.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما تا انتخابات
 

آخرین عناوین
نماینده مردم آمل در مجلس خبرداد ؛
شکایت نمایندگان مازندران از سازندگان مجموعه پایتخت
شمال نیوز: متاسفانه درسریال پایتخت ۳ هتاکی را به جای رساندن که مازندرانی ها رابه عنوان انسانهای ابله و کارشان به جز توهین به همدیگر چیزی نمی باشد .

نماینده مردم آمل درمجلس گفت: عده ای از نمایندگان مردم مازندران درمجلس از دست اندرکاران سریال پایتخت شکایت کردند.

به گزارش نامه نیوز، دکتر عزت الله یوسفیان با اشاره به پخش سریال پایتخت که فرهنگ مازندرانی را مورد تمسخر خود قرارداده است گفت : درپایتخت شماره ۱ و۲ سعی کردیم که این مسئله را بزرگ نکنیم فقط لهجه مطرح بود .

وی افزود : متاسفانه درسریال پایتخت ۳ هتاکی را به جای رساندن که مازندرانی ها رابه عنوان انسانهای ابله و کارشان به جز توهین به همدیگر چیزی نمی باشد .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  بیان داشت: دراین سریال بیشتر مسائلی از قبیل به دنبال آرزو های بی مورد رفتن و ازدواج در یک کشور دیگری بروند وامثالهم مواردی واهی رامطرح می کنند وپای مسئولین مثل فرماندار ودیگر مسئولین را باز می کنند که به عنوان نمایشی جوایزی را اهدا می کنند تا دل کسی را بدست بیاورند.

نماینده مردم آمل درمجلس اظهارداشت : این توهین به مراتب بدتر از توهینی است که به قوم بختیاری صورت گرفته است که یک توهین علنی است ومردم آرامش خود راحفظ کنند وقلم بدستان  واز طریق تربیون درهمه مجالس به هیچ وجه کوتاه نیایند وحتما عکس العمل نشان بدهند .

یوسفیان ادامه داد :این سریال طنز ویا کمدی نیست اینطور وانمود می کنند که در خانه های مازندرانی اینطور نسبت به همدیگر بی احترامی وتوهین می کنند وهیچ بوی از اعتقاد نیست .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درپایان اشاره کرد : عده ای از نمایندگان مردم مازندران دردسترس بودند با جمع آوری امضا شکایت خود را به  کمیسیون اصل نود مجلس و به دیگر مراجع ذیصلاح ارسال نمودند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : پایتخت ۳
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 فروردين 1393
0
1
پاسخ
تنها محتوا فیلم لهجه است که به نظر ما مورد تمسخر قرارگرفته است. من از رادیو صحبت یک نماینده محترم ترک زبا ن کشور را در مجلس گوش میکردم که بیشتر کلمات فارسی را با لهجه زیبای ترکی با صراحت وبا قدرت می گفت وهیچ سستی و یا کاستی هم نداشت، . به نظر بنده این افتخار برای ترک زبانان است که زبان ولهجه ترکی در صحن علنی مجلس یک کشور جای بیافتد وکل جامعه هم پذیرا ی آن باشند . حال ما مردم مازندران بیاییم زبان ولهجه ما درکشور فراگیر شود ،وهمچنین بیاموزیم که انقدر ساده نباشیم تا بدون مقدمه واز روی نوعدوستی پایتخت نشینان را تعارف وپذیرایی گرم کنیم تا علیه سادگی وصداقت ما فیلم بسازند.
پارسا 8 فروردين 1393
0
1
پاسخ
این درست نیست که به بهانه خنداندن مخاطبان اصالت و فرهنگ مردم شریف مازندران و گلستان را با استفاده از الفاظ و حرکات ساده لوحانه که اصلا شایسته غیور مردان این خطه نیست زیر سوال ببرند لذا این سریال نشان میدهد که تهیه کنندگان این برنامه ی بدون محتوا بدلیل نداشتن سوژه و کارایی لازم جهت ساخت سریالهای جذاب دارای پیام و البته آموزنده دست به ساخت سریال های از این دست میزنند.

