.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 

آخرین عناوین
در نامه انتقادی مقیمی به ضرغامی مطرح شد ؛
پایتخت برای خنداندن مخاطب به سخیف ترین کار ممکن دست زده است+متن نامه
شمال نیوز: احمدعلی مقیمی در نامه‌ای خطاب به مهندس ضرغامی با اعلام اعتراض شدید خود و نخبگان مازندران از سریال "پایتخت3" گفت: سریال "پایتخت3" برای خنداندن مخاطب به سخیف ترین کار ممکن دست زده و با تمسخر قوم غیور مازندران سعی در خنداندن مخاطبان خود دارد.

به گزارش شمال نیوز، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به مهندس عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما خواستار تجدید نظر و تعدیل در سریال "پایتخت3" شد.

007799



احمد علی مقیمی در این نامه با اشاره به فرهنگ غنی مازندران گفت: کم نیستند کارگردانانی که طنزهای فاخر ساخته اند بی آنکه قومی را به تمسخر بگیرند، اما امروز شاهد آنیم که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بودجه کشور صرف ساخت یک سری فکاهی با تمسخر لهجه، آداب و رسوم، ساده لوح نشان دادن یک قوم می شود تا دیگر مردم کشور به آن بخندند.
 
 وی با اشاره به تذکر خود در زمان پخش سریال پایتخت1 در نوروز 90 گفت: هنوز چندی از توقف پخش سریال سرزمین کهن نگذشته که سریال پایتخت3 اشتباه گذشته را تکرار کرده است.
 
مقیمی افزود: گویا مسئولین محترم فتوای صریح مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن تمسخر اقوام را فراموش کرده اند و نمی خواهند درس عبرتی از گذشته بگیرند.
 
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان برخی پیامهای سریال "پایتخت3" گفت: تنها پس از پخش 2 قسمت از این سریال، بسیاری از مردم شرافتمند و عزیز مازندران طی تماس ها و پیام های مکرر نسبت به ادبیات موجود و تمسخر زبان و شیوه‌ی زندگی مردم در این سریال اعتراض داشته اند و بنده به عنوان نماینده این مردمان غیور نکاتی را به حضرتعالی و دست اندرکاران این سریال یادآور می شوم:

1- مجموعه سریالهای "پایتخت"  فاقد هرگونه پیام اخلاقی، اجتماعی و سیاسی بوده و تنها با تمسخر لهجه و آداب و رسوم یک قوم میخواهد خنده بر لب های مردم بیافشاند.
2- مازندران از دیرباز دیار علویان و دیار مفاخر بزرگ بوده و هست اما در این سریال نه تنها اثری از این مفاخــر دیده نشده بلکه مردم این دیار، انسانهایی ساده لوح به تصویر کشیده شده اند.
3- کشتی در مازندران تنها یک ورزش نیست بلکه یک ارزش است، مردم این دیار قبل از آنکه به فکر قهرمانی باشند به پهلوانی اندیشیده اند، بهتر بود برای نشان دادن این ارزش مشورت هایی با اهلش صورت می گرفت.
4- عدم رعایت عزت اجتماعی، عقب افتادگی، ساده لوحی، شکم پرستی، دنیاپرستی، فقدان فکـر و اندیشه‌ی بلند، پرخاشگری، عدم استفاده از علم و دانش و ... پیـام سریال "پایتخت" به مردم بود که به جرأت می توان گفت در هیچ کجای ای دیار نمی توانید مشابه این گونه رفتـار ها را در مردم عزیز مازندران بیابید.
 
وی در پایان با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی خواستار عذرخواهی عوامل این سریال از مردم شریف مازندران و تعدیل در این سریال شد.

نامه دکتر مقیمی به مهندس ضرغامی در خصوص سریال پایتخت 3

 

نامه دکتر مقیمی به مهندس ضرغامی در خصوص سریال پایتخت 3


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : پایتخت ۳
نظرات خوانندگان :

مازندرانى 3 فروردين 1393
5
6
پاسخ
باید 1000 تا امضا جمع کنیم یا کمپین راه بندازیم که بگیم از این سریال که مو ریال هم ارزش ندارد دل خور هستیم.بس کنید این سریال توهین به یک قوم است نه طنز. خندیدن به چه قیمتی به قیمت تمسخر هم میهن.
ما مازندرانی هستیم و دل خور لطفا تمامش کنید.
خدایار 3 فروردين 1393
3
3
پاسخ
در دو سال گذشته این حرکت تخریبی علیه شخصیت مازندرانیها در این سریا ل شروع شده است.سایت شمال نیوز با اطلاع رسانی قوی و درج کامنت ها بالاترین هم آوایی را ایجاد نمود.تعذاذی معدود از نمایندگان شمال حملات تند و بجا نمودند.باید اذعان داشت مازندران فرد اجرایی مانند کردان با تعصب در تهران ندارد و در این زمینه فقیر است. در حالیکه قوم لر بزرگ شخصیتی مانند محسن رضایی را دارند که جانانه از انها دفاع کرد
امیر 3 فروردين 1393
3
4
پاسخ
احسنت بر شما
حداقل نمایندگان دیگر کمی غیرت بخرج بدهند و یاد بگیرن
محمدیان 4 فروردين 1393
1
1
پاسخ
با سلام وادب،اگر ازانصاف نگذریم شاید باجستجو درپایتخت1و2 میتوانستیم نقاط مثبتی بیابیم،که این در پایتخت 3دیگر تمام شده،ازسوی عوامل سازنده همین نکات برای بستن دهان تعداداندکی معترض در دو سری قبل کافی بود،زیرکی عوامل سازنده در بکار بردن بازیگران بومی در اکثرسکانسهای این قسمت جهت تمسخرمازندرانیها مشهود است،به اصطلاح بازیگرانی که برای بودن دراین سریال حاضر به انجام هر کارسخیفی جلوی دوربین هستند،کاش یک لر در استان داشتیم،با دیدن بازی بازیگران(؟)بومی درسریال به یادحرف ارسطو میافتم،کاش آدم زمینگیر بشه ولی جوگیر نشه،ظاهرا این عزیان بدجور جوگیر شدند،وای کاش در کل مازندران یک لر داشتیم،وای کاش........
رضا 4 فروردين 1393
1
2
پاسخ
درود بر جناب مقیمی. آقای شجاعی لازم است که جناب عالی نیز کمی یاد بگیرید. شما در شورای نظارت عضو هستید پس کجاست این غیرت مازندرانی. به چه فکر می کنید؟
نا شناس 4 فروردين 1393
1
2
پاسخ
به عنوان يك مازندراني مي خواهم بگويم تا اينجا نسبت به پايتخت 3 نظر مثبتي ندارم. ما مردم مازندران به نسبت ساير اقوام بسيار با تساهل و متمدنانه رفتار مي كنيم. بهتر بود در كنار نقي معمولي و ارسطو و ديگران كه ضمن صحبت با لهجه مازندراني كارهاي ساده لوحانه اي انجام مي دهند چندين فرد تحصيل كرده مثلا پزشك يا كارخانه دار موفق يا يك روحاني و غيره كه با لهجه مازندراني صحبت مي كنند وجود مي داشت تا شائبه به سخره گرفتن مردم مازندران براي خنداندن نوروزي پش نمي آمد.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
3
پاسخ
آقایون برای یک بار هم که شده غیرت منطقه ای خود را به رخ بکشید سه بار یک کارگردان با انواع و اقسام حرکات و دیالوگهای سخیف ما را به تمسخر گرفته و عزت ما را زیر سوال برده است
Reza 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
با سلام
بازم افرين به اين نماينده مازني....مردم مازندران كه ثابت كردند كاملا بي بخارن و به راحتي ملعبه و مسخره دست هر فرومايه اي مي شوند بدون اينكه اعتراضي داشته باشند .... اونوقت مي شينيم هر جايي جار مي زنيم فرهنگ غني مازندراني ....او مدن فرهنگ وگویش مازندراني رو سكه يه پول كردن هيج كسي صداشم در نيومد ...تازه كاركردان اين مجموعه مردم مازندران رو مخاطب اصلي اين سريال سخيف اعلام كرده كه كاملا هم ازپخش اون راضي هستند ....واقعا بايد تاسف خورد به حال و روز اين قوم مازني ....
ali 4 فروردين 1393
1
1
پاسخ
با سلام
آیا واقعا مردم مازندران بیدارند؟
آیا واقعا میدانند در این سریال چه توهینی به فرهنگ و مردم اصیل مازندران شده؟
آیا اگر این فیلم با این مزمون برای ترک ها لرها یا سایر قومیت ها ساخته میشد همین واکنش آرام و متین از سوی آقای ضرغامی صورت میگرفت؟؟
آقای ضرغامی مردم مازندران ، مردم لشگر خط شکن و همیشه قهرمان مازندران را باید این چنین به سخره میگرفتید؟؟
آیا به راستی تحمل افتخارات و موفقیت های همیشگی مردم خطه مازندران اینچنین سخت بوده که باید فرهنگ و آداب و رسوم مازندران را با لودگی و تمسخر به بازی میگرفتید؟؟
مسولان استان تا کی قصد سکوت دارید بس است
نا شناس 4 فروردين 1393
1
0
پاسخ
راستش بگم من این فیلم میبینم فقط به این جهت که حالا که همای مردم ایران دارن به ما می خندن ما چرا به خودمون نخندیم ولی واقعا این کارگردان به اصطلاح محترم جرات می کرد با قومهای دیگه ایرانی مثل کرد لر بلوچ آذری اینجوری شوخی کنن
مهدی 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
سلام آبیه که عمدا ریخته شده بهتره مسئولین در اولین زمان ممکن موضوع رو پیگیری کنن تا آبروی مردم عزیز مازندران در این زمان پر مخاطب بیشتر تو کشور نرفته.
این سریال انقدر بد ساختخ شده که انگار مازندرانی ها بی فکر ترین و بی ادب ترین بی گذشت ترین و عقده ای ترین مردمان ایران زمین هستن . از مسئولان امیدی نیست واگذار کردیم به حضرت دوست
نا شناس 4 فروردين 1393
1
0
پاسخ
آقای مقیمی وقتی میانکاله رو گرفتن چیکار کردی که الان درباره فیلمی که مازندرانی ها بیشترین طرفداراشن اظهار نظر میکنی
حسين محجوب 4 فروردين 1393
1
0
پاسخ
نماينده محترم : اجازه بدهيد مردم در ايام نوروز از تماشاي سريالهاي تلويزيوني لذت ببرند و از طرفي كارگردان محترم برنامه جناب آقاي مقدم فرد ارزشي و محترم ميباشد و هيچگاه فرهنگ ، گويش و لهجه قبايل را به تمسخر نگرفته و با فرهنگ استان هاي مختلف كشور خو گرفته است .
نا شناس 4 فروردين 1393
0
2
پاسخ
با سلام
وقتی سریال پایتخت 1 قسمت اولش پخش شد تصور بسیاری از مازندرانی های عزیز بر این بود که با توجه به نفوذ مازندرانی های عزیز در پست های مهم کشور , اجازه پخش قسمت های بعدی گرفته می شود که نشد.
بعد از پایان پخش این سریال و دلخوری فرهیختگان استان که در خلال پخش سریال اعنراض خود را به هر نوع ممکن نشان دادند , تصور بر این بود که این سریال اخرین توهین خواهد بود و دیگر تکرار نخواهد شد.
متاسفانه بعد از مدتی زمزمه های ساخت سریال پایتخت 2 شنیده شد که باز هم اعتراض ها موثر واقع نشد و در ادامه آن ساخت و پخش پایتخت 3.
با پخش این سریال دیگر توهین به مردم مازندران به یک امر عادی و معمول تبدیل شده و مخالفان این توهین را افرادی تندرو و دارای غرور کاذب شناخته می شوند.
اعتقاد این حقیر بر این است که غریب به یقین مسئولانی که به این سریال اعتراض کرده اند تنها برای افکار عمومی و جلب نظر مخالفان توهین به مردم به این کار پرداخته اند و کمتر بوده اند افرادی که با تمام وجود مخالف ساخته شدم و پخش این سریال بوده اند . چرا که در صورت اعتقاد قلبی انان بر این امر و با توجه به قدرت و نفوذ انان می توانستند اجازه پخش ادامه پایتخت 1 را بگیرند و این توهین را در نطفه خفه کنند. . در بد بینانه ترین حالت می توانستند جلوی ساختن پایتخت 2 را بگیرند که نگرفتند.
جلوی ادامه پخش سریال پایتخت 1 و ... گرفته نشد چون نخواستند نه اینکه نتوانستند.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
2
پاسخ
با تشکر از آقای مقیمی که با درایت خود از ارزشهای این دیار دفاع میکنند. یک نکته دیگه این است که هنر مندان بومی چرا باید برای اینکه تصویری از آنها پخش بشود به استقبال همچین تهیه کنندگان و کارگردان هائی بروند آیا یک نقشی که فقط چند ثانیه رقص بدون دیالوگ دارد چقدر ارزش دارد آیا این نقش است که کارگردان این مجموعه در رسانه ها بگوید ما از بازیگرهای بومی استفاده کردیم. چرا ارزش خودشان را پائین می آورند.
حامد 4 فروردين 1393
0
2
پاسخ
ضرقامی خجالت بکش
موشک72 4 فروردين 1393
1
0
پاسخ
سلام شما نمی خواد نگران باشید مگه کار مهمتر از عزل و نصب در شهرستان وجود دارد شما از ان غافل نشو دوستانی که برای شما هزینه کردند منتظر پست هستند عجله کن انتخابات نزدیک است
نا شناس 4 فروردين 1393
0
2
پاسخ
از مدیریت سایت شمال نیوز در خواست داریم یک طرح برای نشان دادن اعتراض مازنی ها راه بیاندازند مانند نظر سنجی یا اعلام رای
نا شناس 4 فروردين 1393
1
1
پاسخ
جالب اينه كه نماينده هاي مجلس از جمله سيد هادي حسيني ميرن به به و چه چه ميكنن و سر لوكيشن فيلم عكس يادگاري ميندازن!!!!چقدر ما مردم بدبخت شديم،با شعور ما بازي ميكنن ميگن علي آباد!!!!
نا شناس 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
دوستان عزیز معترض! اگه جرأت دارید یه روز اونم تو تعطیلات عید جاده های کندوان، هراز و فیروزکوه رو ببندید تا سریال پخشش متوقف بشه . اگه نه که اعتراض بی فایدست. وقتی استاندار بی کفایت و بی تعصب میره پشت صحنه سریال و نماینده های چاپلوس و عاشق دوربین برا خود شیرینی با عوامل سریال عکس یادگاری می گیرن شما انتظار دارید وضع ما بهتر از این باشه
نا شناس 4 فروردين 1393
0
3
پاسخ
این سریال سخیف بی محتوا ترین سریالهای تاریخ انقلاب اسلامی است که غیرت ، شرف،دین،صداقت،شجاعت و .... مردم مازندران را نشانه گرفته است. از همه ائمه محترم جمعه تقاضا داریم که در نماز جمعه آتی به آن واکنش نشان دهند.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
با سلام به تمام شمالی های عزیز

واقعا تاسف میخورم که کسی که ادبیات بازیکری گری را نمیدونه حالا متفکر فیلم پایتخت شده و جز تمسخر و پوچی گری حرفی برای گفتن نداره منظور محسن خان تنابنده است و این کارگردان فکر کنم بهتره یه مقدار اطلاعات خودش را در مورد فرهنگ و ادبیات فرهنگ مازندران غنی بکنه تا حرف واهی و پوچ نزنه
نیما 4 فروردين 1393
1
0
پاسخ
بهتون توهین شده ؟؟ خب شبکه رو عوض کنین سریالو نبینین کسی مجبورتون نکرده ... من مازندرانیم اتفاقا خیلی هم حال می کنم با این سریال ... شما حال نمی کنی نگاه نکن عزیز من
نا شناس 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
با سلام به تمام شمالی های عزیز

واقعا تاسف میخورم که کسی که ادبیات بازیکری گری را نمیدونه حالا متفکر فیلم پایتخت شده و جز تمسخر و پوچی گری حرفی برای گفتن نداره منظور محسن خان تنابنده است و این کارگردان فکر کنم بهتره یه مقدار اطلاعات خودش را در مورد فرهنگ و ادبیات فرهنگ مازندران غنی بکنه تا حرف واهی و پوچ نزنه
نا شناس 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
ما مازندرانی ها اگه یک درصد بختیاریا بودیم وضعمون این نبود و نمیذاشتیم اینطور مارو تو این سریال وحشی نشون بدن

تهرانی ها مارو میندازن وسطو بهمون میخندن و ماهم فقط زل میزنیمو هیچی نمیگیم

خاک تو سر اون مسئولین بی غیرت که فقط مثل اسب میشیننو تماشا میکنن که به ما توهین بشه
نا شناس 4 فروردين 1393
1
1
پاسخ
ایشالا هر کی مازندرانی ها رو مسخره میکنه به لطف خدا بچهاش بمیرن. این نفرین ما مازندرانی هاست
نا شناس 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
چرت ترین فیلمی که توی عمرم دیدم

فقط میتونم بگم واسه نماینده های مازندران متاسفم که اجازه میده چرندیاتی مثل پایتخت ساخته بشه

سیروس مقدم ، مزخرف ترین کارگردان ایرانه
نا شناس 4 فروردين 1393
0
2
پاسخ
ایراد از خود ما است .دیدید چگونه بختیاری ها تجمع کردندد و بابت چند دیالوگ چگونه از حق خود دفاع کردند

چگونه نمایندگان مجلس انها از قومشون دفاع کرد تا جاییکه رهبر پیام میده ضرغامی میره دیدنشون....

بله ما مسئولینمون خودشون سر لوکیشن یرن عکس میگیرن چه انتظاری داریم...

از پایتخت فقط مسخر کردن لهجه و رفتار کودن وارانه از مردم شمال در ذهن مردم جا مانده....

کاش شمال نیوز سبب بشه مسئولین ما واکنش جدی نشون بدهند.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
متاسفم

کسی می خواد احیاگر سنت ورزش و پهلوانی باشه که خودش هنوز حتی لباس ورزشی هم به تن نکرده.

آقای کارگردان.کشتی و پهلوانی و جوانمردی در خون مردم این دیار است.نگاهی به آمار شهدای مازندرانی بیاندازید.تعداد مدال های بین المللی کسب شده توسط جوانان غیور مازنی را ببینید.

نکند احیاگری شما باعث این افتخارات شده آقای ک ا ر گ ر د ا ن

متاسفم برات .



درود بر مازندران
نا شناس 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
احسنت
واقعا متسفم برایه بقیه نمایندگان که در مقابله این تحقیر ها سکوت کردند
از ماست که بر ماست
حسین 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
اینکه مسئولین مازنی بی عرضه هستند نمیتونن جلوی توهین به قوم مازنی رو بگیرند فکر نکنم کسی شک داشته باشه!
این حرکت مسئولین باعث میشه من چندین بار فیلم سیصد رو نگاه کنم!

الان که فکر میکنم فیلم سیصد داره واقعیت قوم فارس رو بیان میکنه
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اصلا علی اباد چه ربطی به مازندران داره این کار گردان حتی با نقشه ایران هم اشنا نیست چه رسد به اداب وفرهنگ مازندران
همشهری 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اخه این همه نماینده همش اقای مقیمی باید نامه بزنن بقیه نمایندهها غیرت شون کجارفت؟؟؟ برای مجوز گرفتن وکلیدخوردن وساخت این سریال ازاستانداری و.....اجازه گرفتن اخه چرا قبول کردن !!!!!!یه ذره ازلرها وبختیاریها یادبگیریم ....متاسفیم برای بزرکان استان ...
سادگی مردم مازندران بهتمسخرگرفته شدتاشایدملت بمابخندند...

