.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
تاخت‌وتاز مافیای چوب برای تاراج جنگل‌های شمال
طرح تنفس جنگل در واقع تلاش داشت از زیاده خواهی شرکت های بهره بردار چوب و سوداگرانی که عرصه تولید چوب را در قبضه خود داشتند، جلوگیری کند. با این حال عملا این طرح شکست خورد و این روزها شاهد این هستیم که تاخت و تاز قاچاقچیان برای تاراج جنگل‌ها ادامه دارد.تاخت‌وتاز مافیای چوب برای تاراج جنگل‌های شمال(ادامه)
طبق قانون برنامه ششم توسعه سالانه باید ۳ درصد از حجم دولت (به غیراز وزارت آموزش و پرورش) کاسته شود، با این حال قانونگذار اجازه داده تا به ازای هر سه خروجی، یک نیروی جدید در بدنه دولت جذب شود. برهمین اساس قرار است در سال‌جاری ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر در دستگاه‌های مختلف استخدام شوند.‌ جزئیات استخدام ۴۰ هزار نفر در دستگاه‌های مختلف دولت
طبق قانون برنامه ششم توسعه سالانه باید ۳ درصد از حجم دولت (به غیراز وزارت آموزش و پرورش) کاسته شود، با این حال قانونگذار اجازه داده تا به ازای هر سه خروجی، یک نیروی جدید در بدنه دولت جذب شود. برهمین اساس قرار است در سال‌جاری ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر در دستگاه‌های مختلف استخدام شوند.‌(ادامه)
سونامی چک‌های برگشتی در بازار
روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: عبارت معروفی هست میان شرکت‌های موسوم به «هرمی» که برای تشویق و تهییج فعالان «پایین دست» توسط «سرشاخه‌ها» همواره تکرار می‌شود:«ما روزها خودمان با پولمان کار می‌کنیم و شب‌ها پولمان خودش کار می‌کند و بعد از مدتی به جایی می‌رسیم که به ازای آبمیوه خوردن و استخر و سونا رفتنمان، پول به حسابمان می‌آید.» متاسفانه باید بگوییم که «در این روزهای بی‌رونقی اقتصاد و بازار» این عبارت فقط برای «سرشاخه»‌های شرکت‌های هرمی مصداق ندارد و خیلی‌ها نشسته‌اند و «پولشان» به جای آنها «کار» می‌کند.(ادامه)
سی نکته درباره حداقل دستمزد کارگران
محمد فاضلی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی درباره‌ی حداقل دستمزد کارگران در کانال شبکه توسعه نوشت:(ادامه)
وزارت بهداشت: در مکان‌هایی با فاصله گذاری کم، مردم ماسک استفاده کنند
(ادامه)
نه تنها زندگی روزمره مردم به‌خاطر شیوع ویروس کرونا دچار اخلال شده بلکه کسب و کارها نیز از این ویروس و شرایط ایجاد شده در امان نیست. اگر بخواهیم تمرکز بحث را روی کسب و کارها بگذاریم باید اشاره کنیم به جز تعداد محدودی از کسب و کارهای اینترنتی، متاسفانه اکثر کسب و کارهای دیگر مجبور به تعدیل نیرو و یا توقف پروژه‌های عادی خود بوده‌اند. آیا کرونا قراردادهای کسب و کار را لغو می‌کند؟(يادداشت)
نه تنها زندگی روزمره مردم به‌خاطر شیوع ویروس کرونا دچار اخلال شده بلکه کسب و کارها نیز از این ویروس و شرایط ایجاد شده در امان نیست. اگر بخواهیم تمرکز بحث را روی کسب و کارها بگذاریم باید اشاره کنیم به جز تعداد محدودی از کسب و کارهای اینترنتی، متاسفانه اکثر کسب و کارهای دیگر مجبور به تعدیل نیرو و یا توقف پروژه‌های عادی خود بوده‌اند.(ادامه)
بارها به مرگ تهدید شده‌ام / پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی، ۵۶ وکیل داشت که نفر اولشان ۱۰ میلیارد تومان قرارداد حق‌الوکاله امضا کرده بود.برخی وکلای این پرونده از شاکی و متشاکی همزمان پول می‌گرفتند!(خبر)