نا شناس 8 فروردين 1393
1
0
پاسخ
این صحبت ها مصرف داخل استانی دارد و برای جمع اوری رای مناسب می باشد. با احترام به اقای یوسفیان امکانش هست تعریفی از فرهنگ داشته باشند.فرهنگی که با ساخت یک سریال قابل تمسخر و از بین رفتن هست بهتر انکه نابود شود. برای من جالب هست که 90 درصد از مازندرانی ها با این سریال شبهای خوشی رو می گذرونند و 50 معترض نمی توانند نماینده مازندران باشند. لگفا دست از عوامفریبی بر دارید. مسولین شمال نیوز هم صدای خود رو ضبط و سپس گوش بدند اگه شبیه نقی نبود اونوقت پرچم دار مبارزه با بی فرهنگی شوند
م-ن 8 فروردين 1393
1
0
پاسخ
1-برنامه ساری درسیمای مارنذران را چه کسی با ید بر رسی کنند2-آقای حسینی با چه علاقی در شهرش شیرگاه از سازندهگان این برنامهحمایت کردند 3- هر دو استاندار ما با افتخار در سر صحنهفیلم بر داری حاصر شدن جهت دستمربزاد.ووووو
نا شناس 8 فروردين 1393
0
1
پاسخ
کدوم پیرمرد مازندرانی حالت خرف خمسه رو داره پیرمرد مازنی یا هنوز در حال کاره یا وجود نداره. این حالت احمق جلوه دادن پیرمردا واقعا معلوم نیست از کجا اومده
نا شناس 8 فروردين 1393
1
0
پاسخ
وقتیکه صداوسیمای مازندران درپخش اخبار از گویش مازنی استفاده نمیکند چرا از عملکرد دیگران آزرده خاطر میشوید؟
از قدیم گفتن "حرمت امامزاده را متولیش نگه میدارد. چالوسی ریکا
hosein 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقا ما نخوایم فرهنگ مارو نشون بدین،کیو باید ببینیم؟؟!!
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
جناب دکتر یوسفیان در شگفتم اینکه سخنگوی مجمع نماید گان اسان مازندران در شبکه سراسری عملکرد این سریال خرک دجال را مورد تایید قرار داده است .آیا از این ازهر الشمس تر هم میشود.آیا بیشتر با ید در سطح کشور مورد مضحکه وتمسخر قرار بگیریم .انالله لا یغیر و ما بقمهم تی یغیر و ما بانفسهم .مازندران در همه ابعادش
شریفتر ازآن است که ملعبه دست یک سری افراد شکمپرست بی هنر بی فرهنگ رقاصه دلو قرار بگیرد .
میان عاشق و معشوق رمزیست چه داند آنکه اشتر می چراند
شمالی 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
به زبان پارسی:با تشکر از اطلاع رسانی شمال نیوز و کسانی به این سریال سخیف اعتراض کردند.این سریال کذایی جز نادان و ابلهه و ندید بدید و ساده لو و فقیر و کثیف و بد دهن و دعوائی و پرخاشگر و غیره نشان دادن شمالی ها چه چیز مثبت دیگری دارد؟آیا شمالی ها واقعا اینجوری اند که در این سریال تصویر شده است؟آیا اخلاقی است که یکی را به خندانی به قیمت ناراحتی دیگری؟
به شومالی زبون:با تشکور از اتلاع رسونی شومال نیوز و کسونی که به اینتا سریال بد اعتراز هکردنه.انتا سریال کزائی جوز نادون و ابلهه و ندیدبدید و ساده لو و فقیر و کسیف و بددهون و دعوائی و پرخاشگر و غیره نشون هدائن شومالی ها چه چیز موسبت دیگه ای دارنه؟آیا شومالی ها واقعن اینجورینه که در اینتا سریال تصویر بینه؟آیا اخلاقیه که اتا نفر به خندونی به قیمت ناراحات هکردن اتا نفر دیگه ای؟
نا شناس 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مي توانيد با مراجعه به سايت هاي محلي و مكان هاي عمومي مازندران، انتقادات و اعتراضات مردم غيور و با فرهنگ مازندراني را مشاهده فرماييد. در اين سريال همه افرادي كه با لهجه مازندراني صحبت مي كنند تحصيلات پاييني دارند، شكم پرست هستند، جو گير مي شوند، ساده لوح هستند ، به راحتي دروغ مي گويند، احساساتي هستند و غيره. بهتر بود دست اندركاران سريال عده اي از افراد تحصيل كرده و متشخص از قبيل پزشك، مهندس كشاورزي، كارخانه دار موفق و يا مثلا يك روحاني را كه فرد متعادل و با شخصيت و منطقي اي است نشان مي دادند تا براي مردم بافرهنگ مازندراني اين شائبه پيش نمي آمد كه عده اي ناآگاهانه در حال كليشه سازي بعضي از آداب و حالات سخيف براي متكلمان لهجه يا زبان مازندراني هستند.
نا شناس 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اکثر کامنتها را خواندم بعضی ها دانسته سریال را نقد کردند و اشکالات را بیان،اما برخی دیگر با کامنتهایی که گذاشتند با برخوردشان با موضوع سریال دقیقا کاری را کردند که نسبت به آن در سریال اعتراض دارند
1-پیش داوری
2-مسخره کردن دیگران
3-لجبازی
4-بی نظمی وهیاهو
5-اجازه صحبت کردن به دیگران ندادن
6-عروسی در ساختمان نیمه کاره
7-مخفی کاری
8-پرخوری(طبق اخباررسمی مازنی ها چاقترین افراددر کشور ند)
9-اتحاد نداشتن
10-شعاردادن تو خالی
11-فرصت طلبی(مثل برخی نمایندگان برای کسب آرا از جمله در همین موضوع)
12-عدم استفاده کاربردی از زبان مازنی در اخبار استانی
13-تهیه وپخش به اصطلاح طنز عمو نوروز که متاسفانه مسئولان سیمای تبرستان برای آن هورا میکشند!!!
14-...وموارد گوناگونی که اکثر مخاطبان محترم با آن آشنایند
پس اگر موارد ذکرشده فوق کا زشت وسخیفی است بیایید به آن عمل نکنید واگر ایرادی ندارد پس چرا به آن معترضید؟ بااحترام:چالوسی ریکا
بهمن 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام خوشا بحال نمایندان مجلس که قبل از پخش سریال بازبینی کرده اند مانند نمایندگان ابلهی مثل احمدی فیاضی حسینی وبقیه که ما بعنوان یک مازندرانی بحالشان تاسف مخوریم با تشکر
حامد 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
کجا قسمت یک و دو فقط لهجه بود؟!
الان از هرکی تو ایران از سریال پایتخ بپرسی یا میگه نقی! یا میگه ناهار نخردمه!
این یعنی اهانت به لخجه و نشان دادن مازدرانی ها بصورت شکم پرست!
نا شناس 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بسه دیگه، شورشو در آوردین، بابا سریال طنزه، کجاش مسخره کرده؟
نا شناس 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
من نمی دونم این نماینده ها چرا عقایدشون فقط با اقلیت مردم همخونی داره!
نا شناس 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سید هادی حسینی در نامه ای به رئیس رسانه ملی درخواست کرد که از ادامه روند ساخت سریال پایتخت سه جلوگیری شود.
ساروی 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای رمدانی لطف کنید یک کمپین مجازی برعلیه سریال پایتخت 3 درست کنید وعضو گیری کنید
احمد 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اگر این سریال متوفف نشود بابد نسبت به مسئو لین مازندران بی توجه بود / چون معلوم میشود هیچ کاری از دستشان بر نمی اید/ بی انصافها مازندران علمای بزرگی همچون حسن زاده ها و املی ها و کوهستانی ها و ازیازی ها و هاشمی نزادها و بزرگان دیگر دارد/ خجالت هم خوب چیزی است.
خلیل 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
خداراشکرمشخص شدزن پنجعلی جویباری است نه بابلی!
احمدی 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
باسلام-متاسفانه خیلی وقت است است که مردم مازندران به سخره گرفته شده اندولی بواسطه معامله گر بودن نمایندگان که با کمترین بها از مطالبه حق مردم از مسئولین میگزرند.ایا انتخاب استاندار که سکاندار استان است وبایستی کلیه امور توسط او انجام گیرد مهمتر است ویا فرضا پخش یک سریال که به نظر میاید در اصل شوکی به مردم واردمی کند به سادگی از حقوق خود نگزرندوقتی به گفته مسئولین گزینش وزارت کشور بعضی از استانداران در حد یک بخشدار هم توانایی کار ندارند چه توقعی مطالبه از حق و حقوقو...دیگر مسائل میماند.چرا بزرگانی که به خدا قسم از صدها وظیفه استاندارپنج تای انرا نمیدانندبه سادگی گول میخورند و جوگیر شده استاندار را تاعرش میبرند ایا تا به حال یکی از مسئولین جویا شد که بر اساس کدام تجربه و سابقه اقایان شفقت -کشاورزیان فلاح ویا ... استاندار شدند.وبرکدام اساس انها را خوب و بد میکنند؟! جناب نمایندگان عزیزیا واقعا ساده هستید ویا مردم را ساده فرض کردید که به انها ادرس غلط میدهیید.خانه از پایبست ویران است؟؟؟؟!!!!!
دوست 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعا بهتر نيست نمايندگان مجلس به جاي اين فرافكني ها و حاشيه ها به امور و مشكلات مردم رسيدگي كنند. واقعا تمام مشكلات مازندران حل شده كه نمايندگان مجلس به آخريش كه پايتخته رسيدند؟؟؟؟ آقايان نماينده بهتره افكار مردم را منحرف نكنيد ما همه يك ملت هستيم و آن هم ايران
راحله 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام به همه ی خواندگان محترم
میگن با هم بخندیم اما به هم نخندیم
کارگردان و نویسنده این سریال لطف کردند هر چی شخصیت خودشون بود را به مردم مازندران نسبت دادند. بابا عقب موندگی و لودگی و احمقی و شکم پرستی و ... از صفات بارز خودتونه چرا به ما نسبت میدین؟؟...
مازندران قلب تپنده کشتی جهانه برای به سخره گرفتن ورزش مازندران حاضرید هر کاری بکنید چون ناخن یه بچه پلنگ مازندران هم نمیشید !!!
با کمال بی شرمی اقوام مازندرانی را احمق ترین قوم ایرانی فرض میکنید که پودر غذایی حیوانی را به جای مکمل غذای انسان مصرف میکنه ؟ بی حرمتی تا چه حد ....
بابا ............ خودتونید
خواهشا این سریال را قطع کنید و رسما از مردم مازندران عذرخواهی کنید.

سید 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
******* فقط به این نکته کمی عمیق تر تامل کنید که ما مازنی ها به فرزندانمان چه پاسخی بدهیم که این گونه فرهنگشان ، سنت شان، لهجه ی آبا و اجدادشان و ... مورد تمسخر همه ی ایران قرار گرفته است. *********
((قابل توجه مستر ضرغامی))
محمد 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
خاک بر سر اونی که میگه زندگی ما مازندرانی ها همینه
همه بدانید حسن زاده آملی یکی از پدران این استان هست غذایش طاهر است و از بقایای .... استفاده نمی کند جوادی آملی هم پدر مازندرانی هست دکتر کتابچی هم یکی از پدر مازندرانی است دکتر موتمنی هم مازندرانی است ترا بخدا خودتان اگر حقیر هستید نفرمائید مازندرانی ها حقیر هستند.
یاسر 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای خمسه خودش احمقه که برای پول هر کاری انجام می ده پیرمرد مازندرانی شیرند و همچون کوه استوار از خانواده حمایت می کنند و برای روزی حلال کشاورزی و ... می کنند
هادی 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مرگ بر سازنده سریال پایتخت
حسین 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ساخت فیلم رو هادی حسینی باعثش شد1یه شب شام هم بهشون داد!!! یجوری کامنت میزنی انگار رمضون شجاعی دعوتشو کرده خونه بهشون شام داده قدم اونها موجب برکت برای مازندران دونسته از اینجور حرفا که اینا جاش نیست بگم
ناشناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مه زرقامی درِنه،گت مردی درِنه،...،بی عقل سر درنه،مه شال ترس ریکا درنه،رئیس ریکا درنه،گننه کر ریکا درنه،وک وکان درنه،شاه شجاع درنه،ضد شومال درنه،پایتخت ساز درنه،انَه گتی ریکا درنه،اسپه کله ریکا درنه،شیر ژیان درنه.شمال جان اینتا کامنت ره لوطفن درج هکن مشکل اخلاقی ندارنه.با سپاس.
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نماینده های محترم مجلس جهت جلوگیری از پخش سریال پایتخت حرکت از شما ، حمایت و پشتیبانی از طرف ما مردم مازندران ، یا علی
احمد 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
در این فیلم تنها به فرهنگ ما مازندرانی ها توهین نشده بلکه با گستاخی هر چه بیشتر به اعتقادات و آداب و رسوم ما هم توهین شد برستی اگر چنین چنین سریال مسخره ای با لهجه ی ترکی بختیاری، اصفهانی ، لری و...... ساخته می شد چه عکس العملی در پی داشت به یقین مشکلات زیادی برای مملکت درست می شد اخمقی مثل خمسه که نقش پیر مرد مازندرانی را بازی می کند بهتر است تا سری به زندگی شهدای پیرمردان مازندران بزند تا بفهمه زمانی که او و امثال داشتند در این مملکت حاشون را می بردند پیر مردهای با غیرت مازندرانی چگونه در جنگ حاضر شدند و ناموس افرادی همچون خمسه که نشان دادند پول بیشتر از هر چیز دیگر برایشان اهمیت دارد، را حفظ کردند
omid 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
شما چقدر ناراحتید اینا ما مازندرانی ها را مسخره نکردن بلکه خود کارگردان وتهیه کننده مسخره کردن
رودبار 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام-خیلی جالبه اینقدرمیخندم غصه هام یادم میره-فدایی داری داداش
مازنی 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
پخش فیلم پایتخت 3 باید قطع گردد و تهیه کننده و عوامل ساخت فیلم ، استاندار و نماینده ای که سرصحنه فیلم سازی پایتخت 3 رفتند جهت حمایت از ساخت ازمردم فهیم مازندران عذرخواهی کنند .
علی ایمانی 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
تنها قسمت اوّل پایتخت دارای محتوای طنز نقادانه در خصوص مهاجرت شهرستانی ها به پایتخت بوده است که نشان داد زندگی راحت و مرفه در تهران حبابی بیش نیست و تهرانی ها دارای معضلات بسیاری می باشند . متأسفانه تهیه کننده و کارگردان فیلم دچار همان بیماری گردیدند که سایر فیلم ها موفق در قسمت های بعدی آن دچار می گردند و قسمت دوم و سوم پایتخت از نطر محتوائی حجویاتی بیش نیست . در قسlت دوّم صنعت و اقتصاد مازندران را به تمسخر گرفته و آنرا صادر کننده گنبد و گلدسته معرفی نمودند و مردم جزیره قشم را افرادی به هویت فرهنگی و معماری که بعد از 33 سال از گذشت انقلاب هنوز فاقد یک حسینیه یا مسجد در خور شأن می باشند . در قسمت سوّم که فاقد هر گونه سوژه و محتوا است ، تهیه کنندگان فیلم به سیم آخر زده اند و با مزحکه مازندرانی ها قصد کسب درآمد و اعتبار فیلمسازی برای خود را دارند .
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
جناب آقای روحانی من فقط متاسفم
دیگر قطع امید کردم چون وقتی شما علیه این سریال حرف نزدید و تذکر ندادید مطمئن هستم کسی دیگر قدرت ندارد که جلوی آنرا بگیرد ضمن اینکه برای شما احترام خاضی قائل هستم ولی انتظار بیش از اینها از شما می رفت امیدوارم امام جمعه ساری تذکر لازم را داده باشد از شما که چیزی امروز ندیدم
hossein636 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مازندرانی های عزیزاین یک سریال طنز بیش نیست.در نظرسنجی بعمل آمده مردمان شریف استان مازندران بیشترین طرفدار این سریال هستند.ما بایستی به اداب و رسوم همدیگر احترام بگذاریم.فکر نکنید رسوم دیگر استانها خیلی باوقار و ظریف است.توهین به هر معنایی جایی نداره .اما در این سریال سعی شده در قالب یک طنز مفاهیم را برسانند.چه اگر در دیگر استان این سریال ساخته میشد همینطور بود
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ، ریاست محترم قوه قضائیه ، نماینده های محترم مردم شریف مازندران در مجلس شورای اسلامی ، استاندار محترم مازندران ، کمی به سریال پایتخت تامل و تفکر کنید ، با تمام وجود به ما مازندرانیها توهین میشه ، به فرهنگ اصی آباء و اجدادمان حمله ور شدند ، با توجه به اینکه شما حضرات مازندرانی هستید و با توجه به مسئولیت خطیرتان در کشور ، عاجزانه از شما خواهش میکنیم در خصوص جلوگیری از پخش سریال پایتخت تدابیر بیاندیشید .
با کمال تشکر ، ارادتمند شما از خطه با فرهنگ مازندران
حامد 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
خطاب به افرادی که میگن این طنزه چیکار دارید!

