.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
سلگی :دهیاران پورشه سوار مافیای املاک راه انداختند/ آمایش سرمایه گذاری
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: برخی دهیاران پورشه سوار در استان مافیای زمین و املاک راه اندازی کرده اند که باید این بساط برچیده شود.(ادامه)
ثبت ملی ۱۳ اثر ناملموس معنوی مازندران
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی مازندران از ثبت ۱۳ اثر معنوی در لیست آثار ناملموس ملی خبر داد.(ادامه)
رونمایی از پوستر رویداد ساری ۲۰۲۲
پوستر رویداد ساری ۲۰۲۲ به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو، رونمایی شد.(ادامه)
شمال نیوز : گنج‌افروز؛ روستایی واقع در شهرستان بابل، مهد کشتی لوچو میزبان سیزدهمین دوره رقابت‌های لوچو است، دست‌اندرکاران این رقابت سنتی تلاش دارند تا رقابت‌های لوچو را جهانی کنند. آمادگی "گنج‌افروز" برای سیزدهمین رقابت‌های لوچو ایران / لوچو در گنج افروز جهانی می شود
شمال نیوز : گنج‌افروز؛ روستایی واقع در شهرستان بابل، مهد کشتی لوچو میزبان سیزدهمین دوره رقابت‌های لوچو است، دست‌اندرکاران این رقابت سنتی تلاش دارند تا رقابت‌های لوچو را جهانی کنند.(ادامه)
شمال نیوز : نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخ به سوالات متعدد در خصوص احداث پتروشیمی در مازندران گفت: مگر دولت چند مجوز برای احداث پتروشیمی در کشور صادر می‌کند که ما به راحتی این امتیاز و حق مردم مازندران را از دست بدهیم. از حق مردم مازندران برای احداث پتروشیمی نمی گذریم / محدودیت‌های استقرار صنایع بزرگ پتروشیمی برداشته شد / سرمایه‌گذار اعلام کرده ،تمامی استانداردهای ابلاغی زیست محیطی را اجرا می کند / برخی‌ها بدنبال راه انداختن جو روانی علیه پروژه هستند
شمال نیوز : نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخ به سوالات متعدد در خصوص احداث پتروشیمی در مازندران گفت: مگر دولت چند مجوز برای احداث پتروشیمی در کشور صادر می‌کند که ما به راحتی این امتیاز و حق مردم مازندران را از دست بدهیم.(ادامه)
ترفند انتقال فایل از اندروید به کامپیوتر
در زمان‌های قدیم، انتقال داده‌ها بین یک رایانه شخصی و یک دستگاه تلفن همراه می تواند یک درد واقعی باشد. اما با گذشت زمان ، روش‌های جابجایی آن فایلها بین دستگاه‌ها نیز انجام می‌شود.(ادامه)

 ازدارابکلا ساری تا پایتخت / گسترش طرح کنشکر محیط زیست مازندرانی به همه روستاهای ایران
(ادامه)
روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت نوشت: مراسم معرفی فرماندار این شهرستان در حالی برگزار شد که نماینده مجلس نسبت به عدم انتخاب گزینه مطرح شده از سوی خود در حین جلسه به استاندار اعتراض کرد. اعتراض نماینده مجلس به استاندار: چرا گزینه مدنظر ما فرماندار نشد؟ / پاسخ استاندار: شرایط احراز صلاحیت را نداشت / شما که جای من نباید فرماندار منصوب کنید
روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت نوشت: مراسم معرفی فرماندار این شهرستان در حالی برگزار شد که نماینده مجلس نسبت به عدم انتخاب گزینه مطرح شده از سوی خود در حین جلسه به استاندار اعتراض کرد.(ادامه)
شمال نیوز : مطابق با همین آمار،  ۴۵ هزار و ۵۲۲ دختر ۱۵ تا ۱۹ ساله نیز در بهار ۱۴۰۰ ازدواج کرده‌اند و این در حالی است که آمار مذکور تنها مربوط به ازدواج‌های ثبت رسمی شده در سازمان ثبت احوال کشور.... از «کودک همسر» تا«کودک مادر» و «کودک مطلقه»/ جایگاه مازندران کجاست ؟ + نمودار
شمال نیوز : مطابق با همین آمار، ۴۵ هزار و ۵۲۲ دختر ۱۵ تا ۱۹ ساله نیز در بهار ۱۴۰۰ ازدواج کرده‌اند و این در حالی است که آمار مذکور تنها مربوط به ازدواج‌های ثبت رسمی شده در سازمان ثبت احوال کشور....(ادامه)
شمال نیوز : مراسم تودیع احمد حسین‌زادگان و معارفه سید محمود حسینی‌پور به عنوان استاندار جدید مازندران از دقایقی پیش در سالن الغدیر سپاه کربلا با حضور وزیر کشور آغاز شده است.
