.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
ضرب و شتم پرستار در تالش پیگیری قانونی می‌شود
دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ‌واکنش به درگیری منجر به جرح یک مراجعه کننده با پرستار مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی حویق با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد:ضمن محکومیت این اتفاق، مصرانه پیگیری‌های حقوقی و قضایی در خصوص این حادثه را انجام خواهد داد.(ادامه)
شمال نیوز : شاخص ها و آمارها نشان می دهد که رشد جمعیت در مازندران مناسب نیست و فرزندآوری در استان دارای چالش هایی است . چالش های فرزندآوری در مازندران/ یک معادله با چند متغیر
شمال نیوز : شاخص ها و آمارها نشان می دهد که رشد جمعیت در مازندران مناسب نیست و فرزندآوری در استان دارای چالش هایی است .(ادامه)
شمال نیوز : دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام جلوی قیر تهاتری را گرفته است با اینکار پروژه های عمرانی راه روستایی و شهری مردم همه تعطیل می شود. مجمع تشخیص جلوی قیر تهاتری را گرفت / پروژه های عمرانی راه روستایی و شهری تعطیل می شود !
شمال نیوز : دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام جلوی قیر تهاتری را گرفته است با اینکار پروژه های عمرانی راه روستایی و شهری مردم همه تعطیل می شود.(ادامه)
سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد ۵روزه در برخی استان‌ها خبر داد و برای ۹ استان از جمله تهران هشدار صادر کرد. هشدار هواشناسی برای ۹ استان
سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد ۵روزه در برخی استان‌ها خبر داد و برای ۹ استان از جمله تهران هشدار صادر کرد.(ادامه)
شمال نیوز : بسیاری از فروشندگان برنج در استان علاقه ای به فروش برنج ندارند. در حال حاضر، خریداران نمی‌توانند برنج کشت امسال را به راحتی بخرند و برای خرید نیز باید چند برابر بیش از نرخ مصوب پول بپردازند. مروری بر قیمت برنج کشت جدید/ فروشندگان و رویای انفجار قیمت/ ترفند برخی دلالان برای فروش برنج تقلبی به جای هاشمی
شمال نیوز : بسیاری از فروشندگان برنج در استان علاقه ای به فروش برنج ندارند. در حال حاضر، خریداران نمی‌توانند برنج کشت امسال را به راحتی بخرند و برای خرید نیز باید چند برابر بیش از نرخ مصوب پول بپردازند.(ادامه)
رئیس کل دادگستری استان گیلان از دستگیری یکی از مدیران منطقه آزاد انزلی به اتهام دریافت رشوه خبر داد. دستگیری یکی از مدیران منطقه آزاد انزلی به اتهام دریافت رشوه
رئیس کل دادگستری استان گیلان از دستگیری یکی از مدیران منطقه آزاد انزلی به اتهام دریافت رشوه خبر داد.(ادامه)
شمال نیوز: مشکلات همیشگی زیرساختی در استان مازندران سبب شده تا بسیاری از کالاها و محصولات استان از دیگر مناطق صادر شود و به نام دیگر استان ها سند خورد. حلقه های مفقوده صادراتی / به کام همه جز مازندران !
