.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
۵ راه کلیدی برای عمر بیشتر و بهتر
بسیاری از ما در جست و جوی یک زندگی طولانی‌تر والبته سالم هستیم اما شاید راه اشتباهی را برای رسیدن به این هدف دنبال کردیم. با هم راه و رسم زندگی سالم و طولانی را یاد بگیریم.(ادامه)
مبتلایان به کبد چرب کدام غذاها را نخورند؟
یک متخصص تغذیه با اشاره به عوامل ابتلا به کبد چرب، به ارائه توصیه های تغذیه ای جهت جلوگیری از بروز این بیماری پرداخت.(ادامه)
توصیه‌های تغذیه‌ای به مبتلایان دیابت در دوران کرونا
متخصص تغذیه و عضو هیات علمی گروه تغذیه بالینی رژیم درمانی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به علل بروز دیابت نوع یک و دو، در عین حال چند توصیه تغذیه‌ای برای مبتلایان دیابت در دوران کرونا را مطرح کرد.(ادامه)
تقویت سیستم ایمنی با مصرف امگا ۳
مصرف موادغذایی حاوی امگا ۳ نقش مهم و موثری در تقویت سیستم ایمنی دارد و در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ به منظور پیشگیری توصیه می شود(ادامه)
تغذیه مناسب در روزهای کرونایی چیست؟
یک مشاور تغذیه با اشاره به نقش ویتامین ها در تقویت سیستم ایمنی بدن، به ارائه نکاتی برای بهره مندی از تغذیه مناسب جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا و یا در زمان ابتلا به این بیماری پرداخت.(ادامه)
مزایا و معایب رژیم گیاه‌خواری
در گیاه‌خواری هر نوع محصول حیوانی چه در غذا و چه در مواد مصرفی به‌طور کامل حذف می‌شود، به همین علت است که طرفداران وگانیسم آن را فراتر از رژیم غذایی و نوعی سبک زندگی، معرفی می‌کنند.(ادامه)
جایگزین‌های مناسب واکسن آنفلوانزا در پاییز و زمستان
یک متخصص طب سنتی گفت: سبک زندگی درست، تغذیه مناسب و تقویت بدن و همچنین دوری از اضطراب منجر به سلامتی میشود و دیگر نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا نیست.(ادامه)
جایگزین‌های واکسن آنفلوانزا در پاییز و زمستان
یک متخصص طب سنتی گفت: سبک زندگی درست، تغذیه مناسب و تقویت بدن و همچنین دوری از اضطراب منجر به سلامتی میشود و دیگر نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا نیست.(ادامه)
۵ ماده غذایی که نباید قبل از ورزش مصرف کنید
دانستن این که چه مواد غذایی ای را نباید قبل از ورزش مصرف کرد هم به همان اندازه برای داشتن یک تمرین ورزشی عالی کلیدی است.(ادامه)
علائم مراحل اولیه ابتلا به کرونا را بشناسید
نتایج حاصل از مطالعات جدید منتشر شده در دنیا نشان می دهد که برخی افراد در مراحل اولیه عفونت با ویروس کرونا ممکن است علائمی مانند درد شکم، اسهال، یبوست، تهوع و استفراغ را تجربه کنند.(ادامه)
شمال نیوز : اول نوروز سال ۱۳۹۹ برای مردم روستای «پیت‌سرای» دهستان راستو‌پی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه با ریزش سنگ‌های غول‌پیکر و آسیب به واحد‌های مسکونی و دامی و تأسیسات روستا همراه بود.... ضرورت تلاش نتیجه‌محورانه در روستای پیت‌سرای سوادکوه + تصاویر
شمال نیوز : اول نوروز سال ۱۳۹۹ برای مردم روستای «پیت‌سرای» دهستان راستو‌پی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه با ریزش سنگ‌های غول‌پیکر و آسیب به واحد‌های مسکونی و دامی و تأسیسات روستا همراه بود....(ادامه)
توصیه‌های تغذیه‌ای ویژه کنکوری‌ها
کنکور هرساله استرس و دل‌نگرانی‌های خاص خود را دارد؛ به داوطلبان توصیه می‌شود در این دوره بسیار مهم تغذیه مناسب داشته باشندو هیچ وعده غذایی را از برنامه خود حذف نکنند.(ادامه)
مواد غذایی که ایمنی بدن را بالا می‌برند
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مصرف پروتئین، غلات، لبنیات و مواد غذایی دارای روی، ایمنی بدن افراد را بالا می‌برند.(ادامه)
کالری قند بالاتر است یا چربی؟
در گزارش زیر میزان کالری قند و چربی را بررسی می‌کنیم.(ادامه)
تقویت سیستم ایمنی کودکان زیر ۵ سال برای مقابله با کرونا
برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان و پیشگیری از ابتلا آنها به این بیماری موارد زیر را به مادران آموزش دهید.(ادامه)
انواع غلات، خواص و عوارض آنها
دانه‌های غلات در زمره‌ی بزرگ‌ترین منابع تامین کننده‌ی انرژی از مواد غذایی در جهان به حساب می‌آیند. سه نوع از پرمصرف‌ترین آنها شامل گندم، برنج و ذرت می‌شود(ادامه)
بهترین زمان خوردن خوراکی‌ها در ساعات مختلف روز
فقط اینکه چه می‌خورید مهم نیست، مسئله زمان خوردن شماست.(ادامه)
۹ چربی خون عارضه ای است که بسیاری از ایرانیان را درگیر می کند. دمنوش های گیاهی ضد چربی خون را بشناسیم
۹ چربی خون عارضه ای است که بسیاری از ایرانیان را درگیر می کند. (ادامه)
