.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سکوت خبری در میان مسوولین ارشد دولتی ؛
چرا کسی برای کشته شدگان طوفان، سیل راه آهن و.. استعفا نمی دهد؟
شمال نیوز: آنها كه تا اتفاقي در تهران رخ مي دهند خواستار استعفا و اگر جرات پيدا كنند استعفای شهردار تهران را خواستار مي شوند اكنون زبان به كام گرفته اند.

شمال نیوز: پنج نفر در طوفان تهران كشته شدند. سیل شمال ۳ کشته بر جا گذاشت. يك نفر در حادثه تصادف قطار تهران- مشهد جان خود را از دست داده است. آب لوله‌کشی روستاهاي مازندردان قطع شده، چند روستاي گرمسار بین آب گرفتار شده اند. فقط بخشي از اخباري ست كه در كمتر از هفت روز گذشته در سطح كشور اتفاق افتاده و هيچ مسوولي حاضر به استعفا و حتي عذرخواهي خشك و خالي نيست. حالا آنها كه تا اتفاقي در تهران رخ مي دهند خواستار استعفا و اگر جرات پيدا كنند استعفای شهردار تهران را خواستار مي شوند اكنون زبان به كام گرفته اند.
 
شايد گفته شود كه بخشي از حوادث يك هفته اخير ناشي از بلاياي طبيعي است. در پاسخ بايد گفت آري ليكن پيش بيني هاي دقيق سازمان هواشناسی را چه كنيم كه قبل از طوفان مي گود چيزي نيست و وقتي مي گويد طوفان در راه است. دريغ از يك نسيم. بماند كه آن طوفان و اين سيل ها نيز بايد پيش بيني مي شد تا اكنون با صدمه جدي به جان و مال مردم روبرو نبوديم.

 
جزئیات حادثه تصادف قطار تهران - مشهد
مرتضی مرادی‌پور مدیر کنترل عملیات و هماهنگی سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان قطار تهران _ مشهد خاتمه یافته است گفت: تاکنون یک نفر از مسافران به علت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند.


 وی ادامه داد: در این حادثه 390 نفر دچار سانحه شدند که 350 نفر آنها مسافر و 40 نفر از خدمه قطار بودند.
 به گفته مدیر عملیات امداد و نجات هلال احمر 35 نفر نیز در این حادثه مصدوم شده که حال 3 نفر آنها وخیم گزارش شده است.
 مرادی‌پور افزود: در این عملیات 11 تیم امدادی شامل 50 نفر از سازمان امداد و نجات شرکت داشتند.

خسارت ۵ میلیارد تومانی طوفان در تهران/ خسارت‌های شهروندان جبران می‌شود
 احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه تهران از حالت آماده باش در آمده است اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی هشدارها برای طوفان احتمالی تمام شده است و مشکل خاصی در روزهای آینده نخواهیم داشت و از وضعیت آماده‌باش درآمده‌ایم.
 
وی درباره خسارت‌هایی که در طوفان روز دوشنبه به شهر تهران وارد شد گفت: برآورد ما از میزان خسارت‌ها 5 میلیارد تومان است و مقرر شده میزان خسارتی که به شهروندان وارد شده را به ستاد مدیریت بحران استانداری تهران اعلام کنیم چرا که خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را دولت باید پرداخت کند و با همکاری شهرداری این خسارت‌ها پرداخت می‌شود.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به قصور سازمان هواشناسی در اعلام به موقع طوفان اظهار داشت: این بحران تجربه جدیدی برای هواشناسی بود تا سیستم خود را به روز کند. سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز نامه‌ای به سازمان هواشناسی داده تا نواقص را اعلام کرده و شهرداری تهران نیز این آمادگی را دارد برای رفع نواقص کمک کند.
 
طوفان دوشنبه در تهران 5 کشته بر جای گذاشت و مرگ‌های رخ داده  ناشی از سقوط درخت در ملک شخصی، سقوط قاب بتن ساختمان، سقوط آلاچیق فایبرگلاس در میدان امام حسین(ع)، ماندن در زیر آوار دیوار دورچین ساختمان و سقوط از طبقه پنجم ساختمان بوده است.
 
همچنین 81 نفر از شهروندان نیز مجروح شدند که علت آن 4مورد تصادف ماشین، 24 موردضربه و جراحت(تروما)، 19 مورد آسیب مغزی و 34 مورد ناشی از سایر موارد گزارش شده است.
 
شکسته شدن 2‌هزار و 554 اصله درخت، 109 مورد سقوط تابلو،35 مورد سقوط داربست ، 8 مورد شکستگی تیر برق و 39 مورد پارگی و قطع کابل برق فشار متوسط و ضعیف ثبت شده که 19 مورد پست برق از مدار خارج و هزار و 128 مورد خاموشی رخ داده، همچنین به128 خوردو آسیب وارد شده است. 