شمال نیوز: مشکلات همیشگی زیرساختی در استان مازندران سبب شده تا بسیاری از کالاها و محصولات استان از دیگر مناطق صادر شود و به نام دیگر استان ها سند خورد.(ادامه)
عکس/ ارتفاعات دیدنی ماسال گیلان
ماسال یکی از زیباترین شهرهای شمالی است که در استان گیلان واقع شده و شاید از چشم بسیاری از گردشگران به دور مانده باشد. این شهر در بین کوه‌ها واقع شده و همین موضوع سبب منحصر به فرد بودن آن شده است. (ادامه)
شمال نیوز: در حالی که نمایندگان مازندران در مقابل انتصابات مهم غیر بومی ها در استان مازندران سکوت کرده اند که رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه انتصاب مدیران غیربومی دستاوردی برای مردم استان ندارد، گفت : اقدام دولت در انتصاب افراد غیربومی در پست‌های مدیریتی گیلان پذیرفتنی نیست نماینده رشت : انتصاب افراد غیربومی در پست‌های مدیریتی گیلان پذیرفتنی نیست / انتصاب مدیران غیربومی منجر به آشفتگی و تصمیمات مغایر با منافع استان است
شمال نیوز: در حالی که نمایندگان مازندران در مقابل انتصابات مهم غیر بومی ها در استان مازندران سکوت کرده اند که رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه انتصاب مدیران غیربومی دستاوردی برای مردم استان ندارد، گفت : اقدام دولت در انتصاب افراد غیربومی در پست‌های مدیریتی گیلان پذیرفتنی نیست(ادامه)
فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به دستگیری ۲۴نفر از گردانندگان صفحات مجازی برای سازماندهی اغتشاشات در گیلان جزییات بیشتری از این عملیات و انهدام این شبکه ارائه کرد. جزئیات انهدام شبکه ساماندهی اغتشاشات و خرابکاری درگیلان
فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به دستگیری ۲۴نفر از گردانندگان صفحات مجازی برای سازماندهی اغتشاشات در گیلان جزییات بیشتری از این عملیات و انهدام این شبکه ارائه کرد.(ادامه)
هشدار وقوع سیل در گیلان / بارش عجیب شبانه باران طوفانی در لاهیجان + فیلم
در ویدیو زیر شاهد تصاویری از بارش شدید باران بامداد دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ در لاهیجان استان گیلان خواهید بود. (ادامه)
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از احداث نخستین مزرعه بلوبری در این شهرستان خبر داد. احداث اولین مزرعه بلوبری در ساری
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از احداث نخستین مزرعه بلوبری در این شهرستان خبر داد.(ادامه)

براساس پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز چهارشنبه (۱۵شهریورماه) در ارتفاعات مازندران و بخش‌هایی از گیلان، بارش پراکنده انتظار می‌رود. پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷شهریورماه) در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات گلستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. مسافران شمال بخوانند؛ هوای این مناطق بارانی است
براساس پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز چهارشنبه (۱۵شهریورماه) در ارتفاعات مازندران و بخش‌هایی از گیلان، بارش پراکنده انتظار می‌رود. پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷شهریورماه) در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات گلستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.(ادامه)
نخستین کاروان زائران اربعین حسینی (ع) از فرودگاه شهدای ساری به نجف اشرف اعزام شد. آغاز اعزام زائران مازندرانی اربعین از فرودگاه ساری
نخستین کاروان زائران اربعین حسینی (ع) از فرودگاه شهدای ساری به نجف اشرف اعزام شد.(ادامه)
بامداد امروز دو زلزله ۴/۹ و ۵/۵ ریشتری، جمهوری آذربایجان، استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل را لرزاند. زلزله جمهوری آذربایجان در اردبیل احساس شد
بامداد امروز دو زلزله ۴/۹ و ۵/۵ ریشتری، جمهوری آذربایجان، استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل را لرزاند.(ادامه)
شمال نیوز : رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به اینکه در یکسال گذشته اصناف شاهد اتفاقات زیادی بوده، یادآور شد: این مجموعه شاهد قوانین  خلق الساعه بود و حتی تصمیم گیری‌هایی برای اصناف می‌شد که با مقررات و قوانین مغایرت داشت نحوه محاسبه مالیات اصناف تناسبی با درآمد آن‌ها ندارد
شمال نیوز : رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به اینکه در یکسال گذشته اصناف شاهد اتفاقات زیادی بوده، یادآور شد: این مجموعه شاهد قوانین خلق الساعه بود و حتی تصمیم گیری‌هایی برای اصناف می‌شد که با مقررات و قوانین مغایرت داشت (ادامه)
با صدور حکمی از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور “کیوان مرتضوی سرایی” به عنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان منصوب شد.کیوات مرتضوی مدیرکل جدید تامین اجتماعی استان منصوب شد
با صدور حکمی از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور “کیوان مرتضوی سرایی” به عنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان منصوب شد.کیوات مرتضوی(ادامه)
وقتی مردم در گیلان دنبال برنج می‌گشتند!
