.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
مراسم بزرگداشت سالروز دوم خرداد با سخنرانی موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات با حضور تعداد زیادی از مردم در مسجد صیقلان برگزار شد.وی در قسمتی از سخنان خود گفت:برای ما افتخار نیست که بازار را از سیب مصری خبرهای ویژه رشت که گفته می شود !
مراسم بزرگداشت سالروز دوم خرداد با سخنرانی موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات با حضور تعداد زیادی از مردم در مسجد صیقلان برگزار شد.وی در قسمتی از سخنان خود گفت:برای ما افتخار نیست که بازار را از سیب مصری (ادامه)
انقراض نسل ماهيان خاوياري در درياي خزر
فرمانده يگان حفاظت آبزيان شيلات گيلان از انقراض نسل ماهيان خاوياري درياي خزر خبر داد و گفت: در دو ماهه امسال بيش از 44 كيلوگرم خاويار خوراكي و بيش از 38 كيلو گوشت ماهي خاوياري از صيادان غيرمجاز در گيلان كشف شد. (ادامه)
ورود هيات قزاقستاني به استان گيلان
نشست مشترك اقتصادي و بازرگاني هيات استان مانگيستائوي كشور قزاقستان و نمايندگان بازرگاني، صنايع و معادن و تجار استان گيلان با هدف تبادل نظر و پي‌گيري راههاي اجرايي مصوبات دو طرف بعداز ظهر جمعه در محل اتاق بازرگاني گيلان در رشت برگزار شد. (ادامه)
گفتگو گر:علی عالی کردکلایی مصاحبه با مدیر موفق شمالی در جنوب(ديدگاه)
گفتگو گر:علی عالی کردکلایی(ادامه)
پاسخ صنايع كاغذ و چوب مازندران به يادداشت كيهان
به دنبال درج يادداشتي در تاريخ 1/2/86 در روزنامه كيهان تحت عنوان «رابطه نان و كاغذ» كه در آن به نقد سياست جديد واگذاري كاغذ يارانه اي به ارباب جرايد كشور پرداخته و به محدوديت صنعت كاغذ در اين باره اشاره كرده بود، روابط عمومي صنايع چوب و كاغذ مازندران جوابيه اي ارسال كرده است.(ادامه)
تقی غلامی گل گاو زبان (borago officinalis)(گزارش)
تقی غلامی(ادامه)
خريد توافقي گندم و برنج بجای خريد تضميني
معاون برنامه‌‏ريزي, اداري و مالي استاندار مازندران, گفت: خريد توافقي گندم و برنج به‌‏جاي خريد تضميني، رقابت عادلانه در بازار خريد ايجاد رقابت مي‌‏كند و موجب افزايش قيمت گندم و برنج مي‌‏شود.(ادامه)
افزايش قيمت سيم‌كارت تلفن همراه درمازندران
در حالي كه روند كاهشي قيمت سيم‌كارت تلفن همراه در بازار مازندران تا چندي پيش ادامه داشت و قيمت آن از رقم ثبت‌نامي (سه ميليون و ‪ ۶۰۰‬هزار ريال) هم كمتر شده بود، اكنون به چهار ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار ريال رسيده است. (ادامه)
محمد رضا شوق الشعراء 
بدحجابی، پرتگاهی بین حجاب و بی حجابی!(ديدگاه)
محمد رضا شوق الشعراء (ادامه)
افزایش قيمت ماهي پرورشي در مازندران