(ادامه)
امنیت شغلی و فساد اداری(يادداشت)
(ادامه)
آقای شهردار! صرفه جویی و قناعت در هر کاری سرمایه به حساب می آید در احداث، تعمیر، مرمت و بازسازی ها که دارای طرح های زیرساختی نیستند و با سفارش این و آن هرازگاهی به اجرا گذارده می شود و این دوباره کاری ها جزء صرف هزینه چیزی عاید شهر و شهروندان نخواهد بود. ادامه عملگرایی با اصلاحات تحول گرانه
آقای شهردار! صرفه جویی و قناعت در هر کاری سرمایه به حساب می آید در احداث، تعمیر، مرمت و بازسازی ها که دارای طرح های زیرساختی نیستند و با سفارش این و آن هرازگاهی به اجرا گذارده می شود و این دوباره کاری ها جزء صرف هزینه چیزی عاید شهر و شهروندان نخواهد بود.(ادامه)
توزیع 5 هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مناطق محروم مازندران
شمال نیوز : وی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر حمایت از دانش‌آموزان مدارس محروم در این مناطق همزمان حمایت از تولیدات داخلی و رونق تولید ملی در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفت و سبب افزایش رونق تولید کارخانه‌های نیمه فعال و تعطیل فراهم شد.....(ادامه)
شمال نیوز : مشکل از اینجا جدی‌تر شد که سازمان جنگل‌ها زیر قول خود زد و سال بعد به صورت ناگهانی، خواستار تعدیل یکباره نیرو‌ها در بازه زمانی بسیار کوتاه شد..... تعویض مدیر عامل نکاچوب؛ تنها راه حل مسئولان برای حل مشکلات کارگران تعدیل شده / آتشی که مافیای چوب به محافظان جنگل زد
شمال نیوز : مشکل از اینجا جدی‌تر شد که سازمان جنگل‌ها زیر قول خود زد و سال بعد به صورت ناگهانی، خواستار تعدیل یکباره نیرو‌ها در بازه زمانی بسیار کوتاه شد.....(ادامه)
شمال نیوز: دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به تعدیل ۳۵۰۰ نیروی حفاظتی شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل گفت: از نماینده‌ها تا مسئولان منابع طبیعی هیچ‌کدام نمی‌توانند برای مشکلات استان مازندران کاری انجام دهند..... از نماینده‌ها تا مسئولان منابع طبیعی هیچ‌کدام نمی‌توانند برای مشکلات مازندران کاری انجام دهند ! / تنها یک نماینده از شهر ماهشهر به ما قول ورود به این موضوع را داد !
شمال نیوز: دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به تعدیل ۳۵۰۰ نیروی حفاظتی شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل گفت: از نماینده‌ها تا مسئولان منابع طبیعی هیچ‌کدام نمی‌توانند برای مشکلات استان مازندران کاری انجام دهند.....(ادامه)
اظهارات 3 دقیقه‌ای نمایندگان مازندران در جلسه شورای اداری استان
انتقاد از عدم تفیض اختیارات به مدیران شهرستانی،تکلیف مجلس و دولت در بحث رونق تولید،کم‌رنگ شدن جسارت مدیران، درگیر بودن 5 شهرستان در سیل و ابراز رضایت از تلاش‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در سیل از سرفصل‌ صحبت‎‌های نمایندگان مردم مازندران در جلسه شورای اداری استان بود.(ادامه)
شمال نیوز : در حالی که اخباری مبنی‌بر تغییراتی در طرح‌های حفاظتی جنگل‌های شمال به گوش می‌رسد، رئیس انجمن جنگل‌بانی ایران می‌گوید تا زمانی که برنامه حفاظت از جنگل‌ها مشخص نشود، قضاوت در مورد کیفیت برنامه‌های حفاظتی میسر نیست. سرنوشت حفاظت از جنگل‌های شمال چه می‌شود؟!
