.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود سامانه پرقدرت بارشی به کشور
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۳ ماه آینده دمای هوا در برخی مناطق کشور نیم تا ۱.۵ درجه افزایش می‌یابد، گفت: اواخر هفته پیش رو به سبب ورود سامانه پرقدرت بارشی تهران و سایر نقاط کشور بارش قابل توجهی را شاهد خواهند بود.

فارس: محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی، درباره پیش‌بینی وضعیت هوا طی سه ماه آینده و در مقایسه با سال گذشته، اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که طی سه ماه آینده (اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه) دمای هوا در استان‌های خوزستان، غرب بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، قزوین، سمنان، گیلان، شمال اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و جنوب سمنان نسبت به شرایط عادی بلند‌مدت نیز تا 1.5 درجه گرمتر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا در سایر مناطق کشور طی این بازه زمانی در شرایط طبیعی خواهد بود، ادامه داد: دمای هوای تهران نیز شرایط عادی خواهد داشت.

وی درباره تراکم بارش‌ها طی 3 ماه آینده یادآور شد: بارندگی‌ها در 3 ماه آینده در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شمال اردبیل، خوزستان، ایلام، غرب کرمانشاه، شمال سمنان، شمال مازندران، جنوب هرمز‌گان و جنوب سیستان و بلوچستان 10 تا 30 درجه کمتر از حالت عادی خواهد بود.

اصغری در ادامه با اعلام اینکه بارش‌ها در سایر مناطق کشور طی این بازه زمانی عادی پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته توزیع بارندگی مناسب بود اما امسال توزیع بارش‌ها به هم ریخته است البته میزان بارش‌ها در سال گذشته نسبت به امسال قابل توجه‌تر نبود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امسال شاهد به هم ریختگی بارندگی‌ها خواهیم بود، افزود: برای کلانشهر تهران در این بازه زمانی بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری در ادامه با اشاره به اظهار‌نظر‌هایی درباره بروز خشکسالی در تهران، گفت: این اظهار‌نظر‌ها اشتباه است چرا که قحطی و خشکسالی برای تهران پیش‌بینی نمی‌‌شود و فقط توزیع زمانی بارش‌ها تغییر کرده است.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی در روزهای آینده بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری با اشاره به ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور خاطرنشان کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته پیش رو یک سامانه بارشی پرقدرت از نیمه شمالی وارد کشور می‌شود و بر همین اساس میزان بارش‌ها در مناطق مختلف از جمله تهران افزایش می‌یابد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.163 seconds.