آقا یا خانم محترم اگه خانواده شما رو تینجوری مسخره می کردند و نشون می دادند که فرق بین غذای سگ و پودرتقویتی رو نمیدونه باز هم میگفتین طنزه؟!
ما همه یک خانواده ایم...
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
قسمت اول قسمت دوم الان قسمت سوم رو دیگه شورشو در آوردن, فکر کردن مازنیها بی بخارن. مقصر خودمونیم و مسوولین و نماینده هایی که منتخب مردم نیستند. باید جلوی پخش این سریال گرفته شه.
آقای تنابنده دامغانی و آقای مقدم آبادانی لطفا فرهنگ خودتونو احیا کنید. فرهنگ مازندران و تمدن این خطه زندست همونطور که ٣ طلای جهانی رو فقط از یک شهر مازندران به ارمغان آوردیم.
آقای ضرغامی این سریال رو متوقف کنید و عذر خواهی کنید. آقای استاندار استعفا بدید و عذر خواهی کنید که از این سریال حمایت کردید. مایه ننگ بابل و مازندرانید.
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
******
آقایون منتقدبه سید هادی حسینی شما رسم دارید مهمان واردخانه تان شدبیرونش کنیدحتی اگرآن مهمان دشمن تان باشد.
سیدهادی حسینی طبق رسم مازندرانی ها به مهمانان خود خوش آمدگفت.اگه شما این رسم مهمان نوازی رو نداریدواگراین کارایشان ایراد داشت.
پس واقعا مازندرانی نیستیدوهدفتان فقط بازی های سیاسی است.
دوست کامنت گذارمگرسیدهادی حسینی چه نقشی تو برنامه ریزی،ساخت،وپخش سریال دارد؟؟
باتشکرن-ف-
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای تنابنده, مازنیها چه بدی بهت کردند؟ نونو نمکشون رو خوردی. فرهنگ خودت اینه. همه تو رو در برنامه نود دیدند که این شخصیت واقعی خودته.
آقای مقدم, شما گفتید دارید فرهنگ مازندران رو احیا میکنید. لطفا فرهنگ خودتون استان و زادگاه خودتون رو احیا کنید.
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
من قاهمشهری ام حسینی هیچ کاری واسه شهرمان نکرد
رضا 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
دوستان لطفا تعریف خودشون از فرهنگ بیان کنند، لطفا نیمه پر لیوان رو ببینید.
ابوالقاسم عزیزی 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقایان عزیز!نمایندگان مردم شریف مازندران درخانه ملت!سلام!عیدتان مبارک!
انشالله دیدوبازدیدایام عیدبشماخوش گذشته باشد!راستی روزهای آخرین سال
گذشته روبیادمیاورید؟ازیکسونمایندگان محترم استان گلستان ادعابرمالکیت میانکا له راطرح کردن وازسوی دیگرشمانمایندگان استان مازندران ضمن رداین ادعا
قول دادیدکه این مهم هرگزرنگ واقعیت بخودنخواهدگرفت!!!
اماماکدام روقبول کنیم؟اماتاجائیکه بنده به نتیجه رسدم موضوع الحاق میانکاله
به استان گلستان تمام شدوحتی شنیده هاحاکی ازاینست که برخی ازادرات
هم درهمین راستانامه نگاری نیزشده است!!!
حالاشماچه جوابی برای مردم غیورمازندران دارید؟حال میخواهیدضعف برباد دادن میانکاله روباموضوع سریال بایتخت جبران کنید؟؟واقعاکه.......!!!!!!!!!!!
بله درست است شایدبطورناخواسته دراین سریال به فرهنگ وادبیات و.... مازندران اهانتی شده باشد!ولی اینکه درروزروشن درحضورنمایندگان مدعی
استان که هریکشان برای خودخصائل رستم دستان وافلاطون راقائلندبراحتی
آب خوردن این نقطه استراتزیک رادودستی تقدیم استان همجوارکنندواقعاجای
تاسف وتامل است!!خسته نباشیدوخداقوت!
عرفان 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
هرچه زودتر جلوی پخش این سریال مزخرف رو بگیرید و همه دست اندرکاران از جمله مسئولین ذیربط استانی که اجازه ساخت و پخش چنین سریالی رو در استانمون دادن و در انتهای فیلم ازشون تقدیر میشه ، وادار به عذرخواهی کنید
حسن زاده 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای یوسفیان ملا شما نمایندگان مجلس بهتر نیست به فکر بیکاری جوانان باشید.جوان آملی
saeid 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اینقدر به ارسطو زن ندادند که رفت خارج کشور زن گرفت .تازه ازاین به بعد فانوس چینی هوا کردن هم توی آسمون ما زیاد میشه
saeid 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
من به شجاعی رای دادم ولی نفهمیدم در کدوم قضیه جز هیئت نظارت برصدا وسیما بود؟ ایشون کارمند اونجا بوده چاقو که دسته اشو نمی بره نظارت ایشون تشریفاتی است درحد پرستیژ , احسنت بر یوسفیان ملا
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای روحانی این دستمزد بالاترین رای مازندرانی ها بوده! لطفا" جلوی این سریال مضحک را بگیرید!
صابر 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
1-در قضیه انتخاب اسم برای بچه بهبود , او با سونوگرافی مخالف بود یعنی با تکنولوژی مخالف است. سه تا اسم پسر وسه تا اسم دختر کنار گذاشته اند ....تورو خدا سونو گرافی ها در همین ساری برای چندماه بعد نوبت می دهند .تازه روش انتخاب اسم :ارسطو مرسطو پرستو مسخره کردند همه را
لا اقل مدعی نباشند که می خواهند فرهنگ مازندران را معرفی کنند.
2- بهبود را آوردن تهران بدون هماهنگی با اداره محیط زیست استان , چون اداره دخیل است , باید روی یک کیسه هوا بنشیند که 3 نفری با دهن باد می کنند اینقدر احمق که یک تلمبه کوچک تهیه نمی کنند چرا این چند نفر احمق معرفی شده اند
3-در راه انتقال بهبود به تهران بیشتر دیالوگ ها در حین رانندگی , صحبت با راننده و با موبایل به رغم جریمه های قبلی ,و علی رغم اینکه مدعی اند این فیلم پیام آموزشی دارد, اتفاق می افتد و نقی برای توجیه صحبت باموبایل کل داستان خود و بهبود را می گوید( چه لزومی دارد) تا جریمه نشود اگر این عیب مازندرانی هاست چرا آنرا تابلو بزرگی می کنیم چرا با این روشها بقیه عیبهایی که در این فیلم وجود دارد تابلو می کنیم و به خورد مردم می دهیم تا اگر هر جای دیگر مملکت هم خطایی سوتی خلافی انجام دادند بگن مثل مازندرانیها (با توجه به اینکه موش آزمایشگاهی صدا وسیما در بحث حساسیت قومیت ها شده ایم و تجربه موفقی هم شده است به همراه تجربه ناموفق تست لرها(لرها موفق شدند)
علیرضا 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اوج توهین به مردم مازنذران هنر نمایی بجه یک ساله مشهذی است واقعا بزای مقدم احمق کارگرذان فیلم و ضرغامی ابلهه متاسفم
سعید 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
افرادی که می گویند بیکاری وگرانی و .. برادران عزیز ,همشهری ها, ما هم بیکاری داریم گرانی برای ما هم هست . اینها که دلیل نمی شود به فرهنگ و اعتقاد خود بخندیم یا پشت کنیم.
اگر فقط شما بودید که چیزی نبود الان دیگران هم به کار ما می خندند. خدا را گواه می گیرم در همه روستاهای مازندران پیرمردها با وجود کهنسالی وبیماری دست از کار برنداشته اند شاید جوانان در رفته اند ولی انها ایستاده اند
شما یک علی آبادی پیدا کن که همچین بابا پنجعلی بی ادبی داشته باشد کاملا هم هوشیارانه متلک می گوید .
در چند قسمت آخر ارسطو به لیلا توهین هم می کند ولی نقی سکوت می کند.(کدام احترام به والدین)
لا اقل مدعی نباشند که می خواهند فرهنگ ما را معرفی کنند
صادقی 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ائمه جمعه، نمایندگان مجلس استاندار فرمانداران مسئولین فرهنگی استان اعتراض، غیرت مازندرانی خدشه دار شد کاری کنید تا آینده گان شما را ملامت نکنند
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام بر هم استانی های عزیز به نظر بنده اصلا جای اعتراض نیست لازم نبود این همه موضوع بزرگ جلوه داده شود این حساسیت درست نیست . نماینده های عزیز جای که باید حساس شوند حرف نمی زنند. شتر با بار گم می شه کیی حرف نمی زننه میانکاله جدا می شه کسی حساس نمی شه ما مازندرانی ها به زبانمان افتخار می کنیم ترک زبان های عزیز هر جای دنبا می روند ترکی صحبت می کنند. ولی ما خجالت می کشیم خواهشا به این موضوع دامن نزنید ما کارهای مهمتری در استان داریم
محمدرضا 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام متاسفم که اسم امام مظلوم شیعیان رو اینطور مسخره میکنند شیعیان علوی استان مازندران بپا خیزید واژ امام نقی (ع) دفاع کنید
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
افرادی که همش از سریال پایتخت انتقاد می کنند، آیا تا به حال به این قضیه توجه کرده اید که در درون شبکه استانی مازندران با ساخت و اجرای برنامه های بی محتوا فرهنگ مازندرانی را به سخره می گیرند. مثل نوروز میاد میگه چی شی بیه چی شی بیه .... یا این یارو که میاد همش میگه: دمبول کئی ...
طنز های استانی خودمون افتضاح است.
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعا در این فیلم مردم مازندران انسانهای ساده لوح فرض کردند به خدا این قوم کشاورز و زحمت کش هستند
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اگر به کامنت های پیش از پخش سریال من توجه کنید پیش بینی اینروزا را می کردم . گفتم فقط چند قسمت نشون بدن همه متوجه میشن اینبار بحث فرق می کنه . سریالی فقط به هدف خوب نبودن مهاجرت به پایتخت ساخته شد و از مصائب یک خانواده در پایتخت سخن می گفت تبدیل شد به توهین به قومیت یک ملت . آقایان داعیه روشنفکری مآب توجه کنید در این سریال حتی یک شخصیت مازندرانی با کلاس دیده نمیشه همه منگول هستند . به قشر پیرمردان مازنی ، زنان و بچه ها و مردان و خلاصه همه اقشار مازنی منگول بی کلاس و بی شخصیت نشون میدن بعد میگن میخواهیم بگیم اینها ساده وبی ریا هستند . آقای کارگردان لطف کنه اینجوری سریال برای تهرانی ها درست کنند تا مردم ایران نگند اونها خالی بند و حقه باز و رند و ریاکار هستند برای اونها درست کنه . البته مسئولین مازنی همیشه دیر از خواب خرگوشی بیدار میشن .
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اگر گویش مازندرانی مورد تمسخر قرار میگیرد باید نوروز را اعدام کرد همچنین نورالدین را آدم شلوغ کن غرور بیجا داشتن مسخره کردن دیگران ولی خوش قلبی ودلسوزی عادت مازندرانی هاست حالا بعضی کمتر بعضی بیشتر نمایندگان محترم بجای پرداختن به این بازی ها بفکر مردم بوده قوانین را پیگیری کنند بنده به نوبه خودم از دست اندر کاران سریال تشکر دارم.ساعات خوشی برای ما تنظیم کرده اند
بابل کنار 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
پدر من هم اکنون 67 ساله هست و تا همین الان به دنبال روزی حلال هست و بروی زمین شالیزارش کار می کند ونان آور خانواده اش می باشد.
نه تنها پدر من بلکه اکثر هم سن وسالهایش در منطقه با سن بالا مشغول تلاش و فعالیت وکسب روزی حلال هستند.
آیا واقعاپنجعلی سریال پایتخت هیچ شباهتی به امثال پدران زحمتکش منطقه من دارد یا فقط یک پیرمرد ابله کودن را به تصویر کشیده اند
آیا با طلای کشتیگیران استان ما این همه موفقیت برای کشور حاصل نشد چرا این بنده خدا هارو این جوری نشان داده اید که یک عده آدم بی سواد وکم سواد هستند و با خوردن غذای سگ وگربه به پیروزی می رسند
این آقای مقدم ودار و دستش اگر فقط وفقط باز هم تاکید می کنم اگر فقط وفقط یک روز تونستند پا به پای پدران زجر کشیده استان ما در شالیزار ومعادن و باغ مرکبات کار وتلاش کنند آنوقت ادعا کنند که ما داریم فرهنگ اصیل مازنی را ترویج می کنیم.
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
باسلام . تصادفا دریک وبلاگ محلی مطلب جالبی درمورد پایتخت 3 دیدم که گفتم برایتان بفرستم درصورت صلاح منتشر نمایید