آیت‌الله لائینی: آقای حسین‌زادگان! هر چه تاسف بخورید فایده ندارد / مشکلات مازندران از ناکارآمدی مدیران است
شمال نیوز : مراسم تودیع احمد حسین‌زادگان و معارفه سید محمود حسینی‌پور به عنوان استاندار جدید مازندران از دقایقی پیش در سالن الغدیر سپاه کربلا با حضور وزیر کشور آغاز شده است. (ادامه)


در گاهنامه ملی یک روز  به نام مازندران ثبت شده است. 14 آبان؛ روزی به نام مازندران(يادداشت)
در گاهنامه ملی یک روز به نام مازندران ثبت شده است.(ادامه)
شمال نیوز:  مشکلات و چالش‌های زباله در مازندران هر روز در ابعاد مختلفی خودنمایی می‌کند. از کشمکش شهرداری ساری و مراکز درمانی برای انتقال زباله تا شهرداری که چندان علاقه‌ای به پاسخگویی به رسانه‌ها ندارد !
شمال نیوز: مشکلات و چالش‌های زباله در مازندران هر روز در ابعاد مختلفی خودنمایی می‌کند.(ادامه)
کشمکش شهرداری ساری و مراکز درمانی برای انتقال زباله/درخواست رقم‌های نجومی برای انتقال زباله‌های بیمارستانی
مدیران مراکز درمانی مازندران در حالی از درخواست رقم‌های نجومی توسط شهرداری ساری برای انتقال زباله گلایه کردند، که یک مسؤولان در شهرداری اعلام کرد که در 6 ماهه گذشته ریالی بابت انتقال زباله دریافت نکردیم. (ادامه)
شمال نیوز : مدیریت شهری ، مثلثی متشکل از شهروندان، پارلمان    شهری(شورای شهر)  و مدیریت اجرایی  (شهرداری)  می باشد که  تعامل و هماهنگی این سه رکن می تواند ، توسعه پایدار‌ِ شهری را بر اساس آمایش سرزمینیِ محله محور, به دنبال داشته باشد . پیوست های فرهنگی و زیبایی شناسی اجتماعی اکسیژن پروژه های عمرانی
شمال نیوز : مدیریت شهری ، مثلثی متشکل از شهروندان، پارلمان شهری(شورای شهر) و مدیریت اجرایی (شهرداری) می باشد که تعامل و هماهنگی این سه رکن می تواند ، توسعه پایدار‌ِ شهری را بر اساس آمایش سرزمینیِ محله محور, به دنبال داشته باشد .(ادامه)
به مجلس یازدهم پیشنهاد می کنم که حتما از دو ظرفیت کشور که به آن اشاره می‌کنم استفاده کنند: یک اینکه حتما از ظرفیت مدیران و نمایندگان قبلی تحت عنوان کمیسیون‌ها و شوراهای مشورتی استفاده کنند. یک پیشنهاد مهم به آقایان نماینده
به مجلس یازدهم پیشنهاد می کنم که حتما از دو ظرفیت کشور که به آن اشاره می‌کنم استفاده کنند: یک اینکه حتما از ظرفیت مدیران و نمایندگان قبلی تحت عنوان کمیسیون‌ها و شوراهای مشورتی استفاده کنند.(ادامه)
نماینده ادوار مجلس گفت: اصلاح‌طلبان مرزشان مشخص است و جایگاهی در این دولت ندارند و انتخابات را باخته‌اند یا کاندیدا نداشتند و یا واقعا در میدان نبوده‌اند. آنها جایگاهی ندارند که قدرت چانه‌زنی داشته باشند. اکثر کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ همه سهم گرفته اند/ اصلاح‌طلبان در این دولت در حد یک استاندار هم قدرت چانه‌زنی ندارند/ لاریجانی اصلا بنایی برای تشکیل حزب نداشت
نماینده ادوار مجلس گفت: اصلاح‌طلبان مرزشان مشخص است و جایگاهی در این دولت ندارند و انتخابات را باخته‌اند یا کاندیدا نداشتند و یا واقعا در میدان نبوده‌اند. آنها جایگاهی ندارند که قدرت چانه‌زنی داشته باشند.(ادامه)
رئیس جمهور در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه نظام سلطه آمریکا بی اعتبار است، گفت: اگر مجاهدت شهیدان سلیمانی و المهندس نبود امروز داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپا بود. سیاست ایران حفظ ثبات و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه است/ مجاهدت شهیدان سلیمانی و المهندس نبود امروز داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپا بود/ تحریم دارو در دوران کرونا جنایت علیه بشریت است/ از کپیتال­ تا کابل نظام سلطه آمریکا بی اعتبار است(خبر)
