.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


آرشیو
ثبت ۱۹۸ میلیون تردد وسیله نقلیه در راههای مازندران
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری مازندران گفت: در سال جاری بیش از ۱۹۸ میلیون تردد وسایل نقلیه در راههای استان ثبت شده است.(ادامه)
عکس: برترین مدافع سال فوتبال ایران
سیدجلال حسینی، کاپیتان باتجربه پرسپولیس که در فصل گذشته به عنوان رهبر این تیم در قلب دفاعی موفق شد نقش ویژه در کسب کمترین آمار گل خورده برای این تیم داشته باشد، عنوان برترین مدافع لیگ را به خود اختصاص داد.(ادامه)
تصاویر/ صفحه اول روزنامه های امروز کشور
(ادامه)
رباینده کودک ۱۰ ساله در میاندورود دستگیر شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندورود از شناسایی و دستگیری رباینده کودک ۱۰ ساله در این شهرستان خبر داد.(ادامه)
استقرار صنایع مادر در مازندران با بهره برداری از خط انتقال گاز سراسری دامغان به نکا
با بهره برداری از خط انتقال گاز سراسری دامغان به نکا زمینه مناسب برای استقرار صنایع مادر در مازندران فراهم می‌شود.(ادامه)
لغو ممنوعیت واردات برنج کار غیرکارشناسی است
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: لغو ممنوعیت واردات برنج به احتمال زیاد فشار واسطه‌ها بود و تصمیم کارشناسی نبوده است.(ادامه)
عکس: برترین هافبک فصل ایران
امید ابراهیمی که این روزها به دلیل مصدومیت قادر به همراهی استقلال نیست، در مراسم برترین‌های فصل گذشته لیگ برتر، عنوان هافبک برتر را از آن خود کرد.(ادامه)
شمال نیوز : رئیس دانشگاه آزاد مازندران در جمع روسای دانشگاه‌های استان مازندران با اشاره به اینکه باید اخلاق اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، اظهار کرد: مسئولیت ما، بار امانتی است که به دوش ماست و از این رو باید آن را به بهترین شکل انجام دهیم و به بهترین نحو به سرمنزل مقصود برسانیم..... تکذیب موج عزل و نصب‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی استان
شمال نیوز : رئیس دانشگاه آزاد مازندران در جمع روسای دانشگاه‌های استان مازندران با اشاره به اینکه باید اخلاق اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، اظهار کرد: مسئولیت ما، بار امانتی است که به دوش ماست و از این رو باید آن را به بهترین شکل انجام دهیم و به بهترین نحو به سرمنزل مقصود برسانیم.....(ادامه)
۷ زخمی در تصادف جاده کیاسر
برخورد دو خودرو سمند و پژو در جاده کیاسر ۷ نفر را زخمی و راهی بیمارستان کرد.(ادامه)
نجات ۲۵ مسافر در سواحل مازندران
۲۵ مسافر دیروز از مرگ حتمی در سواحل مازندران نجات یافتند(ادامه)
دریای مازندران ناامن برای شنا
شنا در دریای مازندران امروز دوشنبه (۹ مردادماه) به علت مواج بودن دریا ممنوع شد.(ادامه)
صفحه نخست روزنامه‌های استان دوشنبه ۹ مرداد
(ادامه)
آسمان مازندران نیمه ابری تا ابری
آسمان مازندران امروز دوشنبه ( ۹ مرداد ) نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش خفیف و پراکنده پیش بینی می‌شود.(ادامه)
شمال نیوز : شیخ محاسن سفید مازندرانی بر خلاف تمامی ادعاهایی که برخی پشت سرش به راه اندختند، نه کنج عزلت اختیار کرد و نه ردای سیاست را بر زمین گذاشت.....
ناطق نوری می خواهد در سیاست نقش آفرینی کند؟
شمال نیوز : شیخ محاسن سفید مازندرانی بر خلاف تمامی ادعاهایی که برخی پشت سرش به راه اندختند، نه کنج عزلت اختیار کرد و نه ردای سیاست را بر زمین گذاشت..... (ادامه)
انتقاد عبدالله نوری به ترکیب احتمالی کابینه جدید
(ادامه)
شمال نیوز :  یک شهروند فریدونکناری هم به شمال نیوز گفت : مراجعات مکرر ما به اداره آب و فاضلاب نتیجه ای نداشت و حتی بارها با شرکت آب و فاضلاب استان هم خماس داشتیم تا مشکل را حل کنند اما مدیران استانی هم پاسخگو نبوده و بی خیال هستند ...... آب آشامیدنی فریدونکنار تیره و آلوده است / مسئولان کجا هستند؟!