حمید لطفی در وبلاگ لرها شگفت انگیزند به ادرس http://lora66.blogfa.com/post/51 می نویسد :

مازندرانی یعنی جنتلمن واله ما تا یادمان می آید بچه های مازندران ومردمان باصفایش ازجمله تحصیلکرده ها ونخبگان جامعه بوده و ازنظر معیارهای ظاهری از باکلاس ترین وجنتلمن ترین مردمان هستند اما انچه که دوربین اقای مقدم نشان می دهد غیر ازاین است! چند سالی ست درایام عید مجموعه ای نمایش داده میشود بنام پایتخت و برخلاف اسمش به زندگی چند خانوار مازندرانی می پردازد! ما که نفهمیدیم مقصود ازاین نام برای این سریال چیست؟ شاید مقصود سفر به پایتخت باشد اما این دلیل موجهی به نظر نمیرسد وبیشتر به نظر میرسد پایتخت ازنظر اقای مقدم مقصد همه چیز برای مازنی ها باشد! در واقع پایتخت آرمان شهری ست که مقدم برای مازندرانی ها در نظر می گیرد حال انکه پایتخت نشینان خودشان هم میدانند که آرزوی لحظه ای تفرج در مازندران وبرخورداری از صفا وصمیمیت ایشان را دارند. مردم مازندران همه هزار ماشاله تاجایی که من می شناسم ازنظر مادی ومعنوی در سطحی بالا به سر می برند معمولا کم به پایتخت مهاجرت می کنند واگر هم مهاجرت کنند دربهترین نقاط پایتخت ساکن میشوند من خودم رفقای فراوانی داشته ام که مازنی بوده اند وتنها خصیصه ای که درایشان ندیدم مشکل مالی یا...بوده است باورکنید به سختی یک مازندرانی می یابید که درپایین شهرتهران ساکن شده باشد. حالا جناب مقدم بااین مجموعه عجیب غریب می خواهد چه چیزی را اثبات کند ما که مانده ایم! در نمایی که اقای مقدم برای ما می سازد ما چند خانوار متوسط را می بینیم که هزار ویک مشکل دارند و یک مرفه هم که دارند سابقا خروس باز بوده و رفتار نوکیسگان را دارد و مدام شاسی بلندش را به رخ می کشد چیزی که در مازندران مثل سمند در تهران است! بهرحال بهتر است ازمازندرانیها دلجویی شایسته گردد.
امید 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام آبرو وشخصیت مازندرانیها زمانی به بادرفت که زمیناشونو برای پول به همین تهرانیها. به کمترین قیمت فروختند و حالا خیلیلا شدن سرایدار اونا.چرا اونجا کسی رگ گردنش بلند نشد؟اونجا منفعت یه چیز دیگه میگفت.
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای نماینده تو به غیر از این کار دیگری نداری؟شما مشکلی با خوشحالی و خنده مردم دارید؟شما با خوشحای مردم مخالفید؟ما که هیچ هتاکی در این سریال ندیدیم شما نمی دانم از کجا فهمیدید یا از کسی کمک گرفتید؟
ع - ش 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
جای بسیار تاسف دارد . اگر این سریال برای بختیاری ها بود برخورد نمی کردند اقایان لطفا" جلوی پخش این سریال را بگیرید تا بیشتر مورد تمسخر قرار نگرفتیم
shahram 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
«قالب شهرهایی که لهجه‌های آنها تقلید می‌شود شهرهایی هستند که مردم غیرتمند آنها در حوادث مهم 100 سال گذشته در مقابل دشمنان و مهاجمین ایستاده‌اند و این عمل تصادفی نیست؛ یکی از مناطقی که ایستادگی کرده مناطق شمال است،اینها آن جاهایی هستند که مردمش سرسختی و سلحشوری نشان دادند؛ اتفاقاً سعی شده است که همین‌ها از لحاظ لهجه در بین مردم سبک بشوند! » ( مقام معظم رهبری )
مهدی 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
به نظر من اقای خمسه خیلی خوب چیزی که از پدرش یاد گرفت را داره بازی میکنه
خواستم بدونم واسه پول دیگه چی کارا میتونی بکنی؟؟؟؟؟؟؟؟

