.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی:
شعارهایم را فراموش نکرده ام و به آنها وفادارم
به برنامه‌هایی که به مردم اعلام کردیم، جامه عمل پوشاندیم/افزایش قیمت حامل‌های انرژی با شیب ملایم‌تر از نظر مجلس انجام شد/ تمام مردم را بیمه خواهیم کرد/کشاورزی کشور متحول خواهد شد.

شمال نیوز: گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با مردم  از شبکه یک سیما پخش شد. گفت‌و‌گوی امشب رئیس‌جمهور سومین گفت‌و‌گوی زنده روحانی از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم است. مجریان این گفت‌و‌گوی زنده نیز رضا عبدالرشیدی و سودابه حسنی دخت هستند. اهم گفته های رئیس جمهور به این ترتیب می باشد؛

رییس‌جمهور در ابتدای گفت‌وگوی زنده خبری خود با مردم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب و ایام بین میلاد حضرت صدیقه کبری و امیرالمومنین (ع) و همچنین ایام خجسته به نام معلمین و کارگران و گرامیداشت یاد استاد شهید مطهری، اظهار کرد: کلید علم و فرهنگ کشور ما به دست معلمان عزیز، اساتید دانشگاه‌ها و مدرسین است و همچنین کلید اقتصاد در اختیار کارآفرینان و کارگران عزیز ماست که با بازوی پرتوان خود چرخ اقتصاد را می‌چرخانند.

وی در رابطه با اقدامات دولت در شش ماه پایانی سال ۹۲، گفت: دولت از آغاز شروع به کار تا پایان سال ۹۲ در حوزه اقتصادی چند هدف مهم را دنبال می‌کرد و در زمینه اقتصادی دولت با مسائل فراوان روبرو بود که از جمله می‌توان به معضل تورم اشاره کرد.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که تورم در حدی بود که حتی اگر می‌خواستیم برای اشتغال و رونق اقتصادی فکری کنیم ابتدا باید تورم را مهار می‌کردیم، تصریح کرد: تورم ۴۳ درصدی برای کشور قابل تحمل نبود و در واقع مثل بیماری در حال خونریزی بود که قبل از درمان باید جلوی خونریزی را می‌گرفتیم.

از امکانات بانک مرکزی استفاده نکردیم
روحانی خاطرنشان کرد: اولین برنامه دولت این بود که استفاده از پول پرفشار و بانک مرکزی را به عنوان منطقه ممنوعه اعلام کنیم و این کار را عملی کردیم.

وی با اشاره به اینکه دولت در روزهای اولیه با مشکلات فراوانی مواجه بود، خاطرنشان کرد: دولت از امکانات بانک مرکزی استفاده نکرد و حتی در مسکن مهر برای ادامه راه از طرق دیگری استفاده کردیم و کنترل پایه پولی باعث شد تورم را مهار کنیم. رییس‌جمهور با ابراز خوشحالی از اینکه امروز تورم نقطه به نقطه به ۷/۶ یا ۷/۴ رسیده است، توضیح داد: به اعلام مرکز آمار این رقم ۱۷/۶ و طبق اعلام بانک مرکزی ۱۷/۴ است.

روحانی با اشاره به این‌که ما به مردم وعده داده بودیم که تلاش کنیم تورم دوازده ماهه را تا پایان سال به ۳۵ درصد برسانیم، افزود: پایان سال تورم طبق اعلام بانک مرکزی به ۳۴ درصد رسید که طبق اعلام مرکز آمار به ۳۲ درصد رسید و تورم نقطه به نقطه ما در پایان سال به ۱۹/۲ درصد رسید و اولین قدم در مساله مهار تورم انجام شد. وی با اشاره به این‌که موضوع دیگر ساماندهی پرداخت یارانه نقدی بود، گفت: در این زمینه از روزهای اولیه با مشکلات فراوان مواجه بودیم اما یارانه نقدی تا پایان سال به مردم پرداخت شد.