اگر گوشت نمیخورید به جاش این مواد را جایگزین کنید
بعضی از ما دوست داریم به جای گوشت قرمز از جایگزین های مناسب آن استفاده کنیم.(ادامه)
۸ ماده غذایی مهم و حیاتی برای کسانی که گوشت نمی‌خورند
این روزها با بالا رفتن آگاهی در مورد مضراتی که مصرف زیاد گوشت برای بدن انسان و همچنین برای محیط زیست دارد افراد زیادی تصمیم به ترک یا کاهش مصرف گوشت می‌گیرند. اما این کار باید آگاهانه باشد تا سلامتی ما را تحت تأثیر قرار ندهد. اگر می‌خواهید گوشت مصرف نکنید یا کمتر مصرف کنید، باید بدانید چه مواد غذایی دیگری را باید جانشین آن کنید.(ادامه)
چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم؟
با پایان یافتن ماه مبارک رمضان افراد باید مراقب نحوه تغذیه و ساعت‌های غذا خوردن خود باشند تا چاق نشوند. (ادامه)
۲۰ توصیه تغذیه‌‌ای برای ماه مبارک رمضان + اینفوگرافی
رعایت اصل تعادل، تناسب و تنوع در رژیم غذایی از اصول اصلی یک رژیم غذایی سالم است؛ پیروی از یک رژیم غذایی سالم در ماه مبارک رمضان می‌‌تواند متضمن سلامتی افراد باشد.(ادامه)
شمال نیوز : هر‌چند مقابله با کرونا در شهرستان سوادکوه با وجود محور ورودی استان و گردش‌پذیر‌بودن آن توان زیادی را از مدیران گرفت ولی تدبیر بحران سقوط سنگ در روستای پیت‌سرا هم مدیریت بحران مضاعفی را می‌طلبد..... ( گزارش عمران اکبرنژاد از آخرین وضعیت روستای پیت سرای سوادکوه ) از ضعف‌های مدیریت ستادی برای وضعیت روستای پیت‌سرا تا زندگی در کیمه و ناله فرزند خردسال از سرما !
شمال نیوز : هر‌چند مقابله با کرونا در شهرستان سوادکوه با وجود محور ورودی استان و گردش‌پذیر‌بودن آن توان زیادی را از مدیران گرفت ولی تدبیر بحران سقوط سنگ در روستای پیت‌سرا هم مدیریت بحران مضاعفی را می‌طلبد..... ( گزارش عمران اکبرنژاد از آخرین وضعیت روستای پیت سرای سوادکوه )(ادامه)
محکومیت میلیونی کارخانه آرد در بهشهر
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از محکومیت ۵۰۰ میلیونی یک کارخانه آرد بدلیل گرانفروشی سبوس در شهرستان بهشهر خبر داد.(ادامه)
۶ توصیه تغذیه‌ای به بیماران تنفسی
یکی از گروه‌های در معرض خطر و آسیب‌پذیر در برابر کرونا ویروس جدید، بیماران تنفسی هستند. این بیماران علاوه بر اینکه باید بیشتر مراقب سلامت‌شان باشد، بهتر است که یکسری نکات را در تغذیه‌شان رعایت کنند.(ادامه)
شمال نیوز : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پایانه صادراتی خوبی در جویبار برای نگهداری، سورتینگ و فروش محصولات کشاورزی و مرکبات ایجاد شده و .... اشتغال صدها نفر در کارخانه ساوین / احیای کارخانه نساجی ۳ / آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان رازی بعد از سال‌ها / آماده‌سازی اراضی ۲۰۰ هکتاری در منطقه صنعتی بشل / اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای محور قائم‌شهر به تهران
شمال نیوز : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پایانه صادراتی خوبی در جویبار برای نگهداری، سورتینگ و فروش محصولات کشاورزی و مرکبات ایجاد شده و ....(ادامه)
نکاتی که قبل از انجام آزمایش فشار خون باید انجام دهیم
یک فوق تخصص آنژیو پلاستی درباره چربی خون و روش های کاهش آن به کمک تغذیه و ورزش توضیح داد. (ادامه)
مصرف این مواد غذایی در وعده صبحانه ممنوع!
در گزارش زیر بدترین گزینه‌های غذایی که باید از خوردن آن‌ها در وعده صبح پرهیز کنید، معرفی شده اند.(ادامه)
هنگام سرگیجه، ۴گروه غذایی را نخورید
سیستم دهلیزی در مغز به شما این اجازه را می‌دهد که بایستید، آزادانه حرکت کنید و تعادلتان را حفظ کنید. سرگیجه یکی از توابع اختلال دهلیزی است. علل دیگر ابتلا به این عارضه عبارتند از میگرن، صدمات به سر، شرایط درونی گوش و تشنج. علاوه بر درمان‌های پزشکی.(ادامه)
شال نیوز :  سید عباس موسوی به بحث میزان سبوس در آرد انواع نان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به افزایش قیمت سبوس و تغییر سلیقه مردم شاهد افزایش مصرف نان سفید در جامعه هستیم که مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد بنابراین باید به این مسئله توجه جدی شود..... تغییر استانداردهای میزان سبوس آرد نان در مازندران
شال نیوز : سید عباس موسوی به بحث میزان سبوس در آرد انواع نان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به افزایش قیمت سبوس و تغییر سلیقه مردم شاهد افزایش مصرف نان سفید در جامعه هستیم که مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد بنابراین باید به این مسئله توجه جدی شود.....(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.