.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
غذاهای ممنوعه برای داشتن میانسالی سالم
محققان دریافتند رژیم های غذایی حاوی شکلات و شیرینی، کره، قند سفره، نوشابه های گازدار و آب میوه ها و میزان کم میوه و سبزیجات، از بدترین رژیم ها هستند.(ادامه)
مهم ترین عوارض پرخوری در وعده افطار
روزه داران باید حواس شان باشد که در وعده افطار در خوردن غذا زیاده روی نکنند.(ادامه)
خوراکی محبوب که به کبد آسیب می‌زنند
سیب زمینی سرخ شده آثاری فراتر از افزایش کالری دریافتی از رژیم غذایی را به همراه دارد و می تواند به سلامت کبد نیز آسیب وارد کند. (ادامه)
بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای هنگام بروز تب
یک رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: بهترین راهکار در تب بالا تلاش برای کاهش دمای بدن است. در صورتی که تب، بسیار زیاد و ادامه دار باشد ممکن است باعث ایجاد تشنج شود و وضعیت فرد را در شرایط نامناسب است.(ادامه)
خوراکی‌های زمستانی کرونایی را بشناسید
تقویت سیستم ایمنی بدن، یکی از روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا است که همواره متخصصین تغذیه بر آن تاکید و اصرار دارند.(ادامه)
کرونا سیستم التهابی بدن را فعال می‌کند
فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان، گفت: کرونا باعث افزایش انعقاد خون می‌شود و می‌تواند ترومبوز ایجاد کند.(ادامه)
معمولا بیماری کبد چرب در ابتدا علائم خاصی ندارد. هرچند ممکن است علائم مانند دردهای شکمی، احساس خستگی، کاهش اشتها و … در برخی افراد ظاهر شود. در این مقاله سعی داریم به روش‌های درمان کبد چرب اشاره کنیم. بهترین راه درمان کبد چرب در منزل
معمولا بیماری کبد چرب در ابتدا علائم خاصی ندارد. هرچند ممکن است علائم مانند دردهای شکمی، احساس خستگی، کاهش اشتها و … در برخی افراد ظاهر شود. در این مقاله سعی داریم به روش‌های درمان کبد چرب اشاره کنیم.(ادامه)
کبد و ۲۰ نشانه بروز مشکل در آن
مدفوع رنگ پریده ممکن است نشانه ای از عملکرد نادرست کبد باشد. البته، پیش از مراجعه به پزشک برای چند روز شرایط مدفوع خود را زیر نظر بگیرید زیرا ممکن است این تغییر رنگ تنها به واسطه غذایی که به تازگی مصرف کرده اید، شکل گرفته باشد.(ادامه)
چای و ارتباط آن با کاهش وزن
اگر به طور مرتب نوشیدنی هایی مانند نوشابه های گازدار، نوشیدنی های انرژی‌زا یا دیگر انواع نوشیدنی های شیرین را مصرف می کنید، نوشیدن چای به جای آنها می تواند کمک زیادی در به نتیجه رسیدن تلاش های کاهش وزن شما بکند.(ادامه)
کاهش بیماری قلبی با پرهیز از غذاهای التهاب‌زا
محققان در مطالعه خود به بررسی رابطه بین التهاب و بیماری قلبی از طریق تاثیر مصرف مواد غذایی التهاب زا پرداختند.(ادامه)
یک فوق تخصص گوارش و کبد بالغین گفت: مصرف غذاها با کالری کمتر و فیبر بیشتر به بیماران کبد چرب توصیه می‌شود.
مهم‌ترین درمان در بیماران کبد چرب
یک فوق تخصص گوارش و کبد بالغین گفت: مصرف غذاها با کالری کمتر و فیبر بیشتر به بیماران کبد چرب توصیه می‌شود. (ادامه)
پوکی استخوان، بیماری خاموش زنان چه علائمی دارد
۲۰ اکتبر به‌عنوان روز جهانی پوکی استخوان مشخص شده است. به همین مناسبت در این مطلب قصد داریم به موضوع پوکی استخوان بپردازیم.(ادامه)
اسید اوریک و ۶ روش برای کاهش آن
سطح اسید اوریک با انجام یک آزمایش خون اندازه گیری می شود. برای زنان، سطح اسید اوریک باید کمتر از 6 میلی گرم در دسی لیتر و برای مردان کمتر از 7 میلی گرم در دسی لیتر باشد.(ادامه)
چربی شکم و ۶ دلیل ناتوانی در آب کردن آن
پس از ساعت ها ورزش در باشگاه و نظارت بر رژیم غذایی برای چندین ماه، همچنان در تحقق هدف از بین بردن چربی سرسخت شکم خود ناموفق بوده اید؟ احساس ناامیدی شما قابل درک است، اما نباید تلاش های خود را متوقف کنید. (ادامه)
۵ ماده غذایی که نباید قبل از ورزش مصرف کنید
دانستن این که چه مواد غذایی ای را نباید قبل از ورزش مصرف کرد هم به همان اندازه برای داشتن یک تمرین ورزشی عالی کلیدی است.(ادامه)
خشکی دهان، دندان هایتان را می‌بلعد!