روحانی با اشاره به این‌که بودجه را در آغاز کار با اصلاحیه کاهش دادیم، گفت: ما دولت را از لحاظ مالی در فشار قرار دادیم تا وضع اقتصاد سامان پیدا کند و بودجه ما واقعی شود و در پیشنهادی که به مجلس دادیم ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه را کاهش دادیم و در واقع بودجه از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید و در پایان سال موفق بودیم بدون اینکه به بانک مرکزی متوسل شویم مشکلات را حل کنیم، حقوق‌ها و عیدی‌ها را پرداخت کنیم و علاوه بر آن پنجاه هزار میلیارد تومان بدهی مربوط به پیمانکاران را که مربوط به قبل بود پرداخت کردیم.

به سیاست‌ها و برنامه‌هایی که به مردم اعلام کردیم، جامه عمل پوشاندیم
رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به این پرسش که "آیا شما در سال ۹۲ به اهداف و برنامه‌هایی که پیش‌بینی کرده بودید، دست پیدا کردید؟" گفت: ما اهداف و برنامه‌هایی را که اعلام کرده بودیم، دنبال کردیم. به سیاست‌ها و برنامه‌هایی که به مردم اعلام کرده بودیم، توانستیم جامه عمل بپوشانیم. حسن روحانی ادامه داد: هر کاری که دولت کرده است با حضور و حمایت مردم بوده و همچنین فرهیختگان، مراجع، علما و رهبر معظم انقلاب نیز یاری و کمک کردند.

روحانی در برابر پرسشی در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اینکه "شما گفته بودید این افزایش تدریجی است و برخی از تحلیل‌ها بیانگر افزایش زیاد حامل‌های انرژی است"، پاسخ داد: اگر ما به همان روند گذشته ادامه می‌دادیم، یعنی قیمت حامل‌های انرژی به همان نحو باقی می‌ماند، ما هر ماه برای پرداخت یارانه نقدی مشکل داشتیم. ما هر ماه باید سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه می‌دادیم و هر ماه بیش از هزار میلیارد تومان کسری داشتیم و اگر همین روند ادامه پیدا می‌کرد، این مشکلات نیز ادامه می‌داشت. پس یا باید یارانه نقدی را کم می‌کردیم یا اینکه در قیمت حامل‌های انرژی تغییر ایجاد می‌کردیم یا شرایطی که در مورد مصرف انرژی در کشور بود، قبول می‌کردیم.

مصرف انرژی در کشور دو برابر برخی کشورها یا حتی بیشتر از آن است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه "اکنون مصرف انرژی در کشور دو برابر برخی از کشورها یا حتی بیشتر از آن است"، افزود: مثلاً در مورد گاز، این مصرف بسیار بالاتر است. در زمینه آلودگی نیز وضع به همان نحو باقی می‌ماند و همانطور که در جریان هستیم، در شهرهای بزرگ مردم به خاطر آلودگی در فشار زیادی قرار داشتند. اگر ما همان وضع را ادامه می‌دادیم، باید تابستان امسال را با خاموشی طی می‌کردیم، چراکه کل درآمد برق کشور صرف یارانه‌ها می‌شد. در بخش انرژی نیز اینگونه بود و ما در برق و گاز مشکل داشتیم.

وی اضافه کرد: ما در زمستان با مشکلاتی توانستیم گاز خانگی را تأمین کنیم، به قیمت اینکه برخی از کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها گازشان قطع شد و از نفت کوره‌ای استفاده می‌کردند.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال ۸۹، ۵۵۰ درصد بود/ متوسط افزایش قیمت حامل‌های انرژی ۵۰ درصد است
روحانی با بیان اینکه "قیمت حامل‌های انرژی در سال ۸۹ یک بار افزایش پیدا کرد"، گفت: این افزایش، ۵۵۰ درصدی بود که بصورت دفعی و ناگهانی این افزایش صورت گرفت و برخی پیشنهاد می‌کردند که امسال نیز به همین شیوه دفعی این افزایش قیمت را داشته باشیم. عده‌ای نیز مخالف این موضوع بودند. در نهایت، مجموعه افزایش قیمت حامل‌های انرژی به صورت متوسط ۵۰ درصد است.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی با شیب ملایم‌تر از نظر مجلس انجام شد
روحانی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که به دلیل شرایط کشور و همچنین تورم ما ناچار بودیم که به صورت دفعی عمل نکنیم، گفت: گرچه ما توانسته‌ایم تورم را مهار کنیم، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم؛ چرا که ما به مردم وعده دادیم تا پایان امسال تورم ۱۲ ماهه به ۲۵ درصد برسد و امیدوار هستیم که بتوانیم به وعده خود عمل کنیم.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که بحث یارانه تصمیم نظام است، خاطرنشان کرد: بحث هدفمندی یارانه‌ها بحث دولت و مجلس نیست، بلکه تصمیم نظام است و قانونی است که باید اجرا شود.