اساتيد دانشگاه 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
صدا وسيما در چند سال اخير مركز فرماندهي اختلاف و استرس به ملت شريف بوده قطعا دل نازنين رهبري هم از اين مديريت پر خون مي باشد در سال جديد، سال اقتصاد و فرهنگ فرمان جهادي رهبري حاكي از اين دست مسائل است مازندران سرزمين علويان، سرداران شهيد ،بزرگان اخلاق و فلسفه مي باشدجناب ضرغامي آگر در جلسه كنگره سرداران شهيد به شما حرفي گفته نشد از نجابت مردمان اين مرز بوم است،دوستان گروه پايتخت آقاي خمسه عزيز هميشه شعور شما برايمان قابل تقدير بوده چرا و چرا تن به مدل وكاراكتري مي دهيد كه براي خودتات سخيف .كوچك است،جهت كار درست و دقيق كمپين اعتراضي در تمامي رسانه ها وفضاي مجازي شروع شود اين يك اعتراض ملي و مدني مر دمان سراسر كشور است
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام نماینده با کفیت احسن واقعا جلوشو بگیرد من میام دوره بعد از آمل میام در نکاء بهتون رای میدم قسم میخورم اینکار رو میکنم
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اتفاق بسیارفیلمه جالب وآموزنده ای هست وبیشترین ببینده خود مازندرانی هستند . نماینده ها عزیز وظیفه مهمتری دارند که اصلا به ان توجه نمیشو د. نماینده های محترم بدانند برای مطرح شدن خودشان نباید به تخریب دیگران بپردازنند
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
این سریال در سوادکوه ساخته شده چه ربطی به علی آباد و پایتخت دارد؟! آقای ضرخامی جمع کنید این مسخره بازیها را. شما برخلاف منویات مقام معظم رهبری این سالها دارید اقوام مختلف ایران را مسخره میکنید. قطعا" باید بر کنار شوید. این کمترین خواسته مازندرانی های غیور میباشد.
مهدی 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
واقعا متاسفم
مازندران مهد سرداران و بزرگان
مهد سرداران شهید طوسی و بصیر
مردان مزدی که با خروش خود خروش اروند را به سخره گرفتند
کار به جایی رسید که یه مشت ابله و بی فرهنگ اومدن مارو به مسخره گرفتند و مسئولان بی بخار استان فقط دارند نگاه میکنند
اخه بی غیرت ها چطور اینقد بی خیالید؟؟!!
از مازندران و فرهنگ و مردمش چیزی باقی نزاشتند
اگه به ترک ها و لرها هم توهین میکردند همینطور ساکت بودند؟؟
کاری میکردند که ضرغامی و آقایون به ... بیفتند
بسه دیگه بی غیرت هااا از خواب بیدار شید
علی 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
جای تعجب است از اینکه نمایندگان مردم مازندران نمی توانند جلوی این سریال بی معنی را بگیرند؟ فراموشمان نشود که سران دو قوه مازندرانی هستند؟بسیار متاسفیم برای همه مسئولین مازندران / اقای ضر غامی برای شما هم متاسف باید بود/
نا شناس 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
چرا فرهيختگان و كشتيگيران مازندراني از ارزش هاي خود دفاع نمي كنند
a 3 فروردين 1393
1
0
پاسخ
با سلام
آز آقای مقیمی خواهش میکنیم به فکر مردم شرق مازندران نباشه ،بخصوص گلوگاه ،خواهشن از طرف مردم گلوگاه اظهار نظر نکن ،مگه در این چند سالی که در مسند کار هستی یک قدم برای شهر گلوگاه و مردمش برداشتی که حالا بعنوان نماینده شرق مازندران ادعا میکنی ،انشاا... این مردم مظلوم گلوگاه که شما با رای اونها دوبار پیروز انتخابات شدید سر پل صراط در برابر عدل الهی حق خودشونو از شما خواهند گرفت. متاسفم به حال شما که این همه تحصیل کرده در این شهر وجود داره ولی تمام روسای اداره جات و بانکها و ....شدن نکایی و بهشهری ،این بیشترین توهین به مردم شریف و مظلوم گلوگاست ،حتی شهدای عزیز ما هم از این تبعیض شما در گلزار شهدای سفید چاه بی بهره نماندن که مزار شریفشان با بی توجهی کامل از طرف جنابعالی و حمایت کنندگان شما همچنان بصورت نیمه تمام رها شده است ،امیدوارم خون این شهدای عزیز شما رو به خودتون بیاره و اینقدر دنبال جمع کردن مال دنیا نباشی
مهدی 3 فروردين 1393
0
1
پاسخ
نماینده های مازندران چرا سکوت کردند ؟؟؟
خدا میدونه شایدم الان باشن دبی و آنتالیا و ... سرشون شلوغ باشه
نا شناس 3 فروردين 1393
0
1
پاسخ
وقتی استانی که استانداروسخنگوی مجمع نمایندگانش این سریال سراسر مفتضح را مورد تایید قرار داده ودست اندر کاران ان را مورد حمایت قرار میدهند باید گفت نیکو نگه کردو پر خویش در او دید

گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماستت

--آقای مقدم آیا تو برای احیای فرهنگ مازندران این کاروان خرک دجال را راه انداخته ای؟!!! اگر انصاف داشته باشی می بینی خود در فرهنگ نیاز به پار سنگ داری پس برو فرهنگ خودرا احیا کن( عرض خود میبری و زحمت ما میداری)

---استان مازندران از نظر کشتی_ فن کشتی_اخذ مدال وبالاتر از همه منش پهلوانی در میان استانها وایالتها در دنیا مقام اول را داراست ا

آیا تو لیاقت داری در درباره کشتی مازندران نظر بدهی تا چه رسد به اینکه مدعی احیای کشتی مازندان باشی(جای آن است که خون موج زند در دل لعل>< زین تغابن خزف میشکند بازارش)

---روی صحبتم با بعضی از مسولین بی تفاوت استان است با این جریان فرهنگ وزبان و زندگی و آداب و رسوم و مذهب وورزش و.......... شده ملعبه دست یک سری انسان های رجاله کوک شده . که ثمره آن مازندران به عروسک مدرن حاج فیروز تبدیل شده است که هرشب با حالتی از آن موجب خنده ونشاط بقیه استان ها رافراهم میکنند. باید این را بدانید بقول شاعر گیلک زبان ما شیون فومنی

اگر بو زرد سگ ته خانه برپا ته مرغ لانه در بست شال شینه

--- لا اقل به فر مایشات گوهر گونه مقام عظمای ولایت توجه کنید .سال اقتصاد وفرهنگ است.
79
نا شناس 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
استاندار ویک سری ازنمایندگان تقدیر وحمایت میکننداما دیگر نمایندگان اعتراض این دو دستگی ناشی از چیست.
نا شناس 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مزحک تر از این سریال، حضور ، استاندار ، ربیع فلاح و فرماندارش منصوریان در پشت صحنه این کار و تقدیر از آنها است!!!!!!!!!!!!!!!
درود بر غیرت مقیمی . انصافا بقیه مسئولان و نمایندگان هیچ صدایی ندارند!!!!
استاندار که اصلا استاندار نیست!
مازندران به قهقهرا میرود ! واقعا میرود! فلاح و یونسی فقط در حال بده و بستان با نمایندگان هستند تا از فلاح تعریف کنند و به دروغ از کسی که اصلا استانداری بلد نیست ، تعریف کنند! دوتا بازنشسته شدند استاندار و معاون سیاسی !
هیچی هم از استانداری بارشون نیست!!!!!!!!!!!
نا شناس 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام.
می تونیم برای مقابله با این کار کثیف از فردا همه به هم بیشتر احترام بگذاریم. حقوق هم رو رعایت کنیم. متحد و منسجم باشیم. به بقیه هم احترام بگذاریم و حقوقشون رو رعایت کنیم.
احمد ذاتی 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام
از نظرات آقای دکتر مقیمی در این مورد کاملا رضایت دارم و حق را به ایشان می دهند.ولی تعجب در این است که تا به حال چرا نامه ای ننوشتند . همیشه کار از کار کذشته را پاسخگو یا منتقد هستند.
نا شناس 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
لااق آقای شجایی کیاسری نماینده ساری یاد بگیره که عضو شورای نظارت بر صدا و سیما هم هست
منصف 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با تشکر از آقای مقیمی لااقل یک نامه زدی حالا با هر نیتی بود خدا قبول کنه ، آقای شجاعی شما بعنوان عضواصلی شورای نظارت بر صدا و سیما و نماینده مجلس چرا مدافع حقوق 4 میلیون مردم علوی تبار نیستی چرا مدافع حقوق شهروندان خودتان نیستید که اینگونه ازین سریال سخیف در تلاطم و عذاب هستند، مردمی که در 8 سال دفاع مقدس با غرور آفرینی لشگر 25 کربلا عرصه را برای زورگویان غربی و شرقی به تنگ آورده و با اهداء 10000 هزار شهید، مازندران و کشور عزیزمان ایران را سرفراز نمودند. جای داشت تهیه کنندگان این سریال بی هویت که بدون اطلاع از فرهنگ غنی مازندران و صرفا با پرداختن سطحی این فرهنگ دست ساخت فیلمی زدندکه غیورمردان بیشه های نبرد سخت کارزار را به افرادی ساده لوح مبدل ساختندکه جای داشت رشادت های بزرگ مردان لشگر 25 کربلا را برای ملت ایران و جهان روشنگری میکردند. اقای شجاعی شما بعنوان عضو ناظر صداسیما باید پیگیر باشید اقای دامادی همیشه زنگ تفریح هستی بردار دوسال هم تموم میشه. دیگرنمایندگان استان چرا ناراحتی مردم مازندران را به اقای ضرغامی نمی رسانند. باید صداو سیما و عوامل ساخت از مردم مازندران عذرخواهی کنند.
احمد 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام
وقتي بعضي از اين كامنتهاي بالا رو مي خوني كه اومدن از محتوا و پخش اين سريال دفاع كردن ،فقط نااميدانه بايد به اين دسته از افرادگفت بي جهت نيست كه به شما ها مي گن مازندراني ببو ... وقتي اينقدر شما ها بي غیرت هستيد كه اومدن تو شبكه سراسري به سخرتون گرفتند بازم كف و سوت و هورتا مي كشين كه به به چه سريالي واقعا بايد تاسف خورد به حالتون و احوالتون ..... در ضمن به بقيه همشهريها و هم استانيهاي عزيز هم بايد عرض كنم ،امروز اگر جلوي پخش اين سريال سخيف گرفته شد حتما درس عبر تي مي شه براي اين مسؤولين كه ديگه با اين قوم مازني شوخي نكنن ، در غير اين صورت منتظر ساخت سريالها و فيلمهاي جديدتري از مسخره كردن خودتون باشيد.راه حل جلوگيري از ادامه پخش اين سريال هم نامه نگاري نيست ، بايد مثل بختياريها غيرت داشت و فرياد اعتراض رو به گوش اين مسوولين رسوند ... بايد تجمعي مقابل استانداري يا فرمانداري بر گزار بشه ....
نا شناس 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
پایتخت 3 بی مختوا و سخیف است مازندرانی را احمق بیی عرضه چاپلوس
بی غیرت و .... نشان داده طنز ان بی محتوا و پست است به طور مثال داشتن ماشین شاسی بلند و تلویزیون جز افتخارات است
جمع کنید این بساط را مازندارانیها اگر عرضه داشتن باید طوری میشد که برای دیدنش پاسپورت ارائه میدادند متاسفانه کار به دست کسایی افتاد که دیدن سیرک پایتخت برایشان لذت بخش است
ساری 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
درپایتخت انتقاد هست ولی باید توجه شودچرا نام دریای مازندران به قوم وحشی خزر تغغییر یافت نمایندگان سکودت کردند ؟ چرا میانکاله در استانه جدایی ازمازندران است نمایندگان اقدام بازدارنده ای انجام ندادند؟ چرا غرب مازندران توسط گیلانیها اشغال شد و درخواست جدایی کردند؟ خطیرکوه و گدوک و .....
نا شناس 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اقاي مقيمي درود بر شما مازندران فرهنگ و آداب و مردمي با غيرت ولايي ودانشمند دارد تو را به خدا پخش اين سريال را متوقف كنيد ما موقع پخش اين سريال پيش مهمانان خجالت مي كشيم..................
مازنی 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای مقیمی درکمسیون عمران مجلس انصافا برای حوزه نمایندگی خود خوب کارکرد با تلاش ایشان کمربندیهای خوبی در نکا و بهشهر ساخته شد که جای افتخار داره . نمیدانیم آقای دامادی داره توی کمسیون عمران چه گلی برای ما سارویها میچینه که کمربندی ساری هنوز بلاتکلیف افتاده چیکار میکنی مهندس جوان واقعا جوانی هنوز خیلی زود بود برای شما نمایندگی مجلس دیگه در هرحوزه یی نتونی کار از پیش ببری عمران که حوزه تخصصی شما هست برادر! چرا پل سمسکنده بعد از چندین سال پیشرفتی نداره ؟ چرا سراه جویبار بعداز چندین سال هنوز باز نشده تا در کمربندی شاهد ترافیکی سنگین باشیم ؟ میدان امام دیگه وسط شهر ساری شده چرا باید کامیونها و تریلی ها از وسط شهر بگذرند( بخاطر بازنشدن یک نقطه کور ) کدوم شهر از کشور چنین موقیعت بغرنجی دارد؟ قطعا مردم تا 2 سال دیگر نمره خوبی به عملکرد شما که درکمسیون عمران هست خواهند داد. آقای شجاعی شما عضو شورای نظارت صدا و سیمای کشور از طرف مجلس هستید شما چرا مدافع حقوق هم استانی های خود نیستید برادر ؟ سطح توقعات سرویها را برآورده نکردید برادران !!!
محمود اکبری 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بنازم غیرت قوم لر را که تودهنی خوبی به ضرغامی زدند،متاسفانه نه تنها مازنی ها برعلیه سخیف ترین کار ضرغامی عکس العمل خوبی از خود بروز ندادند،بلکه نمایندگان آنان در مجلس نیز گویا .....مونی گرفته اند.اگر از روز اول با این پدیده شوم یعنی به سخره گرفتن اقوام ایرانی برخورد مناسب می شد آلان امثال ضرغامی ها ،مقدم ها نمی توانستند این طور دهن کجی کنند .کشتی ما در جهان حرف اول را می زند وما باید به اراجیف بی معنی آنان در خصوص فرهنگ و،سنت وکشتی خودمان ساکت باشیم.
علی 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعا که. نمایندگان ما به دنبال پست وسمت هستند و این مسائل براشون بی اهمیت شده و از الان به دنبال تبلیغات برای دوره های بعدی هستند اینا که نمیتونن در برابر این موضوع مهم برای دیار علویان واکنش نشون بدن پس برای چی تو اون جایگاه مهم تو مجلس نشستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کجائید و چه می کنید آقایان باصطلاح نماینده مردم غیور مازندران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
nader 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
bishortarin kargardan hamin aghast mazandrani jamato maskharh kardeh namayndehamun kami ghayrat dashtan jolosho migreftan pakhsh nashe
نادر 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
وای اگر این سریال تا 13 پخش بشه...وای به حالتون
نا شناس 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ایم بندریها عاشق این سریال هستند حداقل چند نفری که مال پارسیان و لامرد هستند و همکار ما فقط تلویزیون را به خاطر پایتخت می بینند و کلی می خندند البته انها کاری به لهجه و حالا مال کدام استان فیلم برداری شده کاری ندارندفقط دوست دارند بخندند انها هم برای خنداندن مردم از همه جور کاری استفاده می کنند
نا شناس 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ایم بندریها عاشق این سریال هستند حداقل چند نفری که مال پارسیان و لامرد هستند و همکار ما فقط تلویزیون را به خاطر پایتخت می بینند و کلی می خندند البته انها کاری به لهجه و حالا مال کدام استان فیلم برداری شده کاری ندارندفقط دوست دارند بخندند انها هم برای خنداندن مردم از همه جور کاری استفاده می کنند
ab.esmaili@Gmail.com 3 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آفرین بر غیرت لرها،ترک،بلوچ،گیلک،تالش،خراسانی، بندری و... که اجازه نمی دهند هرکسی آنها را به سخره بگیرد. برای خودم وسایل همشهریانم متاسفم.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
چند درصد از تلفات تصادفات در مازندران است چرا به فرهنگ رانندگی در مازندران بی توجهی می شود چرا ماشینهای سنگین انحراف به چپشان بدون ترس است چرا رانندگان جوان در رانندگی در حالت عادی نیستند اول اینها را پی گیری بفر مایید سریال پایتخت را ولش کنید الان اکثر استانها دوست دارند سریالها در استان انها ساخته شود تا سند تاریخی برایشان شود نسلهای قبلی مازندرانیها را در مزارع برنج می بیند اگر چه ندار بودند ولی شاد بودند
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
جای بسی تاسف از این همه اجحاف به فرهنگ غنی مازندرانی به مردم غیور رشید وشیعیان مخلص اقاامیرالمومنین که اقایانهمه چیز را به سخره گرفتند متاسفانه مثل اینکه درمازندران کسی نیست که درمقابل این اهانت ها بایستد اقای توکلی که در مقابل هر چیزی موضع می گیری مثل اینکه مازندرانی نیستی درارتباط با اقای کردان ان موضع ان چنانی ولی درمقابل اهانت به مردم رزمنده ومدافع ارزشهای فرهنگ ناب علوی مثل اینکه خبر نداری بزرگان استان چکاره اند که حرف نمی زنند مثل اینکه می ترسند پست خودرا از دست بدهند
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مازندرانی بیدارشو
امیر 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام خدمت دوستان ؛به نظر من اصلا این اعتراضات فایده ای نداره چون ما مازندرانیها اصلابه فکر حمایت از مقیمی و مقیمی ها و دامادی ها نیستیم سال گذشته در اولین روزهای آغازین مجلس دوست عزیزمان مهندس دامادی بزرگوار اعتراضی رو نطق کرده بود خدایی کسی از دوستان همایتش کردن؟ نه ، بلکه از سوی بعضی هم استانی و همشهری های عزیز موردانتقادهم قرار گرفته بود،به قول دامادی جوان کسانی که باعث و بانی پایتختند چمیدانند کار کردن در هوای شرجی وگرم مازندران آن هم در شالیزارها وباغها چقدر سخت و آزار دهنده است چون زیر کولر هایشان در ویلاهایشان نشسته و فیلم نامه تنظیم میکنند. وباز هم به قول دامادی جوان این همان گویش و آیینی است که شما به تمسخر گرفتید که اسطوره هایی چون سید مجتبی علمدار،بصیر و طوسی ها را پرورش داده است و فراموش نشدگانی از جنس اسطوره ها و دلاورانی چون لشگر 25 کربلاء مازندران را پرورش داده است که در ولایتمداری نمره یک را آورده اند وحماسه خلق کرده اند/.واقعا از همه دوستان و رسانه های مازنی خواهش میکنم از نمایندگانی که در راستای انتفاد از پایتخت پا پیش گذاشتن و خواهند گذاشت حمایت شود تا شاهد تمسخر لهجه شیرین مازندرانی نباشیم. ارادتمند مردم مازندران رضا کمالی.
حسین 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام ودرود بر مازنی ها شریف وتشکر از نماینده شریف بهشهر پس نمایندگان دیگر شهر کجایند احتمالا خارج تشریف دارند ...لطفا یه نظرسنجی بزارید تا نظرت مردم به گوش رئیس نالایق صداوسیما برسد درود بر لرها
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بهترین مکان برای اعتراض به این حرکت ،تشکیل کمپین و مهمترین مکان برای رسوندن این صدا،حضور در نمازجمعه این هفته شهرستانهای استان مازندران.
لطفا اعلام آمادگی خودتون رو اعلام کنین.
مصطفی 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
چرا دیگر نمایندگان مردم اعتراض نمی کنند تا از پخش این سریال سراسر مزخرف جلوگیری نمایند
مهدی جلالی 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
باسلام
حالا که مازنی های صدر نشین حکومت در خوابند لااقل ازمقام معظم رهبری سئوال شود این سریال در شان علویان است؟ آیا حق حماسه آفرینان لشگر 25 کربلا این بود؟راستی جایگاه تمسخر یک قوم در دین اسلام کجاست؟
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ببخشید اقای مقیمی بفرمائید شما برای فرهنگ مازندران چه کرده اید؟
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای حمیدی مدیر کل مرکز مازندران با کارگردان پایتخت همکاری میکنه و بازیگر به این کارگردان معرفی میکنه این جای تاسف نیست خوب همچین مدیرانی داریم چرا ما رو مسخره نکنن
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اين سريال نشان دهنده يك عده آدمهايي با اختلالات شخصيتي كه مسلما هر كدام هم نماينده يك قسمتي از فرهنگ ماندران مي باشند را در ذهن به تصوير مي كشند.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
به نظرم این همه حساسیت روی پخش این فیلم به نفع مردم فرهیخته مازندران نباشه ، خلاصه این قبیل فیلم ها باید ساخته بشه و حال چه مازندرانی و چه قزوینی و ....... باید این داستان بدست مردم این مملکت ساخته بشه دیگه ......... آقای مقیمی هم نمی دانم چه فکری داره ، شاید زبانم لال خواسته خودی نشان بده والا اگر قرار بود نمایندگان مجلس اعتراض کنندباید از سوی مجمع نمایندگان نامه ای با محتوای قوی تر تنظیم و با استدلال منطقی برای آقای ضرغامی ارسال میشد .
ممنون
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
لهجه گیلک یا همان رشتی که وضعیش مشخصه مازندرانی چالوسی

بدی لهجه گیلکی چیه که به گوشه عبات برخورد؟
اول اینکه گیلانی های عزیز با افتخار در خبرهای شبکه باران از آن استفاده میکنند.
بعدش یه گویش با کلاس رسمیه که تو ی دنیا میشناسنش.
ضمنا برنامه هایی که با لهجه گیلکی پخش میشن رو همه ملت متوجه میشن ولی خدا به شنونده های برنامه عمو نوروز برسه که برای غرب استانیها موقع پخش باید مترجم زحمت ترجمه اش رو بکشه چه برسه به سایر بینندگان.!!!
ارادتمند شما،چالوســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ریکا
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
عزیزان، اگر سریالها در بوم های مختلف ساخته نشود که عیب بزرگتری است ضمن اینکه در پایتخت 1 نقدهای جدی بود اما در سری دوم بسیاری از آن اشتباهات رفع گردید و سمت و جهت خوبی هم به سریال دادند و رضایتمندی بالایی هم توسط مردم نجیب مازندران داشت به هر حال باید بپذیریم که لهجه استفاده شده در همه جای مازندران شنیده میشود و ضمن اینکه طنز هم هست کارگردان باید چه کاری را میکرد که نکرد از آن طرف بنده هم اعتقاد دارم بسیاری از طنزهایی که در شبکه استانی بخصوص با زبان مادری به نمایش درمیآید به مراتب بدتر است و گاهی وقتها از دیدن آنها خجالت میکشیم اگر قرار باشد که به بازی استاد خمسه در قالب طنز ایرادی بگیریم بطور حتم شکلک و طرز لباس پوشیدن حتی زنانه و خارجی آقا نوروز که خیلی سوال برانگیزتر است و یا آن آقای برهان دروغ که فرهنگ دروغ را ترویج میکرد و یا دوبله محلی که هم به زبان ما لطمه وارد میکند و هم بعضی فیلمهای تاریخ سینما را بی ارزش میکند و یا دهها مورد دیگر که خارج از این مجال است خیلی سخیف تر به آداب و فرهنگ ما لطمه وارد میکنند به هرحال هرکسی میتواند در کسوت نقاد نظرات و دیدگاههای خود را اعلام کند این نطر همگانی نیست
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اقوام وخرده فرهنگها محو در مليتند ولاغير
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ

واقعا براي آن دسته از عزيزاني كه نظر مي دهند و اصلا نمي فهمن كه در اين سريال بهشون توهين شده متاسفم... يه ذره شعور مي خواد تا يه مازنداني حالش با اين سريال بد بشه ... جسارت صداو سيما تا اونجا رفته كه در بخش خبري 19 به صورت تاسف بار با نشون دادن تكه هايي از اين سريال به روي هيكل هر چي مازندانيه مي.... من به شخصه تمام نمايندگاني كه در اين ديدار حضور داشتند را افراد فرصت طلبي مي دونم كه اميدوارم اين حركتشون در حافظه تاريخي مردم مازندران ثبت بشه و اينها ديگه رنگ مجلس رو به خودشون نبينن...
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ

چالوس بهتره به ... بوق سر بزنی تا متوجه شوی برداشت همه از مازندران و پایتخت بابل و آمل و چالوس و گاها رامسر بود و هست.ساروی معتدل سالهاست که جای خودشو در قلب ایرانی ها تثبیت کرده اند و شما نگران ما نباش و خداروشکر که پشت مازندران مانند بعضی از استان ها حرف نیست و چیزی جز لهجه که شباهت زیادی به لهجه فرانسوی ها دارد نتوانستند بیرون بکشند.کاربری در بالا اشاره کرده بود که یکی از اهداف ساخت این سریال درگیری و مازندران گریزی بین مردم منطقه بود که نمونه اش را مشاهده کردیم.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
چرا ناراحت می شین. این فرهنگ شماست. تا حالا رقص جونارو توی عروسیها ندیدین که چقدر مسخره با آهنگ های بومی بالا و پایین می پرن. مازندرانیها با هوش نیستند بلکه از هر چیزی حرف در می یارن. بابا ول کنین یه ذره مرد باشین. مردونه فکر کنین و انقدر خاله زنک بازی درنیارین.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
1
پاسخ
لعنت بر مدیران صدا و سیمایی که با طرح انگلیسی اختلاف قومیتها رو راه انداختند
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
حقمونه . وقتی اینها نماینده ما هستند . این استاندار ماست که از ساخت این سریال حمایت می کنند که مثلا ادای روشنفکر را در بیارن . حقمونه . مرد باشیم دنیا را روی سر عوامل سریال خراب می کنیم . جرات دارن چنین سریالی با زبان کردی یا بختیاری درست کنند ببینند چه بلایی سرشون میارن . اونهایی که می گین خوب یکی لهجه ترکی یا اصفهانی بازی میکنه شما توجه کنید در اون لهجه ها تمسخری نیست بلکه تفاخر هست اما اینجا به لهجه مون تمسخر می کنند نه تفاخر . خاک تو سرمان که غیرت نداریم .
محمد رضا خورشیدی پاجی 4 فروردين 1393
1
0
پاسخ
پای تخت هجو و بی مزه گی
تکرار تجربه هجو فرهنگ های اصیل بومی قبل انقلاب بوسیله صدا و سیما
امام خمینی : صدا و سیما باید دانشگاهی عمومی برای هدایت و تربیت مردم باشد

در فیلم سازی که صنعت آن از شرق تا غرب عالم را در نوردید انواع آن را مردم جهان شبانه روز به نظاره نشسته اند ، فیلم هایی با سبک های امپرسیونیسم و، اکسپرسیونیسم و... و با تم های تاریخی ، اجتماعی ، سیاسی ، مستند ، سریالی ، سینمایی ، تله فیلم ، انیمیشن و...در روزگاری که صنعت فیلمسازی به ایران وارد شده است فیلمسازان با اندک تجربه خود ، فیلم می ساختند در انواع واقسام تم ها ، اما در یک چیز همه آنها یکدل و هم عقیده بودند ، تا فیلم های خوب به منصه ظهور و بروزبرسد ، با همه وسواس ، آگاهانه و یا غیرآگاهانه در لابلای آن ، فیلم فارسی هایی ساخته می شد که فرهنگ و قوم های اصیل و هویت بومی را مورد اهانت و توهین و هجمه قرار میداد ، که تاثیر آن را هنوز پس از سالیان دراز وحتی با دگرگونی مشاهده می کنیم ، در این میان با بروز و ظهور فیلمسازان نسل دوم و سوم ، صنعت فیلمسازی ایرانی ، اعتباری صد چندان پیدا نموده و نه تنها در ایران یا کشورهای منطقه بلکه در جهان به عنوان فیلم های خردورز و مغز دار ومعتبر اخلاقی و فرهنگی در رده فیلم های الف مطرح است . متاسفانه تلویزیون ملی که مخاطب چندین برابر از سینما را داراست ، دوران طلایی فیلم سازی و سریال از جمله سلطان شبان ، ابن سینا ، امام علی ، برره ، زیر آسمان شهر ، گنج مظفر و ده ها فیلم و سریال ... اکنون با فقر و حذف نویسندگان فرهیخته و زبر دست و خردمند به نویسندگان درجه دست چندم و با کارگردانان پول پرست و بی عاطفه به سریال هایی رو آورده که هجو و لودگی و بی محتوایی از آن موج می زند
اگر تلویزیون ملی بخاطر تخریب قومی ، پس از نمایش قسمت های اولیه با اعتراض بختیاری ها مجبور به عدم نمایش می شود ، چه کسی پاسخگویی این همه هزینه و اصراف را خواهد داد ، سریالی که براحتی با اعتراض هموطنان محکوم به عقب نشینی می شود . ایا سریال سرزمین کهن ، از لحاظ مخاطب شناسی تراز ندارد که با همه خرج ها براحتی نمایش آن ، بسته می شود ؟ اگر چنین باشد تکلیف سریالی مثل پایتخت که مردمی با عقبه فرهنگی مثبت و کهن را مورد هجمه و حمله قرار می دهد ، سریالی که مردم آن منطقه به نزدیکی و همراهی علویان مشهورند ، چه کسی اجازه می دهد سیروس مقدم و محسن تنابنده این همه کودنی و عقب افتادگی را به مردم باهوش و صمیمی و ساده دل و مهربان نسبت داده و فرهنگ و اخلاق و هویت آنان را زیر سوال برده و با کمک دوربین و القا به مخاطب کثیر، نابود کنند ؟ چرا باید مراسم عروسی های زیبای مردم مازندران با عروسی لودگی و مسخره بازی و کودنی شباهت سازی شود . یک فیلم و المان های آن و هدفش تا کجا به سرگرمی می پردازد ، که اندازه و مقیاس آن مشخص نیست . چرا باید فیلم هایی نظیر اخراجی ها و پایتختی ها اجازه اکران و نمایش بگیرند که هیچ شباهتی با ارزش های عنوان آن ندارد ؟ سریال پایتخت چگونه به خود اجازه می دهد با استفاده از یک بازیگر مشهور، پیر مردان غیور و با صفا و اصیل را مورد تمسخر قرار دهد و آنها را عقب افتاده و کودن به مخاطب القا کند ؟ مازندرانی ها ده سال دیگر به جوانانی که اکنون ده ساله هستند و پای رسانه ملی اینگونه آموزش می بینند و تصویر بابا بزرگ ها را دریافت می کنند این کژاندیشی را چگونه از ذهن حک شده آنان حذف کنند ؟ آیا سازندگان فیلم فارسی پایتخت ، تاثیر مخرب کوتاه مدت این انحراف را مثل نگارنده در دیالوگ های مسخره آمیز دانش آموزان به یکدیگر در مدارس ، مشاهده و لمس نموده اند ؟ بچه های 5 تا 12 ساله ، ده سال دیگر ، مازندرانی سالمند و میانسال را به چه دیده ای می نگرند ، آیا جز نقش خمسه (عمو پنجعلی) چیز دیگری از آن بیرون می آید ؟ مازندرانی که شهید شیرودی ، شهید کشوری ، علی رضا نوری و حاج بصیر، هر کدام یک فرمانده لشکر بوده اند و لشکری را که در آن مهندس و دکتر و بنّا و کشاورز و دانشجو و دانش آموز ومعلم بوده اند را هدایت و راهبری کرده اند ، مازندرانی که با صدها نفر از تحصیل کردها و نخبگان آن در سراسر جهان با نخبگی و فرهیختگی زبانزد عام و خاص اند ، ده سال دیگر چه چیزی از ذهن های القا شده دریافت می شود ؟ یادمان نرفته در قبل از انقلاب فاجعه توهین به فرهنگ مردم گیلان و جوک های کوچه بازاری چه بر سر فرهنگ بومی آورده؟
سازندگان و مسئولین رسانه ملی سریال پایتخت ، چه خصومتی با مردم مازندران و با فرهنگ مازندران دارند که اینگونه به حلاجی و هجو فرهنگ آن پرداخته اند ؟ اگر قوم بختیاری یا قوم شریف ترک یا کرد و بلوچ بوده اند اجازه حتی قسمت اول ، اولین مجموعه را می دادند ؟ جای بسی شگفتی هست که بزرگان مازندران لب از لب نجنباندند و بی خیال به تماشای این مجموعه کذایی و توخالی و بی محتوا نشسته اند تا عده ای برای پول و پر کردن سرگرمی نامه به هر قیمتی اینطور به اسطوره های زبان و فرهنگ کهن بتازند . شاید از تهران نشینان غیر مازندرانی انتظاری جز این که بخندند و خوش باشند نباشد ، اما از مازندران و مازندرانی انتظار است که بر این سریال و نویسندگان و عوامل و مشاوران آن بر اساس نقادی و منطق و برهان بتازند و اعتراض کنند که دیگر خیال خام بازی و هجو فرهنگ یک سرزمین را برای پول حتی در ذهن خود نداشته باشند ، چه برسد به ساخت و نمایش یک سریال که همه می دانیم چه مخارج هنگفتی بر کیسه بیت المال تحمیل کرده است
انتظار این است مسولین مازندرانی از تاثیر بد آموزی این سریال که در سالهای بعد در ذهن بچه های کم سن و سال مازندرانی وعلی الخصوص غیر مازندرانی در اقصی نقاط کشور در بر خورد با مازندرانی ها از نظر روانشناسی و روانشناختی پیش خواهد آورد از هم اکنون برای جلوگیری آن چاره سازی کنند تا فرصت نسوخته ، مسئولین تلویزیون را متوجه کنند که چه کلاه گشاد و بی قواره ای بر سر فرهنگ می گذارند.
نقد سریال از لحاظ فنی و محتوایی باشد برای فرهیختگان و دلسوزان سرزمین مازندران وفرهنگ دوستان ایران ، و شاید فرصتی و مجالی برای نگارند ه در آینده .
تا بعد خدا نگهدار
سوم فروردین 93 فعال فرهنگی محمد رضا خورشیدی
Khorshidi4431@yahoo.com
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
وقتی که شبکه طبرستان با این همه هزینه تنها روشی که برای جذب بیننده داره سریالهای طنز بی محتوایی که تنها داره لهجه مازندرانی رو مسخره میکنه پس دیگه نباید انتظاری از بقیه داشت شمام بهتره اول از خود مازندران انتقاد کنی یه خورده دیر رگ گردنت ورم کرد
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
جناب اقای رمدانی تو عاشق این فیلم هستی که ضبط هم میکنی تو فلش 32 گیگ که به تو دادم ول ها کن
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
الا تهرانیا انصاف می کن خر تویی یا من

الا ای داور دانـــــــــا تــــو مـی دانـی کـه ایـرانــی چــه محـنـتها کشید از دست این تهران و تهرانی

چـــــه طــرفـی بست ازین جمعیت جز پریشانی چــــه دانــد رهـبـری سـرگشـته ی صحرای نادانی

چرا مردی کند دعوی کسی کو کمتر است از زن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

تــــــو ای بــیــمار نـادانی چه هذیان و هدر گفتی برشتی کله ماهی خور به طوسی کله خر گفتی

قــــــمـــی را بـــد شمـردی اصفهانی را بتر گفتی جــوانــمــردان آذربـــایــجــان را تـــرک خـــر گـفتی

تــــرا آتـــش زدنــد و خود بر آن آتش زدی دامن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

تــــو اهــل پـایـتـخـتـی بـایـد اهـل معرفت باشی به فــکــر آبــــــرو و افــــتــخــــار مـمـلـکـت بـاشـی

چرا بیچاره مشدی وحشی و بی تربیـت باشی به نقص من چه خندی خود سراپا منقصت باشی

مرا این بس که می دانم تمیز دوست از دشمن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

تــــو از ایــن کـنـج شـیـرخـانـه و دکـان سـیـرابـــی به جز بدمستی و لاتی و الواطی چه دریابی

در این کولژ که ندهندت به جز لیسانس تون تابی نـخـواهـی بـوعـلـی سینا شد و بونصر فارابی

بــه گاه ادعـا گـویـی کـه دیـپـلم داری از لـندن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

تو عقل و هوش خود دیدی که در غوغای شهریور کـشیدند ازدوسو همسایگان در خاک مالشگر

بــه نـق و نـال هـم هـر روز حـال بـدکـنـی بـدتــــر کـنـون تـرکـیـّه بـیـن و نـاز شـسـت تـُرکـهـا بنگر

کـه چـون مـانـدنـد بـا آن مـوقـعـیّـت از بلا ایمن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

گمان کردم که با من همدل و همدین و همدردی بـــه مـــردی بـا پـیـوسـتـم نـدانستم که نامردی

چـــه گـویـم بـر سـرم بـا نـاجـوانـمردی چه آوردی اگر می خواستی عیب زبان هم رفع می کردی

ولی ما را ندانستی به خود هم کیش و هم میهن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

بـــه شـهریــور مـه پـاریـن کـه طـیــّارات با تعجیل فرو می ریخت چون طیرابابیلم به سرِسجّیل

چـه گویم ای همه سازِ تو بی قانون و هر دمبیل تــو را یکشـب نشد ساز و نوا در رادیو تعطیل

تــرا تـنـــبـور و تنبک بر فلک می شد مرا شیون

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

بــــه قـفـقـازم بــرادر خوانـد با خود مـردم قـفـقـاز چون در تُرکیُه رفتم وه چه حرمت دیدم و اعزاز

بـــه تــهــران آمــدم نشــنـاخــتی از دشمنانم باز مــن آخـــر سـالـها سرباز ایران بودم و جانباز

چرا پس روز را شب خوانی و افرشته اهریمـن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

بــــه دسـتـم تــا سلاحی بود راه دشمنان بستم عـدو را تا که ننشاندم به جای از پا ننشستم

بـــه کـــام دشــمنــان آخـر گــرفتـی تیغ از دستـم چــنــان پــیـوند بگسستی که پیوند نیارستم

کنون تنها علی مانده است و حوضش چشم ما روشن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

چــــو اســتاد دغـل سنگ محک بر سکه ی مـا زد تـــرا تــنــهـا پــذیــرفــت و مـــرا از امتـحان وازد

سـپس در چشم تو تهران به جای مملکت جـا زد چــو تــهــران نـیز تنها دید با جمعی به تنها زد

تــــو این درس خیانت را روان بودی و من کودن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

چـــــو خـواهـنـد دشمنی بنیاد قومی را برانــدازد نخست آن جمع را از هم پریشان و جدا سازد

چــــو تـــنـــها کـــرد هـریـک را بـه تنهایی بدو تازد چـــنـان انــدازش از پــا کــه دیـــگر سـر نیفرازد

تو بودی آنکه دشمن را ندانستی فریــب و فن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

چـرا با دوستارانـت عــنــاد و کیــن و لــج باشـــد چــرا بــیـچــاره آذربــایــجـــان عـضــو فلج باشد

مگر پنداشتی ایـــران ز تــهـران تــا کــرج باشــد هـــنــوز از مــاســت ایرانرا اگر روزی فرج باشد

تو گل را خار می بینی و گلشن را همه گلخن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

تـرا تـا تــــــرک آذربــایجـان بــــــود خراســان بود کجا بارت بدین سنگینی و کارت بدینسان بود

چه شد کردولر یاغی کزو هر مشکل آسان بود کجا شد ایل قشقاقی کزو دشمن هراسان بود

کنون ای پهلوان چونی تیری ماندونی جوشن

الا تـهـرانیا انصاف مـی کـن خـر تـویـی یـا مـن

کنون گندم نه از سمنان فراز آید نه از زنجان نــه مـاهـی و بـرنج از رشت و چایی ر لاهیجان

از ایـن قحـط و غلا مـشکل توانـی وارهـاندن جان مگر در قصه ها خوانی حدیث زیره و کرمان

دگر انبانه از گندم تهی شد دیزی از بنشن

الا تهرانیا انصاف می کن خر تویی یا من



شعری از شاعر فقید آذربایجان استاد شهریار
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
خدا به حق شهیده این ایام حضرت زهرا سلام الله علیها از هر مسئول خائن صدا و سیما و استانداری و نماینده مجلس که خواسته و یا ناخواسته در پی تمسخر فرهنگ و گویش اصیل شیعی دیار علویان و ده هزار 400شهید مازندران هستند. نگذرد و لعنتشان کند.
نفرین بر غیرت و اف بر تعصب بی بته انهایی که رفتند برای کاسه لیسی تا صدا و سیما ایام انتخابات آنها را در آنتن خود نگهدارد
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
حقمونه میدونید چرا آخه ما دل خوش کردیم به شبکه خودمان و فقط طی سالیان سال چهره نوروز و یادگار و سازگار و مشت فتح الله و امثالهم را می بینیم دیگه چه گله ای از سریال پایتخت داشته باشیم؟ هر کجای این سرزمین کهن که بروی فقط لفظ بی معنی نوروز " چچی بییه " را یادآوری میکنند . به نظرم بایستی فرهنگ سازی شود و هنرمندان بهتر با فیلمهای متنوع و سریالهای با معنی در شبکه تبرستان راه اندازی شود تا ان شاء الله از شر نوروز و .... راحت بشویم
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
قطعا سریال پایتخت با فرهنگ غنی ما مازندانیها تفاوت فاحش دارد -هزاران مدعی تهرانی بودن باید بیایند پیش ما لنگ بندازند
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
باز دم عباس رمدانی گرم سایر رسانه ها یاد بگیرند!
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بابا لودگی اندازه داره بابا پنج علی همیشه گشنست یعنی ما مازندرانیا غذا ندیدیم؟
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
عزیزم تو استان خودته که 70 نفری با یه کاسه دست میشورند وگرنه درگذشته توی روستاهای مازندران کوچکترها در نهایت احترام برای پدربزرگ خانواده که بعلت کهولت توان راه رفتن نداشت و توجه زیادی هم به بهداشت(احتمالا نمیدونی چیه) خود داشتند کاسه ی آبی برای شستن دست های خسته و پیرش میوردند و کسی به خودش اجازه دست زدن به اون آب را هم نمیداد و حالا شماها به خودتون اجازه توهین دادید.ژاپنی ها و کره ای ها هم هنوز برای صبحونه برنج مصرف میکنند،عجب بی فرهنگایی هستن این چشم بادومی ها؟.تفاوت عمده مازندران با اکثر استان های ایران در اینه که مانند شماها با عرب های تازی آمیخته نشدند و از نظر لهجه و ریلکسی و فرهنگ و هوش و پشتکار و وفاداری شباهت زیادی به اروپایی ها داریم و نه عرب ها.حالا خودت شجاع باش بگو کجایی هستی.فقط لطفا مثل عوامل شهرستانی سریال پایتخت خودتو پشت تهرانی ها قایم نکن.
شهرستان بابل 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سپاس از نامه متین، موجه و منطقی نماینده شجاع و حقگوی شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه.

بابل بدبختانه فعلا یک نماینده بیشتر در مجلس نداره ! چون دومیه درحال مهره چینی از طائفه خودش در استان هست و اصلا وقت رسیدگی به امور نمایندگی رو نداره.

بخصوص هم که دیده استاندار حاضره با نماینده ها در پست ها معامله کنه ، این نماینده هم داره حداکثر استفاده رو از این شرایط میکنه و در تمام ادارات یکی از ( هم خانواده ) هاشو گذاشته !