سیل شمال ۳ کشته بر جا گذاشت
مجتبی خالدی مسئول مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: از روز 11 خرداد با افزایش بارندگی و بروز موارد سیل و آبگرفتگی در استانهای شمالی به خصوص گلستان، مازندران و سمنان تیم های اورژانس پیش بیمارستانی با همکاری ارگانهای دیگر برای مدیریت بحران به حالت آ‌ماده باش و مشغول خدمت رسانی هستند.

 

IMG_0071

 وی گفت: بیشترین جایی که با مشکل آبگرفتگی و سیلاب مواجه شده است، روستاهای علی آباد و النگ در استان گلستان است. در این حادثه دو نفر مصدوم و روانه بیمارستان شدند که حال یکی از آنها وخیم است اما یک نفر دیگر سلامت خود را بازیافته و به زودی از بیمارستان مرخص می شود.

 وی افزود: از روز 11 اردیبهشت در این دو روستا حدود 300 نفر گیر افتاده بودند که خوشبختانه با همکاری تیم های امداد و نجات هلال احمر نجات یافتند، نگرانی بعدی ما تأمین آب آشامیدنی و غذای سالم برای این ساکنان این مناطق بود که خوشبختانه این نگرانی نیز اکنون بر طرف شده است.

 مسئول مرکز مدیریع عملیات بحران وزارت بهداشت ادامه داد: دیروز نیز در ساری و نکا نیز با طوفان و سیلاب مواجه بودیم که متأسفانه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند.

 وی گفت: سیلاب همچنین در منطقه بهشهر نیز مشکلاتی زیادی به وجود آورده است البته در این مناطق هنوز مصدومی گزارش نشده است.

 وی افزود: علاوه بر این مناطق در استان سمنان و حد فاصل دامغان با شاهرود در روستای نعیم آباد نیز سیلاب گزارش شده است که متأسفانه در این حادثه نیز یک هموطن جان خود را از دست داد و در ساعت 19 و 45 دقیقه دیروز فوت کرد.

 خالدی ادامه داد: با توجه به این وضعیت تمام نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی در دانشگاههای علوم پزشکی مازندران، گلستان، شاهرود و بابل در حالت آماده باش 24 ساعته هستند و به خصوص با همکاری مراکز و دستگاههای دیگر کار کنترل و مدیریت آب آشامیدنی سالم برای جلوگیری از بروز بیماریهای واگیر اسهالی با جدیت ادامه دارد.

 وی اضافه کرد: کار انتقال بیماران و مصدومان نیز با سرعت و دقت تمام در صورت لزوم انجام می شود و اگر نیاز به تجهیزات و امکانات ویژه باشد با همکاری نزدیک بین اورژانس، سازمان امداد و نجات هلال احمر و سازمان مدیریت بحران استانها کمبودها بر طرف می شود.

 وی در پاسخ به پرسشي در مورد آبگرفتگی و سیلاب در آذربایجان شرقی نیز گفت: هیچ گزارشی مبنی بر سیل و آبگرفتگی در این استان نداریم و تمرکز ما روی استانهای یاد شده است.


آب لوله‌کشی روستاهاي استان مازندران گل‌آلود شد
مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، درباره حادثه رانش زمین در یکی از روستاهای استان گلستان، اظهار داشت:‌ روز گذشته رانش زمین در روستای نرگس‌چال از توابع شهرستان آزادشهر استان گلستان اتفاق ‌افتاد.

وی ادامه داد: حدود 20 خانواده در این روستا زندگی می‌کردند که هم‌اکنون مکانیابی مناسبی برای آنها انجام شده و بنیاد مسکن در حال مطالعه مکان جدیدی برای این روستا است. خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندیده است و مسئولان، محلی را برای گذران زندگی این 20 خانواده احداث کرده‌اند.
 
اکبرپور درباره سیل مازندران اظهار داشت: سیل استان مازندران شهرهای ساری، نکا، بهشهر و مناطق روستایی را با آسیب‌های و خساراتی مواجه کرده است.
 
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه در این سیلاب 2 نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مجروح شد.
 
اکبرپور افزود: آب شرب 59 روستا به دلیل ترکیدگی لوله آب گل‌آلود شده است و اعلام شده تا اطلاع ثانوی از آب لوله‌کشی استفاده نشود، عوامل اجرایی آب تانکر و آب‌های بطری در روستاها توزیع می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه خانه‌ها و مزارع استان مازندران از جمله 3 شهر نکا، بهشهر و ساری دچار بیشترین خسارات شده است، گفت: در حال جمع‌بندی میزان خسارات هستیم تا شنبه به دولت اعلام شود.
 
وی به بارندگی و آبگرفتگی در استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت:‌ دو شهر دامغان و شاهرود بیشترین بارندگی را در استان سمنان داشته‌اند، ولی در این شهرستان‌ها خانه‌ها خسارات چندانی ندیده‌اند، ولی مزارع دچار خسارت شده‌اند.