وی افزود: تصمیمی که مجلس شورای اسلامی در بودجه امسال دولت اتخاذ کرد این بود که دولت درآمدهای حاصل از حامل‌های انرژی‌اش ۴۸ هزار میلیارد تومان باشد، چنانچه دولت می‌خواست به این مصوبه عمل کند باید قیمت حامل‌های انرژی ۷۰ درصد گران می‌شد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ما شیب ۷۰ درصد را با توجه به شرایط فعلی کشور نمی‌پسندیم، گفت: ما به ناچار افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به ۵۰ درصد کاهش دادیم به همین دلیل درآمدهای ما بر مبنای آنچه که دولت پیش‌بینی کرده بود ۹ هزار میلیارد تومان با کاهش مواجه شد.

روحانی با بیان این‌که ما با شیب ملایم‌تر از آنچه که نظر مجلس بود عمل کردیم، افزود: از طرف دیگر مجلس، دولت را مکلف کرد که در سال جاری تنها به افراد متقاضی و نیازمند یارانه نقدی را پرداخت کند.

در ادامه صحبت‌های رییس‌جمهور، مجری برنامه پرسشی مبنی بر این‌که آیا فکر نمی‌کنید که افزایش قیمت‌ها پس از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، حتی اگر با شیب ملایم باشد بر روی قشر کم‌درآمد جامعه فشار ایجاد می‌کند که روحانی در پاسخ گفت: راه‌حلی که پیش‌روی دولت قرار دارد اینگونه است که یا باید وضعیت موجود را ادامه می‌دادیم یا باید وضعیت موجود را تغییر می‌دادیم یعنی ما باید آن شرایطی که در سال ۹۲ بود را ادامه می‌دادیم و ماهانه برای پرداخت یارانه با کسری مواجه می‌شدیم و در تابستان در مورد برق به خاموشی می‌رسیدیم و در زمستان با مشکلاتی در زمینه گاز مواجه می‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ما آن شرایط را ادامه می‌دادیم بدان معنا بود که آلودگی هوا به همان صورت ادامه پیدا می‌کرد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که در بحث حامل‌های انرژی به طور مثال برق به کشاورزی و به صنعت مربوط می‌شود، اظهار کرد: ما در مورد قیمت‌های برق، گاز و گازوئیل شیب‌ها را خیلی ملایم در نظر گرفتیم یعنی شیب‌هایی نظیر ۲۴ درصد، ۲۵ درصد و ۴۰ درصد. در مورد گازوئیل نیز ما به همین صورت عمل کردیم؛ چرا که گازوئیل به بحث حمل و نقل عمومی و چاه‌های آب و مصارف عمومی مربوط می‌شود به همین دلیل ما در شرایطی که پیشنهاد ما در مورد قیمت گازوئیل ۵۰۰ تومان و یا ۳۰۰ تومان بود مبلغی پایین‌تر یعنی مبلغ ۲۵۰ تومان را در نظر گرفتیم.

وی با بیان این‌که در مورد برق ما هنوز به نقطه‌ای نرسیدیم که به اندازه هزینه شرکت برق از مردم پول بگیریم، گفت:‌ ما در این مورد شیب را ملایم و ۲۴ درصد اتخاذ کردیم و بین تمام راه‌حل‌های موجود راه‌حل میانه و متوسطی در نظر گرفتیم که فشار به مردم زیاد وارد نشود.

