.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شمال نیوز : هر‌چند مقابله با کرونا در شهرستان سوادکوه با وجود محور ورودی استان و گردش‌پذیر‌بودن آن توان زیادی را از مدیران گرفت ولی تدبیر بحران سقوط سنگ در روستای پیت‌سرا هم مدیریت بحران مضاعفی را می‌طلبد..... ( گزارش عمران اکبرنژاد از آخرین وضعیت روستای پیت سرای سوادکوه ) از ضعف‌های مدیریت ستادی برای وضعیت روستای پیت‌سرا تا زندگی در کیمه و ناله فرزند خردسال از سرما !
شمال نیوز : هر‌چند مقابله با کرونا در شهرستان سوادکوه با وجود محور ورودی استان و گردش‌پذیر‌بودن آن توان زیادی را از مدیران گرفت ولی تدبیر بحران سقوط سنگ در روستای پیت‌سرا هم مدیریت بحران مضاعفی را می‌طلبد..... ( گزارش عمران اکبرنژاد از آخرین وضعیت روستای پیت سرای سوادکوه )(ادامه)
امام حسین (ع) نام زیبای «علی» را برای او برگزید تا نام و یاد پدرش علی مرتضی در خاطره‌ها زنده بماند و فروغ پر نور امامت تداوم یابد. امام زین العابدین (ع) در دورانی به امامت رسید که جامعه، روزگار پر فراز و نشیبی را پشت سر می‌گذاشت و همه ارزش‌های....(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز : این نماینده مجلس افزود؛این قبیل موارد نشانده عدم وجود برنامه‌ریزی و امکانات بسیار ضعیف برای مقابله با این قبیل اپیدمی‌هاست..... وضعیت گیلان بسیار وخیم‌ است/ بیمارستان‌ها ماسک ندارند/ مدیران استانی،مشکلات را پنهان نکنند/ نباید وسط بحران،شرایط را گل‌وبلبل نشان دهیم
شمال نیوز : این نماینده مجلس افزود؛این قبیل موارد نشانده عدم وجود برنامه‌ریزی و امکانات بسیار ضعیف برای مقابله با این قبیل اپیدمی‌هاست.....(ادامه)
مزار شهید ابومهدی المهندس در وادی السلام +عکس
تصویری جدید از مزار مجاهد شهید ابومهدی المهندس در قبرستان وادی السلام نجف اشرف را مشاهده می‌کنید.(ادامه)
پیکر «ابومهدی المهندس» سه‌شنبه در بصره تشییع می‌شود
پیکر نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق که امروز به همراه پیکرها سردار سپهبد قاسم سلیمانی و سایر همرزمانش در ایران تشییع شد، فردا به عراق بازگردانده می‌شود.(ادامه)
شمال نیوز: حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماز اقامه کردند.

نماز پر سوز و گداز رهبر انقلاب بر پیکر سردار سلیمانی / اشک های رهبری جاری شد + فیلم
شمال نیوز: حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماز اقامه کردند. (ادامه)
تصاویر: قبرستان ۱۲۰۰ ساله «سفید چاه» در مازندران
قبرستان سفید چاه در سرزمین سبز استان مازندران، بخش یانه سر از توابع شهرستان بهشهر و در روستای سفید چاه واقع شده است. این مکان یکی از قبرستان‌های قدیمی و تاریخی مسلمانان در این استان بوده و قدمت آن به حدود ۱۲۰۰ سال پیش باز می‌گردد. (ادامه)
تصاویر/ زیارت جانبازان از مسجدالنبی و قبرستان بقیع
جانبازان سرافراز که در جبهه های حق علیه باطل ایثارکردند در جوار مسجد نبوی و قبرستان بقیع گریستند و برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) دست به دعا برداشتند. (ادامه)

جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. قرائت دست‌نوشته نجفی درباره قتل میترا استاد: او بارها مرا به ارتباط با مردان اجنبی که به آنها حساس هستم، تهدید کرده بود / از نظر من، مهدورالدم بودن وی ثابت شده بود / تقاضای عفو دارم / اظهارات پسر میترا و دختر نجفی از روز قتل (خبر)
جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. (ادامه)
شمال نیوز : یک جامعه‌شناس جنایی می‌گوید: اگر فردی در شرارت تا اندازه‌ای معروف شده که همه او را می‌شناسند و نوعی تهدید برای اجتماع است، چرا تا حالا اقدامی در این باره صورت نگرفته است؟ این درحالی است که تهدید در قانون کیفری جرم‌انگاری شده و مجازات دارد..... پشت‌پرده قتل طلبه همدانی چیست؟
شمال نیوز : یک جامعه‌شناس جنایی می‌گوید: اگر فردی در شرارت تا اندازه‌ای معروف شده که همه او را می‌شناسند و نوعی تهدید برای اجتماع است، چرا تا حالا اقدامی در این باره صورت نگرفته است؟ این درحالی است که تهدید در قانون کیفری جرم‌انگاری شده و مجازات دارد.....(ادامه)
زمان اعزام زائران ایرانی به «حج» +جزئیات
رییس سازمان حج و زیارت زمان قطعی اعزام زائران ایرانی به حج واجب را اعلام کرد و گفت: عربستان با برگزاری مراسم دعای کمیل در کنار قبرستان بقیع و مسجد نبوی در شهر مدینه موافقت نکرد، اما با برگزاری سایر مراسم‌ها در هتل‌ها و چادر‌های زائران ایران (از جمله برائت از مشرکان) اعلام موافقت شده است.(ادامه)
۱۲ساعت جدال با مرگ در قبر
زورگیران خشن که هنگام سرقت از یک مسافر او را تا یک قدمی مرگ کشانده بودند به تصور اینکه مرده است وی را در یک قبر خالی انداخته و فرار کردند اما مرد خوش شانس به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت.(ادامه)
معاون وزیر امور خارجه کشورمان به برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان واکنش نشان داد. عکس / کنایه توییتری عراقچی به نشست ضدایرانی در لهستان
معاون وزیر امور خارجه کشورمان به برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان واکنش نشان داد.(ادامه)
شمال نیوز : با اینکه تا به امروز چند نفر از دوستانش جلوی چشمش سقوط کرده و جان‌شان را از دست داده‌اند و خودش هم بشدت آسیب دیده اما دست از این کار نمی‌کشد. درباره سختی‌ها و حساسیت‌های کار که می‌گوید صدایش عوض می‌شود.... روزگار مردم گلوگاه در ارتفاع می‌گذرد ؛ جوانان دکل ‌نشین !
شمال نیوز : با اینکه تا به امروز چند نفر از دوستانش جلوی چشمش سقوط کرده و جان‌شان را از دست داده‌اند و خودش هم بشدت آسیب دیده اما دست از این کار نمی‌کشد. درباره سختی‌ها و حساسیت‌های کار که می‌گوید صدایش عوض می‌شود....(ادامه)
عکس: اقدام عجیب آل سعود
آل سعود در اقدامی عجیب، با ایجاد موانعی زائران خانه خدا را از مشاهده قبرستان بقیع محروم کرد! تنها زائران مرد درساعات مشخص میتوانند وارد این مکان شوند.(ادامه)
نکات اخلاقی ناب از آیت الله کوهستانی
(ادامه)
آئین عید مردگان در روستای سوچلما از توابع هزار جریب نکا
عید مردگان (مِزار سَر) از جمله آئین روستائیان استان مازندران است که هر ساله دو مرتبه ( یکبار در دفصل بهار و بار دیگر پس از برداشت محصول) بر سر مزار گذشتگان برگزار می شود. روستائیان معتقدند برگزاری این آئین موجب خیر و برکت در زندگی و محصول آن هاست.مردم روستای سوچلما از توابع هزار جریب شهرستان نکا دو روز در فصل بهار را انتخاب کرده و تمام مردم روستا حتی کسانی که مهاجرت کرده اند با گل و شیرینی و مواد غذایی نزد مردگان خود می آیند. روز نخست به قبرستان موجود در روستا و روز دوم به امامزاده خارج از روستا می روند.(ادامه)
جنجال خبری یک جسد؛ این رضاشاه است؟

00:13 ::
1397/2/5
سیاسی /


با آن پیکر پیچیده در خود که زیر لایه‌ای از گل و خاک پشت آن مرد جوان قرار دارد، حالا همه می‌دانند که پشت آن دیوار برزنتی که در باغ طوطی برپا شده، خبرهایی در جریان است و ممکن است بر خلاف نامه‌ای که شیخ صادق خلخالی در اول آبان ۱۳۶۱ به نمایندگان مجلس نوشت پیکر رضاشاه پهلوی در‌‌ همان آرامگاهی که در سال ۱۳۲۹ برایش آماده کرده بودند قرار داشته باشد.
غوغای یک جسد؛ این رضاشاه است؟
جنجال خبری یک جسد؛ این رضاشاه است؟ 00:13 :: 1397/2/5 سیاسی / با آن پیکر پیچیده در خود که زیر لایه‌ای از گل و خاک پشت آن مرد جوان قرار دارد، حالا همه می‌دانند که پشت آن دیوار برزنتی که در باغ طوطی برپا شده، خبرهایی در جریان است و ممکن است بر خلاف نامه‌ای که شیخ صادق خلخالی در اول آبان ۱۳۶۱ به نمایندگان مجلس نوشت پیکر رضاشاه پهلوی در‌‌ همان آرامگاهی که در سال ۱۳۲۹ برایش آماده کرده بودند قرار داشته باشد. (ادامه)
تصاویر/ قبرستان قدیمی سفیدچاه - مازندران
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، در شهرستان بهشهر، بخش یانه سر، روستای سفید چاه واقع شده که مربوط به دوره تیموریان است و با بیش از هزار و دویست سال قدمت از اولین قبرستان های مسلمانان در ایران به شمار می‌رود. این گورستان به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.(ادامه)
ادعای کشف مواد رادیو اکتیو در بدن مرحوم هاشمی/بی رحمی بانک ها در مناطق زلزله زده!/نگرانی شدید تیم همراه روحانی از جریان اصلاحات
(ادامه)
عکس/ قبرستان‌هایی به شکل آسمان خراش!
کمبود فضا باعث شده تا برزیل و تایوان از این طرح استفاده کنند و چند کشور دیگر هم چنین راهی را در پیش گرفتند.(ادامه)
عکس/ بارش باران در قبرستان بقیع
بارش باران در شهر مدینه منوره سیمای بهشتی مسجدالنبی و قبرستان بقیع را شست‌وشو داد.(ادامه)
مسجد النبی و قبرستان بقیع در دهه 40 و 50 (عکس)
(ادامه)