یعنی شایسته سالاری که هیچ ، دوباره شیکه فامیلی !
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
فردوسی مشهدی ازمازندران در شعر که مازندران شهر ما یاد باد همیشه بر وبومش آباد باد...به نیکی یاد کرد ما افتخار دیار علویان را داریم اگر در سریال پایتخت از نظر برخی کج اندیشان سمت وسوی تحقیر تمایل دارد ما نباید ناراحت شویم همیشه طنز اندکی انحراف دارد که آن هم با روحیه وفرهنگ بالای مازندرانیهای غیور رفع میشود
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سريال روزي روزگاري يادتون ميآد؟ چطور در كنار ساده دلي و ساده زيستي يك قوم، شجاعت و دليرمردي و شيرزني آن قوم را نيز نشان داد.
اما سريال پايتخت فقط ساده لوحي و به تمسخر گرفتن فرهنگ غني مازندران را نشان داد.
اشنا 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ایکاش نمایندگان مازندران از لرها یاد میگرفتند.واقعا شرم اوره
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
شمال نیوز لطف میکری عکس یادگاری سیدهادی حسینی نماینده غیور و غیرتمند شهرمون !!!! رو با عوامل برنامه پایتخت میزدین تا مهمون نوازی ما کامل بشه
سعید 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
تا دو سه سال قیل در جوک و پیامک تمسخر اقوام ،اسمی از مازندرانیها نبود، که به لطف این سریال شروع ،تقویت و تولید شد.بیشترین مدال اوران کشتی ایران در مسابقات جهانی و المپیک مازندرانیها هستند .چرا از انها در حتی یک فیلم جمهوری اسلامی نشانی نیست حالا یک فیلم هم برای مازندران ساخته شده کشتی و قهرمانش تمسخر شده، چرا رضا یزدانی پلنگ جویبار و دیگران که با پای مصدوم به کشتی جهانی ادامه می دادند تا پرچم ایران را بالا بیاورد خبری نیست.کدام شخص مازندرانی اینجور مثل نقی شخصیت متناقض مثبت و منفی را با هم دارد.بیچاره علیرضا خمسه نمی داند الت دست کارگردان شده که پیرمردهای مازندرانی را انسانهایی شدیدا هالو و مزه پران وکمی هم مذهبی نشان دهد.هرچه شخصیت منفی بوده را یکجا جمع کردند .هرچه اتفاق خنده دار و یابدی که شاید در 50 نقطه و در 50 سال و در 50 خانواده باید رخ دهد همه را در یک 13 قسمتی پایتخت و در یک خانوده چه جوری جمع کردند خدا می داند.
درسته ما هم می خندیم ولی به خودم می گویم ما داریم به مازدرانیها می خندیم .این یک رخنه فرهنگی است . مگر ائمه جمعه سالهای قبل تذکر ندادند چه شدبعضی نمایندگان محترم هم اعتراض کردند...پایتخت 3 بدتر شد حتی اگر راهها راببندید این سریال را متوقف نمی کنند. چون سوِژه ای برای خنداندن مردم ندارند .سوژه اشان ته کشیده تمام شده.تازه اقای ضرقامی این سریال را بعنوان معیار ساخت سریال معرفی کرده (مراسم تجلیل از پایتخت 2)
همه تلاش کنیم پایتخت چهاری نداشته باشیم و عوامل پایتخت 3 از قهرمان مازندران ودیگر مردم عذر خواهی کنند والا این قصه سر دراز دارد روزی میشود که به بچه هایمان مازندرانی بودن پدران خود را پنهان کنن( پ پ نشاندادن ).مگر ما -دوگوله امان- ضعیف تر از بختیاری ها است.باورکنید ما را به بدفهمی مطالب و عقب افتادگی تمام نشان دادند.اقای سیروس مقدم هم باید بساط خود را جای دیگری پهن کند ( دم خود رابگذارد روی کولش و گورش را گم کند ..) نگذاریم برای اینها فرش قرمز پهن شود
هر مازندرانی هم در مراسم تجلیل از پایتخت 3 شرکت کند به بقیه مردم خیانت کرده است.ما مردمان مقاوم فرهنگی بودیم و خواهیم بود.
یک شهروند ساروی
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام
به نظر بنده فرهنگ مازندران را شبکه اول از همه شبکه استانی زیر سوال برده.
چون فقط در برنامه های طنز از لهجه غلیظ استفاده می کنه و در برنامه های جدی در تمام زمینه ها چه اقتصادی و چه پزشکی و غیره از لهجه استفاده نمی شه.
زمانی که کارگردان این فیلم با استقبال گرم مسئولین دچار می شود،کجا بهتر از اینجا
تازه مطمئن باشین پایتخت 4 رو هم می سازه.
اگه سیروس مقدم که اومد مازندران با یه یادگاری تمیز می رفت دیگه به ...... می خندید مارو مسخره کنه.
باز هم به غیرت این نماینده مازنی که اعتراض خودش را اعلام کرد،نماینده های دیگه که تکرارش رو هم می بینن
سعید 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
تا دو سه سال قیل در جوک و پیامک تمسخر اقوام ،اسمی از مازندرانیها نبود، که به لطف این سریال شروع ،تقویت و تولید شد.بیشترین مدال اوران کشتی ایران در مسابقات جهانی و المپیک مازندرانیها هستند .چرا از انها در حتی یک فیلم جمهوری اسلامی نشانی نیست حالا یک فیلم هم برای مازندران ساخته شده کشتی و قهرمانش تمسخر شده، چرا رضا یزدانی پلنگ جویبار و دیگران که با پای مصدوم به کشتی جهانی ادامه می دادند تا پرچم ایران را بالا بیاورد خبری نیست.کدام شخص مازندرانی اینجور مثل نقی شخصیت متناقض مثبت و منفی را با هم دارد.بیچاره علیرضا خمسه نمی داند الت دست کارگردان شده که پیرمردهای مازندرانی را انسانهایی شدیدا هالو و مزه پران وکمی هم مذهبی نشان دهد.هرچه شخصیت منفی بوده را یکجا جمع کردند .هرچه اتفاق خنده دار و یابدی که شاید در 50 نقطه و در 50 سال و در 50 خانواده باید رخ دهد همه را در یک 13 قسمتی پایتخت و در یک خانوده چه جوری جمع کردند خدا می داند.
درسته ما هم می خندیم ولی به خودم می گویم ما داریم به مازندرانیها می خندیم .این یک رخنه فرهنگی است . مگر ائمه جمعه سالهای قبل تذکر ندادند چه شدبعضی نمایندگان محترم هم اعتراض کردند...پایتخت 3 بدتر شد حتی اگر راهها راببندید این سریال را متوقف نمی کنند. چون سوِژه ای برای خنداندن مردم ندارند .سوژه اشان ته کشیده تمام شده.تازه اقای ضرقامی این سریال را بعنوان معیار ساخت سریال معرفی کرده (مراسم تجلیل از پایتخت 2)
همه تلاش کنیم پایتخت چهاری نداشته باشیم و عوامل پایتخت 3 از قهرمانان مازندران ودیگر مردم عذر خواهی کنند والا این قصه سر دراز دارد روزی میشود که به بچه هایمان مازندرانی بودن پدران خود را پنهان کنن( پ پ نشان دادن مردم ).مگر ما -دوگوله امان- ضعیف تر از بختیاری ها است.باورکنید ما را به بدفهمی مطالب و عقب افتادگی تمام نشان دادند.اقای سیروس مقدم هم باید بساط خود را جای دیگری پهن کند ( دم خود رابگذارد روی کولش و گورش را گم کند ..) نگذاریم برای اینها فرش قرمز پهن شود.
هر مازندرانی هم در مراسم تجلیل از پایتخت 3 شرکت کند به بقیه مردم خیانت کرده است.ما مردمان مقاوم فرهنگی بودیم و خواهیم بود.
یک شهروند ساروی
شمالی باغیرت 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ماشالله نماینده های مازندران اینقدرمشغول بذل وبخشش اراضی (میانکاله وغرب استان ) هستن که وقت اعتراض به این مسائل پیش پافتاده روندارن...احتمالا مازنی نیستن دیگه ترک ولرن ....مواقع جمع اوری رای مازنی میشن ....دمشون گرم ...درود بی پایان برلشکر25کربلا....
سید محمد حسینی 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نمایندگان مازندران منجمله آقای شجاعی کار های مهمتری دارند و وقت ندارند به تمسخر فرهنگ بومی بپردازند!!!!!!!!
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
از ماست که برماست اگر به جای مهمتن نوازی ابتدای جاده هراز و فیروزکوه یا عوارضی بگیریم یا یه دوروز جاده را ببندیم و تهرانی ها را راه ندیم خیلی باکلاس می شیم و دیگه بهما جسارت نمیکنند
نا شناس 4 فروردين 1393
1
0
پاسخ
این بنده خدا چالوسی ریکا چی میگه؟اگه دوس داری بهت بگن رشتی اون ریکا از ته اسمت بردار برو واسه خودت خوش باش.لهجه رشتی را در دنیا نمیشناسند بلکه رشتی را در دنیا میشناسند همانطور که تایلند را میشناسند.مازندران مهد علم و المپیاد و المپیکه و کاملا اروپایی مآب هستند و جای خیلی ها را تنگ کرده است.
علی ایمانی 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
این کامنت ها نشان می دهند که مازندرانی ها انتقادپذیر نیستند که در سریال پایتخت نیز این مسئله کاملاٌ مشهود است .
جالبه ما وقتی بین خودمان هستیم ، همدیگر را به تنگ نظری و حسادت و بخل که موجب عقب ماندگی استان مازندران گردیده متهم می کنیم ولی وقتی آنرا به روی صحنه می آورند قبول نداریم و می گوئیم دارای فرهنگ بسیار غنی هستیم !!!!!.
ما مازندرانی ها دوست داریم همیشه از ما تعریف و تمجید شود مانند آقا نقی در سریال پایتخت .
در هر صورت ما شبها دست جمع به همراه میهمانانمان با شوق و ذوق این سریال را تماش می کنیم و از آن لذّت می بریم و به هیچ وجه آنرا توهینی به خود به حساب نمی آوریم . آنانکه چنین تصوراتی دارند بهتر است جهت درمان بیماری پارانویا خود به روانپزشک مراجعه نمایند .
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
فدائی داری
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
در مملکت ما در کدام موضوع عقلانیت وفکر جایگاه داره که تو سریال ساختنش داشته باشه،یک مشت احمق برای خنداندن .... ،وکسب پول از بیت المال بی صاحب ،به هر شیوه ای متوسل می شن واین هم یک جورش
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
حالا شما بهشهریها خیلی غیرتی نشین لطفا اصل را که بیکاری و فقر مازندران را ول کردید چسبید به فرع که چند شب مردم خوشحال شوند مازندرانیها که می دانند فقر و اعتیاد و فساد چقدر دارد در مازندران بی داد می کند مردم را مشغول چه کردید این ایام عید هم تمام می شود و مازندران می ماند جوانان بیکارش که برای لقمه ای نان راهی استانهای دیگر باید شوند
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نماینده های محترم استان مازندران ، مردم شریف استان بپا خیزیید و از خودتان دفاع کنید ، تا بیشتر از این با آبرو و فرهنگ غنی شما بازی نکنند و به آقای مقدم بگوئید اگه جرآت داری اقوام دیگر را مسخره کنید پست از کله ات میکنند .
مخلص شما از شهرستان بابل
خلیل 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
عزیزون اما شهمقصریمی اماشه مقصریمیوقتی شه سره درره همینتی وا بهلیم اتا هاپرس نپرس نکنیم همین وونه خدایاامارهازدست عزت ضرغامی وونه داردسته نجات هاده همه چی ره نابودهاکرده .وچه های صداسیمای مازرون
شهرير 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
شرم اوره
ابراهیم طاهری 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
در دین مبین اسلام احادیث وروایت های فراوانی مبنی بر کثرت ثواب ناشی از خنداندن وشاد نمودن دل مومنان آمده است که مصداق آن فراوان هست.
رسانه ملی با پخش سریال مذکور در مقطعی از زمان که مازندران با همه تنگناهای زیر ساختی رتبه اول تا سوم استان های مهمان پذیر کشور را دارا میباشد.بی حرمتی رابه مردم مهمان نواز خطه های شمال کشور چه مازندران وچه گلستان روا نموده که جای بسی تاثر وتاسف وباب نقدی را برای اهل هنر وتطنز کشور گشوده است که آیا تا این میزان ما بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خالی از هنر وهنرمند هستیم که برای خنداندن مردم به تخریب فرهنگ غنی استانی بپردازیم که تاریخ برخی محوطه های باستانیش به بیش از 12 هزار سال قدمت که آغاز زندگی اجتماعی بشر از آنجا بوده وروز گاری تهران امروز نیز بخشی از قلمرو آن بوده است با مردمانی فهیم که با جان نثاری بیش از 10 هزار شهید در جنگ تحمیلی در راه پیروزی انقلاب وحفظ فرهنگ ایران با غیرت فداکای نموده اند ودر عرصه های ورزشی نیز به نقل از صاحبان دانش ورزشی در سایر رشته ها مازندرانی ها زبان زد استانهای کشور میباشند.
امروز صدا وسیما با گذشت 2 روز از نوروز و ارائه فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عزم ملی ومدیریت جهادی در دستیابی به اقتصاد وفرهنگ غنی در سال 93 اینگونه سال جدید را آغاز نموده است.نشان بر عدم توجه و کنترل بر تولیدات در آن سازمان بزرگ میباشد. امید است بر رعایت حقوق تمام فرهنگ های اقوام ایرانی در این سرزمین پهناور احترام گذاشته شود.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
درود بر شما...واقعا دیگه سوژه نیست ..که باید هر سال به مردم شریف استان بخندند.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
افرین بر عباس رمدانی که در تعطیلات هم به فکر رسانه ای کردن این موضوع است
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
یعنی مردم مازندران مثل قوم بختیاری هم نیستند
مهدی 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اگر ما مازندرانی ها خیلی اعتراض نمی کنیم، نشان از انتقاد پذیری ماست. به هر حال، این فیلم هیچ سنخیتی با فرهنگ غنی دیار علویان ندارد. امیدوارم شخصی پیدا شود و فیلمی درباره ی فرهنگ غنی مازندران بسازد و ویژگی های مثبت مردم مازندران را آشکار کند. مازندرانی ها در مهمان نوازی زبانزد هستند.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
این هم از استاندار ما که بجای مخالفت و تعطیلی این سریال به بازدید از عوامل فیلم برداری آنها رفته بود
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
از اقای طبرسی هم متشکریم که واقعا مخالفتهای علنی خود را نسبت به این فیلم ابراز داشته است
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مازندرنیها مردم غیوری هستند
جمال 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام بر مردم مازندران
عزیزان لطفا توجه فرمایید.
متاسفانه افرادی که در سایت فارس نیوز درمورد این خبر comment گذاشتند با بی بصیرتی حرف هایی زدند که فرهنگ مازندران زیر سوال رفته است .
عزیزان به هم نپرید ..... دشمن درجایی دیگر است.......
لطفا به سایت فارس نیوز بروید و اعتراض نمایید.
آبروی مازندران در خطر است. .......
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ادعای کارگردان سریال پایتخت : سیروس مقدم سریال«پایتخت»اگر به سراغ قومیت خاصی رفته است هدفش احیا و بازسازی فرهنگ آن منطقه بوده است. (خاک تو سر ماها که باز ساکت هستیم)
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بعنوان یک شهروند ساروی خود از همین الآن مدیون آقای مقیمی می دانم بخداوندی خدا این گفته ام نه از باب تبلیغ برای ایشان است و نه از باب دیگر به خدا سوگند این سریال همه هویت ما را به سخره گرفت آقای ضرغامی خیلی دارد ما مازندرانی ها را مسخره می کند من از نماینده ولی فقیه عاجزا می خواهم شکایت ما را نزد مقام معظم رهبری بکند
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
از خداوند منان برای آقای رمدانی آرزوی سلامت می کنم ولی یک خواهش کوچک هم دارم که از فرهیختگان استان بخواهد ضمن دفاع از ارزش های خانواده مازندرانی به کارگردان و تهیه کننده این سریال بی معنی بفهمانند که کارشان غلط است
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
لعنت خدا بر کسانی که به نحوی دارند مازندرانی ها را مورد تمسخر قرار دهند
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
امروز در مراسم ختم بودم همه داشتند یه جوری بگن که خیلی مسخره شدیم اما بجز شمال نیوز و آقای مقیمی من مرد در این استان ندیدم
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
متاسفانه قبل از عید صدا و سیما چند بار به عنوان بهترین فیلم نوروز در اخبارتبلیغ کرد زمانی که نمایندگان مجلس استان های شمالی برای خسته نباشید به پشت صحنه این سریال رفتند و باعث دلگرمی سازندگان سریال شدند(از اخبار سیما پخش شد؟؟؟) اولین ایراد به خود مجلسی ها وارده
دو سال پیش هم اعتراض شد ولی چه شد پایتخت 3 هم ساخته شد
مجتبی 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای مقیمی بجای شلوغ کردن بیخودی توضیح بده میانکاله هنوز جزو مازندران هست یا نه.با تشکر
حامد 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای مقیمی لطف کنید فقط از طرف مردم حوزه انتخابیه خودتان اظهار نطر بفرمایید .این استان مشکلات فراوانی دارد . به یاد ندارم تا کنون فریادی ازسوی شما برای رفع مشکلات استان شنیده باشم . راههای زیادی برای در دید مردم قرارگرفتن هست .
صبرایی 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
عمو مقیمی بجای اینکه بیایی از ما ومازندرانیها دفاع کنی فکر بدبخت بیکار باش که بعلت نبودن کارجوان مردم باید به فکر طلاق وطلاق کشی باشنداین حرفها شکم زن وبچه من رو سیر نمیکنه حاجی...چند بار برای بیکار ا به وزیر کار نامه زدی عزیز......./////سورکی ریکا
محمد جعفری 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
دمه آقای مقیمی گرم وقعا از رای دادن به شما خوشحالم که انسان با غیرتی مثل شما نماینده ی شهر ماست مزموم فیلم جالبه بود در قسمت های اول ولی هر چی به سمت جلو میره بدلیل بیسوادی کار و صرفا بخاطره اینکه یه کاری کرده باشند دارند گویش مازنی و مازندرانی ها رو مسخره میکنند . و در کلام آخر : جججججججججججججججججججججججججججججججمع کنید این مسخره بازی هارو آخه پول در آوردن به چه قیمتی مرد حسابی خیلی دوست دارم زیر گوشت بزارم
سعید 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نماینده های مازندران در مجلس از دید دیگر نماینده های دیگر استانها در شوخی و خوشگذرانی همان نقی ها و ارسطوها و بابا پنجعلی ها هستند.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
خودمونیم غیرازتمسخرامیزبودن بعضی مسایلی که به تصویرکشیده شده واقعیات امروززندگی مازندرانی هاست که بایداصلاح بشه.
محمد موسوی 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
من از آقای مقیمی تشکر میکنم که حداقل ایشان اعتراض خود را نسبت به این سریال سراسر توهین آمیز بیان نمودند . ای کاش همه مسولین مازندرانی یه ذره غیرت و تعصب نسبت فرهنگ و لهجه و آینده این استان داشته باشند.
اینهایی که این سناریو را طراحی کردند هدفشان تخریب مازندرانیها هست اونها و همفکرانشان در طی سالیان گذشته یکسری دیگر ازاقوام ایرانی را هم مورد تمسخر قراردادند.
مازنیها بشتابید تا ذهنیت مردم ایران را نسبت به شما عوض نکردند از این خوشبینیها بیرون بیاید
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آیت ا.. طبرسی شما را بخدا بیائید و دفاع ما را بکنید پدران ما بهترینند و طنز همان خانوداده دست اندرکاران این سریال از همه آنهاست آقای طبرسی گناه ما چیه که نماینده های ما می روند پشت صحنه و از آقای ضرغامی یک بن خرید می گیرند و متقاعد می شوند؟ ترا خدا داد ما را به مسئولین برسانید
saeid 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
چرا حرف مازندرانیها خریدار ندارد.آیا برای این مورد هم با هم اختلاف شهر به شهر داریم باید متحد و یک نظر باشیم .فرهنگ و زبان مارا در این سه سری 3 سال است آگاهانه یا ناآگاهانه هدف قراردادند بزرگان مخالف این سریال را لیست کنیم کم نیستند آیت ا...طبرسی ، آیت ا... معلمی حجت الاسلام ابراهیمی مدیر کل فرهنگ وارشاد استان (مخالف پایتخت 2 ) مقیمی نماینده مجلس و دامادی وحسینی و و و و و و و و و و و و مگر کم توهینی به مردم ما وحتی اصناف ما ,و روستاییان ما و حتی هنرمندان ما شده ، همه ما در استانهای دیگر دوستانی داریم که این سریال را می بینند .صدا وسیمای ملی ما پر بیننده ترین زمان و شبکه پخش سریال ایام عید را اختصاص به توهین به مازندرانی قرار داده، این سریال بالغ بر30 میلیون بیننده دارد و ده ها بار از آی فیلم و شبکه نمایش و دیگر شبکه ها پخش خواهد شد.والله چیزی که در نهایت از مازندرانیها در ذهن آنها نشست خواهد کرد و تا ابد باقی می ماند شخصیتهای مثل نقی و ارسطو و بابا پنجعلی و...که همگی پر از تناقض گویی و کودنی و دیر فهمی وسوئ تفاهمات با لودگی وعقب افتادگی و ده ها عیب دیگر که شاخص اشخاص مازندرانی معرفی شده و جوک استانهای دیگر خواهیم شد.
خدا لعنت کند کسانی را که این کلاه بزرگ را سر مردم مازندران گذاشته اند . آقایان نماینده مازندرانی چرا به وظایف نظارتی وفرهنگی خود عمل نمی کنید علی الخصوص جناب شجاعی ، احمدی لاشکی و دکتر لاریجانی و جناب ناطق نوری ، چرا صداقت مردم خود را می فروشید و سکوت کرده اید .
: ان شائ الله این سریال هم به آخر نرسد .ساروی معترض
saber 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آمدن توی خونه ما فیلم ساختند و همه به ما خندیدند و رفتن بعدش هم جایزه می گیرند.کدام هستیم 1- ماز(زنبور به گویش محلی که نیش می زند )+ اندران هستیم یا 2- ما+ زن (در مقابل مرد )+ در آن
سید 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
برخي مديران مازندران معلومه که عرق مازندرانی ندارن .اما با این نمایندگانی که هر 4 سال به آنها رای داده میشود ، باید منتظر سریال های پایتخت 4، 5، 6، .....و 205 و.... باشیم . گل ببو تی دور بگرده نق------------------------ی؟!؟
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اگر ما هزاران هزار کامنت هم بنویسیم و شمال نیوز چاپشم کنه سریاله پخش میشه و مردم مازندران هم میشینن ونگاه میکنند!!!!!!چون نمایندگان واصحابه رسانه مخالفتی نمیکنند.... سیروس مقدم هم با این سریال یه جورای خواسته فقط وفقط مردم مازندرانو له کنه و دولت (صدا وسیما)هم خرج کرده و میکنه چرا جون شاید یکی دیگه برخیزدو .......... متاسفم برا خودم که یه عده آدم های ....شدن نماینده مردم مازندران....... خاک بر سر ما که مازندرانی هستیم خاک بر سر ما !!!!!!!!!!!!!!!! جنگلمونو که غارت کردن ..دریامونو که عزیزان بین خودشون تقسيم کردن... جاده ها هم که شده محل ترافیک وبدبختی مردم مازندران.... هرکی هم که استان واسه خودش شده طیب از استاندارش بگیر تا .....آبدارچی کی به کیه که نگو نپرس..... همه جا ایران کارمندانش و کارگراش براشون اگه قانونی تصویب بشه همون روز اجرا میشه الا مازندران چرا چون بار مالی داره برا آقایان و صندلیشون تو خطر میافته !!!!!!!!!!!!!!!!
حسين 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقاي شجاعي هرجا كه خبر از سياست باشد و حرفي كه ممكن است باعث مطرح شدنشان در كشور باشد خوب صحبت ميكنند اما درمورد مردم خودشان عموما ساكت ميمانند!!!!!
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
وقتی که استاندار مازندران از این فیلم حمایت می کند چطور فرهنگ مارا به تمسخر نگیرند اول باید تکلیف استاندار معلوم شود
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
الكي شلوغش نكنيد . به نظر من بهترين سريال نوروزي سال 93 است . يه مقدار حرفه اي به اين سريال نگاه كنيد .
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بنده خودم مازنی هستم سریال خوبی است نقاط ضعف خاصی ندیدم
ارجمندی 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
میگن دوره ریاست این آدم... بر صدا سیما تموم شده حالا چرا هنوز هستش نمیدونم
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
همه ی کامنت ها رو خوندم.نتیجه اینکه باحرف و منم منم گفتن مسولئین تا به امروز کاری از پیش نرفت.برید بررسی کنید ببینیداونهایی که لذت میبرن در چه سطحی قرار دارند.واقعاانتظاری نیست. اما بزرگان استان. از شماها بعیده.اگر ذره ای غیرت داشتید کار به اینجاهانمی کشید. الان هم دیر نشده اگه بخوایین میتونیدهمچیرو تغییربدین. یاعلی
نا شناس 5 فروردين 1393
0
1
پاسخ
با سلام
چرا كارگردان محترم اين سريال از لهجه مشهدي بصورت طنز استفاده نكرده و تنها شخصيت مشهدي اين سريال لهجه مشهدي را بطور عادي و روان تلفظ ميكند ظاهرا اينطور تصميم گرفته شد كه فقط لهجه مازندراني مورد تمسخر واقع شود ضمن اينكه تمامي مازندرانيهاي مقيم خارج از استان تا سالهاي سال مورد تحقير و تمسخر هموطنان عزيز بوده و خواهند بود .
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
وقتی که نمایندگان مازندران با عوامل سریال عکس یادگاری می گیرن و از اونها تقدیر و تشکر می کنن و با هم ناهار میخورن. دیگه انتظار چه کاری از اونها دارین
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعاً برای نمایندگان مازندران متأسفم که فقط حرف می زنند و فکر ....
حسین 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام و تشکر از جناب آقای دکتر مقیمی نماینده محترم مردم شریف گلوگاه بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی
چطور در سریال سرزمین کهن تنها برای یک کلمه جلوی پخش سریال را گرفته و جناب آقای ضرغامی از باب عذر خواهی به آنجا سفر داشتند اما در سرزمینی که دیار علویان است و اسلام در این سرزمین پذیرفته شد به تمسخر گویش ها و فرهنگمان می پردازند و مسئولین استانی و کشوری تنها نظاره گر این ماجرا هستند.
در دیاری که در دنیا قهرمانانی چون شهیدان طوسی ، کشوری ، شیرودی ، بصیر ، و ..... و پهلوانانی همانند امامعلی حبیبی ، عسگری محمدیان ، بهداد سلیمی ، کمیل قاسمی ، رضا یزدانی ، مسعود اسماعیل پور و دیگر عزیزانی که به دلیل طولانی شد ذکر نام نداشتم ... باید اینگونه به تمسخر با اهالی این سرزمین رفتار شود ؟؟؟؟؟
آقایان نمایندگان استان جناب آقای سید هادی حسینی ، جناب آقای محمد دامادی ، جناب آقای دکتر شجاعی جناب آقای ...........
به جای سیاسی کاری و ترس از افراد به داد این مردمی که 2 سال گذشته به شما رای داده اند باشید !!!!!!!!!!
2 سال دیگر برای تصاحب آرا به سراغمان نیائید ....
عمار 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سریال بسیار عالیست
انقدر تنگ نظر نباشید
علي 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
همه تون فقط بلد هستين بياين و تو سايت ها داد بزنين
وقتي اينقدر جرات پيدا كردين كه مثل بختياري ها بياين تو خيابون ، اونوقت ميشه گفت كه مازندراني ها هم بخار دارن !!
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
دزد ندیده پادشاهه اون کسی که گفت مازندرانیه دروغ محض می زنه حتما پدر برایش زیاد هم مهم نیست عزیز من طنز خیلی خوب است اما نمی دانم که دارابی معاون سیمای صدا و سیما چه اصراری دارد که می خواهد خانواده مازندرانی را می خواهد مسخره کند
لعنت بر کسی که نیتتش اینست که بخواهد ما را مسخره کند من دیگر اصلا از مسئولین این استان امیدی ندارم و دست ما هم کوتاه است ولی می گویم خدا لعنت کند برکسانی که اقدام به تمسر فرهنگ مازندرانی ها می کند و همچنین کسانی که در این زمینه کوتاهی می کنند
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
تمام سعي خودم رو كردم كه چيزي بنويسم ، بدون اينكه به كسي توهين بشه. ولي هرچي فكر كردم ديدم تمام مسئولين استان ،‌حتي بيشتر از عوامل سازنده سريال،‌لياقت توهين رو دارند. سازنده هاي اين برنامه مزخرف،‌ادعاي اينو داشتن كه ميخوان در اين سريال ، جايگاه و منزلت سالمندان رو و احترامي كه فرزنداشون بهشون ميذارن رو نشون بدن. ولي كسي نيست بگه خودتون چقدر احترام گذاشتين؟ وقتي پدر مريض رو براي سي تي اسكن گذاشته بودن توي دستگاه و اون پيرمرد ترسيده بود و سرشو بلند ميكرد و مدام سرش ضربه ميخورد، چرا صداي ضربه ها رو افكت مي دادين كه پررنگتر بشه،‌چرا روي اين صحنه آهنگ فكاهي گذاشته بودين؟. شرم بر ما و بر همه مسئولين. شما سازنده ها كه دارين وظيفه تحقير رو به نحو احسن انجام ميدين. ماها بايد خجالت بكشيم و شرمنده باشيم كه نميدونيم وظيفمون چيه.
علی 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
از زمان استقرار این گروه در سوادکوه با آن ظوهر اجق وجق شان قلیان کشیدن خانم بازیگر با سر و وضع ناهنجارشان فهمیدیم این داستان سر دراز دارد . اما آقای استاندار و مدیرکل صداوسیما ! با چه رویی با آنها دیدار کرده و تشویقشان کردید آیا شما مازندرانی نبودید؟ خجالتتان نیامد؟البته لهجه تهرانیها کم ایراد ندارد اگرجرات دارید ادای آنها را در بیارید؟!
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اگه واقعا نمایندگان محترم ،ائمه محترم جمعه،نماینده محترم ولی فقیه دراستان وهمه شخصیت های تاثیرگذاردراستان دلشان برای فرهنگ غنی مازندران سوخته وهیچ نگرانی بابت مناصب شریفشان ندارند مانند مردم بختیاری ترتیب یک تجمع کاملا مسالمت آمیز رو جلوی استانداری درحالیکه خودشان پیشاپیش مردم هستند بدهند تا اونوقت نتیجه کاررو ببینند.درغیراینصورت آقایون بهتره شمشیرها رو غلاف کنید.اونها بهترازما از عرضه وبخارما خبردارند ومی دونند که این نامه پراکنی ها بیشتر یه جوررفع تکلیفه تادرروز مبادا بکارمون بیاد.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بلبل مازندران فقط دامادی
آقای دامادی شما چرا اصلا در این زمینه حرف نمی زنید؟
آقای دامادی رص نکنید و کمی غیرت داشته باشید
52 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بهترین گزینه ای که باید دنبال شود اینکه بگوییم آقای ضرغامی استعفاء استعفاء تا مدیری با تدبیر تر بتواند این گونه بی تدبیری ها رو جمع کند
جلال 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعا برای همه آقایون مسئولین استانی متاسفم
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقایان عزیزبا نوشتن وفحش وحرف وحدیث کارپیش نمیره،بقول قدیمی ها :پیغوم په اسب جونخرنه،بایدمثل ترک ها ولرها باغیرت باشین وبریزین سرعوامل فیلمسازها وصداوسیما ،واقعاًتاسف بارترازاین نمیشه تصورکرد.مازندران دیارعلویان ومهدنام آوران وسرداران وعلما وبزرگان به همین راحتی مضحکه یک سری افرادبی عاروبی فرهنگ شد.ای دل غافل ،شماها هی بشینین وشعربگین وکامنت بگذارین ،پاشین تادیرنشده بلیی که اسراییلی ها دارن سرفلسطینی ها میارن بخاطرهمین بی خیالی های قبلیها بوده است.ترانیها وپولدارها دریا وساحل وجنگل وهمه جای خوب ماروتصاحب کردن مونده بودزبان وفرنگ ماکه عنقریباً بربادخواهد رفت بقول شاعر:کلک کنده ومراد حاصل و...
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ای اهالی محترم لطفا حساس نشید اینهایی هم در مقام و منزلت مازندران گفتند و اعلام تاسف کردند از محدوده ذهن خود خارج شوند
من از خیلی بیننده مازنی عزیز راجع به این سریال سوال کردم ولی حساسیتی نداشتند کسی بدنبال توهین به قوم و قبیله نیست
saeid 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
گزیده ای از بیانیه یکی از گروههای مذهبی وسیاسی مازندران در اعتراض به پایتخت 2 را که خوانده بودم می اورم شما ببینید قبلا هم اعتراض شد چه شد؟ :
:گویا عوامل این سریال تفاوت اساسی بین دو مقوله"طنز" و "هجو" را به درستی درک نکرده و برای اینکه در تعطیلات نوروزی بینندگان خود را شاد کنند,حاضر شده اند به هجو قومی روی آورند که کتاب ارادت آنان به خاندان اهل بیت(علیهم السلام) پر از برگه های زرین افتخار است.