سطح افزایش قیمت‌ها بالا نخواهد بود
روحانی در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود، در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تأثیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر قیمت کالاهای اساسی، گفت: اینطور نیست که در میان مردم شایعه شده و گفته شده که قیمت بنزین یا گازوئیل اثر تورمی شدیدی روی اجناس دیگر خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور افزود: همه محاسبات کارشناسان ما این موضوع را مورد توجه قرار داده است و به هیچ عنوان افزایش قیمت در سطح بالا نخواهد بود و اصلاً سازوکارهای کنترلی هم برای تأمین بازار و هم برای تأمین کالا پیش‌بینی شده است تا اینکه این پولی که گرفته می‌شود، برای نیازهای ضروری مردم مصرف شود.

در ادامه، مجری برنامه در میان صحبت‌های رئیس‌جمهور درباره منابع در نظر گرفته شده در این بخش پرسید که روحانی خطاب به وی گفت: بهتر است سوالات خود را با تأنی بیشتری مطرح کنید، تا بخش‌هایی که من پاسخ می‌گویم ناقص نماند.

از مردم تشکر می‌کنم
روحانی افزود: مجلس شورای اسلامی از ما خواست طبق قانون از مردم برای ثبت‌نام‌ها دعوت کنیم و گفتیم هرکس خود را نیازمند می‌داند ثبت‌نام کند و آنهایی که نیازمند نیستند و این مقدار در زندگی آنها زیاد تأثیر ندارد از ثبت‌نام صرف‌نظر کنند. این خواست قانون بود و ما عین آن را مطرح کردیم و من از مردم تشکر می‌کنم که با نظم و انضباط خوبی این ثبت‌نام‌ها را انجام دادند.

رئیس‌جمهور همچنین اظهار کرد: همچنین لازم است از دست‌اندرکاران بخش سایبری تشکر کنم. همچنین از کسانی که ثبت‌نام نکردند، به این دلیل که نیاز نداشتند یا کسانی که ممکن بود نیاز داشته باشند اما به خاطر اهداف ملی از ثبت‌نام صرفنظر کردند، تشکر کنم.

سه ماه یکبار گزارش می‌دهیم
وی بر گزارش‌دهی منظم دولت به مردم تاکید کرد و گفت: ما آنچه را که در زمینه حامل‌های انرژی دریافت می‌کنیم، سه ماه یک بار به مردم گزارش خواهیم داد و به آنها خواهیم گفت که این درآمد چقدر و در کجا صرف خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "این پول یا برای نظام سلامت یا بخش تولید یا حمل و نقل عمومی و نیز محیط زیست و همچنین کمک یارانه کالایی به افراد نیازمند پرداخت خواهد شد"، نصریح کرد: بنابراین راهی که دولت انتخاب کرده در چارچوب قانون بوده و مردم نیز بسیار خوب همراهی کردند و من از همه مردم و دست‌اندرکاران برای ثبت‌نام و تنظیم امور تشکر می‌کنم.

از هفته آینده مردم با شرایط جدیدی در نظام سلامت مواجه خواهند شد
رئیس‌جمهور با اشاره به عزم دولت برای بهبود وضعیت درمان برای مردم، گفت: از هفته آینده مردم با شرایط جدیدی در نظام سلامت مواجه خواهند شد. روحانی در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود در مورد اقدامات دولت در بخش سلامت و درمان توضیح داد: از جمله اهدافی که ما در این مرحله در زمینه سلامت داریم، این است که مشکلات فراوان نظام سلامت برطرف شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "تقریباً در طول سال هشت میلیون نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند"، گفت: بستری شدن بیماران گاهی با مخارج بسیار سنگینی روبروست و گاهی بیماری‌های صعب‌العلاج مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود می‌آورد.