شمال نیوز : یک شهروند فریدونکناری هم به شمال نیوز گفت : مراجعات مکرر ما به اداره آب و فاضلاب نتیجه ای نداشت و حتی بارها با شرکت آب و فاضلاب استان هم خماس داشتیم تا مشکل را حل کنند اما مدیران استانی هم پاسخگو نبوده و بی خیال هستند ......(ادامه)
تکذیب مطالب منتشره منتسب به فرزند محمدباقر نوبخت درباره تغییرات کابینه
(ادامه)
عکس متفاوتی از «حاج قاسم»
آنچه می بینید، تصویری از زمان حضور سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در دوران جنگ تحمیلی است. وی در دوران دفاع مقدس، فرماندهی لشگر همیشه پیروز 41 ثارالله به محوریت استان کرمان را برعهده داشت.(ادامه)
عکس / سید حسن خمینی در ییلاقات چمستان نور
تصویری از حضور سید حسن خمینی در ییلاقات اطراف چمستان (ایزوای لاویج) در جمع روستاییان منطقه(ادامه)
ناصر براری از هنرمندان قدیمی و آخرین نسل از کوب‌بافان اصیل مازندارن است. براساس شناسنامه، او متولد سال 1309 در روستای ریکنده‌ی قایمشهر است، بااینحال او خاطرات زیاد و شفافی از دوران پهلوی نخست به یاد دارد و می‌گوید که پیش از صدور فرمان شناسنامه به دنیا آمده است و در سال‌های پس از آن برای او شناسنامه‌ای تهیه کردند. او 35 سال قبل در زادگاه خود با فاطمه پاکاری ازدواج کرد، آنها دو دختر و پنج پسر دارند، همت یکی از فرزندان آنها در سن جوانی فوت شد تا مادر اندکی از حواس و خاطرات خود را فراموش کند. فاطمه در تمام سال‌ها با وجود اندوه فرزند، در کنار ناصر و همراه او بوده است. او صبح را نماز و صبحانه در کنار همسرش آغاز می‌کند، بخشی از روز را در باغ کوچک حیاط خانه، به کشاورزی و کشت سبزی و رسیدگی به درختان سپری می‌کند و افزون بر این در تمام روز، به کار خانه از آشپزی و شست‌وشوی لباس تا رسیدگی به امور مرغ‌ و خروس‌ها نیز مشغول است.
ناصر براری از کودکی تا دوران کهولت خود را در ریکنده سپری کرده است، با وجود کهولت سن، او همچنان به کار و فعالیت در خانه، باغ و زمین می‌پردازد. او صبح را با خواندن نماز آغاز می‌کند، صبحانه می‌خورد، گاهی راهی زمین کشاورزی می‌شود و گاهی راهی ایوان بلند خانه تا به هنری اصیل و بومی بپردازد. به دلیل ناتوانی جسمی برای کشاورزی درازمدت، مهم‌ترین فعالیت این روزهای ناصر براری در خانه و بافتن کوب است. کوب از صنایع‌دستی بومی و اصیل مازندران است که در گذشته‌های نه چندان دور به عنوان زیرانداز از آن استفاده می‌شد. این زیرانداز، عایق سرما و گرما است و از فرش در برابر نفوذ رطوبت محافظت می‌کند، گیاه خودرو واش ماده‌ی اصلی بافت کوب است که با دست یا به شکل بافته‌ی داری افقی بافته می‌شود. ناصر بیش از پنجاه سال پیش بافت کوب را از پدر و همسر فراگرفت، او از واش‌های چهل ساله‌ای که در سرمای زیرزمین خانه سالم مانده‌اند، سبد حصیری و زیرانداز می‌بافد. به دلیل نبود حمایت دولتی و رونق استفاده از موکت و فرش، کوب‌های او تنها برای استفاده‌ی شخصی و زنده نگه‌داشتن هنر اصیل بومی بافته می‌شوند. او در گذشته کوب‌ها را با قیمت پنج تا پانزده قران می‌فروخت، امروز به دلیل نبود واش و دشواری برداشت آن، تنها سفارش بافت کوب را می‌پذیرد.