ساروي اصيل 9 فروردين 1393
1
0
پاسخ
بنده به عنوان يك مازندراني از سريال پايتخت حمايت كرده و كمال تشكر را از سازندگان آن دارم كه عيوب عمده مازني ها را به آنها نشان داده است هرچند اغراق و بزرگنمايي وجود دارد كه البته نفس كار طنز همين است و بعضي از مسائل هم غيرواقعي است. هم استانيهاي عزيز، همه ميدانيد دوست انسان، كسي است كه عيوبش را بگويد ولي درعمل هيچكدام اعتقادي بدان نداريد. شبكه تبرستان را يك ساعت كامل نگاه كنيد ببينيد لهجه و فرهنگ مازندراني را چگونه نمايش ميدهد، به لهجه مجريان توجه كنيد، انگار كه همه مازندرانيها ساكن روستا هستند و شغلشان كشاورزي يا دامداري است، سالاري و نوروز و . . . هم كه كارشان فقط مسخره بازي است و ...
از ماست كه بر ماست
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
وقتی که حمیدی مدیرکل صداوسیمامازندران پارسال نظرات منفی مردم که خیلی هم زیاد بود راسانسور کردوان نظرات مثبت که اهل مازندران نبودند رابرای .... به تهران ارسال واز شبکه یک پخش شد وبرای ساختن این سریال به استقبال انها میرود چه انتظارمیرود.....
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
دوستان و عزيزان محترم : بنده خودم اهل تهران هستم ولي خداوند به ما لطف داشت به خاطر شغل پدرم حدود 10 سالي در استان مازندران اقامت داشتيم با اينكه الان تهران هستم با افتخار مي گويم هيچ كجاي ايران ،مازندران نمي شود . بياييد تهران ببينيد متاسفانه ساكنين تهراني در مورد مازندراني هاي عزيز چي فكر ميكنند و چي مي گويند . دوستان، فرهنگ و گويش استان هميشه سرسبز با مردمان دلسوز ،با فرهنگ و مهمانواز مازندران را به تمسخر گرفتند . دوستان عزيز با كمال احترام براي عوامل اين سريال ، بياييد با نظرات خودمان مانع ادامه پخش اين سريال شويم . فكر نكنم با توجه به شناختي كه از شما دارم غيرتتون كمتر از لر هاي بختياري باشه . يا حق (با افتخار مي گويم از طرف يك مازندراني)
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
داداش نوش دارو بعد مرگ سهراب میگوئیی چند قسمت دیگر تمام میشه این جلف بازی آقایان و تحقیرش واسه ما مازندرانی ها تا حالا کجا بودی نکنه شما هم مثل بعضی از آقایان رفتی با دست اندرکاران این سریال عکس یادگاری بگیری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقاي نماينده جهت اطلاع حضرتعالي عرض مي كنم شما از طريق نماينده هاي عضو شوراي نظارت بر صدا و سيما (همانند همكار جنابعالي آقاي دكتر شجاعي ) يا از طريق آقاي ضرغامي موضوع به طور عاجل پي گيري مي فرموديد . ديگر اينكه جهت مزيد اطلاع شما عرض مي كنم كه اين سريال قسمت 1 و 2 هم داشت . آقاي نماينده با اين موضع گيري دير هنگام و دلجويي هاي شما ، ما داريم باور مي كنيم سطح هوش و ذكاوت مازندراني ها همانند نقش هاي سريال پايتخت است.
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
تا کی باید ما قربانی شیم تا بقیه بخندن
سید 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بسه دیگه، شورشو در آوردین، بابا سریال طنزه، کجاش مسخره کرده؟
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
من یک مازندرانی هستم و به آن بسیار افتخار میکنم به قول اون دوست عزیز اونهایی که این سریال بی محتوا و توهین آمیز را ساختند فرهنگ و تربیت خانوادگی خودشان را نشان دادند و نکته دیکر اینکه سازندگان این سریال معلوم نیست چه کینه ای از مازندرانی ها در دل دارند که اینطور به فرهنگ و آداب و رسوم ما حمله ور شدند آقای کارگردان لطفا سری به سازمان سنجش و آمار دانشجویان مازندرانی بزنید تا از هوش بچه های این خطه مطلع شوید سری به تاریخ هشت سال دفاع مقدس بزنید تا از شجاعت دلاورمردان این خطه در لشکر 25 کربلا با خبر شوید من پدرم 76 سال دارد و هنوز کار کشاورزی می کند این تراوشات فکری شما و آقای تنابنده ناشی از چیزی که در طول زندگیتان کسب کرده اید و اینجور آدمها را در دور و بر خود دیده اید و تجربه کرده اید.از کوزه همان برون تراود که در اوست.
سعيد 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نوروز و زيور عمه هيچوقت مدعي معرفي فرهنگ مردم مازندران به كل جامعه نبوده اند بلكه ساعتي سرگرمي داخلي بوده البته مواردي اشكال هم داشتند ;كه بايتي شبكه استاني پيشگيري وپيگيري مي كرد ولي اينها يك روش جديد براي معرفي فرهنگ ويادگيري زبان يك فوم اختراع كردند باتمسخر لهجه وجوك كردن رفتار مردم مازندران دوست دارم بخابونم تو دهنشون
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای یوسفیان اگه مردم مازندران ساده و ... نبودن به افرادی مثل شما ونماینده نور رای نمی داداند
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
چرا از اينكه عده زيادي از نخبگان به اين سريال منتقد هستند ؟و بعضي از عوام كه صداي خنده اشان با ديدن اين سريال بلند است. از انتقاد ديگران ناراحتند.
علی 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
کار ابلهانه است علاچ واقعه قبل از وقوع بایست گرفته میشد.مسولین و نمایندگان مرده اند. کاش ما هم لر بختیاری بودیم همه رفتند عذرخواهی پیش مردم لر /
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام؛در هرمملکتی هستند گرگهایی درلباس میش.
خیانت تنها این نیست که اسنادومدارک سری و یااطلاعات کشوری رابفروشیم ایجادتفرقه و برانگیختن احساسات مردم هم ازمصادیق خیانت وافساداست.
لطفا, باعوامل وخصوصا کارگردان این مجموعه برخوردی قاطع نمائید.
لعنت خدا بر کارگردان و والدینش
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
یه چیزی رو باید قبول کنیم اونم اینه که لیاقت مهربونی و صداقت ماهارو ندارن
شاید با ساخت این سریال میخوان ماهارو اصلاح کنن باید قبول کنیم که بعضی اخلاقمون خوب نیست مثلا تا خوبیم مهربون و صداقت داریم(همون جوگیری) ولی وقتی برعکس باشه میشیم بدترین انسان بیایم نرمال باشیم الکی تعارف نزنیم الکی مهربونی نکنیم تو مهمان نوازیامون زیاده روی نکنیم از این حالت احساسی بیایم بیرون ولی انسانیت و خیلی از اداب و رسوم های خودمونو که مثبت هستن حفظ کنیم (مرسی)
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اقای مقدم انقدر ... هست که هنوز نمیداند علی اباد استان گلستان است نه مازندران مرگ برتو و ... که خانواده بزرگ مازندران را به تمسخر گرفتی
سعيد 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بالاخره بعد ازملا نصرالدين و هجا(شخصيت جوك عرب) يك برند مازندراني بنام نقي را دارن را دارن بعنوان ببو معرفي مي كنند البته تا پايتخت چند طول مي كشد خدا ميداند
مجيد 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
موارد و نکات متعددي دست به دست هم دادند تا در توهين آميز بودن اين دوريال جاي هيچ شکي باقي نمونه.دو بار اين سريال ساخته شد و حتي اگه مخالف غير منطقي هم داشت اين بي ادبي و پر رويي دست اندرکاران اين دوريال رو ميرسونه که بيش از پيش و محکم تر ميسازند و گام بر ميدارند.در جواب به همه اونايي که دم از روشنفکري و منطقي بودن ميزنن ميگم که گيرم که اين فقط يه سريال طنزه ولاغير.آيا با تموم شدن سريال همه چي تموم ميشه؟بستر منطقي پرداختن بر فرهنگ و آداب و رسوم در اين مملکت اونهم در ژانر طنز فراهم نيست.با خوندن هر کدوم از کلمات زير چي در ذهنتون تداعي ميشه؟ :ترک . قزويني . رشتي . لر . آباداني . اصفهاني و .. ها؟بگيد ديگه.
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
شمه اتا کامنت مازنی ننویشتنی!!! خل نخانه داغ هاکنین. بورین شه کا ره هاکنین.
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نمایندگان مجلس؟؟؟ شما چیکار کردین واسه استانو شهرتون؟خوده شما حتی خجالت میکشین به زبون مازندرانی صحبت کنین حالا اودین از چی دفاع کنین؟؟
این سریال اصلا هم توهین به مردم مازندران نیست.من خودم این چند روزه تو رشتو تهران بودم همه این سریالو دوست داشتن میگفتن مازندرانیا چه لهجه شیرینی دارن.
rahim 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
جمعی از مردم چین با تجمع در برابر سازمان صداوسیما خواستار توقف فوری پخش سریال «پایتخت» شدند. این افراد که تعدادشان حدود 417 نفر بود با در دست داشتن پلاکاردهایی پخش این سریال را توهین به فرهنگ چینی و تمسخر چینی ها اعلام کردند. یکی از این افراد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این افرادی که اینجا هستند، «چینی‌های مقیم تهران» اند که نسبت به سریال پایتخت اعتراض شدید دارند. یک عده دیگر از چینی های مقیم تهران نیز امروز همزمان روبروی خانه جواد ظریف تجمع کرده‌اند تا تکلیف را یکسره کنند.
a 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
lk l
من مازندرانی نیستم ولی در مازندران زندگی میکنم وقتی این سریال را می بینم واقعا متاسف می شوم انها اینطور نیستند تا سریال شروع میشود انقدر بی مزه وبیمحتوا است فورا ان را خاموش مکنم کارگردان فقط خودش تنها لذت می بردوذوق می کند.
احمد 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اقایان نمایند ه نظر شما به دردشما می خورد نظر شما دربرابر مردم هیچ است اگر راست می گویید به فکر همین مردمی باشید که در برف اخیر نابود شدند نه اینکه در زمینه ای وارد شدید که هیچ گونه تخصص درشما مشاهد نمی شود به نظر می رسد شما ملت را ....... فرض کردید