قیمت داروهای داخلی افزایش نمی‌یابد/قیمت داروهای خارجی ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

وی با بیان اینکه "قبل از این دولت در سال ۹۲ مردم مشکلات فراوانی در نظام دارو داشتند که بخش بزرگی از آنها حل‌وفصل شده است"، تصریح کرد: در مورد دارو به مردم اعلام می‌کنیم که از سال ۹۳ قیمت داروهای ساخت داخل افزایش نخواهد یافت. همچنین قیمت داروهای خارجی در سال ۹۳، ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و ملزومات پزشکی که از خارج وارد می‌شود نیز کاهش پیدا می‌کند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد:‌ مردمی که نیازمند می‌شوند و در بیمارستان بستری می‌شوند، سهمی که تا پایان پرداخت خواهند کرد، ۱۰ درصد خواهد بود اما در گذشته شاهد بودیم هرکس به بیمارستان وارد می‌شد، از دمپایی تا ملافه و انواع داروها را باید خودش تهیه می‌کرد و همچنین مخارج سنگینی برای تشخیص بیماری نیز می‌پرداخت اما از ۱۵ اردیبهشت این روند قدم به قدم تغییر خواهد کرد و هرکس از ۱۵ اردیبهشت وارد بیمارستان شود، باید تمام نیازهایش از دارو تا تجهیزات در بیمارستان تأمین شود که این هزینه‌ها را یا بیمه یا دولت متقبل خواهد شد. روحانی در همین رابطه تاکید کرد: بدین ترتیب مردم از هفته آینده با شرایط جدیدی در نظام سلامت مواجه خواهند شد.

تمام مردم را بیمه خواهیم کرد
وی با بیان اینکه "تمام مردم را بیمه خواهیم کرد"، گفت: اعلام کرده‌ایم هر کسی بیمه نیست ثبت‌نام کند و ما او را بیمه می‌کنیم، یعنی برای هر فرد دفترچه‌ای صادر می‌کنیم و ۲۳ هزار تومان بودجه برای هر نفر در سال مدنظر قرار دادیم و پیش‌بینی می‌کنیم حدود پنج میلیون نفر یا بیشتر، افرادی هستند که بیمه نیستند و ثبت‌نام خواهند کرد که همه آنها بیمه خواهند شد.

روحانی با بیان اینکه "بر اساس محاسبات ما، مخارج مردم در کارهای درمانی بسیار کاهش خواهد یافت و ۱۰ درصد از هزینه‌ها را پردخت خواهند کرد"، گفت: در شرایط خاص، باز هم سهم بیمار نسبت به آنچه که قبلا بوده است، از نصف کمتر خواهد بود، پس کمک بزرگی به نظام سلامت خواهد شد.

وی افزود: آنچه در اسفند پارسال پرداخت کردیم و آنچه امسال پرداخت خواهیم کرد، ۱۰ هزار میلیارد تومان غیر از بودجه عادی نظام سلامت که در بودجه پیش‌بینی شده است، به نظام سلامت کمک می‌کنیم که چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانِ آن از بخش هدفمندی یارانه‌ها کمک می‌شود.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هیأت دولت درخواست کردم از این پس افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند، در صورت‌حسابی که به آنها داده می‌شود، بخشی را که هدفمندی مرحله دوم یارانه‌ها به مردم کمک می‌کند کاملاً ثبت و مشخص کنند تا معلوم شود چه پولی در این مرحله برای نظام سلامت پرداخت می‌شود.

ارزش دفترچه‌های بیمه افزایش می‌یابد
رییس جمهور در واکنش به این جمله مجری مبنی بر این‌که بیمه‌های درمانی چندان ارزشی در کشور ندارند و بسیاری از مراکز درمانی دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی را پذیرش نمی‌کنند، گفت: در گذشته یک مشکلی وجود داشت و آن این بود که پول بیمه خیلی دیر پرداخت می‌شد، اما امسال تقریبا از بدهی که وزارت رفاه و تعاون به بخش‌های سلامت و دارو داشت، مدت ۱۴ ماه آن پرداخت شده است و در واقع تا ماه بهمن پرداخت شده است و به تدریج هر صورتحسابی که می‌آید پرداخت می‌شود، بنابراین ارزش دفترچه‌های بیمه افزایش می‌یابد.