خسارات طوفان در گرمسار/ محاصره چند روستا بین آب
پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طی دو روز گذشته 4 استان آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان و سمنان درگیر سیلاب و آبگرفتگی بودند که اقدامات امدادی برای نجات آسیب دیدگان به موقع انجام شد.

 وی گفت: در استان آذربایجان شرقی روستاهای اطراف سراب دچار آبگرفتگی شده بودند که با اقدام به موقع امدادگران مشکل حل شد.

 وی افزود:‌ در استان سمنان نیز از روز چهارشنبه شاهد سیل و آبگرفتگی در معابر به خصوص در شهرهای گرمسار و آرادان بودیم و طوفانی با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در این مناطق گزارش شد و حدود 300 نفر را دچار آسیب کرد که با حضور نیروهای امداد و ارسال آب و غذا نگرانی ها در این منطقه نیز بر طرف شده است.

 رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد:‌ در منطقه خطیر کوه مهدی شهر و دامغان نیز طی دو روز گذشته مواردی از سیل و آبگرفتگی داشتیم که بیشتر به زمین های کشاورزی خسارت زد و در این مناطق تلفات جانی و مصدوم نداشتیم.

 کولیوند ادامه داد: در استانهای گلستان و مازندران به علت شدت بارندگی و آبگرفتگی عملیات امدادی سنگین تر بود زیرا در تعداد زیادی از روستاها راههای ارتباطی کاملاً بسته شده بود به عنوان مثال روستای لونور در نزدیکی بابل، و روستاهای زیرآب و آلادشت در نزدیکی زرین کوه و نیز روستای بند افروز کاملاً در محاصره آب قرار گرفته بودند که البته اکنون راهها باز شده و مشکل بر طرف شده است.

 وی گفت:‌ در استان مازندران و منطقه بهشهر، کلاردشت و نکا نیز بارندگی شدید باعث آبگرفتگی شده بود که عملیات امداد رسانی انجام شد البته مدیر کل بحران این استان اعلام کرده بود که 3 نفر که مشغول پاکسازی جوی آب در نزدیکی کارخانه آلومینیوم سازی بودند به علت خالی شدن زیر دیوار و سقوط آن دچار حادثه شدند و دو نفرشان فوت کردند و یک نفر مصدوم آن نیز به بیمارستان منتقل شد که البته گزارشی در این مورد در سازمان امداد و نجات نداشتیم.
 
مسئول مرکز مدیریع عملیات بحران وزارت بهداشت ادامه داد: در منطقه زیرکوه کیاسر نیز آبگرفتگی شدید داشتیم که بر طرف شد. همچنین در استان گلستان در نزدیکی آزادشهر روستای نرگس چال به علت ترک یک دیوار حدود 30 نفر در معرض خطر بودند که همگی آنها به یک اردوگاه منتقل شدند.
 
وی گفت: خوشبختانه هم اکنون هیچ نگرانی از خطر برای ساکنان استانهای دچار سیل و آبگرفتگی نداریم اما از مردم می خواهیم که هشدارهای سازمان هواشناسی را جدی بگیرند تا بتوانیم از شدت و میزان حوادث احتمالی کم کنیم./پارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مازیار 17 خرداد 1393
قربون هم شهری ساده دل برم!
فکر میکنی چرا جنگ صلح شد! با یک موشک که به تهران خورد!
من و شما شهروند درجه 3 هستیم . تازه درجه 2 مانند لبنان ، سوریه، غزه، و بردران و خواهران مسلمان دیگر بلاد مسلمین
نا شناس 17 خرداد 1393
چرا مسئوليني كه كاري ازشون بر نمي آيد استعفاء نمي دهند؟ تا كي مي خواهند مال مردم را بخورند و جانشان را بگيرند؟ به چه اميد داشته باشيم؟ به گراني ، به بي عدالتي ، به بيكاري و .......
مرتضی 17 خرداد 1393
بابا این اصلاح طلبها درهمه کارها همینطوریند یک سوزن به دیگران می زنندوج.الدوز هم به دیگران
حامد 17 خرداد 1393
رمدانی چرا کامنتم را درباره هواشناسی درباره خبر
مرگ یک دامدار براثر بارندگی درارتفاعات ساری درج نکردیی؟؟ نکنه تو را هم آلوده کردند؟؟ کاری نکنید که اعتمادمان به شمال نیوز ا از بین برود.
نا شناس 17 خرداد 1393
چه ربطی داره؟؟ چرا. در همه مسایل.. میخواهید انتقام. سیاسی بگیرید...اگه چاره داشته باشین میگین روحانی باعث شد.تابستان روزهاش بلند شده...
هـــــــــــــــــــــــــــــادی 17 خرداد 1393
شمال نیوز واقعا جرأت داری که در این طوفان سکوت و ستایش، انتقاد می کنی، آفرین

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.