صد عجب از اینکه رسانه ملی هم از این سریال که به صراحت به لهجه و فرهنگ شیعی مردم مازندران و علی الخصوص مقدسات الهی به سخره گرفته است را با بودجه کلان بیت المال حمایت می کند.



و اما جاهلانه ترین کار ممکن دراین سریال که با مهر تائید رسانه ملی صورت گرفته است استفاده از نام مبارک حضرت امام نقی (ع) بر روی کاراکتر طنز و تلفظ این نام مبارک با لحن تمسخر آمیز است که عرق شرم را همچنان بر پیشانی غفلت مخاطب می ریزد.

مگر رسانه ملی و یا برخی مسئولین استانی که دست همکاری به سوی عوامل این برنامه دراز کردند شاهد جریان توهین و جسارت به ساحت حضرت امام علی النقی(ع) در رسانه ها ی غربی و شبکه های اجتماعی نبوده اند که با سخیف ترین شکل ممکن به وجود مبارک این امام همام جسارت نموده و وقاحت را به حدی رسانده اند که خواننده ای مرتد(شاهین نجفی) به خود اجازه میدهد در قالب ترانه ای موهن این دهن کجی گستاخانه را ادامه دهد؟

ساخت سریالی که نام کاراکتر اصلی طنز آن , تداعی کننده استمرار این اهانت است,چه مفهومی به ذهن مخاطبان متبادر میکند؟

آیا پذیرفته است صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که وظیفه ذاتی اش تقویت انگاره های ملی و مذهبی ملت قهرمان ایران است,گام در راهی نهد که منجر به تمسخر ریشه های اعتقادی اصیل در کشور شود؟آیا برای مبارزه با موج اهانت و جسارت به پایه های اساسی ایدئولوژیک شیعیان,نباید در ابتدا زمینه های این گونه اقدامات را نیز شناسائی و حذف کرد؟



تقدس زدایی از نام "نقی" در فرهنگ عامه از صدا و سیما بالاخص در این سریال به شکل نا خود آگاه شروع شد وبی شک این کج سلیقگی و درک غلط رسانه ای, زمینه را برای استمرار برنامه های دشمن در این زمینه فراهم خواهد ساخت.چرا رسانه ملی با بی توجهی به این جریانها,ناخواسته در راه تکمیل پازل دشمن قدم بر میدارد؟


از سویی دیگر مگر تاکیدات حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه در خصوص "حرمت" رواج تقلید لهجه‌ اقوام ایرانی از باب تمسخر ,به گوش مسئولین این سازمان نرسیده است؟

رهبری معظم انقلاب اسلامی باور دارند قالب شهرهایی که لهجه‌های آنها تقلید می‌شود شهرهایی هستند که مردم غیرتمند آنها در حوادث مهم 100 سال گذشته در مقابل دشمنان و مهاجمین ایستاده‌اند و این عمل تصادفی نیست.

ایشان تصریح کردند: «یکی از مناطقی که ایستادگی سرسخت کرده مناطق شمال است،اینها آن جاهایی هستند که مردمش سرسختی و سلحشوری نشان دادند؛ اتفاقاً سعی شده است که همین‌ها از لحاظ لهجه در بین مردم سبک بشوند

حال چطور ممکن است که دوباره باید شاهد این نوع تولیدات غیر هنری و غیر اخلاقی باشیم واز چنین هتک حرمتی به مقدسات الهی توسط این سریال و توهین به فرهنگ شیعی و علوی مازندران دم بر نیاوریم؟


