.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساری / جلسه نود و یکم ؛ دیواری کوتاه تر از رسانه پیدا نشد ...
وقتی برخی از غائبین شورا « طلبکار » می شوند !
شمال نیوز : شمشیربند نگفت که ضعف در اداره حلسات و غیبت مکرر رئیس و برخی از اعضای شورا و از حد نصاب افتادن جلسات پارلمان شهری موجب نگرانی مردم می شود یا اطلاع رسانی صریح و شفاف رسانه ها اذهان عمومی را تشویش می کند ؟...

شمال نیوز: نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری شامگاه گذشته در حالی برگزار شد که برخی از غائبین جلسه گذشته که غیبت آنان مانع رسمیت یافتن آن شد طلبکارانه رسانه ها را مورد سرزنش قرار دادند .

از " اخم و تخم " برخی از غائین بگذریم اظهارات آغازین رئیس شورای شهر صریحترین واکنش به غیبت خود در جلسه گذشته بود !

شمشیربند به جای پاسخگویی شفاف به افکار عمومی ، نگران اذهان عمومی شد و به رسانه ها توصیه کرد نباید سبب نگرانی اذهان عمومی شوند !

شمشیربند نگفت که ضعف در اداره حلسات و غیبت مکرر رئیس و  برخی از اعضای شورا و از حد نصاب افتادن جلسات پارلمان شهری موجب نگرانی مردم می شود یا اطلاع رسانی صریح و شفاف رسانه ها اذهان عمومی را تشویش می کند ؟

البته که مردم بهترین فضاوت ها را خواهند نمود .


و اما در جلسه نود و یکم چه گذشت  ...


جلسه نود و یکم شورا با حضور مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی و فاوای شهرداری ساری حول محور حمل و نقل عمومی سطح شهر بصورت علنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری ساری با حضور در این جلسه ضمن اشاره به کم بودن کمک های شهرداری به این سازمان گفت: علی رغم دستور شهردار ساری مبنی بر ایجاد توقف‌گاه اتوبوس‌ها در مرکز شهر اما این کار هنوز انجام نشده است و مشکل پارکینگ عمده ترین مشکل سازمان است.

 حسن سلطانی به وجود 66 اتوبوس فرسوده اشاره کرد و افزود: روزانه 31 هزارنفر مسافر در سطح شهر جابه جا می شوند و حدود 3 تا 4 میلیون تومان را خودمان ماهانه برای این منظور هزینه می کنیم.

وی بدهی های سازمان اتوبوس رانی و بحث مالیات ها را از دیگر مشکلات این سازمان برشمرد.

سید مهدی احمدی گفت: سازمان فاوای شهرداری ساری زنگ تفریح شهرداری ساری بوده اما امروز نگرش شهرداری ساری به این سازمان تغییر کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از درآمد سازمان اتوبوس رانی از طریق تبلیغات است، گفت: سازمان اتوبوس رانی بعنوان یک سازمان تاثیرگذار در حمل و نقل مسافرین بوده و باتوجه به اینکه این سازمان درآمد زا نیست در بودجه 94 کمک شهرداری به سازمان اتوبوسرانی باید بیشتر شود.

در ادامه کوروش یوسفی طی اظهاراتی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان فاوای شهرداری و اتوبوس رانی مبنی بر مشکلات بوجود آمده در اجرای طرح ساری کارت توضیحاتی را در این زمینه خواستار شد.

وی تاکید کرد: به شدت نیاز به ارتقای فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی داریم.


احداث پارک سوار برای اتوبوس ها از احداث پارک واجب تر است

سعید نجاریان نیز در این جلسه طی اظهاراتی با بیان اینکه سازمان اتوبوس رانی شهرداری ساری یک سازمان 100 درصد خدماتی است بیان داشت: شهرداری باید به سازمان های خدماتی نگاه ویژه داشته باشد و نباید انتظار درآمدزایی داشته باشد.

وی با تاکید بر آلودگی هوای ناشی از پارک 30اتوبوس در مرکز شهر و ایجاد مشکلات خودرو ها برای مردم و کسبه اظهار کرد:  احداث پارک سوار برای اتوبوس ها از احداث پارک واجب تر است.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری به واگذاری اتوبوس های سازمان به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: این کار فشار به اقشار کم درآمد جامعه بوده است.

جمال باقری نیز در این جلسه با بیان اینکه پیشنهادی را در گذشته هم بیان کردیم اما اقبالی به آن داده نشد گفت: تمرکز اتوبوس ها در مرکز شهر بعنوان پارک سوار کار اشتباهی است.

وی پیشنهاد داد: همانند شهرهای بزرگ دنیا، در چند نقطه ی شهر پارک سوار ایجاد شود تا اتوبوس ها در چند مسیر مستقیم و با زمان بندی دقیق حمل و نقل را انجام دهند.