رییس جمهور ادامه داد: قبلا ۲۰۰ قلم دارو با دفترچه بیمه پرداخت می‌شد و بقیه داروها مشمول بیمه نبودند. ما ان‌شاءالله در اردیبهت‌ماه که فکر کنم ۱۵ یا ۱۶ اردیبهشت‌ماه باشد، اعلام می‌کنیم که تعداد داروهایی که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند به بالای ۳۰۰ قلم می‌رسند و ان‌شاءالله تا پایان سال به ۳۵۰ قلم خواهد رسید. وی افزود: در مرحله اول این تعداد از ۲۰۰ تا به بالای ۳۰۰ تا می‌رسد.

روحانی همچنین ادامه داد: مشکل دیگری که وجود داشت این بود که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بعدازظهرها، شب‌ها و همچنین روزهای تعطیل متخصصی نبودند و مردم مجبور می‌شدند به بخش خصوصی مراجعه کنند. از این به بعد در بعدازظهرها، شب‌ها و همچنین روزهای تعطیل پزشک متخصص در بیمارستان حضور خواهد داشت.

رییس جمهور همچنین به کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: به تدریج متخصصان را به شهرستان‌ها اعزام می‌کنیم تا مردم مجبور نباشند که برای مراجعه به شهرهای بزرگ بیایند. وی با بیان این‌که این موارد در ظرف امسال و بسیاری از آنها در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم در نظام سلامت شاهد یک تحول چشمگیر خواهند بود. البته تحقق برخی از این موارد تا پایان سال طول خواهد کشید.

روحانی با اشاره به اهمیت نوسازی برخی بیمارستان‌ها و زمان برد بودن این موضوع یادآورشد : با اقداماتی که انجام می‌شود، مردم از نظر پولی که برای بیماری و بستری شدن خود پرداخت می‌کنند، کاملا متحول می‌شوند و ان‌اشاءالله ما این موضوع را از اردیبهشت‌ماه مشاهده خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شما به بحث هدفمندی یارانه‌ها و این‌که صرفه‌جویی حاصل از بحث هدفمندی یارانه‌ها در چه بخش‌هایی مصرف می‌شود، اشاره کردید. سوال این است که اقشار کم درآمد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه چه چیزی به دست می‌آورند، گفت: ما وقتی تورم را کاهش می‌دهیم، همه گیرشان می‌آید.

رییس جمهور با بیان این‌که از مردادماه تا اسفند ۹۲ یعنی ۷، ۸ ماهی که دولت یازدهم فعال بود، تورم ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد، تصریح کرد: شاید این در تاریخ کشور ما بی‌نظیر باشد.

روحانی ادامه داد: این به این معناست که مثلا فردی یک و نیم میلیون تومان در ماه درآمد داشته، نگذاشته‌ایم که ماهانه ۲۵۰ هزار تومان از پول آن کم شود، چراکه اگر تورم با همان روند پیش می‌رفت، کسی که ماهانه ۱ و نیم میلیون تومان درآمد داشت، ماهانه ۲۵۰ هزار تومان از پولش کسر می‌شد. رییس جمهور گفت: کاهش میزان رشد تورم خود کمکی به مردم است.

وقتی مردم اطمینان پیدا کنند که مخارج درمانشان کاهش پیدا کرده است، وضعیت بهتری بوجود می‌آید
روحانی با تاکید بر اینکه "تورم مالیات عمومی ناخواسته و تحمیلی است"، به مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در این مرحله اولین اقدامی که توسط دولت انجام می‌گیرد، مربوط به نظام سلامت است.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت در سال جاری مبلغی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان به نظام سلامت کمک می‌کند و مردم می‌توانند تأثیر این کمک را هم در خرید دارو و هم در مراجعه به بیمارستان و در کاهش قیمت‌ها مشاهده کنند.

رئیس‌جمهور افزود: ‌وقتی مردم به جای دریافت پول در مسأله سلامت اطمینان پیدا کنند که مخارجشان کاهش پیدا کرده است، وضعیت بهتری بوجود می‌آید.