با پايان يافتن فصل صيد ماهيان استخواني درياي خزر، قيمت ماهيان پرورشي در اين استان در هر كيلوگرم پنج تا شش هزار ريال افزايش يافت. فصل صيد ماهيان استخواني درياي خزر از بيستم مهرماه تا پانزدهم فروردين سال بعد است. به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ايرنا در حالي كه قيمت ماهي "فيتوفاك " با وزن بيش از يك كيلوگرم در هفته اول سال جاري هر كيلوگرم تا هشت‌هزار ريال بود، اكنون به ‪ ۱۳‬تا ‪ ۱۴‬هزار ريال رسيده است. همچنين ماهي "قزل آلا" ازكيلويي ‪ ۲۱‬هزار ريال دو هفته پيش به ‪ ۲۵‬هزار ريال در هر كيلوگرم رسيد. به گزارش خبرنگار ايرنا در حالي كه‌فصل صيد ماهي ازدرياي خزر درمازندران پايان يافته است اما همچنان وجود ماهيان "كپور" و "سفيد" دريايي در بازار به صورت قاچاق عرضه مي‌شود. اكنون ماهي سفيد با وزن بيش از يك كيلوگرم تا ‪ ۳۸‬هزار ريال و همچنين ماهي " كپور" دريايي تا‪ ۱۷‬هزار ريال عرضه مي‌شود. "حسن حبيب‌نژاد" مديركل شيلات مازندران روز سه‌شنبه در گزارشي درباره مقدار صيد ماهيان از درياي خزربه ايرنا گفت : صيادان ‪ ۵۳‬شركت تعاوني پره استان از ابتداي فصل صيد تا پانزدهم فروردين امسال ‪ ۹‬هزار و هشت تن انواع ماهي استخواني از درياي خزر صيد كردند. وي از افزايش ‪ ۳۰‬درصدي صيد نسبت به فصل قبل خبر داد و گفت: پنج هزار و ‪ ۸۷۶‬تن از انواع ماهيان صيد شده را ماهي سفيد تشكيل مي‌دهد. مدير كل شيلات مازندران رهاسازي باكيفيت خوب و استاندارد بچه‌ماهي سفيد در طول سه سال گذشته، انجام اصلاح و لايروبي رودخانه‌هاي مهم شيلاتي و شرايط مساعد جوي را به عنوان سه عامل مهم افزايش صيد عنوان كرد. (ادامه)
افزايش قيمت ماهي در مازندران
عرضه ماهي سفيد در بازار ماهي فروشان ساري كاهش و قيمت آن در هر كيلوگرم بين پنج هزار تا هشت هزار ريال افزايش يافت(ادامه)
افزایش قيمت برنج محلي در مازندران
شمال نیوز - در حالي كه شاليكاران مازندران كار خزانه‌گيري نشا را در مزارع آغاز كرده‌اند قيمت برنج طارم محلي درمازندران درمقايسه باآخرين هفته سال قبل در هركيلوگرم ‪ ۱۰‬هزار ريال افزايش يافت.(ادامه)
شنبه بازاركه به گفته سالخوردگان انزلي که قدمت‪ ۷۰ساله دارد،درمركز شهر انزلي و دركنار رودخانه شنبه‌ بازار روگا برپا مي‌شود.از ساعات نخستين روز شنبه فروشندگان كه از انزلي و روستاها و شهرهاي مختلف گيلان مي‌آيند، بساط خود... شنبه بازار انزلي نمايشگاه فرهنگ بومي براي مسافران نوروزي
شنبه بازاركه به گفته سالخوردگان انزلي که قدمت‪ ۷۰ساله دارد،درمركز شهر انزلي و دركنار رودخانه شنبه‌ بازار روگا برپا مي‌شود.از ساعات نخستين روز شنبه فروشندگان كه از انزلي و روستاها و شهرهاي مختلف گيلان مي‌آيند، بساط خود...(ادامه)
رويدادهاي مهم استان گلستان در سال ۸۵(ديدگاه)
(ادامه)
گشايش نمايشگاه صنايع دستي در چالوس
دومين نمايشگاه و فروشگاه صنايع دستي ايران روز جمعه در اداره صنايع دستي شهرستان چالوس گشايش يافت. (ادامه)
توزيع بيش از ‪ ۸۵۰‬تن سيب و پرتقال در گيلان
مسوول روابط عمومي سازمان بازرگاني گيلان گفت: تاكنون بيش از ‪ ۸۵۰‬تن سيب و پرتقال ويژه تنظيم بازار در گيلان توزيع شد. (ادامه)
ماسوله،نمونه بارزي از زيستگاه تاريخي بشر(يادداشت)
(ادامه)
انزلي شهر ساحل و دريا و لاله‌هاي تالابي چشم به راه مسافران نوروزي(ديدگاه)
(ادامه)
سوءاستفاده رانندگان رشتی از بازار داغ عید!!!