واسطه‌ها ۸۰ سال پیش برنج را در شمال کمیاب کردند.(ادامه)
پارک جنگلی سراوان رشت، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین مناطق جنگلی گیلان است که چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبا و سحرانگیزی دارد. این پارک جنگلی یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های رشت است و البته بزرگ‌ترین پارک جنگلی نزدیک بندر انزلی هم هست. البته آزولا که نوعی سرخس آبزی کوچک است، سطح تمام دریاچه سراوان را گرفته است. تصاویر جالب از سراوان؛ «گیلان کوچک»(خبر)
پارک جنگلی سراوان رشت، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین مناطق جنگلی گیلان است که چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبا و سحرانگیزی دارد. این پارک جنگلی یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های رشت است و البته بزرگ‌ترین پارک جنگلی نزدیک بندر انزلی هم هست. البته آزولا که نوعی سرخس آبزی کوچک است، سطح تمام دریاچه سراوان را گرفته است.(ادامه)
شمال نیوز : مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان، بنزین و تمام فرآورده های نفتی به اندازه کافی و مطلوب در استان وجود دارد و مشکلی نداریم، گفت: از چهار میلیون لیتر در روز به چهار میلیون و ۸۰۰ لیتر تا پنج میلیون لیتر رسیده ایم. در گیلان هیچگونه محدودیتی برای کارت های سوخت ایجاد نشده است
شمال نیوز : مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان، بنزین و تمام فرآورده های نفتی به اندازه کافی و مطلوب در استان وجود دارد و مشکلی نداریم، گفت: از چهار میلیون لیتر در روز به چهار میلیون و ۸۰۰ لیتر تا پنج میلیون لیتر رسیده ایم.(ادامه)
با نزدیک شدن به شهریور و آغاز سفرهای تابستانی، بسیاری از خانواده، گروه ها و دوستان راهی شمال کشور می شوند. اقامت و کمپ زدن در جنگل ها و کوه های گیلان و مازندران می تواند سبب آرامش خاطر مسافران شود اما نباید از خاطر خطرناک ترین مارهای شمال/ در کدام شهر گیلان و مازندران احتمال مارگزیدگی بیشتر است؟/ مارهای سمی این ویژگی های ظاهری را دارند
با نزدیک شدن به شهریور و آغاز سفرهای تابستانی، بسیاری از خانواده، گروه ها و دوستان راهی شمال کشور می شوند. اقامت و کمپ زدن در جنگل ها و کوه های گیلان و مازندران می تواند سبب آرامش خاطر مسافران شود اما نباید از خاطر(ادامه)
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش دمای هوا استان در روزهای پایانی هفته جاری گفت: به دلیل بالا بودن رطوبت هوا در ساعاتی از روز دمای هوا به ۴۰ درجه می رسد.

افزایش دمای هوای گیلان به ۴۰ درجه در روزهای پایانی هفته
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش دمای هوا استان در روزهای پایانی هفته جاری گفت: به دلیل بالا بودن رطوبت هوا در ساعاتی از روز دمای هوا به ۴۰ درجه می رسد. (ادامه)
شمال نیوز : سریال سوران مجموعه‌ای پرمخاطب و ماندگار در حالی پایان یافت که حماسه ششم بهمن آمل می‌تواند گزینه مناسبی برای ساخت سریال در تراز ملی باشد موفقیت سریال سوران کردستان و تشدید حسرت مازندران در معرفی آمل قهرمان
شمال نیوز : سریال سوران مجموعه‌ای پرمخاطب و ماندگار در حالی پایان یافت که حماسه ششم بهمن آمل می‌تواند گزینه مناسبی برای ساخت سریال در تراز ملی باشد(ادامه)
روستای آبکنار یکی از بزرگترین روستاهای گیلان و از توابع شهرستان انزلی است. به دلیل قرارگیری این روستا در کنار آب، از چند قرن قبل، نام «آبکنار» بر این روستا گذاشته شد. پل چوبی و گل‌های نیلوفر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که متاسفانه به دلیل رویش سنبل آبی در تالاب انزلی، احتمال تخریب این تالاب وجود دارد. تالاب انزلی در حاشیه روستای آبکنار(خبر)
روستای آبکنار یکی از بزرگترین روستاهای گیلان و از توابع شهرستان انزلی است. به دلیل قرارگیری این روستا در کنار آب، از چند قرن قبل، نام «آبکنار» بر این روستا گذاشته شد. پل چوبی و گل‌های نیلوفر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که متاسفانه به دلیل رویش سنبل آبی در تالاب انزلی، احتمال تخریب این تالاب وجود دارد.(ادامه)