شمال نیوز : در حالی که اخباری مبنی‌بر تغییراتی در طرح‌های حفاظتی جنگل‌های شمال به گوش می‌رسد، رئیس انجمن جنگل‌بانی ایران می‌گوید تا زمانی که برنامه حفاظت از جنگل‌ها مشخص نشود، قضاوت در مورد کیفیت برنامه‌های حفاظتی میسر نیست.(ادامه)
شمال نیوز : شهرسازی‌ها و حذف گیاهان باعث کاهش مقدار آب نفوذی و افزایش آب سطحی می‌شود. حجم زیاد آب از یک طرف بر بزرگی طغیان می‌افزاید و از طرفی با افزایش فرسایش، رسوباتی به وجود می‌آورد که با برجای گذاشتن آن‌ها ظرفیت بستر اصلی رود کاهش می‌یابد..... واکاوی دلایل علمی بارش‌های اخیر و راهکارهای پیش رو
شمال نیوز : شهرسازی‌ها و حذف گیاهان باعث کاهش مقدار آب نفوذی و افزایش آب سطحی می‌شود. حجم زیاد آب از یک طرف بر بزرگی طغیان می‌افزاید و از طرفی با افزایش فرسایش، رسوباتی به وجود می‌آورد که با برجای گذاشتن آن‌ها ظرفیت بستر اصلی رود کاهش می‌یابد.....(ادامه)
شمال نیوز :وی ادامه داد : پس از خلف وعده مکرر مسئولان تامین اجتماعی و اسناد پزشکی و برای خروج از بحران و حفظ کارکنان موجود این مرکز پزشکی ، پس از مکاتبات مکرر و ضرب الاجل اعلام شده مجبور به لغو قرارداد شدیم ..... بنری که « شفا » را از بیماران مازندرانی دور می کند !+ جزئیات
شمال نیوز :وی ادامه داد : پس از خلف وعده مکرر مسئولان تامین اجتماعی و اسناد پزشکی و برای خروج از بحران و حفظ کارکنان موجود این مرکز پزشکی ، پس از مکاتبات مکرر و ضرب الاجل اعلام شده مجبور به لغو قرارداد شدیم .....(ادامه)
شمال نیوز : وی آمار مازندرانی‌های پایتخت‌نشین را طبق آمار غیررسمی بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد و افزود: اغلب شهرستانی‌ها فکر می‌کنند هر کس‌ می‌خواهد موفقیتی کسب‌ کند باید به‌ تهران‌ برود، چون‌ در آن‌جا همه‌ نوع امکانات‌ شغلی‌ و تحصیلی‌ و رفاهی وجود دارد..... یک میلیون مازندرانی در تهران / نبود اشتغال، عامل اصلی مهاجرت!
شمال نیوز : وی آمار مازندرانی‌های پایتخت‌نشین را طبق آمار غیررسمی بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد و افزود: اغلب شهرستانی‌ها فکر می‌کنند هر کس‌ می‌خواهد موفقیتی کسب‌ کند باید به‌ تهران‌ برود، چون‌ در آن‌جا همه‌ نوع امکانات‌ شغلی‌ و تحصیلی‌ و رفاهی وجود دارد.....(ادامه)
وزیر نیرو: توقف اجرای سد هراز صحت ندارد
وزیر نیرو، با بیان اینکه توقف اجرای سد هراز صحت ندارد، پیشرفت فیزیکی این طرح را ۳۵ درصد اعلام کرد.(ادامه)
شمال نیوز : بحث تعدیل نیرو یکی از راه‌های کاهش مخارج کارخانه کشت و صنعت شمال است اما هنوز این قضیه مورد تأیید مسؤولان استانی قرار نگرفته و درحال بحث هستند. سرنوشت کارگران کشت و صنعت شمال در انتظار چانه‌زنی مسؤولان
شمال نیوز : بحث تعدیل نیرو یکی از راه‌های کاهش مخارج کارخانه کشت و صنعت شمال است اما هنوز این قضیه مورد تأیید مسؤولان استانی قرار نگرفته و درحال بحث هستند.(ادامه)
هیچ مجوز قطع درخت در جنگل های شمال صادر نشده است
معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در شمال گفت: تاکنون هیچ مجوز قطع درخت در جنگل های شمال برای اجرای پروژه های عمرانی و غیره صادر نشده است.(ادامه)
عملیات اجرای پروژه سد هراز ازسر گرفته شد/ اخراج کارگران منتفی شد
نماینده مردم آمل درمجلس از رفع مشکل فراروی پروژه ملی سد هراز خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این سد از سرگرفته شد.(ادامه)
شمال نیوز : در هفته کار و کارگر و با توجه به همه وعده‌های مسؤولان ۵۵ نفر از کارگران شرمنده خانواده خود شدند و براساس عادت هر روز خود طی بیش از 15 سال تا شاید بتوانند پاسخگوی چشمان نگران و مضطرب آنها باشند..... اگر خود مسؤولان چند ماه حقوق نگیرند چکار می‌کنند؟
شمال نیوز : در هفته کار و کارگر و با توجه به همه وعده‌های مسؤولان ۵۵ نفر از کارگران شرمنده خانواده خود شدند و براساس عادت هر روز خود طی بیش از 15 سال تا شاید بتوانند پاسخگوی چشمان نگران و مضطرب آنها باشند.....(ادامه)
تجمع کارگران کشت و صنعت شمال مقابل فرمانداری میاندورود+تصاویر
شمال نیوز : کارگران شرکت کشت و صنعت شمال صبح امروز مقابل فرمانداری میاندورود تجمع کردند..... (ادامه)
تعدیل نیرو در شهرداری قائم‌شهر و طرح سؤال از شهردار جدید/شیرسوار از پاسخ معین‌پور قانع نشد
عضو شورای اسلامی قائم‌شهر گفت: اینکه شهردارقائم‌شهر بدون ارائه برنامه و تست عملی در اقدامی عجولانه دست به تعدیل نیرو زده است راه حل مشکل نیست و بعد از گذشت تنها 17 روز از تصدی پست شهرداری، فضای گله در بین مردم و کارمندان شکل گرفته است.(ادامه)
رئیس اتحادیه قنادان مرکز مازندران در خصوص وضعیت حال حاضر بازار در هفته منتهی به بازار شب یلدا، گفت: بازار کساد و در رکود کامل است.