تلاش می‌کنیم تا پایان سال پنج یارانه کالایی به نیازمندان بدهیم
وی با اشاره به پرداخت یارانه‌های کالایی از سوی دولت به عنوان بسته امنیت غذایی، اظهار کرد: ‌در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به افرادی که زندگی بسیار سختی دارند و در فشار قرار دارند یارانه‌ای کالایی تحت عنوان بسته امنیت غذایی پرداخت می‌شود. در این مرحله همه آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد خمینی و بهزیستی هستند، این یارانه پرداخت می‌شود.

روحانی با بیان اینکه "دولت ۱۱ میلیون نفر زیر نظر این دو نهاد را تحت پوشش یارانه کالایی قرار می‌دهد"، خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا پایان سال حداقل پنج مرتبه یارانه کالایی را به این دو گروه نیازمند پرداخت کنیم. این یازده میلیون نفر نیازمندترین افراد کشور هستند و هر کسی که در آینده نیز در این دو نهاد ثبت‌نام کند، تحت پوشش یارانه کالایی دولت قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ثبت‌نام مردم و اعلام درآمدها از سوی مردم برای دریافت یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد:‌ ما به همه مردم اعتماد داریم و اعتماد می‌کنیم و معتقدیم که در همه امور اعتماد به آنها کمکی برای دولت است.

روحانی خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که مردم در این مرحله اعلام کرده‌اند، پردازش می‌شود و چنانچه ما در این پردازش احساس کنیم که افراد نیازمند دیگری هم هستند، به این گروه یازده میلیون نفری اضافه می‌شوند.

مردم می‌توانند در هر زمانی که خواستند، از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند

وی با بیان اینکه "مردم می‌توانند در هر زمانی که خواستند، از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند"، گفت: هرچه تعداد افراد انصراف‌دهنده از دریافت یارانه بیشتر شود، دولت این تعداد را اعلام می‌کند و در این مرحله مبلغی بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان از محل انصراف از درآمدها کسب شد که ما این درآمدها را مصرف می‌کنیم و به مردم هر سه ماه یک بار گزارش می‌دهیم که این پول‌ها در چه مواردی مصرف می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به مصارف درآمد حاصل از انصراف یارانه‌ها، اظهار کرد:‌ دولت با منابع حاصل از انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها می‌تواند به مسائل مترو در شهرهای بزرگ و همچنین بنزین پاک?