====== 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مازندراني ها معمولا لهجه دارند ازبزرگان ما چه روحاني وچه ادمهاي باشخصيت اداري بويزه نمايندگان محترم داراي لهجه هستند اما داشتن لهجه دليل ازبين رفتن كشاورزي وبيكاري وتبديل كاربري زمين كشاورزي وتعطيلي صنعت نبوده بلكه نداشتن مديريت درست وسياسي شدن مديران باعث اين شده كه واقعيت ان درفيلم خودش را نشان داده است اگر استان به تناسب شاخصهاي خودش ميتوانست ازسهم ملي استفاده كند نتيجه ان اين نميشد كه حالا مشكل عمران شهري ومحيط زيست ويران ابهاي زيرزميني وابهاي سطحي الوده وجنگلهاي نابودشده ودرياي درحال مرگ سرمايه مارندراني فعلي واينده است بجاي پرخاش به سازنده فيلم قدري هم فكر ودليل ان را ازهم قطاران پيشين خود بپرسيد
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
قابل توجه ریاست محترم سازمان صدا وسیما:
بهترین کار اینه که کارگردان محترم هر سال برای یک استان فیلم بسازه تا دیگه هیچ اعتراضی نباشه .البته چوب خط مازنی ها در طی 3 سال پرشده. /چالوسی ریکا
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
قابل توجه ریاست محترم سازمان صدا وسیما:
بهترین کار اینه که کارگردان محترم هر سال برای یک استان فیلم بسازه تا دیگه هیچ اعتراضی نباشه .البته چوب خط مازنی ها در طی 3 سال پرشده. /چالوسی ریکا
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نقی!ناهارنخردمه.
مهران 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
یه سریال خوب بعد سالها ساخته شده خواهشا بااین حرفها خرابش نکنید سریال خیلی خوبیه و هیچ توهینی به مازنی های عزیز نشده همه شخصیتهای سریال بسیار ادمهای خوب و پاکی هستند
مهدی 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
به اون کسایی که میگند توهین و مسخره کردن فرهنگ مازندران نیست یک پیشنهاد برای سازندگان این سریال دارم که زحمت بکشند ادامه سریال رو در سایر استانها تهیه کنند تا عکس العمل مردم اون استانهارو هم ببینیم 3سری تو استان ما بود ادامه اش در استانهای دیگه
سعید 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
والله پیرمردهای مازندرانی آلزیمر هم داشته باشند اینجور لگد پران نیستند برای خمسه عزیز بینهایت متاسفم
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مهمان نوازی،احترام به پدر پیر،توجه به محیط زیست،رفتار احترام آمیز با زن از طرف مرد،حل مشکل با اجتماع ریش سفیدان،ترویج موسیقی مازندران و... ده ها نکته نیک این سریال است احساسات پاک تعدادی از مردم هم پذیرفتنی است اما از یک نماینده پذیرفته نیست تحریک کردن و بهره برداری سیاسی نمودن،آقای مدافع حقوق مردم !!1
نا شناس 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مازندرانی های عزیز همانطوریکه به نوروز به عنوان هنرمند نگاه می کنیم نقی وارسطو هم هنرمندند انصاف نیست که مورد انتقاد قرار دهیم هر فیلمی ممکن است نقطه ضعف داشته باشد ولی خداییش این فیلم بسیار آموزنده است.کمی با دید مثبت بنگر یم نباید آنقدر عاطفی واحساسی برخورد کنیم اعتراض بجا لازم است ولی اعتراض در این مورد بیشتر ابروی مازندران می رود در ضمن این موضوع به رییس صدا وسیما ربط دارد نه کسی دیگه
نا شناس 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
برادر من نماینده محترم مجلس لطفا یک نظری به برنامه های مضحک شبکه طبرستان مثل سات خش (ساعت خوش) و مازرونی و دل ارمون و بوردکا و دوبله مسخره محلی ودیگر برنامه های محلی این شبکه بیانداز و بعدش بیا از سریال پایتخت اعتراض بفرما وقتی در شبکه خودمان با شکلک و دلقک بازی و پوشیدن لباس زنانه خارجی و خنداندن به هرقیمتی (البته اصلا خنده ای هم ندارد) خودمان را رسوای خاص و عام میکنیم دیگر چه رسد به دیگران .
نا شناس 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
برادر من نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، لطفا یک نظری به برنامه های مضحک شبکه طبرستان مثل سات خش (ساعت خوش) و مازرونی و دل ارمون و بوردکا و دوبله مسخره محلی ودیگر برنامه های محلی این شبکه بیانداز و بعدش بیا از سریال پایتخت اعتراض بفرما وقتی در شبکه خودمان با شکلک و دلقک بازی و پوشیدن لباس زنانه خارجی و خنداندن به هرقیمتی (البته اصلا خنده ای هم ندارد) خودمان را رسوای خاص و عام میکنیم دیگر چه رسد به دیگران .
نا شناس 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام این فیلم کاملا به رییس صدا وسیما ربط داره چرا بعضی از افراد می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند مگه پایتخت 1و2 آقای استاندار جدید بود ما مازندرانی ها انسان های مهمان نوازی هستیم. با این کارها تنها استاندار مردعمل نه حرف را نمی توانید خراب کنید
no name 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نمیخوام از پایتخت ۳طرفداری کنم اما ول کنین نقد سریال رو چون با یه سریال دیدگاه کسی خراب نمیشه من روزی از شمالی ها بدم اومد که خودم از نزدیک لمس کردم و ضربه خوردم به خصوص از زیراب زدن ها....وگرنه با یه فیلم طنز که نکات ظریفی هم داره اتفاقی واسه مملکت مازندران نمیفته.
ناشناس 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
این سریال هرچه جلوتر می رود بی مایه تر و سخیف تر و توهین آمیز تر می گردد.چرا جلوی چنین سریالهای مسخره نمی گیرند ماشالله در سال فرهنگی هستیم.چرت تر از این دیگه نمی شد.
نا شناس 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نقی بخابونم دهنش
حمید 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
قطعا باوردارید کارگردان این مجموعه از مازندران و مازندرانی ها حتما زخمی خورده که اینطور خود را به آب و آتش میزند و بلافاصله بعد از سریال پایتخت 1 به ساخت مجموعه های 2و 3 نیز می پردازد . این مازندرانی هایی که مورد تمسخر قرار گرفتند همان لشکر 25 کربلایی بودند که ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس برای همیشه مدیونشان است و در این کشور و یا آن کشور مدال طلای کشتی جهانی را به ارمغان می آورد این همان مازندرانی های هستند که هرسال در فصل بهار و عید نوروز با آغوشی باز پذیراگر هر ایرانی در اقصی نقاط این کشور هستند و این همان مازندرانی است که در عهد باستان نیروی شکست ناپذیر ارتش هخامنشیان و سلاسل بعدی ایران بزرگ درمقابل بیگانگان و متجاوزان بوده است و این همان مازندرانی است که در مقابل سپاهیان سفاک اسکندر به بهانه کشورگشایی و اعراب به بهانه نو دینی قد علم کرده و سالهای مدید آنها را به خاک و خون کشیدند و بعد از سده اولیه اسلامی همواره مهد و میزبان امامان و امامزادگان بوده و بهترین مأمن شیعه بوده اند ... حال ملاحظه فرمایید آنقدر در کشور هرج و مرج فرهنگی و غیره هست که در جایی می خوانید دزدی های کلان هزار میلیاردی می شود هرروز بابک زنجانی و شهرام جزایری هایی پیدا می شوند فلان مسئول رده بالا را یابرای مسائل مالی لو میرود یا برای مسائل اخلاقی و ناموسی جرم و جنایت از درو دیوار این مملکت بالا میرود صدا و سیما که فضاحت و اانحراف مدتی است راه پیشه کرده چون نمایانگر تصویر ایران اسلامی است تخریب و آلودگیش حدو مرز ندارد و ... با این حال و روز که اقتصاد و البته هنر و مسئولین صدا و سیما در تلویزیون و سینما کاری بجز هرزه گویی و هرزخند اندن مردم گیج و آشفته ندارند و بسنده نمی کنند بایستی شما انتظار پوزخندزدن به حماقت رشتی ها و بلاهت ترک ها و این اواخر به کهن ترین تمدن ایران زمین یعنی مازندران را از این بی ریشه های فاسد بعنوان کارگردان و یا بازیگر داشته باشید علی ایحال بر آحاد مازندرانی چه مسئول و چه غیر آن است که برخورد شدید فرهنگی و حتی فیزیکی ابا هتاکین و توهین کنندگان فرهنگ و زبان این استان اتخاذ کنند که امان آرام زیستن را از آنان بستانند و شکایت و اعتراض و برخورد با هرمسئول حمایت کننده از این سریال را پیشه کنند و تا رفع کامل مفسده ایجاد شده دمی آرام نگیرند و همانطور که در تشک کشتی در اینجا و آنجا قدرت خود را به رخ هر دشمن و حریفی نشان دادند و برای ایران زمین افتخار آوردند و متأسفانه مسئولین این کشور دیده این افتخار و ارزش را نداشتند ، مشت مجکمی را بردهان فاسد و هرزه این نابکاران و هرزه نمایان تلویزیونی بزنند تا نسل های بعد این درس را از مازندرانی ها به خاطر بسپارند.
نا شناس 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ی‌شک رسانه یکی از مهمترین مجاری شناخت جوامع از فرهنگ و تاریخچه خویش می‌باشد و در این میان صدا و سیما نقش بی‌نظیری دارد. آنچنان که در چند سال اخیر نیز شاهد این نقش بوده‌ایم. چه اینکه در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ همزمان با پخش سریال «شهریار» از رسانه ملی علاوه بر شناخت هموطنانمان از این شاعر بلند آوازه، شاهد فروش بی‌سابقه‌ای از دیوان اشعار ایشان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوده‌ایم. اتفاق مبارک و مشابه‌ای که برای سریال و کتاب «مختار نامه» روی داد. اما هرگز شاهد حرکتی مشابه برای نخستین سراینده شعر نو فارسی و پدر شعر معاصر ایران نبوده‌ایم، حتی اگر شهریار درباره‌ی وی سروده باشد:

رفــت آنــــکو پدر شـــعر نوین ما بـــود
شعر نو چیست که بالاتر از آن نیما بود

لذا درحالی که گستره فرهنگی و قومی ایران عزیزمان به گستره قدمت تاریخی آن پهناور و شگرف می‌باشد، اما گویی نگاه مدیران فرهنگی کشور آنچنان که باید نافذ و وسیع نگشته است تا بتواند این تنوع بومی و قومی را به عنوان پشتوانه‌های سترگ در مقابل فرهنگ غیر بومی قرار دهد و بلعکس سبب ایجاد تضاد فرهنگی و بعضا موجبات سرخوردگی جوانان قومیت‌های مختلف کشور در اتکا به فرهنگ بومی خود شده است. تا همچنانکه از گویش محلی برای مکالمات روزمره خود بی‌بهره‌اند از پوشش بومی و محلی نیز برهنه گردند تا پوشش‌های غیربومی و سایر جامه‌های وارداتی دیگر را بر اندام جسم و جان خود کنند.

اما توسعه معکوس مدیران فرهنگی کشور و برخی از استان‌ها در بهره‌مندی از تنوع فرهنگی، به اینجا ختم نمی‌شود و بعضا حاصل تلاش دست‌اندرکاران رسانه ملی به نوعی کینه توزی و دشمنی‌های قومی منتهی گردیده است.

و اخیرا نیز درحالی که مدیریت فرهنگی استان مازندران در تعامل با فعالین فرهنگی و مدیران ملی می‌توانست موجبات ساخت سریالی که آینه‌ای از فرهنگ غنی مازندران باشد موجبات وهن مردم شریف این استان شده است.

حال آنکه آوازه پهلوانی‌های مازندران را باید پیش از اسلام در کتاب آسمانی اوستا جستجو کرد آنجا که آرش کمانگیر جان خود را برای مام میهن می‌دهد.

پس از اسلام نیز مازندران نخستین حکومت شیعی علوی در جهان اسلام بوده است و به ضرس قاطع مازندران سرزمین فقهای فَحَل، حکمای متفَطّن، مفسرین کبیر، شعرای نامی، منجمین خرّیت، ریاضی دانان سترگ و عرفای نامدار می‌باشد.

مازندران تنها نقطه‌ای از جهان اسلام است که سه تیره از سادات حسنی، حسینی و مرعشی در آن حکومت نمودند.

تنها منطقه‌ای از سرزمین جهان اسلام که از آن نُه حکومت از خاندان شیعی یعنی؛ علویان، آل بویه، مرعشیان، قاجار، قارنیان، باوندیان، دابوهیان، پادوسپانیان و پهلوی در آن ظهور نمودند.

نخستین بارگاه، حرم و گنبد برای قبورائمه (ع) در عتبات عالیات و مدینه توسط محمدبن زید، حاکم علوی مازندران تاسیس شد.

نخستین بنیانگذار مبانی عرفان نظری شیعی علامه سید حیدر آملی می‌باشد.

نخستین مورخ ِمبدع سالنگاری تاریخ عمومی، محمد بن جریر طبری می‌باشد.

و نیز ظلم ستیزی مردمان مازندران را باید در اسطوره‌های مازندران همچون پیروزی «فریدن شاه» بر «ضحاک ماردوش» یافت که در شخصیتی چون «مَشتی پلوری» شاعر و مبارز حماسی سرا در مقابل طاغوت پهلوی نمایان می‌گردد و می‌سراید.

زنان سربرهنه به بازارها
خدایا بگیر اینچنین شاه را

و اینک روحیه ظلم ستیزی و استقامت در اسوه‌های لشکر ۲۵ کربلای مازندران نمود یافته است.

همچنین نخستین سراینده شعر نو فارسی و پدر شعر معاصر ایران، نیما یوشیج از مازندران است.

و نیز شیخ العجل سراینده اشعار عرفانی، «امیر پازواری»، یک مازندرانی است.

اما گستره فرهنگی مازندران در جغرافیای طبیعی و محدوه زمانی خاصی توقف ننموده است و مازندران در طول تاریخ به عنوان صادر کننده فرهنگ و اندیشه بوده است. چه اینکه؛ تشیع در شامات (سوریه و حلب) مدیون و مرهون فعالیت‌های علمی زیر بنایی و فرهنگی دانشمندان مازندران در حلب بوده است. که قریب چندین قرن بین مازندران و حلب سوریه ارتباطات فرهنگی و مناسبات علمی برقرار بوده است.

در طول چهار قرن مدیریت تمام مراکز علمی و موسسات فرهنگی حکومت‌های جهان اسلام در دست دانشمندان مازندران بوده است. چنانچه در حیدر آباد دکن هند کتابی به نام «آملیّون» با محتوای اسامی هزاران دانشمند مازندرانی مقیم در هندوستان به چاپ رسیده است.

محمدبن جریر طبری مورخ، مفسر، فقیه و ادیب بزرگ قرن سوم با تاسیس دانشگاهی در بغداد و سایر شهرهای مهم جهان اسلام تحت عنوان «مدارس جریریّه» و تربیت رجال سیاسی، قضات و مدیران ولایات جهان اسلام، مکتبی علمی را بنام «مکتب جریریّه» بنا نهاد که صدها سال بعد او نیز پا برجا بود.

سید رضی (مولف نهج البلاغه) و برادرش سیدمرتضی از نوادگان ناصر کبیر، حاکم علوی مازندران، بوده‌اند. چه اینکه تشیع در خراسان، خوارزم، و آسیای میانه مرهون تلاش‌های این دو برادر در کنار ابوبکر خوارزمی آملی (خواهرزاده طبری مورخ) می‌باشد.