پیامبر فرمود: ای علی، آن ها را راحت بگذار تا مرا ببویند و آن ها را ببویم. بگذار آن ها از من بهره ببرند و من از آن ها بهره ببرم. دیری نمی گذرد که پس از من به مصیبت و مشکلات بزرگی گرفتار می شوند... واپسین ساعات حیات پیامبر چگونه گذشت؟
پیامبر فرمود: ای علی، آن ها را راحت بگذار تا مرا ببویند و آن ها را ببویم. بگذار آن ها از من بهره ببرند و من از آن ها بهره ببرم. دیری نمی گذرد که پس از من به مصیبت و مشکلات بزرگی گرفتار می شوند... (ادامه)
شمال نیوز : مدت‌هاست كه استقلال، پرسپوليس و نفت تهران به دنبال تسويه حساب با طلبكاران خود هستند تا با دريافت مجوز حرفه‌ای از ليگ قهرمانان آسيا حذف نشوند...... افشاگری های تکان دهنده پدر مهرداد اولادی
شمال نیوز : مدت‌هاست كه استقلال، پرسپوليس و نفت تهران به دنبال تسويه حساب با طلبكاران خود هستند تا با دريافت مجوز حرفه‌ای از ليگ قهرمانان آسيا حذف نشوند......(ادامه)
تصاویر: بزرگترین قبرستان جهان اسلام در نجف
قبرستان وادی السلام قبرستانی بزرگ و تاریخی در شهر نجف است که برای شیعیان اهمیت مذهبی دارد. مقبره‌های منسوب به هود و صالح از پیامبران پیشین و مقام‌هایی با نام برخی ازامامان و قبور برخی از علمای شیعه در این قبرستان است.(ادامه)
شماال نیوز: نزاع خونین بین دو طایفه در یکی از روستاهای بخش مرکزی نوشهر هشت کشته و زخمی برجای گذاشت.‏
نزاع خونین طایفه‌ای در نوشهر 8 کشته و زخمی برجای گذاشت/ دستگیری عوامل حادثه
شماال نیوز: نزاع خونین بین دو طایفه در یکی از روستاهای بخش مرکزی نوشهر هشت کشته و زخمی برجای گذاشت.‏ (ادامه)
استان سرسبز مازندران که با نام طبرستان، برگرفته از سبقه تاریخی این پهنه نیز شناخته می شود، مهد آداب و رسوم کهن و سنت های بومی و خاصی است که شهرت آن در دورترین نقاط ایران و حتی خارج از مرزهای کشور زنده است و بر سر زبان ها آورده می شود.

سایه سنگین مدرنیته بر ریشه های مازندران(يادداشت)
استان سرسبز مازندران که با نام طبرستان، برگرفته از سبقه تاریخی این پهنه نیز شناخته می شود، مهد آداب و رسوم کهن و سنت های بومی و خاصی است که شهرت آن در دورترین نقاط ایران و حتی خارج از مرزهای کشور زنده است و بر سر زبان ها آورده می شود. (ادامه)
امام سجاد(ع)؛ سفیر نهضت عاشورا
دوازدهم محرم، سالروز شهادت امام سجاد(ع) است. امامی که به خواست خداوند، بیماری‌اش موجب شد تا سفیر کربلا شود و پیام پدر را در کنار زینب کبری(س) به گوش جهانیان برساند. امامی که برای زنده نگه‌داشتن اسلام از اقدامی دریغ نکرد.(ادامه)
شمال نیوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از بررسی علت آتش سوزی قبرستان خالد نبی خبرداد و گفت: اقدام لازم جهت شناسایی و برخورد خاطیان صورت خواهد گرفت. علت آتش سوزی قبرستان تاریخی خالدنبی در حال بررسی است
شمال نیوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از بررسی علت آتش سوزی قبرستان خالد نبی خبرداد و گفت: اقدام لازم جهت شناسایی و برخورد خاطیان صورت خواهد گرفت.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.