ما فرزندان این دیار علوی و مهد تشیع, ضمن اعتراض شدید به صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و عواملی که زمینه ساز توهین مجدد به مقدسات اسلامی و فرهنگ شیعی مازندران هستند ,از دستگاه های نظارتی خواستاریم با مد نظر قرار دادن جمیع جوانب, دست به تغییر اساسی در این سریال بزنند که اگر چنین عملی صورت نگیرد مطمئنا صدا و سیما می بایست مسئولیت خود را در قبال این موضوع مشخص نماید.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
این پدرسوخته ها کی اند که هرازگاهی حیثیت وشعوروفرهنگ وناموس وغیرت وهمه چیزمردم رابه بادمسخره میگیرند.این آقا سیروس مقدم نیست بلکه « ویروس مقدم »است.البته شایدهم حق داشته باشند .چون مامقصریم ازبی غیرتی ماسوء استفاده میکنند.خداونددرقرآن میفرماید:ان الله لا یغیر مابقوم الا مابانفسهم،به خداقسم اگه من سرصحنه یکی ازقسمتها ی فیلم می دیدمشون باشلاق ومی افتادم به جونشون وتمام ادواتشون رو خرد کرده تادیگه کسی جرات نکنه تومازندران فیلم بسازه.البته صداوسیمای استان خیلی مسخره ترازاینشو هم میسازه .اغلب بازیکنه ومجریهاش آدمها ی لوده وبسیارمسخره ای هستند.نه دای خوبی دارن نه سیما ونه رفتاروحرکات متین و....
جواد 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
افرین بر استاندار که ایشان هم در جشن مسخره کردن مازندرانیها نقش داشتند در انتهای این سریال از زحمات ایشان هم تشکر شد
ناشناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
برای نابودی یک فرهنگ کافی از آن بد دفاع کنی.در سریال پایتخت با شیطانی ترین روش به فرهنگ مازندرانی و شمالی از طرف صدا و سیما به اصطلاح دانشگاه حمله شده است.از زبان گرفته تا اداب و رسوم.سریالی که شخصیتهای مثبت آن منفی ترین ویژگی شخصیتی را دارند از جمله کینه شتری داشتن(آشتی نکردن نقی)،نداشتن روحیه پهلوانی(فاجعه دانستن شکست در کشتی نقی)،بی احترامی به مهمان در سر سفره غذا(بی ادبی نقی به ارسطو که مثلا هردو شخصیت مثبت فیلم هستن)،نداشتن دانش کافی و بی دانشی مثل تشخیص ندان غذای سگ با مواد نیروزا،ندید بدید نشان دادن تقریبا تمام شخصیت ها ی فیلم.گمراهی جغرافیائی مثل نشان دادن علی آباد در مازندران در حالی که علی آباد در گلستان است ،محیط بان شخصیت سریال از محیط بان سوادکوه شمالی تقدیر نامه میگیرد.پرخاشگری بی در و پیکر شخصیت های مثبت فیلم مثل نقی و ارسطو و بابا پنجعلی که آدم را به یاد قوم وحشی خزر می اندازد.مسخره کردن لهجه مازندرانی.گمان می رود پان ترکها عزم را جزم کردن تا دیگر قومیت ها را به بدترین شکل ممکن به سخره بگیرن.این سریال طنز نیست نابودی یک فرهنگ آنهم فرهنگ شمالی هاست.از شمال نیوز به خاطر این اطلاع رسانی سپاسگزاریم.آیا روزی شاهد طنز واقعی خواهیم بود؟
info@shomalnews.com 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای زرخامی ببین تمسخر آگاهانه چقدر زشته
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اتفاقا در این فیلم نه تنها تمسخری به لهجه مازنی نشده بلکه بنوعی سبب حفظ این لهجه تاریخی و اشاعه شده اگر شما دوست عزیز تصور میکنی با لهجه مازنی صحبت کردن تمسخر بحساب میاد پیشنهاد می کنم ما مازنی ها من بعد با لهجه شیرین تهرانی صحبت کنیم تا ارتقا شخصیتی پیدا کنیم. روحیه شاد زیستن و حمایت خانواده ها نسبت به یکدیگر و فامیل دوستی یکی از ویژگی مهم ما مازنی ها است که در این فیلم نمایش داده شده است. ما آنقدر خودمان لهجه خودمان را مسخره کرده ایم تصور می کنیم دیگران هم همینطور فکر میکنند . شما خیلی دلسوز هستی کمی به خودت جرات بده با فرزند خودت در برابر جمع مازنی صحبت کنی و خجالت نکشی. متاسفانه اکثر فرزندان و خردسالان مازنی حتی در روستا ها مازنی صحبت نمیکنند یا خجالت میکشند یا یاد نگرفته اند
البته ایراداتی هم در این فیلم وجود دارد کسی منکر آن نیست
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اقای مقیمی گلوگاه روبچسب مثل میانکاله به استان گلستان ملحق نشه پایتختو ولش .
نا شناس 5 فروردين 1393
1
0
پاسخ
بنده مازندرانی اصیل هستم و بزرگ شده روستا ... در این سریال بنده اصلا تمسخری نمی بینم و ما مازندرانی ها به این لهجه زیبا افتخار می کنیم ... خواهشا این کامنتها را ننویسید و بفکر ابادانی ، ایجاد شغل و از بین بردن فساد که دامنگیر مازنی شده باشید نه... به اقای مقیمی و شجاعی بفرمایید بفکر شرکت سایپا باشند که قرار بود یکسال پیش افتتاح بشه چی شد ...و دیگر طرح های عمرانی...
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
من كه اصلاً نميبينم؛ براي مسئولين صدا و سيما؛ استاندار و..... متاسفم كه دست روي دست گذاشته و هيچ كاري نمي كنند.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
1
پاسخ
وااسفااااااااااااااااااااااااه امير پازواري كجايي سر از خاك بر آر و ببين با فرهنگ و ادبيات سرزمينت چه مي كنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حمید 5 فروردين 1393
0
1
پاسخ
مسئولین ارشد استان همچون این سریال مضحکند در غیر این صورت کمی غیرت به خرج می دادند
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مردم مازندران شدن مضحکه یک ملت....واقعا جای تاسفه
حبیب 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
خاک تو سر مسئولین صدا و سیمای مازندران
amir 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
این ها کسی رو توی این سریال مسخره نکردن . توی فیلم شرایط طوری پیش میاد که آدم خندش می گیره . آقایون ذهنشون اینقدر باز نیس که فرق این دو تا رو نمیفهمن . من خودم مازندرانیم . این فیلم با سرزمین کهن یه تفاوت بزرگ داره و اون اینه که توی اون فیلم یه بختیاریه پاچه خوار خارجی ها بوده اما توی این یکی نقی کسیه که خیلی مسائل رو رعایت می کنه . مثلا به پدرش خیلی احترام می زاره . آیا این یک ارزش نیست ؟ آیا کارگردان این فیلم مازندرانی ها رو بد نشون داده ؟ نخیر عزیزم . اصلا هم اینطوری نیست . شما فقط نمی خوای دربارت فیلم بسازن . آیا فقط بکار بردن لهجه ی مازندرانی یعنی مسخره کردنش ؟ عزیزم ماهی بیشتر بخور می فهمی من چی می گم .
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
1- ترك 2- لر 3- رشت 4- كرد و حالا نوبت مازندران دقت كرديد تا دو سه سال پيش پيامك طنز با زبان مازني يا خطاب به آن ها نداشتيم ولي چند وقته كه اس ام اس هايي با مضمون اينكه مازني ها ببوگلابي هستند رو شاهديم.
علی 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
از پول خودمان برای مسخره کردن خودمون استفاده میکنند چشم مسئولین ارشد استان روشن زنده باد ایل بختیاری
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
یعنی اقای استاندار تشکر از زحماتشون رو ترجیح دادن به تمسخر مازندران.......واقعا که......
آزاد 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام,به نظرمی رسد عوامل این مجموعه به نوعی حمایت می شوندکه اینگونه بی محابا اسب می تازانند؛آدم به یاداسکندرمقدونی می افتدکه چه نابخردانه فرهنگ ایران زمین رابه آتش کشید.
جادارد عوامل کشتی استان هم اعتراض خودرا اعلام کنند چراکه درغیراینصورت به نوعی آنچه به تصویرکشیده شده راتاییدمی نمایند.
ازکجامعلوم شایدروزی دیگر فردی بیایدو قومیت دیگری را به سخره بگیردآیابازهم اقای ضرغامی به آن اجازه پخش می دهد.
جای تعجب اینجاست که همین عوامل تایک روزتعطیل درتقویم کاری خودببینند سوارگاری خودشده وبه این استان می آیند.....آیا ازروی مردمی که بامسخره کردن آنان خودرابه دیگران شناختندخجالت نمی کشند؟
آقای استاندار شما چرا اجازه فیلم برداری دراین استان را به این به ظاهرطنزپردازان دادید قبل ازهرکسی شما به مردم یک عذرخواهی بدهکارید.....
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نماینده های مازندران نشان دادند که به اندازه کاه هم برای مردم ارزش قائل نمی شوند فقط به نفع خودشان کار می کنند حق ماست که هر سر فرهنگ ما می آید چون این انتخاب خود ماست حالا بنشینیم و هی تاسف بخوریم
منصف 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
از پیگیری آقای مقیمی نماینده محترم شهرهای شرق استان درخصوص تجدید نظر در پخش سریال موهن پایتخت 3 ممنونیم .جناب مقیمی مثل قدیمی هست که میگه: ازماست که برماست . اگر زمانیکه شبکه تبرستان با پخش برنامه های بی محتوا و جهت خنداندن مردم، لهجه مازنی را به تمسخر میگرفتند و روستائیان زحمت کش را افرادی ساده لوح کم خرد جلوه میدادند برخورد میشد و تهیه کنندگان و مدیرشبکه استانی را به عذرخواهی ازقشر زحمت کش و با ایمان روستایی وادار میشدند الان شاهد آن نبودیم که تهیه کننده ای بی اطلاع و اجنبی از فرهنگ مازندران و صرفا جهت پرکردن جیب خود به فرهنگ این دیار علوی بتازند و غیورمردان بیشه های سخت کارزار که نماد آنها لشگر 25 کربلا میباشد را به باد سخره بگیرند مازندران شیربچه هایی مثل ابوعمار ، طوسی ، نوری ،... دارد که نامشان سردمداران حامی رژیم بعث عراق را به لرزه درمی آورد مازندران مهد علمای بزرگ شیعه از کتاب معروف مجمع البیان طبرسی که منبع بزرگ مراجعات علمای دینی ازقدیم تا حال میباشداز این استان هست و ابن شهرآشوب ساروی،در عصر حاضر هم حضرت آیت الله کوهستانی و حسن زاده آملی و جوادی آملی که باعث فخر اسلام و مسلمین میباشند ازین دیار هستند ای تهیه کننده نادان ظلم بزرگی در حق مازنی ها کردی شما و آقای ضرغامی باید رسما از مردم مازندران عذرخواهی کنید وگرنه مازندران دلاورانی که در لشگر 25 کربلا درخشیدند هنوز دارد که که هرگونه تعرض به فرهنگ مازنی را در نطفه خفه بکنند. استاندار مازندران آقای فلاح هم اگر به خواست مردم مازندران احترام میگذارد باید بواسطه حضور در صحنه ساخت سریال باید از مردم عذرخواهی کند.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام، هم استانی های عزیز، بیدار باشید دارند ما را مسخره می کنند واقعا این سریال مزخرف است.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بايد به آقاي استاندار و آقاي مظفري و آقاي منصوريان براي حمايت از چنين سريال توهين آميزي خدا قوت گفت!!!
منصف 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با تشکر از آقای مقیمی لااقل یک نامه زد که جا داشت اعتراض عمومی را مینداخت تا جلوی پخش سریال موهن گرفته شود. یاد حرف بزرگی افتادم که میگفت : ((((نماینده های مازندران در مجلس از دید دیگر نماینده های دیگر استانها در شوخی و خوشگذرانی همان نقی ها و ارسطوها و بابا پنجعلی ها هستند)))). آقای شجاعی شما بعنوان ناظر مجلس درشورای نظارت صدا و سیما هستید. معلومه شما عضو خنثی آن مجموعه هستی آقای احمدی لاشکی شما دبیر مجمع نمایندگان هستی چرا نامه ای برای صداو سیما نزدید و پیگیری نکردید به خواست مردم استان توجه نمیکنید؟ به چه قیمتی سکوت کردید؟ با چی عوض کردید؟
روح اله 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام
متاسفانه فقط بحث مسخره کردن لهجه در این سریال مطرح نیست
هدف زدن مازندران بعنوان دیار علویان میباشد شک نکنید
مثلا دوبار دیالوگهای مدیرکل منابع طبیعی رو با بهبود گوش کنید تماما تمسخر بچه های جنگ وقتی از دلاورمردیهای اون تعریف میکنه یعنی بچه های جنگ ما یک سری ساده لوح بودن که فقط با یکسری کلمات بزرگشون کردیم
تمسخر کشتی و شکست مازندران از یزد که اصلا فکر نکنم سالن کشتی داشته باشه
بعد هیچ تصویر سالمی وجود نداره از یک شخصیت مازندرانی خانم نقی که یک انسان متعادل نشون میده هم در فیلم اصلیت مازندارنی نداره
نکته دیگه که این فیلم و ضد ارزشی میکنه شخصیت اوس موسی که اونم اهل مشهد امام رضا است و شخصیت احمق و ساده لوحی ازش تصویر کردن و خیلی نکته های دیگه
بنظرمن این نوسیده ها و کارگردانها خط ویژه خارجی دارن
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
حالا مشخص شد که چرا به شمالیها لفظ بی بخار را نسبت میدهند ، چراکه نه مردم و نه مسئولان نتوانستند مانند غیور مردان بختیاری ما از اصالت و فرهنگشان دفاع کنند حتی پس از سه بار توهین!
شهرام از ساري 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
چرا صدا و سيما جرات نداره يك برنامه طنز در مورد آذري زبان و تركها توليد و پخش كنه؟
چرا ؛ چون در عرض چند ساعت تبريز با خاك يكسان مي شه
کوروش 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام به مازندرانیهای عزیز جناب مقیمی دستتون درد نکند
پارسان 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای مقیمی مرحبا به شما و یه تلنگر به نمایندگان دیگر شهرها که فرهنگ مازندران داره زیر سوال میره و بتوسط آقای مقدم و عوامل فیلمش داره زیر سوال میره ، هر چند 1و2 این سریال مضحک ساخته شد کاری نکردن تا اون گستاخ اومدو قسمت سومش را هم ساخت و با این روند باید منتظر قسمت 4 هم باشیم
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ما از لر هاي غيور خواهش مي كنيم جلوي اين سريال پايتخت را بگيرند از مازندراني ها كه ابي گرم نمي شود .اقاي حسيني نماينده قائمشهر و... ياد بگير چرا از اين سريال حمايت كردي؟چرا گذاشتي در حوزه انتخابيه ات ضبط شود؟ايا به فكر دوره بعد مجلس هستي ؟هركي غيرت داشته باشه ديگه بهت راي نمي ده. در ضمن اقاي حميدي كه از اين سريال حمايت كرده مازني نيست تركه.اگر اين سريال متوقف شود كه هيچ اگر متوقف نشود لكه ننگي بر روي پيشاني ما مازني هاست و روح علماي فقيد وشهداي مازندران كه اسوه غيرت هستند ازرده خاطر خواهد شد.ضرغامي بايد برود و مقدم بايد باز داشت شود.
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
در این سریال اسم ائمه نیز به تمسخر یاد می کنند و این امر از خواسته مخالفین ودشمنان اسلام می باشد ومسئولین به هوش باشید دشمن با 10 واسطه برای ضربه زدن به ما نزدیک می شود
ناشناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
خنداندن مردم کار بسیار با ارزش و نوعی هنر است.من تمام قسمتهای پایتخت 3 را دیدم و واقعا از ته دل می خندم ولی نکاتی منفی وجود دارد که دیدن این سریال شاد را از زهر تلختر می کند.در هر فیلمی دو نوع شخصیت داریم مثبت و منفی.در این سریال نقی،بابا پنجعلی و ارسطو ظاهرا شخصیت های مثبت فیلم هستند.اشکال در این است که شخصیت های مثبت سریال ویژگی های منفی از خود بروز می دهند نه مثبت. برای مثال پرخاشگری بیش از حد،ساده لوحی،گذشت نداشتن،چاخان،بی احترامی به مهمان،نداشتن روحیه پهلوانی،دروغ،ازدواج خارج از اداب و رسوم و غیره.این ویژگی ها برای شخصیت های مثبت یک فیلم و تاثیری که بر روی تماشاگران می گذارد بسیار مخرب می باشد.درست است که بعضی از شمالی ها این ویژگی ها را مثل تمام اقوام و ملتهای دنیا دارا هستند ولی این ویژگی ها عمومیت ندارد ولی در این سریال طوری نشان داده شده است که همه شمالی ها دارای این ویژگی ها ی منفی هستند.این باعث می گردد که نگرش مردم نسبت به شمالی تغییر کرده و برای تغییر آن سالها وقت لازم باشد.صرف مطرح کردن نام یک قوم باعث گسترش و غنای فرهنگی آن قوم نمی گردد و می تواند تاثیر معکوس نیز بگذارد برای مثال در فرهنگ ما از قوم وحشی مغول بسیار سخن رانده شده است آیا این مطرح کردن قوم مغول باعث این شده که این قوم در ایران سرزنده گردد؟در حالی که با مطرح شدن قوم مغول این قوم در اذهان مردم ایران منفورتر می شود چون نوع مطرح کردن قوم مغول منفی است.این حالت برای فرهنگ شومالیها هم درست است.اگر فرهنگ شومالی به صورت منفی مطرح گردد که در سریال پایتخت شومالیها تمام جنبه های منفی شخصیتی را دارند و غیر شمالیها چنین نیستند این برای زبان و فرهنگ شمالیها بسیار مخرب خواهد بود.تمسخر یک قوم طنز نیست.کثیفترین نوع خندان دیگران دست انداختن فرهنگ و زبان یک قوم است.اگر هنر دارید بدون اینکه باعث دلخوری یک عده ای شوید سریال طنز بسازید.منطق طنز حکم می کند جنبه های منفی برای خنداندن برجسته شود اما در این سریال چرا فقط جنبه های منفی شمالیها برجسته گردیده است.خندادن دیگران به قیمت دلخوری عده ای دور از اخلاق و جوانمردی است تعداد کامنتهای گذاشته شده گویای این است.امیدواریم پول مردم صرف ساختن چنین سریالهای سخیفی نگردد.
armian 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام.من با این که فیلمبرداری این مجموعه در نزدیکی محل سکونت من انجام گرفته است ،بخدا از این سریال های بی محتوا و کاملا ضد ارزشی صدا و سیما متنفرم.حتما حتما حتما یک سایت یا به هر شکل دیگر که شده چیزی برای جمع کردن طومار جمع کنید.باتشکر
ن _ الف 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
دست دست اندركاران وزارت فرهنگ و سازمان صدا وسيما درد نكنه
اون از اخراجي ها 1و2و3و. . . . .و اينم از پايتخت 1و2و3و . . .
اولي فرهنگ جهاد و ايثارگري را به سخره گرفته و دومي قوميت و زبان و شخصيت مازندران و مازندراني را !!!!!!!!!!
انگار بجز مسخره كردن موضوع ديگري براي كارگردانان معلوم احال كشور ايران وجود نداره !!!!!! وافعا جاي تاسف داره !!!!
يه خورده از مردم غيور لر ياد بگيريم . كاري كردن تا رييس سازمان صدا و سيما به عذر خواهي رسمي وادارشده است .
نا شناس 4 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مجمع نمایندگان استان مازندران..... شما تبلور وعصاره مردم مازندران هستید.این مردم غیور به شما رای داده اند همین مردمی که به شما رای دا دند به والله از دیددن این سریال خرک دجال ناراحت هستند وخجالت میکشند.شمارا به خدا یک لحظه فکر کنید
آیا این دلقک بازیهایی که در می آورند پدران شما -خانواده شما به همین شکل زندگی می کنند. وقتی شما مدافع فرهنگ وحیثیت استان تان نیستید این مردم فهیم ازاین به بعد رای شان را هدر نمیدهند مطمین باشید.شما چی کمتر از دیگران دارید .انها از عطوفت شما سو استفاده میکنند . ازاد مرد باشید در یوزگی درخور یک مازندرانی نیست یک لحظه تمثال نورانی سرداران سرافراز مازندرانی در جلوی چشمتان مجسم کنید .آیا روح بلند شان از این موضوع مکدر نیست که یک عده افراد بی ریشه شکمباره کاسه لیس حرمت خانواده شان را بدرند واین سرزمین علویان را بی هویت جلوه دهند.آیا این میز ومقام آنقدر می ارزد.اگر شما خوب می اندیشیدید درخور اقتصادو کشاورزی مازندران قانون وضع میکردید وترحم بیجا روا نمی داشتید سواحل دریا وجنگل وزمین های کشاورزی را حفظ می کردید الان جریت هتاکی به فرهنگ شمارا نداشتند .اگر تودهنی به اینها نزنید مطمین باشید به اسمتان پسوند نقی اضافه میکنند.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
فکر میکنم اگر ما کمی خود را مدیون بزرگان این مرز بوم
بدانیم میرویم صدا و سیمای ساری را محاصره میکنیم تا در
پخش این سریال بسیار منحرف و زننده تجدید نظر شود.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بایلام اگرواقعاهدف این کارگردان مسخره کردن مردم شریف مازندران بودپس چرابیشترین نقش وبچه های صداوسیمادارند ایفا میکنند؟توروخدابس کنیداین مسخره بازیهارونماینده آقای مقیمی بجای پاک کردن صورت مسئله بروبدادمردم شهرت برس.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
متاسفانه به نظر میرسد استان مازندان فقط یک نماینده دارد یا شاید بقیه عزیزان سرگرم تفریح تعطیلات نوروز هستند .
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای عباس رمدانی لطفا یه قسمت برای نظرسنجی درمورد سریال پایتخت بگذارید.تا مشخص شودچنددرصد ازمردم ازاین سریال ناراضی هستند.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
بابا تو رو خدا بگذارید این چند روز عید رو با این سریال اقشارمتوسط به پایین مردم یه مقدار روحیه بگیرند.به نظرم بین بد وبدتر باید بد رو انتخاب کرد.قائمشهری
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعا جای تاسف دارد بدون هیچ ارزیابی فرهنگی و هنری با مقاله و کامنت دست به خودزنی میزنیم آقایان نقد هر اثر هنری باید براساس کنکاش و معلومات و ارزیابی تخصصی و خلاصه دانایی محور باشد نه از روی احساس و برداشت شخصی و خصوصا فاقد حداقل های موارد کارشناسی ارائه شود نمیدانم چرا بی دلیل واقعیتهای زیستی خود را دشمن خود میپنداریم و در پی مخالف خوانی و ضدیت بدون منطق با سریالی که قطعا بی عیب و نقص نبوده اینطور به دیگر اقوام و ساکنین این مرز و بوم پرگهر توهین میکنیم بنده به صراحت عرض میکنم توهین و تمسخر و مسخ فرهنگی که توسط برنامه های شبکه استانی در " سات خش " و " نوروز " و " برهان درو " و " دوبله محلی " ( که لهجه مازنی را در بدترین شکل ممکن با زبان حیوان و غیره بکار میگیرند ) و " عمو.... عمو... " و دهها نمایش مضحک دیگر و حتی در لباس زنانه و خل و چل بازی و پشتک و واروی میمون گونه به ارزشهای فرهنگی و اجتماعی مازندران وارد میسازند میلیونها و چه بسی میلیاردها بار بدتر و بیشتر از سریال مورد بحث میباشد بنابراین اگر قرار باشد اقدامی صورت بگیرد باید اول از خودمان شروع کنیم اگر تونستیم خودمان احترام فرهنگی دیارمان را حفظ و ارتقاء ببخشیم آنوقت شکی نیست دیگران هم بدان توجه خواهند داشت وانگهی جز چند بازیگر نقش اول که بومی نیستند مابقی کاملا هنرمندان و بازیگران شاخص برنامه های شبکه تبرستان هستند و تاحدودی خبر دارم بخش اعظم مخالف خوانی ها مربوط به دیگر هنرمندان این مرز و بوم است که برای بازی دراین سریال دعوت نشدند لذا چون آنان در سریال حضور ندارند پس سریال خوبی نیست حقیر هم چون شما بزرگواران به پایتخت 3 انتقاداتی داشته و به دلیل عدم بهره گیری از کارشناسان خبره آداب و رسوم بومی و تا حدودی سطحی نگری به برخی مسائل طرح شده در سریال و گاها لوده گی بازیگران مازنی و قبول نقش های سبک و استفاده تکراری و عمدی برخی کلمات و جملات مازندرانی که به تمسخر قرین میشود هم معترض میباشم اما باید تمایز قائل بود و تمیز داد در کنار مسائل و مواردی که در مجموع سریال ارائه میگردد و ضمن اینکه سریال یک برنامه واحد نیست باید آنرا کامل دید و سپس آنرا ارزیابی و یا نقد کرد لطفا اینقدر از قوم شریف لر نفرمایید که بلاشک رفتار آنان نیز جای نقد و تامل دارد که رسانه را وادار کردند که از حقایق تاریخی عبور کند این دیگر چه بدعت غلطی است که گذاشته شده و رسانه بجای حل مسئله آمد صورت مسئله را پاک کرد .
مازندرانی 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
احیانا دیگر نمایندگان هنوز متوجه نشده اند که غذایی که به خورد مازندرانی ها می دهند غذای .... ! واقعا اینها پیش بچه هاشون خجالت نمی کشند آقای شجاعی کجایی صدات در نمی اد؟
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
این چه وضعشه مارومسخره کردید که ملت بخندندآقای ضرغامی چطوردرباره ی فیلم سرزمین کهن که یک کلمه بی احترامی نشد اون همه حساسیت نشون دادید حالا3باردارین مارومسخره میکنید هیچی به هیچی اگه مشکلی نیست درباره ترک لر بلوچ بسازید ما مازنی ها هر سال رتبه های تک رقمی وکلی آدم فرهیخته تحویل جامعه میدیم انوقت ای جای تقدیره حتما یک مناظره بین دو طرف پخش کنیدمثلادرباره ی تهرانیها پخش کنیدازهمون اول مشخص بود بخاری ازاین استاندار بلندنمیشه
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
وقتی خودمان در شبکه استانی به دست عده ای بی سواد و منفعت طلب با برنامه هایی از طریق سات خش (ساعت خوش)و آقا نوروز دلقک و دوبله مسخره کننده زبان محلی و ارمون و یادگار و سازگار و نقش کم محتوا و کلیشه ای محمد جونیان و... تیشه به ریشه فرهنگ و هنر مازندران میزنیم دیگر چه انتظار غلطی از دیگران است وقتی زبان شیرین مازنی به تمسخر روی الاق و سگ و گربه و خوک و شخصیت های کمیک فلمها صرفا برای خنده در دوبله محلی استفاده میشود دیگر چه توقعی از غزیبه ها دارید .
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
برادر من لطفا یک نظری به برنامه های مضحک شبکه طبرستان مثل سات خش (ساعت خوش) و مازرونی و دل ارمون و بوردکا و دوبله مسخره محلی ودیگر برنامه های محلی این شبکه بیانداز و بعدش بیا از سریال پایتخت اعتراض بفرما وقتی در شبکه خودمان با شکلک و دلقک بازی و پوشیدن لباس زنانه خارجی و خنداندن به هرقیمتی (البته اصلا خنده ای هم ندارد) خودمان را رسوای خاص و عام میکنیم دیگر چه رسد به دیگران .
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
متاسفانه قبح بسیاری از کار ها ریخته است :

پوشیدن شلوارک توسط مسافرین در شهرهای شمالی

پیراهن و تی شرت های بدون آستین و یقه گشار

گرفتن ابرو توسط مرد ها

متلک گویی

بی حجابی به بدترین شکل توسط ... در شهرستانها و انتقال بی حجابی به دیگران

شرب خمر در عروسیها . آنچنان که گویی حرمت برای آن از ابتدا وجود نداشته است

و . . .
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعا تا کی باید شاهد پخش این سریال مسخره باشیم؟؟؟!!
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مسئولین محترم استان مازندران لطفا یه کمی به خودتون بیاین ببینید دارین چیکار می کنید استاندار محترم چرا از یه سری آدم هاي ... که پولشونو از راه مسخره کردن و... در میارن تجلیل و همکاری میکنید. استاندار محترم شما که یه ذره ... نداری نسبت به استان خودت پس چرا رفتی رو اون میزی نشستی و جای دیگران و تنگ کردی... خواهش میکنم یه کمی گوش کنید حرفای مردمو اعتراض های مردمو ... و حق مردم استان را از این آدمای بیگانه بگیرید...
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نقی ناهار نخردمه !!!
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اگر آقای ضرغامی فهم مناسب داشته باشند که بعید میدانم...
یکی از هنرپیشه های سریال را بفرستند در بین مردم مازندران
تا بفهمد چه بلای به سرش میآورند.
این میتواند یک ارزیابی برایش باشد تا دستور تهیه چنین برنامه های
مضحک را ندهد.
شاعری
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
تف تو ذات تهیه کنندش و توهین کامله فیلمش
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعا جای تاسف دارد در حالی در سران این کشور مهره های مازندرانی اند ولی حرکتی انجام نمی شود چون مشکل این است مسولان ما غریب دوست اند دوست ندارند خودشون را خراب کنند یه مشت آدمای بی سواد و چابلوس جمع شدند.جای تاسف دارد بهترین جراحان و اساتید این کشور از مازندران اند ولی................. کشتی که تو خون مردم این سرزمین هست و فرهنگ قهرمانی چطور به باد مسخره گرفته می شود توسط چند بازیگر نادان و احمق. یادشون رفته بچه های دلیر مازندران آبروی این کشور رو تو امریکا خریدند. درد اینه ما مسولان بی کفایت و چاپلوس داریم
ج 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ضمن تشکر از آقای مقیمی که حداقل این نامه را برای ضرغامی فرستادند
نماینده سار ی که در مجلس است و ناظر در شورای سیاست گذاری است از آقای مقیمی حداقل یاد بگیرد که اینهمه ادعا دارد !
آقای شجاعی شما که بچه روستا هستی کجا یک گاو از ده پله بالا می رود و وارد یک اتاق می شود ! واقعا دست اندرکاران این سریال مردم و فرهنگ مازندران را به سخره گرفتند شما نماینده هستی واقعا جای سوال است
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای مقیمی من خودم یک مازندرانی اصیل و بهشهری هستم به جای اینکه به این فیلم خوب و پربیننده خرده بگیری به فکر میانکاله باش که هیچ کاری نتوانستی برای آن انجام دهی واقعا از اینکه نماینده شهرمان به فکرفیلم پایتخت باشد بهتر است فکر کند که چرا دودستی میانکاله را به گلستانیها تحویل داد.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
دوستان عزیزمنتقدسریال پایتخت،یعنی الانه همه مشکلات تو استان ما حل شد فقط مشکل سریال پایتخت هست؟؟؟؟؟؟؟اگه واقعا دلسوز استان خود هستیدخواهشا در مورد مشکلات اصلی استانمان بحث کنید نه درمورد محتوای یه سریال 15قسمتی.که تقریبا نصفش پخش شد.
مازنی 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اول ازهمه لازم میدونم ازجناب دکترمقیمی سپاسگزاری کنم و بعدشم از اقای رمدانی
چرا یه سریالی مثل سرزمین کهن با اون بازیگرای نام |آشنا و نامی وهزینه بالا و کارگردان باتجربش علیرغم اینکه یک چهارم از توهین به قومیت لرتوش دیده نمیشد با اعتراض لرهای عزیزمتوقف میشه اما مجموعه های پایتخت هرسال ساخته وپخش میشه هرقسمتش که میگذره توهین ها بیشتر نمود پیدا میکنه
ماهمون مازنی هایی هستیم که درکشتی پرچم ایران عزیزرو به احتزاز دراوردیم ما همون مازنی هایی هستیم که تو کنکوررتبه های برتررو از ان خودمون کردیم حالا یه به اصطلاح تهرانی هویتمون رو با یه طنزتهی و دون مایه به سخره گرفته وکمترکسی دم میزنه...خواهش میکنم اجازه ندیداین توهین ها ادامه پیدا کنه آقا ی دامادی .یوسف نژاد شجاعی پس کجایید؟؟؟؟
رضوان مهدوي 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام
آقای مقیمی لطفا انتقادتان را در مسیر اعتدال قرار دهید
واقعیت سریال پایتخت با آنچه شما مدعی ان هستید تفاوت بسیار دارد...
در مورد انتقاد شماره 1 شما عرض می کنم واقعا از عدالت خارج شده اید چرا که اتفاقا این سریال نمایان گر :
1-صداقت و راست گرایی و سادگی مردم مازندران است-2-نشان گر احترام شدید به والدین می باشد(پدر) -3- نمایشی از ساده زیستی مردمان دیار علویان است-4-نمادی از رفاقت و دوستی و مهمتر از همه خانواده دوستی مازندرانی هاست-5- دین گرایی مردم مازندران مثل صحنه هایی از قرائت نماز یا موسیقی بکار رفته در این فیلم -و....................

