادامه)
اما روی دیگر سکه که به چالش بزرگ دیگری در گیلان و شمال مبدل شده، بحث مهاجرت بر اثر کم‌آبی است. درحالی که مسئولان عملا فاقد راه‌حل برای مهار جابجایی بی‌رویه جمعیت در کشور هستند، شاید انتقال آب دریا تنها نکته مثبتی که می‌تواند داشته باشد اینکه شیب این مهاجرت گسترده و سرازیرشدن جمعیت از نواحی دچار بحران آب به گیلان و سایر استان های شمالی را کمتر کند. دو روی سکه انتقال آب کاسپین(ديدگاه)
اما روی دیگر سکه که به چالش بزرگ دیگری در گیلان و شمال مبدل شده، بحث مهاجرت بر اثر کم‌آبی است. درحالی که مسئولان عملا فاقد راه‌حل برای مهار جابجایی بی‌رویه جمعیت در کشور هستند، شاید انتقال آب دریا تنها نکته مثبتی که می‌تواند داشته باشد اینکه شیب این مهاجرت گسترده و سرازیرشدن جمعیت از نواحی دچار بحران آب به گیلان و سایر استان های شمالی را کمتر کند.(ادامه)
نماینده مردم آمل: راه‌های زیادی برای توقف طرح انتقال آب خزر وجود دارد
نماینده مردم آمل در مجلس نسبت به تصویب طرح انتقال آب دریای خطر به سمنان واکنش نشان داد و گفت: راه‌های زیادی برای توقف این طرح غیرکارشناسی وجود دارد.(ادامه)
تصاویرصفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲۸ بهمن ماه مازندران
(ادامه)
کشف لاشه ۲۷ مرغابی و غاز در میانکاله +عکس
فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر از کشف و ضبط 27 لاشه مرغابی و غاز از متخلفان شکار در میانکاله خبر داد که بیشتر آن‌ها دارای سلاح مجاز بودند.(ادامه)
شمال نیوز : وی افزود : در حوزه فساد و رانت هیچ محرمانه ای نداریم و اگر رسانه ها فساد را علنی کنند اتفاقا مردم حمایت می کنند ، هر کس وام گرفت اطلاعاتش باید بیرون بیاید و هر کس هم زمین گرفت باید اطلاعاتش علنی باشد ..... استاندار : هر کس وام یا زمین گرفت باید اطلاعاتش علنی باشد/ هیچ محرمانه ای در استان نداریم
شمال نیوز : وی افزود : در حوزه فساد و رانت هیچ محرمانه ای نداریم و اگر رسانه ها فساد را علنی کنند اتفاقا مردم حمایت می کنند ، هر کس وام گرفت اطلاعاتش باید بیرون بیاید و هر کس هم زمین گرفت باید اطلاعاتش علنی باشد .....(ادامه)
صیادان غیرمجاز دریای خزر در تور یگان حفاظت شیلات
جانشین فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان گفت: نیروهای گروه ویژه یگان حفاظت شیلات گلستان برای مبارزه با صیادان غیرمجاز در عملیاتی در منطقه چالاشت با تعدادی از صیادان غیرمجاز در دریای خزر درگیر شدند.(ادامه)
شمال نیوز : این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: قطعا با وجود چالش‌های کنونی که برای محیط زیست ایجاد شده است این گونه تصمیمات بسیار ناشیانه و غیرکارشناسی شده است که احتمال می‌رود در سایه تحقق آن منافع برخی تامین شود که این امر نیز قابل پیگیری خواهد بود.... تایید طرح گردشگری آشوراده تصمیمی ناشیانه و غیرکارشناسی شده است
شمال نیوز : این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: قطعا با وجود چالش‌های کنونی که برای محیط زیست ایجاد شده است این گونه تصمیمات بسیار ناشیانه و غیرکارشناسی شده است که احتمال می‌رود در سایه تحقق آن منافع برخی تامین شود که این امر نیز قابل پیگیری خواهد بود....(ادامه)
تخریب ساخت‌وسازها در میانکاله/ منابع طبیعی مازندران در خطر است
دادستان مرکز مازندران گفت: منطقه میانکاله بهشهر یکی از مناطق بسیار زیبا و بکر در استان است که نباید هیچ‌گونه ساخت‌وسازی در این منطقه صورت گیرد و با کسانی که اقدام به ساخت‌وساز کنند برخورد قانونی می‌شود و دستورات لازم برای تخریب این بناها صادر خواهد شد.(ادامه)
جزیره آشوراده ونیز ایران شود
رئیس اتاق بازرگانی گلستان گفت: جزیر آشوراده به عنوان وجه مشترک مازندران و گلستان می تواند به ونیز ایران تبدیل شود.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 6 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.