رئیس جمهور در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه نظام سلطه آمریکا بی اعتبار است، گفت: اگر مجاهدت شهیدان سلیمانی و المهندس نبود امروز داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپا بود.(ادامه)
دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها و شائبه مهره‌چینی در ادارات برخلاف منش دولت مردمی است / کسانی که موفقیت در انتخابات را در گروی شبکه‌سازی در ادارات و نهادها می‌دانند و از هر فرصتی برای چپاندن دوستان و نزدیکان و اعضای ستادهای انتخاباتی خود در ....(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز :  جدا از این که استاندار بعدی از میان جمع پیشنهادی مجمع نمایندگان یا جماعات و کانونهای دیگر می آید و یاصرف نظر از بومی یاغیر بومی، خصوصیات یک استاندار معیار و شاخص مدار و خوب را می توان از جهات و زوایای (یادداشت حسین برزگر ولیکچالی - جامعه شناس ) بیست خصوصیتی که استاندار بیست و چهارم مازندران باید داشته باشد
شمال نیوز : جدا از این که استاندار بعدی از میان جمع پیشنهادی مجمع نمایندگان یا جماعات و کانونهای دیگر می آید و یاصرف نظر از بومی یاغیر بومی، خصوصیات یک استاندار معیار و شاخص مدار و خوب را می توان از جهات و زوایای (یادداشت حسین برزگر ولیکچالی - جامعه شناس )(ادامه)


استان مازندران باید فردی بومی، مرد میدان و مرد عمل، دارای برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای استان باشد، دارای سابقه مدیریتی موثر در حوزه استانداری، با دولت مرکزی هماهنگ باشد و قدرت تبدیل پتانسیل‌های بالقوه استان به بالفعل را داشته باشد. شاخص‌های استاندار مازندران در دولت جدید(يادداشت)
استان مازندران باید فردی بومی، مرد میدان و مرد عمل، دارای برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای استان باشد، دارای سابقه مدیریتی موثر در حوزه استانداری، با دولت مرکزی هماهنگ باشد و قدرت تبدیل پتانسیل‌های بالقوه استان به بالفعل را داشته باشد.(ادامه)
شمال نیوز : مازندران به رغم آنکه مهد تولید عسل به شمار می رود اما صنعت زنبورداری در این استان از مشکلات عدیده ای نظیر کمبود دارو و نبود بسته بندی مناسب رنج می برد. نیش مشکلات بر صنعت زنبورداری مازندران / بازار در قرق عسل‌های تقلبی
شمال نیوز : مازندران به رغم آنکه مهد تولید عسل به شمار می رود اما صنعت زنبورداری در این استان از مشکلات عدیده ای نظیر کمبود دارو و نبود بسته بندی مناسب رنج می برد.(ادامه)
واکسیناسیون تمام رانندگان سرویس مدارس
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان از واکسیناسیون تمام رانندگان سرویس مدارس در شهریور امسال خبر داد. (ادامه)
شمال نیوز : یکی از دامداران مازندرانی به ۱۸۰ راس دام سنگین از گرانی‌ها گلایه دارد و می‌گوید؛ ۲ سال پیش با پول فروش یک گوساله ۳ ماه می‌توانستم پراید بخرم، اگر دولت آینده همچون دولت آقای روحانی عمل کند در گاوداری را تخته می‌کنم .... دامدار مازندرانی : کاش ۲ سال پیش گوساله می‌دادم پراید می‌گرفتم
شمال نیوز : یکی از دامداران مازندرانی به ۱۸۰ راس دام سنگین از گرانی‌ها گلایه دارد و می‌گوید؛ ۲ سال پیش با پول فروش یک گوساله ۳ ماه می‌توانستم پراید بخرم، اگر دولت آینده همچون دولت آقای روحانی عمل کند در گاوداری را تخته می‌کنم ....(ادامه)

سرپرست پلیس راه مازندران به تشریح چرایی اجازه ورود برخی خودروها با پلاک غیربومی به این استان پرداخت. چرا در مازندران پلاک‌های غیربومی دیده می‌شود؟