در مورد انتقاد شماره 2 هم حد اقل در پایتخت 3 نامی از عسکری محمدیان و عبدالله موحد قهرمانان کشتی این مرز و بوم ذکر شد

در خصوص انتقاد شماره 3 هم بسیار دور از ذهن انتقاد فرموده اید و اتفاقا به عنوان یک ارزش بیان شده ایت چرا که عامل غرور موجب شکست یک کشتی گیر مازنی شد در حالی که مربی و بزرگان و تماشاگران مخالف این روحیه بوده اند!!!

پیرامون انتقاد شماره4 هم لا اقل چند مصداق ذکر می کردید که تبیین گردد!!!

آقای مقیمی باید لطف بفرمائید و ضرورت های رساندن پیام هنری را در قالب طنز مد نظر قرار دهید ضمن انکه این سریال مصون از اشتباه نیست و قطعا در بخش هایی باید بیشتر اصول اخلاقی رعایت می شد منتهی این شیوه انتقاد شما نیز عادلانه به نظر نمی آید
شاک 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
جای تاسفه
رضا دادمان 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام
سریال خوبیست دست سازندگان برنامه درد نکنه.
کلا هرکسی از اینکه عیوبش به نمایش گذاشته شه ، بدش میاد.
محموداباد
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
من قبلا هم گفتم (پارسال) وقتی رییس صدا و سیما اهل مازندران نباشد و یک ترک زبان. دیگر چه انتظاری می توان داشت قطعا همکاری بی شائبه ایشان بی تاثیر در تولید بی وقفه در این سالیان نبوده است.
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
دقت کنید تمام صفات سخیف و منفی و گهگاه مثبت که هر انسانی تصادفا می تواند داشته باشد در این سریال برای قهرمانانش منظور کرده وحتی قصد کارگردان مثبت هم بوده باشد و خواسته باشد فرهنگ مخصوص مازندرانی ها( بی کینه بودن و سادگی و مثبت اندیشی )را نمایش دهد .این کار کاملا تاثیر معکوس داشته آنجه که بر می آید و می بینیم.این سریال آنقدر ناشیانه و ضعیف است که نتوانسته انتخاب اولش ( علی آباد کتول) را شجاعانه رد کند این سریال در علی آباد اتفاق می آفتد ومسوولان استان مازندران برای تقدیر می آیند یکی نیست بگوید عمو جان این را هر بچه ای میداند که علی آباد درست است که فرهنگ مازندرانی دارد ولی در گلستان واقع شده.بسیار ضعیف است . همچنین نتوانستند لهجه آقای پنجعلی خان را هنوز که هنوز است تعمیر کنند بابا این بزرگوار ترکه فارسی رو هم بزور صحبت می کنه چه برسه به مازندرانی .
151 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
متاسفم برای ما.ندرانیهایی که بنام هنرمند هنربیشه های ... تهرانی را با دل و جان همرایی نمودند . با غیرتها کجایید
ساری 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اقای شجاعی کجایی ؟اقای دامادی بازهم رای میخوای دیکه؟
سید 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
******* فقط به این نکته کمی عمیق تر تامل کنید که ما مازنی ها به فرزندانمان چه پاسخی بدهیم که این گونه فرهنگشان ، سنت شان، لهجه ی آبا و اجدادشان و ... مورد تمسخر همه ی ایران قرار می گرفته است. *********
((قابل توجه مستر ضرغامی))
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اونی که بند به بند دفاع کرد و سریال را تایید کرد به نظر من اصلا نمی فهمد که این نمایش طنز است و احتمالا خانواده ضرغامی رابه تصویر کشید که واقعا بی شیله پیله هستند و خیلی خوب و ساده و بی ریا هستند البته خانواده این آقا خواسته کمی ملت ایران را هم بخنداند که کار بسیار خوبی است
باید به رئیس صدا و سیما احسن گفت که خانواده ساده خود را با هنر نمایی تمام موجبات خنده را هم فراهم نمود
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای مقیمی ما از شما کمال تشکر را داریم حالا نوبت نخبگان و بزرگان استان است که گویا در تعطیلات و خواب بسر می برند که احتمالا بعد از پخش آن بیدار می شوند
اگر مصلحت اندیشی می کنید آیا بهتر نیست ولو بصورت نامه بدون رسانه ای هم نمی توانید به مدیران رسانه ملی تذکر بدهید؟
چرا نخبگان ما همه بی خیالند ؟
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
هر انسانی ایده ای دارد و فرهنگی دارد مشکل استان ما هر چی که باشد دلیل نمی شود که ما از فرهنگمان دفاع نکنیم
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ

چه خاطره تلخی این "ویروس مقدم" و اون "طناب بند" از مازندران و مازندرانیها دارن که با تمسخر مستمر سه ساله هم آروم نمیشن ؟؟؟ ای ویروس ، ای باکتری ، ای تک یاخته، تا پایتخت چند رو بسازی داغی که تو ذهنت از مازندرانیها مونده بالاخره پاک میشه؟؟؟
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعا جای تاءسف است همه ما به این چهار خط بسنده میکنیم
در صورتیکه باید کاری شود که هیچوقت دیگر دست به چنین
کاری نزنند...
Jafar 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام
انشالا با تجمع روبه روى استاندارى در روز پنجشنبه ١٠ صبح خود مردم جواب اين گستاخى را ميدهند
حسین 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
دو قسمتشو دیدم، یکی غذای سگ بود که آقایون نمیدونستن دومی هم ابرو برداشتم بود که در آرایشگاهای مازندران عادیه ولی یه مشهدی قبول نکرد! سوم مشهدیه نماز میخونه ولی مازندرانیه نه!!! حتما باید ناموسی فحش بدن بهتون بر بخوره!!!!
میرزا 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
برادر واقعا از امادی چه انتظاری داری :؟؟؟ وه الان خو در دواشه موقع انتخابت باز شروع میشه!!!
یوسف نزاد هم بهتر از اینها نیست یه عده راه افتادن که فلانو فلان دوره نمایندگیشو همه یادشونه! یه چندتا مازنی معاون وزیر شدن دقیقا مشخصه که دنبال چه اهدافی هستن همه میدونن ما هم میدونیم برای کسی پوشیده نیست بخدا همین پست هارو داشته باشن مفید ترن.
فقط بگید کی بودجه اورد اون موقع دامادی پیداش میشه کمیسیون عمران کمیسیون عران میکنه ! کت هاکوپیان کسی میپوشه دلش برای منو تو دهاتی نمیسوزه والله نمسوزه حالا چکمه بپوشخ با دوربین بیاد بگه پدر در میارم به حرف نیست به عمله هیکدومشون مرد عمل نیستن گت حرف ره منم تومبه بزنم
راحله 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام به همه ی خواندگان محترم
میگن با هم بخندیم اما به هم نخندیم
کارگردان و نویسنده این سریال لطف کردند هر چی شخصیت خودشون بود را به مردم مازندران نسبت دادند. بابا عقب موندگی و لودگی و احمقی و شکم پرستی و ... از صفات بارز خودتونه چرا به ما نسبت میدین؟؟...
مازندران قلب تپنده کشتی جهانه برای به سخره گرفتن ورزش مازندران حاضرید هر کاری بکنید چون ناخن یه بچه پلنگ مازندران هم نمیشید !!!
با کمال بی شرمی اقوام مازندرانی را احمق ترین قوم ایرانی فرض میکنید که پودر غذایی حیوانی را به جای مکمل غذای انسان مصرف میکنه ؟ بی حرمتی تا چه حد ....
بابا ............ خودتونید
خواهشا این سریال را قطع کنید و رسما از مردم مازندران عذرخواهی کنید.
مازنی بی گت 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ما تواستان بزرگ نداریم اگر مسئولین خوبی داشتیم وضعمون این نبود
رضا 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
جالب اينه كه كلا يك نماينده مازندراني به فكر افتاد و انتقاد كردبقيه دنبال چين الان الله اعلم. دوم لطفا دوستان به نام افرادي كه در پايان فيلم براي تقدير و تشكر رديف مشه توجه كنند. آخه برادر من يه بار دست اندر كاري فيلم نامه رو بخون.
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
انشاء اله خدا همتون رو با پایتخت 4 محشور کنه.نهار نخردمه
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام خدمت همه دوستان ضمن تشکر از آقای مقیمی، برای خودم و هم استانی های عزیزم بابت داشتن چنین نمایندگان و استاندار متاسفم. خدمت دوستان عزیزی که روشن فکری را با بی غیرتی اشتباه گرفته اند نیز عرض می کنم، به عنوان فردی که با مردم سایر استان ها مراودات زیادی دارم تاثیر منفی این سریال بر نگرش آن ها نسبت به مردم فهیم مازندران بسیار زیاد است. به امید روزی که با کنار گذاشتن اختلافات بین شهر ها، تمامی مسئولین این استان برای ارتقای آن بکوشند.
مهدی 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
خیلی خیلی برای مسوولین نه مسئولین مازندران متاسفم شما که اسم خودتونو گذاشتین مسئول کدوم گوری هستید واقعا از صدا وسیمای مازندران متاسفم واقعا ساده لوح هستید که یه همچین فیلمی رو علیه ما مازندرانی های با معرفت و با محبت و مهمان دوست که هر .... از تهران یا جای دیگه میخواد بیاد تفریح اولین جایی که دوست داره بیاد جنگل و دریای مازندرانه می پذیریم وبا بهترین امکانات ازشون پذیرایی میکنیم حالا این تهرانی های .... رو ببین چی ساختن واقعا واسه مسووووووووولین مازندران متاسفم واسه صدا وسیما خاک تو سرتون .
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
متاسفم برای نماینده سوادکوهی سوادکوه که با دست اندرکاران این سریال عکس یادگاری گرفته .جایگاه طنز خیلی بالاست این سریال طنز نیست تمسخر فرهنگ یه ملت . آقایونی که با واژه هایی مثل: باید واقعیت پذیرفت هر کسی عیوبش به نمایش گذاشته بشه بدش میاد و.... دارن دفاع میکنن. جا داره بدونن عیب و ایراد دیگر فرهنگ ها در کشور خیلی بیشتر از شمالیاست ولی کی جرات داره به تصویر بکشه یا حتی در یک جمع رسمی حرفشو بزنه ؟
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اقای نماینده شما بهتره برید در مجلس از نابود شدن جنگلها از بین رفتن سواحل ما جلوگیری کنی البته جاده های داغون شمال هم یادت نره اینها باعث ابرو ریزی که میلیونها مسافر ایام عید به استان ما میان . ابرو ریزی اینه که وقتی زمستان برف بارید اب معدنی 1000 تومنی رو 5000 تومن به هم استانی هامون فروختیم
محمد 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعا که خیلی احمقانه هست خیلی احقید که راجع به فرهنگ اصیل مازندران یه همچین فیلم مسخره ای ساختید خیلی بیشعورید خیلی شکم پرستیدو هیچ چیز رو تشخیص نمی دید .قطع کنید این فیلم مسخره رو.
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقایان محترم نماینده مجلس خصوصا نماینده ای که انتظار می رفت بعلت سابقه کار در صدا و سیما واکنش مناسب به این موضوع نشان بدهند آنقدر درگیر عزل و نصب از مدیر کل گرفته تا آبدار چی سازمانها وقت برای این مردم و فرهنگشان ندارند . دوره بعد هم باز هم اینها رای میارن و ما بد بخت تر از همیشه باید تماشا کنیم همه سرمایه و انرژی ما صرف این بشود که دروازه بابل بشود میدان ابن شهر آشوب و یا ما شهر بهار نارنجیم یا بابل اییییییییییییییییییی خدااااااااااااااااااااااااا
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
باسلام واحترام به مردم شریف واصحاب رسانه ،متاسفانه چندسالی است افرادی باسوء استفاده ازموقعیت ایجادشده (بقول خودشون چهره شدن ،ستاره شدن و...)دست به اقداماتی میزنن که به مرورتبدیل به فرهنگ شده وخواهدشدازقبیل مدل موی فلان فوتبالیست،لباس پوشیدن فلان هنرپیشه!!که حتی تبدیل به تابو(بت)شده است.واین بلای جان خانواده ها(استحاله ازدرون)به مروردامنگیرجوامع روستایی وسنتی شده وبه قول امروزی ها پارادوکس(تضاد)بین نسلها عواقب جبران ناپذیری هم داشته وخواهدداشت.ازجمله قتل ،خیانت به یکدیگر،سرقت،اعتیاد و...باانواع روشهای آن ،که اغلب نتیجه شیوع ویکه تازی افسارگسیخته تمدن وارداتی وتکنولوژی است که تغییرات چهارگانه (افکار،گفتار،رفتاروساختار)راموجب شده است.ازطرفی دیگرایمان وصداقت که ازشاخصه های بارزجوامع ایرانی وخصوصاًخطه سرسبز شمال ایران ومازندران بوده بایک حرکت نابجا وناپخته درقالب ومحتوای به اصطلاح فرهنگ ویاهنربه ابتذال کشیده شد.امروزه زیبایی های کاذب ونامتعارف جای زیبایی باطنی راگرفته واغلب صرفاً به آسایش(امکانات رفاهی)می اندیشندنه به آرامش،اون فردی که بدون تفکرازمسخره کردن خودش واقوامش لذت می بردومی گویدبگذارید باتماشای فیلمهای اینچنینی وآنچنانی!!(منظورشبکه های ...)لذت ببریم مثل بچه داخل رحم می ماندکه فکرمیکندهمه دنیاهمان است ولی وقتی پابه دنیابگذارد می بینددنیاخیلی وسیعترازآنی است که فکرمیکرد.درثانی اوقات خوبی راکه بایدبه گپ وگفت باهمسرفرزندان ویابستگان ومهمانان خودصرف می کرده صرف یک سری اراجیفی شده که هم به چشم وگوش ووقت وپول وروابط انسانی و...ضربه زده است چون آخرماه قبض برق آنچنانی به دستش داده میشودمجبورمیشودخودش رابه آب وآتش زده واضافه کارکندویاخیانتی خلافی وحق کشی دروغی سرهم کندتابتواندجبران مافات کند.البته خیلی ازاین چیزها(مثل وقت وصفا وصمیمیت وسلامتی و...)قابل جبران نیستند.علی ایحال اگرخیلی طولانی شده ببخشیدولی چه باورکنیدچه نکنیدفاجعه ای درحال رخ دادن است.
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
باسلام
متاسفانه مجمع نمايندگان استان مازندران در دفاع از حقوق فرهنگ مردم سرزمين علويان و اين سرزمين كهن با فرهنگي غني و از شخصيتهاي برجسته و دانشمند و مردمان زحمتكش اين مرز و بوم هيچ فعاليتي كه هر شب مورد تمسخر قرار ميگيرند نميكنند در صورتي كه خود شان هم مازندراني بوده و در شمول اين موضوع قرار ميگيرند هدف از سريال مذكور اينه كه مازندرانيها چيزي نمي فهمند و اين بزرگترين توهين به شعور مردم است درود بر نمايندگان ايل غيور بختياري . متاسفيم
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
چه کسی به لهجه مازندرانی میخنددکه اینهمه اعتراض میکنید ؟بابا یک مقدار درست تر فکر کنید مگر اوستا موسی به لهجه مشهدی صحبت نمیکند ؟ در کجای دنیا ساده لوحی یک خانواده از قومی به معنای ساده لوحی کل قوم گذاشته میشود ؟ آیا تا بحال فکر کرده اید که مردم شهرهای آمل .بابل چالوس وغرب مازندران چرا باید دربرگشت از سفر باید فدای تهرانیها شوند و از جاده فیروز کوه یارشت به شهرهایشان برگردند ؟ آیا هیچ نماینده ای نباید اعتراض کند که بابا این مردم مازندران هم میخواهند مسافرت بروند واز تعطیلات بهره ببرند چرا در تمام طول سال ازتابستان گرفته تازمستان جاده های هراز وکندوان در بعداز ظهر جمعه برای رفاه حال تهرانیهای ویلا نشین یکطرفه میشود .اینکه درتمامی فیلمها وسریالها تهرانیها ارباب وشهرستانیهای از اقوام مختلف کار گر وکلفت وگدا ودزد وغیره...هستند شکی نیست .اما اینکه فقط دراین سریال به قومیت مازنیها توهین میشود یک مقدار بی انصافی است اصولا"نز وفکاهی از ساده لوحی انسانه بوجود می آید حال هر قومی که باشد باید به خود گرفت که با قومیت ما بازی کرده اند؟ درضمن شهر علی آباد شهری فرضی میباشد وگر نه سواد کوه کجا وگلدسته سازی فروردین کجا؟ {جاده بابل به آمل زرگرمحله }در ضمن لازم به یادآوری میباشد که تابلوی برادران فروردین بجز ناصر بخاطر اثر تبلیغاتی اش همچنان پابرجاست در حالیکه برادران فلان ..بجز فلان ..یک جوک وفکاهی از ساده لوحی دیگر اقوام بوده است اما آقای فروردین بخاطر اثر تبلیغی آن رابخود ومازنیها نسبت داده وهمچنان از آن استفاده مینماید.
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سالهاست اعتراض میشه پس چرا جلوی این سریال گرفته نمیشه شاید بخاطر اینه که سبک اعتراض کردنمان اشتباهه و باید از پای سیستم و لایک کردن بلند شویم و حضورا اعتراض کنیم و یا اینکه اعتراضات مازندران برای کسی مهم پنداشته نمیشه بخاطر اینکه این استان صاحاب ندارد آن از صداو سیمایش آن از استانداریش و آنهم از نمایندگان فرصت طلب و ....مردم مازندران برای یکبار هم شده بصورت دسته جمعی و یکپارچه اعتراض کنند تا همه ی ایران بخصوص مسئولین مازندران بدانند این مردم خسته از هرچه بگذرند از وطن خود مازندران نمیگذرند.
info@shomalnews.com 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقاي ضرغامي ، آقاي مقدم ، آقاي تنابنده ، آقاي ... .و خانم ...كه شما به عنوان آمر ، نويسنده ، تهيه كننده ، كارگردان و بازيگران ، به سان لشگري منسجم به توالي به جنگ با ديار علويان دلاور كمر بسته ايد . اگر خداي ناكرده در حالات و يا دوراني خاص خاطره ناخوشي از كوچك يا بزرگ اين خطه به ياد داريد ما به سهم خويش آرزوي درمان آلام شما را داريم .اما اگر التيامي حاصل آمد ديگر دست از لودگي برداريد كه حتي كاه آخر خويش هم تمام كمال ميل نموديد.
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای رمدانی پیشنهاد میدهم یه زمانی را برای تجمع معترضین تعیین نمایید
تا کاربران با اطلاع از آن به جامعه هم اطلاع رسانی نمایند...
مثلا روز جمعه قبل از نماز جمعه در میدان شهداء ساری
تا آقای مترسک صداوسیما و مقدم و ...نفهم بدانند که با چه قومی طرف
هستند...
حسین 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
متاسفانه در این سریال مرز بین با هم خندیدن و به هم خندیدن برداشته شده و تأثیر بازی های خوب بازیگران سریال موجب شده تا مسخره کردن و سخیف کردن فرهنگ اصیل و ریشه دار مازندرانی و اساسا مازندرانی ها کمرنگ دیده شود.
متاسفانه در پایتخت 3، آدم های عاقل، مومن، آرام، و کامل غیر مازندرانی اند و انسان های ناقص العقل، عصبانی مزاج، ناآرام، بی ایمان و ... مازندرانی هستند.
نکته جالب اینکه، تا به حال نشده هیچ مجموعه یا سریالی با این حال و هوا در سه سال پیاپی و با یک رویکرد و با وجود اعتراضات بسیار، تکرار شود. امید که هنر کهن این مرز پر گهر، در خدمت اعتلای فرهنگ اصیل ما باشد.
پیشنهاد می کنم تا با ایجاد یک وبلاگ یا وب سایت در قالب یک کمپین، اعتراضات و انتقادات به یک مسیر درست هدایت شود تا بتوان با گرفتن آمار و تعداد دقیق و درست، از تکرار این اشتباه برای بار چهارم جلوگیری کرد.
ایمان 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
به نظر من تنها دلیل تکرار این سریال، پخش آن در زمان تعطیلات عیده. چون عده ای می بینن، عده ای نمی بینن، بعضی ها پیگیرن، بعضی ها بی خیالن. خلاصه اینکه خیلی جدی نمی گیرن. اگه این سریال تو زمان دیگه ی سال پخش می شد مطمئنا اعتراض و انتقاد به اون بیشتر دیده و شنیده می شد.
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نقی روعشقه....حساس نشو اقای مقیمی به فکر بیکاری وفساد باش...اتفاقا 90درصد حرکتها ورفتارها همینه چرا میخایم زور الکی بزنیم..زندگی یک خانواده روستایی هستش وخیلی طبیعی هم هست.بنظرم سرگرمی خوبی هستش.
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مسئولین مازندران باید به فکر بیکاری .اعتیاد.فقر جوانان که باعث افزایش جرم و جنایت و سرقتو بی بند باری شده باشن نه اینکه با یک نامه به فکر مطرح کردن خودشون باشن .این اقا یه سری به صفحه حوادث بزنه ببینه که در این1ماهی چطور اولاد والدین خود را به بدترین شکل ممکن به قتل رسوندن ایا اینها نشانه فقر و اعتیاد نیست خدا به همه ما رحم کند
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
تو که با الفاظ رکیکت به رئیس صدا و سیما اینجور توهین میکنی معلومه که ظرفیتت در همین حده / این فیلم آئینه ای هست که خودمان را داریم میبینیم بگه غیر اینه
هاشمي 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام
بسيار براي مسولين استاني متاسفم با اين همه ادعا ولي از دستشون چيزي بر نمي آيد
براتون متاسفم مسئولين عالي رتبه
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
من از یکی شنیدم پنجشنبه ساعت ده صبح مقابل استانداری مازندران منتقدان این سریال اونجا حضور پیدا میکنن و به صورت مسالمت آمیز قراره غیرت مازندرانی رو نشون بدن...واقعا زشته اینقد مضحکه شدیم و استاندار مازندران بره با عوامل سریال عکس یادگاری بگیره
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مرسی مقیمی........پنجشنبه ساعت ده صبح مقابل استانداری مازندران به صورت مسالمت آمیز اعتراضمونو نشون میدیم
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
درود بر بختیاری.......مازندرانی در المپیک به تنهایی به اندازه کشورهایی مثل اسپانیا نروز دانمارک و..... ورزشکارانش مقام میارن دو سوم مدالای مسابقات آسیایی رو مازنی ها گرفتن اما یه تقدیر کوچولو این صدا سیما از ما مازنی ها انجام داد.نصف بازیکنای لیگ برتر مازنی ان اما خودش سال های سال تیم نداره....یعنی درود بر شرف اصفهانیا و تهرانیا که اگه این همه کار و اونا انجام داده بودن الآن گوش فلک و کر کرده بودن................تا امثال آقای شجاعی ها مسئول مازنی ها هستن و صدا از دیوار در بیاد از اینها نمیاد.............................درود بر بختیاری و اصفهانی و تهرانی
سید 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
به عنوان یک مازندرانی هیچ مشکلی در این سریال ندیدم
عابدی 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای مقیمی بزار مردم شاد باشند . این فیلم واقعیت منه مازنی رو نشون میده بجای این مشمل بازی میانکاله رو نجات بده .
ما مازنی ها آدمای با ظرفیتی هستیم ول کنید امثال مقیمی رو که به تعهدات خودشون پایبند نیستند میرن به جزئیات
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقایان مدعی (مدیران ) در دنیای مجازی که با کوچکترین نامهربانی مدیران استانی به
در و دیوار میکوبید!!!
حالا که نیاز است وارد عمل شوید تا با طراحی سایتی اعتراضات بحق اهالی مازندران
خودش را بروز دهد ... همه خوابید یا به همراه خانواده پای تلویزیون به تماشای این
برنامه سخیف نشسته اید...!!!
وارد عمل شوید با طراحی وبلاگی برای اعلام نظر مازنیهای عزیز تکلیفتان اداء شود.
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای رمدانی کجایی - رسالت سایت شما فقط در این حد نیست!!!
اعتراضات باید سازماندهی شود تا مقامات مسوول بدانند نباید با
فرهنگ مازنیها اینگونه برخورد نشود...
شاعری
دانشجو 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام یادش بخیر 3 سال پیش وقتی در قالب تشکلهای دانشجویی استان به نمایش این فیلم سخیف اعتراض کرده بودیم، یکی از این حضرات نماینده های استان به این سریال سخیف اعتراضی نکرد. همه سکوت کردند و یا حتی ما رو مورد هجمه شدیدی قرار دادند. بعد از پایتخت3 یک نماینده اعتراض کرد... 3 سال دیگه بعد از پایتخت6 دو نماینده معترض میشن... 6 سال دیگه بعد از پایتخت9 احتمالاً سه نماینده. البته اگه نمایندگان معترض قبلی از نظرشون منصرف نشند و همچنان توی مجلس بمانند. یه فیلمی پخش شد که فقط یه سوء تفاهم واسه بختیاری ها ایجاد شد؛ چنان اعتراضی کردند که ضرغامی ضمن عذرخواهی علنی و مکتوب مجبور به حضور توی اون منطقه شد. اما مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران مــــَـــــــــــــــــــظـــلــــوم در سکوت مسئولانش همواره مورد آماج حمله هاست. مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران علوی مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران اولین حکومت شیعی جهان مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران لشکر ویژه 25 کربلا مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران والفجر 4و 6 و 8 مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران کربلای 4 و 5 و 10 مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران بصیر و طوسی مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران شیرودی و کشوری مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران سجودی و نوبخت مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران ابن شهر آشوب و سعیدالعلما مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران شریف العلما و شیخ کبیر مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران جوادی آملی و حسن زاده آملی و مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران بــــــــــــــــــزرگ همواره مظلوم می ماند با وجود نگاه های سبک و رذل و سخیف جزیره ای و شهرستانی. و امثال سایتهای خبری ای که هیزم کشان در این دعوای سخیف افراد "سبک مغز" هستند. آیا کسی نیست بجای هیزم کشی در این آتش خودسوزی مـــــــــازنـــــــدران، نقش پدری بازی کند تا این نگاهها اصلاح شود؟ آیا تا فلان استاندار و مدیر کل تا هم محلی ما نشد باید شروع کنیم به تخریب؟ هیزم کش این دعاوی سخیف نباشیم تا این چنین مورد تمسخر "شـــــــبکه یــــک، شــــــــــــبکه هر تهـــــــــــــــــرانـــــــــی" قرار نگیریم.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
خاک بر سر اونی که میگه زندگی ما مازندرانی ها همینه
همه بدانید حسن زاده آملی یکی از پدران این استان هست غذایش طاهر است و از بقایای .... استفاده نمی کند جوادی آملی هم پدر مازندرانی هست دکتر کتابچی هم یکی از پدر مازندرانی است دکتر موتمنی هم مازندرانی است ترا بخدا خودتان اگر حقیر هستید نفرمائید مازندرانی ها حقیر هستند
محمد 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مازندراني عزيز ايراني فهيم
به عزيزان رشتي و لر و تركمان خنديدند نگزاريم به ما هم بخندند
بيايد به رسانه ملي بياموزيم كه باهم بخنديم نه به هم در كنار هم باشيم و نه مقابل هم اعظاي يك پيكر باشيم و به فكر هم نه دشنه اي براي خراشيدن روح ايران
لطفا در اعتراض به پخش سريال توحين آميز پايتخت عدد 11 را به ٣٠٠٠٠٧٧ ارسال نماييد
و به فرماندار و استاندار بي اصل و نسب خويش بياموزيم كه تمسخر كار بديست.
من از طرف خودم به اين نماينده دلير و شجاع تبريك عرض ميكنم به خاطر اين كار شجاعانه او.
عزيزان مازني ميتوانيم با هم بارراه اندازي كمپي در شبكه هاي اجتماعي اين سريال را متوقف كنيم.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای رمدانی لطفا این مطلب را از سرتیتر خبرهای سایت شمال نیوز
خارج نکن تا کاربران دیگر هم نظرات شان را درج نمایند...
شاعری
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
وقتی ناظر صدا سیما ش ...باشد بیشتر از آن ا نتظار نداریم - دوره حکومتش هم تمام نمی شود- در این فیلم یک یزدی بر مازندران که پایتخت کشتی جهان است پیروز می شود - آبروریزی برای مازندرانی ها تا این درجه - جای بسی تفکر می باشد چطور جویباری ها سکوت می کنند؟؟؟؟/
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
/////اونایی که از این سریال دفاع میکنند مازنی نیستند و با پخش این سریال خوش خوشانشان است و بعنوان مازنی کامنت میگذارند ///ضمنا این سریال توطئه مشترک رشتی ها و اردبیلی هاست که تمام صداسیمای تهران را تصاحب کردند/// هم استانی های عزیز برای یک بار هم که شده دوست و دشمن خود را بشناسید.
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
به نظرمن همه ی ان ها چرت میگن این سریال نشان میدهد که مازندرانی ها بسیار ادم های پول دار وخوب و...هستند خوب است که سریال تا اخر پخش شود درود پایتختی ها
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
پس اگه توصداوسیما مازندران بازیگری فارسی غلیظ صحبت کنه یعنی داره تهرانیهارومسخره میکنه ؟چقدرکوتاه نظروکم فکرید.واقعاجای تاسف داره
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای رمدانی لطفا نظرسنجی زیر را ور سایت شمال نیوز قرار بدهید. آیا بعنوان مازندرانی با پخش سریال پایتخت3 موافقیت؟ ¤بلی ¤خیر
علی 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام بر مازندران .از سایت شمال نیوز تشکر میکنم که کمک کرده تا حرفها شنیده بشه.ی خواهش دارم و اونم اینه که اول صداو سیمای مارو باید بکوبند که چرا تو تهیه این سریال ب مقدم کمک کردن.بعد اینکه صدای مردم رو ب ضرغامی بر سونیا تا مردم قیام نکردن.اینها با این کارشون و مسخره کردن این دیار حرف اقا رو هم زیر پا گذاشتن.لطفا پیگیری کنید. یا علی
نا شناس 5 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سلام یادش بخیر 3 سال پیش وقتی در قالب تشکلهای دانشجویی استان به نمایش این فیلم سخیف اعتراض کرده بودیم، یکی از این حضرات نماینده های استان به این سریال سخیف اعتراضی نکرد. همه سکوت کردند و یا حتی ما رو مورد هجمه شدیدی قرار دادند. بعد از پایتخت3 یک نماینده اعتراض کرد... 3 سال دیگه بعد از پایتخت6 دو نماینده معترض میشن... 6 سال دیگه بعد از پایتخت9 احتمالاً سه نماینده. البته اگه نمایندگان معترض قبلی از نظرشون منصرف نشند و همچنان توی مجلس بمانند. یه فیلمی پخش شد که فقط یه سوء تفاهم واسه بختیاری ها ایجاد شد؛ چنان اعتراضی کردند که ضرغامی ضمن عذرخواهی علنی و مکتوب مجبور به حضور توی اون منطقه شد. اما مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران مــــَـــــــــــــــــــظـــلــــوم در سکوت مسئولانش همواره مورد آماج حمله هاست. مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران علوی مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران اولین حکومت شیعی جهان مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران لشکر ویژه 25 کربلا مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران والفجر 4و 6 و 8 مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران کربلای 4 و 5 و 10 مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران بصیر و طوسی مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران شیرودی و کشوری مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران سجودی و نوبخت مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران ابن شهر آشوب و سعیدالعلما مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران شریف العلما و شیخ کبیر مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران جوادی آملی و حسن زاده آملی و مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران بــــــــــــــــــزرگ همواره مظلوم می ماند با وجود نگاه های سبک و رذل و سخیف جزیره ای و شهرستانی. و امثال سایتهای خبری ای که هیزم کشان در این دعوای سخیف افراد "سبک مغز" هستند. آیا کسی نیست بجای هیزم کشی در این آتش خودسوزی مـــــــــازنـــــــدران، نقش پدری بازی کند تا این نگاهها اصلاح شود؟ آیا تا فلان استاندار و مدیر کل تا هم محلی ما نشد باید شروع کنیم به تخریب؟ هیزم کش این دعاوی سخیف نباشیم تا این چنین مورد تمسخر "شـــــــبکه یــــک، شــــــــــــبکه هر تهـــــــــــــــــرانـــــــــی" قرار نگیریم.
محمد 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
خدایییش مسئولان مازنی خیلی بی بخارن این همه اعتراض کردیم جواب نداد و نخواهد داد فیلم سرزمین کهن پخش شد یه بی احترامی کوچک دیدن همهشون بلند شدن اعتراض کردن مسئولان مازنی چی هیچی ، همشون میترسن خدایی نکرده کسی بیاد جای اینارو بگیره بچه ها ما هر چقدر اعتراض کنیم فایده ای نداره بازم میگم مسئولان ما بی بخارن ، فقط یه کلام تنها کسی که داره واسه شهر ساری کار میکنه آقای عبوریه از همینجا دستشو میبوسم
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
ما از بختياريهاي عزيز مي خواهيم جلوي پخش سريال موهن پايتخت را بگيرند.
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
با سلام و قدردانی ا ز سایت شمال نیوز بخاطر انعکاس به موقع و صحیح این اخبار.
بنده به عنوان عضو کوچکی از خانواده کشتی عرض میکنم که این سریال حتی ورزش اول مازندران و ایران را به تمسخر گرفته .
مازندران پایتخت کشتی ایران و کل دنیاست . واقعا"خدا نگذره از نماینده خود فروخته ای که با دست اندرکاران این سریال عکس یادگاری گرفته . این یعنی تایید و تشکر و خداقوت گفتن به دست اندرکاران این سریال.
محمد 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نماینده ها ی مازندران ما از شما خواهشمندیم اعتراض کنین به این سریال آقای شجایی ، دامادی ، از شما هم ما انتظار داریم اینقدر به فکر منافع خودتون نباشید خواهشا
نا شناس 6 فروردين 1393
0
1
پاسخ
کامنت گذاران و منتقدین عزیزتوجه کنید:
جان عزیزانتان ول کنید.بیکاری،گرانی،فسادو..حل شد،فکر ما خط خطی هست.دوستان کامنت گذارمنتقداحتمال زیاد شما مشکل فکری وروحی نداریدکه به این سریال که کمی خنده رو برلبان مردم نشانداعتراض دارید.
الان مشکل ما سریال پایتخت شد.چرا نمیگذاریدمردم به هر دلیلی یه مقدارشادی کنن.
آقای عباس رمدانی چرا نظرسنجی را درسایتتون نمیگذارید.
دوستان منتقدبه سیدهادی حسینی،یعنی اگرسیدهادی حسینی تقدیرنمیکردسریال ساخته نمیشد.بنده قائمشهری هستم وطرفداراین نماینده بودم رای من هم این نماینده بود والان ازش راضی نیستم ودفاع نمیکنم.نصف این سریال پخش شدول کنیددیگه.
آقای رمدانی این کامنت روبذار
علی 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اقایی ک میگی ول کنید!!! همین کاراتو کردین که همه الان واسه ادم ناز می کنن و کاری پیش نمیره.شمال بجای ولش کن ولش کن ی یا علی بگو تا شاید شروع خوبی ها و راه علی وارانه باشه .یا علی
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
نمایندهای مازندران در خواب خرگوشی فرو رفتن اصلا بیخیال این حرفان فقط یک نماینده غیرت داشت
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
از مسئولين استان مازندران خواهشمنديم که اعتراض کنند و جلوي پخش اين سريال مسخره را بگيرند
نا شناس 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
از مسئولين استان مازندران خواهشمنديم که اعتراض کنند و جلوي پخش اين سريال مسخره را بگيرند
سید سجاد 6 فروردين 1393
0
0
پاسخ
مرگ بر آمریکا
عباسي 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
سيد هادي حسيني مرد پر ادعا تو شهرت به قومت توهين شد و تو با كمال وقاحت رفتي و از آنان تقدير كردي .ديگه به تو رأي نميدم.
سعيد 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
-تجليل از بهبود را هم ديديد كه بصورت صوري با يك مجسمه اي كه دو سال مشتري نداشت و حتي خرج انهمه مهمان براي صاحبخانه بيشتر از اين هديه كوچك بود يعني مازندرانيها زود خر مي شوند.ببينيد ما را چه جور معرفي مي كنن.
2-نقي كه به الكي پهلوان خواندن دلخوش است در صورتي كه اهدا دو سكه اش به ديگران وپرت كردن مجسمه هديه بهبود با هم متناقض است
و هم اينكه اينقدر ببو گلابي است كه نمي فهمد دو سكه طلا با وجود شكست او بي معني است و

- 3-ارسطو هم كه هركس را ديده عاشق شده مثلا دختر تهراني بدون تحقيق بعدا فهميده كه او دو تا بچه هم داشته ارسطو و نقي 11بسته غذاي حيوان را خوردند نفهميدند مگه عكس و يا توضيحي روي اين بسته ها ندارند.. تيكه هايي كه بابا پنجعلي مي اندازد اصلا نشان نمي دهد كه الزايمر داشته باشد و يا توهم بزند كاملا هوشيارانه است.

4- براي اينكه بهبود را به تهران ببرند چند بار لقمه را دور سرشان مي پيچند و بعد تازه بهبود هم قضيه را مي داند يعني شعور مازندرانيها اينقدر است و اقاي مقدم فرموده مي خواهم فرهنگ مازندران را به ديگران معرفي كند. تازه الكي الكي داره وصلش مي كنه به پايتخت يعني تهران
5- رييس هيئت كشتي هم كه يك پ پ است فاكس را شخصا به در منزل نقي مي برد اداره كارمند ندارد . تلفن همراه وجود ندارد. قبلا هم كه در مراسم تجليل از نقي شكست خورده شركت كرده شما قضاوت كنيد ببو گلابي معرفي نشديم
ساروي منتقد
رضا 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای ضرغامی.....
هه هه
احمد 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
واقعا اگر با انصاف بنگریم کجای این فیلم تمسخر لهجه مازندرانی است .. اتفاقا بیانگر صفا و صمیمیت مازندرانیست وانصاف داشته باشید و غیرت مازندرانی خودتونو در جاهای دیگر بکار ببرید .... جاهایی که ذکر آن در مجال این نظر نیست
رامسری 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
شماشرق مازندرانی ها حق شما همینه چون شماها همین کار را با غرب مازندرانی ها وبا اداب و لهجه غرب مازندران میکنید دیدید که اکثر سریالها و فیلمها را در رامسر و بدون کوچکترین تمسخری ساخته میشود زمانیکه قسمت اول بایتخت ساخته شده بود مثل بختیاریها عمل میکردید و جلوی اکران قسمت اول را میگرفتید نه الان
نا شناس 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
شرم باد ب این صدا و سیما
نا شناس 8 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقای رمدانی امروز جمعه در نماز جمعه های شهرمان اعلام کن لطفا
رضا 7 فروردين 1393
0
0
پاسخ
باید ضرغامی از سمتش عزل شود تا مدام قومیت های ایران عزیز به سخره گرفته نشوند .
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
آقايي كه توهين مي كني متوجه هستي چي مي گي؟ هر كس عقيده و نظر خودش رو داره. اگه از سريال خوشت نمياد تلويزيون رو خاموش كن يا بزن شبكه ديگه. 70 ميليون نبايد فداي چند نفر بشن. خجالت نمي كشيد اين طور حرف مي زنيد. اينها ديگه قديمي شده داداش.
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
هر كس خوشش نمياد يا تلويزيون خاموش كنه يا بزنه شبكه ديگه ....................
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
اتفاقا بهترين سريال عيد همين سريال پايتخت. چرا تنش ايجاد مي كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مريضي مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
به جاي اين شلوغ كردن و همهمه به چيزهاي ديگه فكر كنيد. مردم نون شب ندارند بخورند حالا يه خنديدن هم مي خواهيد ازشون بگيريد. بابا بي خيال. سريالش عالي حرف نداره. دوست نداري برادر نگاه نكن ما كه دوست داريم. همه با هم مي خنديم نه به هم.
ابن شهرآشوب 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ
زبان مازني اصيل آنقدرپرمغزوناب هست كه اگه تهيه كنندگان اين سريال بخواهندازآن استفاده كنندبي شك نيازبه زيرنويس خواهدداشت.متاسفانه درحال حاضراستفاده ازكلمات با حالت لودگي و تمسخر گويش و لهجه اقوام. نقشه ازپيش طراحي شده دشمنان اين مرزوبوم به منظورايجادتفرقه بين اقوام ميباشد.
الیزا 9 فروردين 1393
0
0
پاسخ