اسفند ماه معمولا روزهاي پر جنب و جوش خريد و تحرك در بازار کشور و به طبع آن گیلان است ، امسال نيز مانند سالهاي اخير جنب و جوش براي شب عيد و رشد تقاضا زیاد است (ادامه)
2.5 برابر نیاز کشور برنج وارد شده است
جمیل علیزاده شایق با اشاره این که هم اکنون بازار از انواع برنج خارجی پر شده است ،‌ گفت:‌این در حالی است که حجم بالایی از برنج تولید داخل در انبار کارخانجات شالی کوبی باقی مانده است .(ادامه)
طرح ويژه پليس مازندران در چهارشنبه آخر سال
فرمانده انتظامي مازندران از اجراي طرح ويژه پليس در چهارشنبه آخر سال در استان خبر داد و گفت : اين طرح براي جلوگيري از بروز هر گونه حادثه ناگوار ناشي از استفاده ناصحيح از وسايل مواد محترقه و برقراري نظم و امنيت در استان اجرا مي‌شود. سردار سرتيپ دوم پاسدار "مهدي توكلي" روز شنبه به خبرنگار ايرنا افزود: استفاده ناصحيح از وسايل انفجاري از قبيل ترقه ، فشفشه و نارنجك باعث عواقب بسيار وحشتناك و دردناك براي خانواده‌ها مي‌شود. وي با اشاره به طرح ويژه پليس براي برخورد با تهيه و توزيع‌كنندگان مواد محترقه در استان گفت: تا با افرادي كه به تهيه و توزيع مواد محترقه اقدام مي‌كنند، برخورد قانوني خواهد شد. وي از كشف بيش از ‪ ۶۰۰‬هزار عدد انواع مواد آتشبازي در چند هفته اخير در استان خبر داد و افزود: در همين ارتباط در تمامي مبادي ورودي مازندران ايستگاه‌هاي بازرسي نيروي انتظامي مستقر شده است . وي تصريح كرد: مواد منفجره مجاز وجود ندارد و همه انواع مواد محترقه و ترقه‌هاي موجود در بازار غير مجاز و غير قانوني هستند چرا كه اينگونه مواد در هنگام انفجار باعث آلودگي صوتي و ايجاد مزاحمت براي افراد مي‌شود. (ادامه)
اصل 44 , انقلاب اقتصادی ایران(يادداشت)
سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی نخستین بار 21 ماه پیش از سوی مقام معظم رهبری برای ایجاد تحول اقتصادی به قوای سه‌گانه کشور ابلاغ شد. (ادامه)
سازمان معلمان ایران و سؤالات توهین آمیز در مورد زندگی پیامبر اسلام (ص)(ديدگاه)
(ادامه)
قرار است انتخابات اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران ـ ساري روز دوم اسفند همزمان با سراسر كشور برگزار شود. هر چند اين انتخابات را بايد بعنوان يك انتخابات صنفي دانست ولي حواشي آن باعث شد كه از شكل صنفي خارج و رنگ و بوي سياسي ... ساری در هیجان یک انتخاب مبهم ؟؟!!
قرار است انتخابات اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران ـ ساري روز دوم اسفند همزمان با سراسر كشور برگزار شود. هر چند اين انتخابات را بايد بعنوان يك انتخابات صنفي دانست ولي حواشي آن باعث شد كه از شكل صنفي خارج و رنگ و بوي سياسي ... (ادامه)
دستگيري خريداران چك پولهاي جعلي درتنكابن
شمال نیوز/ سه متهم كه با چك مسافرتي جعلي در شهرهاي تنكابن و رامسر از بازار خريد مي كردند، دستگير شدند.(ادامه)
 ترجمه هلن صديق‌بناي اينترنت خوب يا بد(بخوانيد)
ترجمه هلن صديق‌بناي(ادامه)
وضعیت کار در قرن 21 (يادداشت)
چارلز هندی / ترجمه و تلخیص: سید حبیب الله شاهرکنی(ادامه)
موانع رشد و توسعه تجارت الکترونیک در ایران (يادداشت)
فرشاد اكبري(ادامه)
توليد 90 درصد كيوي كشور در مازندران
مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي مازندران گفت: 90 درصد كيوي كشور در مازندران توليد مي شود .(ادامه)
نوشته‌ای از مرتضی آوینی قافله عشق درسفر تاریخ(ديدگاه)
نوشته‌ای از مرتضی آوینی (ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.759 seconds.