مازندران در عصر معاصر نیز دارای شخصیتی همچون علامه حسن زاده آملی می‌باشد که به اعتراف پرفسور مایور (دببرکل سازمان فرهنگی یونسکو): «این دانشمند مازندرانی در پزشکی، ریاضی، تاریخ، جغرافیا، نجوم، فیزیک، شیمی، فلسفه، عرفان، ادبیات و زبان شناسی و تمام شعبات علوم اسلامی دارای تالیفات بسیاری است که خورشید علم مشرق زمین محسوب شده و دنیای علم در برابر عظمت علمی ایشان سر تعظیم فرود آورده‌ است.»

اما پرسشی که مطرح است این است مدیران فرهنگی استان و اصحاب رسانه‌های جمعی تا چه میزان توانسته‌اند تاریخ و فرهنگ غنای مازندران را به تصویر کشند و شخصیت‌های معاصر آن را نیز به جامعه معرفی نمایند؟

همچنین در حوزه ورزشی نیز درحالی که مازندران مملو از جوانان مستعد اما بدون امکانات برای درخشش در میادین کشتی می‌باشد، آیا نمی‌شود با مستند سازی از زندگی قهرمانان کشتی جهان که افتخار مازندران می‌باشند اسطوره و الگویی برای جوانان این استان رقم زد؟

سادگی زنان مازندران را نیز باید در نشاء شالیزارهایی جستجو کرد که امروز زیر کشت ویلای پایتخت نشینان رفته است.

سخت کوشی مردان مازندران را باید در جشن خرمن به تصویر کشید درحالی که شاید برخی بر خرمن بیت المام به جشن می‌نشینند.

اما با وجود همه غنای فرهنگی مازندران، تصویری که از این استان به نمایش گذارده می‌شود هیچ نسبتی با فرهنگ این مرز و بوم ندارد از این منظر پایتخت ۳ تنها سند بی‌کفایتی مدیران فرهنگی استان می‌باشد. چراکه ادامه نگاه مدیریتی دولت قبل بر عرصه فرهنگی مازندران سبب شده است قامت بلند فرهنگ مازندران خمیده گردد. لذا:

پایتخت ۳؛ بیش از آنکه آینه‌ای از جمال زیبای فرهنگی مازندران باشد سیمای زشت مدیریت فرهنگی مازندران را نمایان ساخته است.

پایتخت ۳؛ بیش از آنکه یادآور سخت کوشی زنان و مردان مازندران باشد، بیگانگی مدیران فرهنگی مازندران را با گذشته خویش را یادآور شده است.

پایتخت ۳؛ بیش از آنکه بیانگر سال ها صادرات فرهنگی مازندران باشد علل افول فرهنگی استان و تاثیر پذیری جوانان از رسانه‌های بیگانه و گردشگران استان را بیان نموده است.

شاید علف هرز اثرات متعدد بی‌توجهی به غنای بومی و فرهنگی مازندران از یک سو و تخریب وجهه فرهنگی مردمان این استان را باید در سال‌های آتی درو نمود.
Amir 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واسه این کشور هرچی زحمت بکشی اخرش پایتخته اقایون لاریجانی چرا ساکتین هنوز خون سردار حیدر اسماعیلی خشک نشده فرماندهی سربازان ایران در سوریه
اخه چقدر توهین یه بچه هم این سریال کثیفو ببینه متوجه میشه کلا اهانت هست
ما امام علی حبیبی عبدالله موحد و دهها ستاره تکرار نشدنی در کشتیداریم که هیچ استانی نداره ولی تهرانیها فقط یه تختی رو دارن ببینین چقدر بزرگش کردن این سریال از روی بخل وحسادت تهرانیها نسبت به مازندران ساخته شده حالا کار به جایی رسیده که کشتی مارو هم مسخره میکنن نمک نشناسا
نا شناس 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقاي يوسفيان شما چرا اعتراض مي كني ؟ يه نگاهي به افراد تحت الحمايه خود بندازيد كه ببينيد چقدر به نقي شبيه اند.
نا شناس 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
*سید هادی حسینی
الان اعتراض و زمان ساخت در شیرگاه استقبال ؟؟؟ نان به نرخ چند؟؟؟
saeid 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
متاسفانه بخاطر اجرای هدفمندی یارارنه ها جلوی اعتراضات بحق ائمه جمعه و اساتید ومردم مازندران به این سریال موهن گرفته شد
ناشناس 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اگر جانفشانی هزاران مردان شمالی نبود الآن ناموس همین کسانی که چنین سریال کثیفی را می سازند در دستان بعثی بود.نمایش این سریال گند و کثیف را پایان دهید.
مهدی 10 فروردين 1393
0
0
پاسخ
كل ايران شمال رو رشت ميشناسند و تقريبا تمام سريال ها و فيلمهاي سينمايي رو با لهجه گيلاني مي سازند.

حتي تو فيلم ستايش كه تو مازندران و رامسر ساخته شده از لهجه گيلاني استفاده شده

حالا يك نفر پيدا شده كه داره به مردم ايران نشون ميده كه علاوه بر گيلان مازندراني هم وجود داره

پخش آهنگ هاي اصيل مازندراني در قسمتهاي مختلف سريال كه براي اولين بار انجام شده

معرفي مازندرانيها به عنوان مردمي با صفا كه از مهمان مشهدي خودشون دو ماه پذيرايي كردن در حالي كه همسر اون حاضر نيست مهمان ها رو دو روز تحمل كنه و ...

نمي خوام بگم اين سريال مشكل نداره,
براي اينكه دست اونها بياد كه ما به فرهنگ خودمون و به شهر و ديار خودمون حساسيم فقط در حد چند نامه اداری كفايت ميكنه و باعث ميشه تو كارشون دقت كنن

كلام آخر

مردم ايران نقي و ارسطو و خانواده اون رو دوست دارند و با اونها همزاد پنداري مي كنن و به اونها به ديده تحقير و تمسخر نگاه نمي كنن

اگر مشكلي براي شما پيش اومده, كمي به رفتار خودتون دقت كنيد كه اجازه داديد به شما و يا فرهنگتون توهين بشه

موفق و سربلند باشيد
ح 11 فروردين 1393
0
0
پاسخ
چرا غیر مازندرانی ها به شخصیت های سریال به دیده تحقیر نگاه نمی کنند ولی برخی مازندرانی ها تحقیر را احساس می کنند؟
نا شناس 11 فروردين 1393
0
0
پاسخ
این استاندار جدید اومده درست. الان چرا اعتراض نمیکنه؟
عباس حبیبی 11 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بعضی ها میگن پایتخت توهینی به ماها بود .. ولــی در واقع این نیست درسته نکته های منفی داشت.. ولی هممون نگا میکردیم .. خب طنزه !!! باید انقد چیز توش باشه .. باید جنبه داشت. نکات مـثبتش + چــی ندیدین .. که پشته هم هستن ساده ان .. واسه مریضی فامیلشون چیکار که نکردن ... واسه پول بهم حرف نمیزدن .. پــدره پیرشونو مراقبت میکردن ... پدر مادرشونو چقد دوس دارن.....همه باهم زیره یک سقف زندگی کردن.... 2 تا سکه که فک میکرد جایزه گرفتو ... کادو داد به اونای که واسه شهرش افتخـــار اورده.. اینجاش به مسولین برخورد که مــــن حال کردم.... موقع سخنرانی {/بهبود فریبا/}خیلیها بغض کردن حرفه دله خیلیهارو زد... سادگی و مهمان نوازی مازندرانیها رو خوب نشون داد ... واسه یکی که بنا بود تو خونشون همه کار کردن و دو ماه بی منت ازش مراقبت کردن ... نشون دادن که کشتی تو مازندران چقدر اهمیت داره و با باخت به شهری که کشتی نداره چه حالی میشن.... حتی خیلی ها شمال رو فقط گیلان میدونستند و اصلا اسم ساری و قائمشهر براشون نا آشنا بود که همین فیلمی که شما دارید ازش انتقاد بی رحمانه میکنید باعث شده افزایش 36 درصدی توریست داشته باشم حالا بماند که واسه خیلی ها کار ایجاد کرده ... مازنی ها مـــردن .... مــــرد.. این چیزاروهم رو حساب کوچیک شدنشون نمیزارن...چون میفهمن. تمام. هرکی (( پایتخت رو دوس داشت قلب بزاره )) ...
البته این نظر من بود و نظر همه مازندرانی ها نبود ... هر کسی با هر مسلکی که داره میتونه نظری غیر از این داشته باشه ...
پرند 13 فروردين 1393
0
0
پاسخ
چیه بابا سریع شلوغش میکنین اه اه .اتفاقا اکثریت با این سریال حال کردن دم همه زحمتکشای این سریال گرررم مخصوصا اقای تنابنده که به معنای واقعی یه هنرمنده تمام عیاره. محسن جون دوست داریم فدایی داریییییییییییییییی.
نا شناس 14 فروردين 1393
0
0
پاسخ
توهین و جسارت بود به ما.
چرا اعتراض نمیشه؟
جرا جلوشو به موقع نگرفتن؟
هادی 14 فروردين 1393
0
0
پاسخ