کسادی بازار در آستانه شب یلدا/ عدم حمایت دولت از بنگاه‌های زودبازده
رئیس اتحادیه قنادان مرکز مازندران در خصوص وضعیت حال حاضر بازار در هفته منتهی به بازار شب یلدا، گفت: بازار کساد و در رکود کامل است. (ادامه)
رابطه از دست دادن شغل با خطر حمله قلبی
تعدیل نیرو و اخراج یا به بیان دیگر از دست دادن شغل به صورت ناخواسته می تواند خطر بزرگتری را برای تجربه حملات قلبی ایجاد کند.(ادامه)
اراضی کشاورزی گلستان آب می بلعد/ جای خالی برنامه جامع مدیریت آب
شمال نیوز : عملکرد جزیره ای دستگاه های متولی در مهار بحران بی آبی باعث شده اراضی کشاورزی استان منابع آبی را ببلعد اما خبری از اجرای برنامه جامع مدیریت آب در گلستان نیست.(ادامه)
شمال نیوز : امروز تحریم ها برنخواهد گشت، نگاه جهانیان به ایران تغییر کرده است و ما بسیاری از مشکلات بزرگ را پشت سر گذاشته ایم و مردم در امور اقتصادی احساس آرامش بیشتری دارند، در کل جامعه احساس امنیت بالاتری وجود دارد برای انتخاب کابینه تحت فشار نبودم / آموزش و پرورش باید متحول شود
شمال نیوز : امروز تحریم ها برنخواهد گشت، نگاه جهانیان به ایران تغییر کرده است و ما بسیاری از مشکلات بزرگ را پشت سر گذاشته ایم و مردم در امور اقتصادی احساس آرامش بیشتری دارند، در کل جامعه احساس امنیت بالاتری وجود دارد(ادامه)
آمادگی محسن هاشمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست شورا
عضو منتخب شورای شهر پنجم در مورد موضوعات مختلف شهرداری تهران اعم از فساد، تعدیل نیرو و نحوه ریاستش در شورای شهر توضیحاتی ارائه کرد. (ادامه)
شمال نیوز : وی افزود: زندگی خانوادگی بعضی از دوستان ما از هم پاشید و همسران‌شان درخواست طلاق داده‌اند و یا طلاق گرفته‌اند و ما بعد از سال‌ها تلاش در بخش فنی راه‌آهن و با تحمل مشکلات و سختی‌های بسیار این شغل، شب‌کاری‌های زیاد و دوری از خانواده و فرزندان، از کمترین حقوق و مزایا محروم هستیم و هر روز تهدید به اخراج و تعدیل نیرو می‌شویم..... کارگران شرکت راه‎‌آهن شمال : چه کسی به داد ما می رسد ؟!
شمال نیوز : وی افزود: زندگی خانوادگی بعضی از دوستان ما از هم پاشید و همسران‌شان درخواست طلاق داده‌اند و یا طلاق گرفته‌اند و ما بعد از سال‌ها تلاش در بخش فنی راه‌آهن و با تحمل مشکلات و سختی‌های بسیار این شغل، شب‌کاری‌های زیاد و دوری از خانواده و فرزندان، از کمترین حقوق و مزایا محروم هستیم و هر روز تهدید به اخراج و تعدیل نیرو می‌شویم.....(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.