براری در سال‌های جوانی به کشت و تولید توتون نیز اشتغال داشت. اوپس از برداشت توتون از مزرعه، آنها را در اتاق مخصوص دود دادن توتون که به آن آتش‌خانه گفته می‌شود و در حیاط بزرگ خانه قرار داشت، انبار و برای دو دادن و فروش به دخانیات آماده می‌کرد. افزون بر تولید توتون، او بخشی از روزهای جوانی خود را به نجاری و چوتاشی (لاک‌تراشی) گذرانده است. ناصر در اوقات بیکاری، قاشق‌ چوبی که در زبان مازندرانی به آن کَچِه گفته می‌شود و کیله که گونه‌ای پیمانه‌ی چوبی است را با ابزارهای دستی مانند اسکنه می‌ساخت. از این دست‌ساخته‌ها در تهیه‌ی نیشکر و برخی کارهای خانه استفاده می‌شود. ناصر براری این روزهای خود را در کنار همسر، فرزندان نوه‌ها با کار پراکنده کشاورزی و بافت محصولات حصیری در ایوان بلند خانه سپری می‌کند.مهر کوب بافی زیر سایه فراموشی(خبر)
ناصر براری از هنرمندان قدیمی و آخرین نسل از کوب‌بافان اصیل مازندارن است. براساس شناسنامه، او متولد سال 1309 در روستای ریکنده‌ی قایمشهر است، بااینحال او خاطرات زیاد و شفافی از دوران پهلوی نخست به یاد دارد و می‌گوید که پیش از صدور فرمان شناسنامه به دنیا آمده است و در سال‌های پس از آن برای او شناسنامه‌ای تهیه کردند. او 35 سال قبل در زادگاه خود با فاطمه پاکاری ازدواج کرد، آنها دو دختر و پنج پسر دارند، همت یکی از فرزندان آنها در سن جوانی فوت شد تا مادر اندکی از حواس و خاطرات خود را فراموش کند. فاطمه در تمام سال‌ها با وجود اندوه فرزند، در کنار ناصر و همراه او بوده است. او صبح را نماز و صبحانه در کنار همسرش آغاز می‌کند، بخشی از روز را در باغ کوچک حیاط خانه، به کشاورزی و کشت سبزی و رسیدگی به درختان سپری می‌کند و افزون بر این در تمام روز، به کار خانه از آشپزی و شست‌وشوی لباس تا رسیدگی به امور مرغ‌ و خروس‌ها نیز مشغول است. ناصر براری از کودکی تا دوران کهولت خود را در ریکنده سپری کرده است، با وجود کهولت سن، او همچنان به کار و فعالیت در خانه، باغ و زمین می‌پردازد. او صبح را با خواندن نماز آغاز می‌کند، صبحانه می‌خورد، گاهی راهی زمین کشاورزی می‌شود و گاهی راهی ایوان بلند خانه تا به هنری اصیل و بومی بپردازد. به دلیل ناتوانی جسمی برای کشاورزی درازمدت، مهم‌ترین فعالیت این روزهای ناصر براری در خانه و بافتن کوب است. کوب از صنایع‌دستی بومی و اصیل مازندران است که در گذشته‌های نه چندان دور به عنوان زیرانداز از آن استفاده می‌شد. این زیرانداز، عایق سرما و گرما است و از فرش در برابر نفوذ رطوبت محافظت می‌کند، گیاه خودرو واش ماده‌ی اصلی بافت کوب است که با دست یا به شکل بافته‌ی داری افقی بافته می‌شود. ناصر بیش از پنجاه سال پیش بافت کوب را از پدر و همسر فراگرفت، او از واش‌های چهل ساله‌ای که در سرمای زیرزمین خانه سالم مانده‌اند، سبد حصیری و زیرانداز می‌بافد. به دلیل نبود حمایت دولتی و رونق استفاده از موکت و فرش، کوب‌های او تنها برای استفاده‌ی شخصی و زنده نگه‌داشتن هنر اصیل بومی بافته می‌شوند. او در گذشته کوب‌ها را با قیمت پنج تا پانزده قران می‌فروخت، امروز به دلیل نبود واش و دشواری برداشت آن، تنها سفارش بافت کوب را می‌پذیرد. براری در سال‌های جوانی به کشت و تولید توتون نیز اشتغال داشت. اوپس از برداشت توتون از مزرعه، آنها را در اتاق مخصوص دود دادن توتون که به آن آتش‌خانه گفته می‌شود و در حیاط بزرگ خانه قرار داشت، انبار و برای دو دادن و فروش به دخانیات آماده می‌کرد. افزون بر تولید توتون، او بخشی از روزهای جوانی خود را به نجاری و چوتاشی (لاک‌تراشی) گذرانده است. ناصر در اوقات بیکاری، قاشق‌ چوبی که در زبان مازندرانی به آن کَچِه گفته می‌شود و کیله که گونه‌ای پیمانه‌ی چوبی است را با ابزارهای دستی مانند اسکنه می‌ساخت. از این دست‌ساخته‌ها در تهیه‌ی نیشکر و برخی کارهای خانه استفاده می‌شود. ناصر براری این روزهای خود را در کنار همسر، فرزندان نوه‌ها با کار پراکنده کشاورزی و بافت محصولات حصیری در ایوان بلند خانه سپری می‌کند.مهر(ادامه)
آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: فرد از زندان آزاد شده، پرونده مفتوح است و رسیدگی و تحقیقات ادامه دارد. (ادامه)
تکذیب خودکشی قاتل آتنا
در پی پخش خبر خودکشی قاتل آتنا عتباتی، دادستان اردبیل گفت که این خبر شدیدا تکذیب می شود. (ادامه)
وزیر ارتباطات: سرورهای تلگرام به ایران منتقل شد / مدیر تلگرام: هیچ سروری به ایران فرستاده نخواهد شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتقال سرور و CDN محتوای تلگرام به ایران گفت: هر ۲ درست است، اکنون سرور تلگرام به ایران آمده و CDNها هم در حال نصب است که نتیجه توافقات ایران و تلگرام است.(ادامه)
نجفی کاندیداتوری برای شهرداری تهران را پذیرفت
یکی از کاندیداهای شهرداری تهران اعلام کرد که محمدعلی نجفی کاندیداتوری برای این سمت را پذیرفته است. نجفی فارغ التحصیل دانشگاه MIT امریکا است و مسئولیت هایی نظیر وزارت اموزش و پرورش و ریاست سازمان برنامه و بودجه را در کارنامه خود دارد. (ادامه)
در آستانه‌ ایام حج ابراهیمی و آغاز اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی، دست‌اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان، روز یکشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

قضایای حج ۹۴ را فراموش نمی‌کنیم / مراقب باشیم قضایای مسجدالحرام و منا نباید تکرار شود(خبر)
در آستانه‌ ایام حج ابراهیمی و آغاز اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی، دست‌اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان، روز یکشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. (ادامه)

متهم فوت بنیتا با فیش حقوقی هم آزاد نشده/دست خط بقایی در رابطه با خروج از سوئیت موجود است/با متخلفان طایفه احمدی نژاد برخورد می کنیم(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز : مصطفی میرسلیم با بیان اینکه انصراف قالیباف و بیانیه موتلفه به جریان اصولگرا ضربه زد،گفت: وقتی تتلو را در کنار رییسی دیدم با خودم گفتم این چه کاری بود آقای رئیسی کرد؟ آقای روحانی می‌رود با آقای شجریان که در ماه رمضان ربنا می‌خواند و آقای رئیسی می‌رود با تتلو .... میرسلیم: وقتی تتلو را در کنار رییسی دیدم با خودم گفتم این چه کاری بود ؟!
شمال نیوز : مصطفی میرسلیم با بیان اینکه انصراف قالیباف و بیانیه موتلفه به جریان اصولگرا ضربه زد،گفت: وقتی تتلو را در کنار رییسی دیدم با خودم گفتم این چه کاری بود آقای رئیسی کرد؟ آقای روحانی می‌رود با آقای شجریان که در ماه رمضان ربنا می‌خواند و آقای رئیسی می‌رود با تتلو ....(ادامه)
بانوی نکایی و کسب مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو
فاطمه قاسمی تکواندو کار نکایی مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو ۲۰۱۷ کره‌جنوبی را از آن خود کرد.(ادامه)
نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران درروسیه برگزار می شود
رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران با محوریت استان در روسیه برگزار می شود.(ادامه)
۲ کشته و مجروح در تصادف ساری
برخورد یک دستگاه نیسان در یکی از محور‌های روستایی شهرستان ساری منجر به کشته و مجروح شدن ۲ عابر پیاده شد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.