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 ارديبهشت 1393
"رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که بحث یارانه تصمیم نظام است، خاطرنشان کرد: بحث هدفمندی یارانه‌ها بحث دولت و مجلس نیست، بلکه تصمیم نظام است و قانونی است که باید اجرا شود."چراهرجاکم میاریم سریع اسم"قانون"رامیاریم واستفاده ابزاری میکنیم...................................................................................................................................................
فدرال 10 ارديبهشت 1393
آقای رئیس جمهور : ما هیچی نمیخواهیم از شما فقط تورو به هرکسی که اعتقاد دارین با احساسات مردم بازی نکنید
پاسخ ها به این نظر
مالامیری چالوس 10 ارديبهشت 1393
برادر من اینا که با احساسات من و شمای ایرانی کار ندارن
همه ذکر وخیرشون شده رابطه با آمریکا وانگلیس
مالامیری چالوس 10 ارديبهشت 1393
آقای روحانی مثل اینکه از کاخت بیرون نیومدی ونمیبینی مردم کشورت چقدر دارن با برنامه های اقتصادی بدون تدبیرتان زجر میکشن
انکار خبر ندارید که بنزین وآب وبرق وگاز دو برابر شده وکرایه ها سرخود 2برابر شده همه اجناس از جمله مواد غذایی 50درصد گرون شده...
آقای روحانی که اجاره نشینی را لمس نکرده واز دل واوضاع مستاجران خبر ندارید حداقل سری به بنگاههای املاک و بانکهایتان بزنید که وامهایی با بهره 45 درصد به مردم کشورتان ندهند
آقای روحانی از اوضاع بنگاههای اقتصادی وگردش کار اطلاع چندانی ندارید اکثر بنکداران انبارها را پر از محصولات کرده ومنتظر گران شدن کالاها نشسته اند که گرانیها شروع شده
آقای روحانی منتظریم که کارهای عملیاتی از شما ببینیم نه شعار وپرستیژ
نا شناس 9 ارديبهشت 1393
روحانی دمت گرم کارت درسته
نا شناس 9 ارديبهشت 1393
آقای روحانی الان مهمترین چیزی که مردم میخوان آرامشه چون هر روز صبح وقتی از خواب بیدار میشی استرس افزایش قیمت و هرج و مرج بازار و داری ، با اومدن پول نفت سر سفره مردم از دوره دولت کریمه تا دولت تدبیر این واژه زیبا بطور کلی از زندگی مردم رخت بربست.
نا شناس 9 ارديبهشت 1393
بیکاری وگرانی پدر ملت علی الخصوص جوانان رو درآورد آقای رئیس جمهور
محمدی بابل 10 ارديبهشت 1393
آقای روحانی نظرت در مورد مستند من روحانی هستم چیه؟
چرا دوستانتون اینقدر بهم ریختن
نکنه آقای هاشمی میخاد قاعده بازی روبهم بزنه
احمدی نوشهر 10 ارديبهشت 1393
دولت تدبیر رو بهتره دولت استرس بنامیم واسه اینکه در این دولت هر روز یه اتفاق به ضرر مردم رخ میده که هر صبح که میریم سر کار منتظر قطع یه حقی ازین مردم هستیم که از طرف شما نه به خواسته ملت
مسکن مهر
هسنه ای
بنزین
یارانه
سبد کالایی
گرانی آب برق گاز
و.....
فردا هم منتظر اتفاق دیگه ایم
روحانی متشکریم زیاد منتظرمون نذار
نا شناس 10 ارديبهشت 1393
دکترروحانی، بیکاری ام الفساد است درمانش کن
نا شناس 10 ارديبهشت 1393
آقای رئیس جمهور مردمی باش با وازه ها بازی نکن .واقعا که از هیچی سر در نمی ارید.فقط بواسطه اشخاصی که اون هم برای قدرت بود نه خدمت آمدی شدی رئیس،خداوکیلی اینجوری نیست
وحاني = احمدي نژاد 11 ارديبهشت 1393
جداي هرگونه مسائل سياسي و به عنوان يه شهروند مي گويم هيچ چيز تغيير نكرد تحريم بوديم و الان كه آقايان مدعي رفع آن هستند، كاهش تورمي كه عزيزان از آن حرف مي زنند گويا فقط در حد همان حرف است والا هيچ چيز تغيير نكرده
احمدي نژاد= روحاني و روحاني = احمدي نژاد
نا شناس 11 ارديبهشت 1393
جای تاسف دارد که امروز گرانترین بازار خودروی درپیتی و آدم کش پراید و پژو باید متعلق به مردم مظلوم ایران باشد واقعا جای تاسف دارد دولت اگر تعرفه خودروی خارجی را که تا سه برابر قیمت خرید در بازار ایران بفروش میرسد کاهش دهد بطور حتم دیگر ایران خودرو و سایپا اینگونه یکه تازی نمیکنند و به بهانه حمایت غلط از صنایع عصر حجری داخلی مردم را به کشتن نمیدهند برادر، رئیس جمهور عزیز مردم نجیب ما از مردم کشور همسایه ترکمنستان که کمتر نیستند که بین خودرو سوارهای آنان تا مردم کشور ما فاصله از زمین تا آسمان است یک کسی به مردم پاسخ دهد که تا کی باید در حسرت سواری اتومبیل های ایمن و راحت باشیم واقعا حق این مردم بزرگ این رفتار تحجرگونه نیت . والسلام
نا شناس 13 ارديبهشت 1393
همانطور كه خاتمي بعداز هشت سال گفت من يه ابدارچي بيش نبودم روحاني هم هيچ كاره است در ظاهر در راس قدرت است ولي از همه جناح ها در فشار است....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.