کاهش بزاق دهان یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات دهان محسوب می شود که در کاهش اشتها و سلامت دندان ها تاثیر گذار است.(ادامه)
ارتباط کم‌آبی بدن با خوراکی‌های مخفی کار
محصولات گوشتی مانند سوسیس و کالباس، غذاهای شور مانند چیپس سیب زمینی و غذاهای سرخ شده همگی از جمله خوراکی هایی هستند که موجب کم آبی بدن می شوند.(ادامه)
دشمنان کبد را بشناسید
اگرچه الکل را متهم اصلی بیماری‌های کبد می‌دانند اما مصرف قند و چربی و داشتن اضافه وزن نیز می‌توانند تاثیری مخربی بر کبد داشته باشند.(ادامه)
پیش‌دیابت و ۶ نشانه آن
پیش دیابت زمانی تشخیص داده می شود که سطوح قند خون ناشتا در محدوده 100 تا 125 میلی گرم در دسی لیتر یا سطوح هموگلوبین A1C در محدوده 5.7 تا 6.4 درصد قرار داشته باشد. (ادامه)
این مواد غذایی را با شکم خالی نخورید
صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و برای شروع روزی پربار نباید از آن غافل شد، اما باید دانست که چه مواد خوراکی باید در برنامه غذایی صبح منظور شوند و با شکم خالی از مصرف چه خوراکی‌هایی باید پرهیز کرد.(ادامه)
خوراکی‌های ممنوع در زمان اسید اوریک بالا
شما باید سطوح اضافه اسید اوریک را برای پرهیز از مشکلات سلامت بلند مدت و کاهش کیفیت زندگی خود اصلاح کنید.(ادامه)
چند توصیه غذایی ضد کرونا برای "سحری"
در ماه رمضان وعده غذایی سحری و دو وعده افطار و شام از وعده‌های اصلی محسوب می‌شوند؛ به ویژه برای افرادی که در طول روز فعالیت بیشتری دارند، نوع غذاهایی که در وعده سحری می‌خورند، بسیار مهم است.(ادامه)
نوشابه‌های گازدار با بدن ما چه می‌کنند؟
مدیر موسسه تغذیه و سلامت عمومی کشور معتقد است، ۹۰ درصد مردم ایران به دلیل کم مصرف کردن شیر و لبنیات دچار کمبود کلسیم هستند.(ادامه)
چه غذایی بخوریم کبدمان چرب نشود؟
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بیش از اندازه شکر منجر به تجمع چربی و بیماری‌های جدی کبدی می‌شود.(ادامه)
عوارض نوشیدن بیش از حد آب
پژوهشگر روسی اعلام کرد نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند سیستم قلبی-عروقی و سیستم ادراری را تحت فشار قرار دهد.(ادامه)
چرا دوغ خواب آور است؟
دوغ نام یک نوشیدنی لبنی است که از ترکیب آب و ماست به دست می‌آید.(ادامه)
۱۰ علت شایع درد ناگهانی معده
دردهای شکمی از دردناک‌ترین و کلافه کننده‌ترین دردها محسوب می‌شوند. درد روده، کبد، لوزالمعده، کیسه صفرا، طحال و کلیه بسیار سخت و طاقت فرساست.(ادامه)
پایان افسانۀ ۸ لیوان آب در روز
سر و کلۀ این قاعده از کجا پیدا شده است؟ به احتمال زیاد قضیه برمی‌گردد به برداشت اشتباه از دو دستورالعمل که هر دو به دهه‌ها قبل برمی‌گردند. (ادامه)
بلایی که خوردن روزی یک لیوان نوشابه سرمان می آورد!
امروزه تقریبا می توان گفت که اغلب افراد نوشابه مصرف می کنند، اما اگر مضرات و عوارض جبران ناپذیر نوشابه را بدانند شاید از نوشیدن نوشابه پشیمان شوند!(ادامه)
چند توصیه برای پیشگیری از بیماری کلیوی
بیماری‌های کلیوی گاهی ممکن است منجر به از کار افتادگی کامل کلیه‌ها شوند و پیامدهای جدی به دنبال داشته باشند در حالی که می‌توان تنها با چند تغییر ساده و کوچک در رژیم غذایی روزانه، سلامت این عضو حیاتی و مهم را بهبود بخشید.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.