.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جلسه شورای شهر گرگان مطرح شد
عقب افتادن حقوق کارگران شهرداری قابل توجیه نیست
شمال نیوز: اعضای شورای شهر گرگان در جلسه این شورا بر رسیدگی به وضعیت کارگران شهرداری تاکید کرده و عقب افتادن حقوق آنها را غیرقابل توجیه دانستند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، نبی‎الله هزارجریبی صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با تبریک دهه مبارک فجر و اشاره به برف سنگین در دو روز گذشته در گرگان اظهار داشت: نیروهای خدمات شهری شهرداری گرگان در این روزها بسیار زحمت کشیدند تا شهر را زیبا و ایمن و با خدمات بالا نگه دارند.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از سطح شهر داشتم متوجه این موضوع شدم که متاسفانه بسیاری از کارگران حداقل لباس مناسب کار و حتی دستکش را نداشتند که بسیار جای تاسف دارد.

هزارجریبی اضافه کرد: بسیاری از کارگران با لباس بسیار کم کار می‎کردند و با سختی فراوان در حال فعالیت بودند و باید به فکر این کارگران باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: اگر ما اعضای شورای اسلامی شهر هستیم، باید این معضلات را هم ببینیم.

هزارجریبی افزود: برخی از این افراد گفتند ما چند ماه است که حقوق نگرفته‎ایم؛ من نمی‎دانم سیستم پرداخت حقوق این کارگران به چه صورت است، اگر بر اساس قرارداد طبق قانون اداره کار باشد باید حقوق آنها در ابتدا یا انتهای هر ماه پرداخت شود.

وی تاکید کرد: برخی می‎گفتند که چون شهردار جدید آمده است حقوق ما عقب افتاده که این به هیچ عنوان پسندیده نیست که تغییر و تحول مدیریتی باعث شود حقوق یک کارگر زحمتکش که چشم و امید خانواده وی نیز به او است عقب بیفتد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: با این وضعیت بارش برف در گرگان و دمای سرد هوا به احتمال بسیار زیاد یخبندان را در خیابان‎های گرگان خواهیم داشت که نیاز دارد معاونت خدمات شهرداری گرگان با قوت بیشتری در خیابان‎ها حاضر شده و نسبت به ایمن کردن خیابان‎های شهر اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: خدمت در حرف نیست و در عمل است و باید در جلسات فوق‌العاده‎ای که تعیین می‎شود برای خدمت بیشتر به مردم حاضر شویم و تنها صحن علنی را جدی نگیریم.

ناصر گرزین در خصوص حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری تاکید کرد: من قبلا به شهرداری اخطار داده بودم که نباید اینگونه باشد و نباید به اسم برون‎سپاری، شرکت خصوصی حقوق کارگران را پرداخت نکند و این یک درد برای ما است.

وی متذکر شد: در قرارداد شرکت مربوطه آمده است که طبق قانون کار باید حقوق را پرداخت کند و اگر نمی‎تواند باید با آن برخورد لازم انجام شود.

شورا بر وضعیت کارگران نظارت ندارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری تصریح کرد: من برای کل سیستم متاسفم که کارگری که با این شرایط در حال کار است حقوقش عقب می‌افتد؛ البته باید به این نکته هم توجه داشت که متاسفانه این کارگران برای فعالیت در روزهای تعطیل حقوق دریافت نمی‎کنند.

ابراهیم جرجانی گفت: اگر دو ساعت اضافه کاری کارمند را کم کنند سریع با شدت اعتراض می‎کند؛ شورایی که حق چند کارگر را نتواند بگیرد چگونه می‎خواهد کارهای شهر را پیش ببرد.

وی در پایان ابراز داشت: می‎گویند این موضوع باید از اداره کار پیگیری شود؛ پس ما اینجا چه‎کاره هستیم؟ متاسفانه شورا نظارت لازم و شایسته را در این حوزه ندارد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 بهمن 1392
ما خانواده های شهرداری از به تاخیر افتادن حقوق همسرانمان واقعا به ستوه آمده و گلایه مندیم....
لطفا این مهم را جدی بگیرید.با سپاس

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.