سرپرست پلیس راه مازندران به تشریح چرایی اجازه ورود برخی خودروها با پلاک غیربومی به این استان پرداخت.(ادامه)
انبار "ویتامین ث" در این میوه+ عکس
فیجوا نه تنها منبع مهمی از ویتامین ث محسوب می‌شود، بلکه فواید متنوعی برای سلامتی انسان به همراه دارد (ادامه)
تالاب میانکاله یکی از مناطق زیبای استان مازندران است که در شهرستان بهشهر و نزدیکی بندر امیر آباد قرار دارد.یکی از جذابیت های این زیستگاه پدیده پرنده نگری در پاییز و زمستان است که محلی مناسب برای انواع پرندگان مهاجر است.این تالاب که با نام «میان قلعه» نیز شناخته می‌شود، آخرین بازمانده از منطقه نیمه مشجر دریای خزر و مساحت آن در حدود ۷۰ هزار هکتار است.در چند روز گذشته بیش از صد هکتار از این منطقه دچار آتش سوزی شده است که به کمک محیط بانان اندک حاضر در آنجا و برخی افراد بومی، حریق مهار شده است.عمدی بودن این آتش سوزی‌ها و کمبود امکانات و کمبود نیروهای محیط بان در این منطقه موجب از بین‌ رفتن تدریجی این زیستگاه بسیار زیبا خواهد شد.

آثار آتش‌سوزی تالاب میانکاله بهشهر(خبر)
تالاب میانکاله یکی از مناطق زیبای استان مازندران است که در شهرستان بهشهر و نزدیکی بندر امیر آباد قرار دارد.یکی از جذابیت های این زیستگاه پدیده پرنده نگری در پاییز و زمستان است که محلی مناسب برای انواع پرندگان مهاجر است.این تالاب که با نام «میان قلعه» نیز شناخته می‌شود، آخرین بازمانده از منطقه نیمه مشجر دریای خزر و مساحت آن در حدود ۷۰ هزار هکتار است.در چند روز گذشته بیش از صد هکتار از این منطقه دچار آتش سوزی شده است که به کمک محیط بانان اندک حاضر در آنجا و برخی افراد بومی، حریق مهار شده است.عمدی بودن این آتش سوزی‌ها و کمبود امکانات و کمبود نیروهای محیط بان در این منطقه موجب از بین‌ رفتن تدریجی این زیستگاه بسیار زیبا خواهد شد. (ادامه)
دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز سه شنبه هجدهم خرداد ۱۴۰۰ با موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار شد. سعید جلیلی، محسن رضایی، ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت کاندیدای تایید صلاحیت شده....(خبر)
(ادامه)
اختصاصی / شمال نیوز : سریال «نون.خ» نشان داد سینما و تلویزیون این قدرت را دارد که مردم را با هم بخنداند به طوری که به هم نخندند و همدیگر را مورد تمسخر و استهزا قرار ندهند اما کارگردان و نویسنده پایتخت، انتخاب خود را کرده بودند ، آنان برنامه داشتند به ما بخندند .... از « نون . خ » کردستانی ها تا « پایتخت » مازندرانی ها !
اختصاصی / شمال نیوز : سریال «نون.خ» نشان داد سینما و تلویزیون این قدرت را دارد که مردم را با هم بخنداند به طوری که به هم نخندند و همدیگر را مورد تمسخر و استهزا قرار ندهند اما کارگردان و نویسنده پایتخت، انتخاب خود را کرده بودند ، آنان برنامه داشتند به ما بخندند ....(ادامه)
دکتر عبدالله سعیدی کیاسری توسعه گردشگری شهری پایدار(يادداشت)
دکتر عبدالله سعیدی کیاسری(ادامه)
شمال نیوز :  از بین ۱۸ کاندید نام‌نویسی کرده نیمی از کاندیدا از شهرهای مرکزی مازندران است و فقط یک کاندیدا از غرب استان حضور پیدا کرده است .... چه کسانی کاندیدای ریاست هیأت فوتبال مازندران شدند ؟
شمال نیوز : از بین ۱۸ کاندید نام‌نویسی کرده نیمی از کاندیدا از شهرهای مرکزی مازندران است و فقط یک کاندیدا از غرب استان حضور پیدا کرده است ....(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.24 seconds.