برخی مدیران دستگاه قضا هنوز به این باور نرسیده‌اند که "توجه به افکار عمومی" ضروری است/ نباید در انتشار صحیح خبر تأخیر و تعلل به خرج داد / جامعه خبرنگاران و ابواب جمعی حوزه رسانه، از ابتدای انقلاب و در طول این چند دهه، در امر اطلاع‌رسانی وقایع، بیان حقایق و رفع شبهات، عملکرد موفقی داشته‌اند.....(خبر)
(ادامه)
کاهش آب ورودی از رودخانه ولگای روسیه، بیشترین تاثیر را در حجم و تراز دریای خزر می گذارد / 85 درصد آب دریای خزر از رودخانه ولگای روسیه تامین می شود و لذا اگر دبی آب ورودی به خزر از طریق ولگا کاهش پیدا کند، بیشترین تاثیر را در حجم و تراز دریای خزر خواهد گذاشت ....(خبر)
(ادامه)
اگر از گرمای تابستان فراری هستید و فرصت سفر رفتن را دارید قبل از اینکه بخواهید کشور‌های دیگر را برای سفر انتخاب کنید بد نیست به داخل ایران بروید و هم از هوای خنک در تابستان بهره ببرید و هم در کشور خودمان گشتی زده باشید. یکی از ویژگی‌های خاص ایران همین آب و هوای چهار فصل آن است. در حالی که در جنوب کشور هوا به بالای ۵۰ درجه می‌رسد در مناطقی از ایران شما در تابستان دمای هوایی در حدود ۲۴ درجه خواهید داشت. ۵ شهر خنک ایران برای سفر در تابستان
اگر از گرمای تابستان فراری هستید و فرصت سفر رفتن را دارید قبل از اینکه بخواهید کشور‌های دیگر را برای سفر انتخاب کنید بد نیست به داخل ایران بروید و هم از هوای خنک در تابستان بهره ببرید و هم در کشور خودمان گشتی زده باشید. یکی از ویژگی‌های خاص ایران همین آب و هوای چهار فصل آن است. در حالی که در جنوب کشور هوا به بالای ۵۰ درجه می‌رسد در مناطقی از ایران شما در تابستان دمای هوایی در حدود ۲۴ درجه خواهید داشت.(ادامه)
انیس مهمدی، همسر حسین ماهینی به اتهام تولید، ارسال، توزیع و انتشار آثار مستهجن و مبتذل به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی به دادسرا احضار شده است. در ابلاغیه آمده که در صورت عدم حضور در زمان مقرر حکم جلب صادر خواهد شد. احضار همسر کاپیتان سابق پرسپولیس به دادسرا/ اتهام: تولید و انتشار آثار مستهجن و مبتذل
انیس مهمدی، همسر حسین ماهینی به اتهام تولید، ارسال، توزیع و انتشار آثار مستهجن و مبتذل به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی به دادسرا احضار شده است. در ابلاغیه آمده که در صورت عدم حضور در زمان مقرر حکم جلب صادر خواهد شد. (ادامه)
شمال نیوز : استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش تنظیم بازار تا چهار ماه آینده و مشخص شدن میزان قطعی برنج برداشت شده از شالیزارها کسی حق واردات برنج را نخواهند داشت، گفت: تاکید شده هیچ گونه برنج داخلی و خارجی از مرزهای اردبیل، رودبار و رودسر وارد استان نشود و تنها باید برنج گیلان از استان خارج شود. استاندار گیلان : ورود برنج خارجی و داخلی به گیلان ممنوع است / نباید برنجی در انبارها باقی بماند / برنج گیلان فقط باید از استان خارج شود
شمال نیوز : استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش تنظیم بازار تا چهار ماه آینده و مشخص شدن میزان قطعی برنج برداشت شده از شالیزارها کسی حق واردات برنج را نخواهند داشت، گفت: تاکید شده هیچ گونه برنج داخلی و خارجی از مرزهای اردبیل، رودبار و رودسر وارد استان نشود و تنها باید برنج گیلان از استان خارج شود.(ادامه)

به گفته بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی، به دلیل واردات بی رویه برنج در سال گذشته مقادیری از این محصول روی دست شالیکاران باقی مانده که قرار است خرید حمایتی از آن‌ها انجام شود. خرید حمایتی برنج مازاد شالیکاران به کجا رسید؟
به گفته بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی، به دلیل واردات بی رویه برنج در سال گذشته مقادیری از این محصول روی دست شالیکاران باقی مانده که قرار است خرید حمایتی از آن‌ها انجام شود.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.272 seconds.