باقری تصریح کرد: به جای صرف هزینه های میلیاردی برای تهیه یک ملک در مرکز شهر برای احداث پارک سوار، بهتر است نگاه کارشناسانه تری به این موضوع داشت.

سید محمد جعفری نیز در این جلسه گفت: ترافیک در ساری به یک بحران تبدیل شده است.

وی مطرح کرد: با فرض بر اینکه مشکل پارک سوار شهر حل شود، آیا زیرساخت های رفاهی و برنامه زمانبند بودن اتوبوس ها برای خدمات رسانی آماده است؟

مدیرعامل فاوای شهرداری ساری با حضور در این جلسه در خصوص پروژه ساری کارت گفت: فاز اول این پروژه از فروردین 93 برای ناوگان اتوبوسرانی اجرا و فاز دوم آننیز برای تاکسی ها بصورت پایلوت بر روی 22 دستگاه ون نصب و به مرحله اجرا درآمد.

علیرضا عظیمی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون 12هزار و 39 عدد کارت فروخته شده افزود: 40 دستگاه اتوبوس به این سیستم مجهز شده است.

وی در پاسخ به اظهارات اعضای شورا مبنی بر ابهام در تراکنش ها و چگونگی اخذ پول از مردم گفت: مبلغ تراکنش ها شفاف است و اعضای شورا می توانند از این فرآیند بازدید داشته باشند.

مدیرعامل فاوای شهرداری ساری پروژه ساری کارت پروژه های فراتر از سطح استان بود، یادآور شد: مشکل فنی در طول اجرای این پروژه وجود نداشت تنها در یک مورد تخلف مالی توسط چند نفر از نیروهای شرکتی که برای اداره باجه ها به کار گرفته بودیم صورت گرفت که پس از 20 روز پول ها از آن ها گرفته و برگردانده شد!

حاشیه ها:

* رییس شورای شهر ساری در ابتدای جلسه به نحوه اطلاع رسانی برخی رسانه ها درهفته گذشته انتقاد کرد و گفت: ما خبرنگاران را افرادی امین می دانیم و آنچه که به مردم انتقال می‌دهند، نباید سبب نگرانی اذهان عمومی شود.

شمشیربند طی اظهاراتی مبنی بر اینکه بدلیل مرخصی و ماموریت بودن بعضی اعضا جلسه هفته گذشته فقط برای تجلیل از دانشجویان و نخبگان برگزار شد، تاکید کرد:  این‌گونه نبود که اعضای شورا به دلیل خاصی حضور نیابند.

رییس شورای شهر ساری یادآور شد: اعضای شورا در هیچ طیفی نیستند و همه از طیف مردم و وابسته به مردم اند.

* آقامیری نیز با تکرار اظهارات قبلی اش گفت: جلسه ای تشکیل نشد لذا کسی غائب هم نبود.

وی افزود: در برابر قلم خبرنگاران خود را تسلیم می دانم.

آقامیری خصوصی سازی کامل در اتوبوس رانی را برخلاف نجاریان از محسنات دانست و اظهار کرد: دست های پشت پرده ای در کار بود که بانک انصار مجری بحث ساری کارت باشد و امروز در کارت هایی که به دست مردم داده شده به اندازه ای که از آن ها پول دریافت شد، موجودی وجود ندارد.

آقامیری سپس گفت: مبلغ 178 میلیون تومان از بودجه مربوط به ساری کارت در امور یک موسسه هزینه شده است!

* عدم حضور محمد حسن محمدی کیادهی در این جلسه مورد سئوال و تعجب خبرنگاران بود و برخی آن را بی ارتباط با انتقادات اخیر یک عضو شورا نمی دانستند .

*در این جلسه حسن کلانتری معاون خدمات شهری شهرداری ساری بعنوان نماینده شهردار شرکت کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نقی 24 آذر 1393
حالا تو این جلسه فقط حرف زدید،مصوبات جلسه چی شد!آقای جعفری قبل انتخابات قول و وعده میدادی همین بود.شما دوستان در یک کار گروهی خیلی با هم مشکل تصمیم گیری دارید!خدا به خیر بکنه.
ناشناس 24 آذر 1393
تورو خدا اظهارات اين اقايون رو بخونين اينا خودشون نميدونن چى ميگن عمر شورا هم سر ميشه نا گفته نمونه اقايون هنوز وقت براى تبليغات دارن ولى براى مجلس شروع كردن توى پارك ملل اقايى مياد ورزش ميده اخر كار همه بايد بمونن تا براى... و ...تبليغ بكنن براى نمايندگى .اين اقايون با پول بيت المال براى خودشون بازار درست ميكنن ديگه فكرى براى شهر نميتوننن داشته باشن ازقديم ميگفتن هركسى كار خودش....
حكيم پور 24 آذر 1393
يوسفي وعده هاي انتخابتي مجلس را شروع كرده در صورتيكه وعده هاي شورايش!!!!
ساروی 24 آذر 1393
از زمان تشکیل هیت ریسه جدید شورا (ریس جدید) روی خوش و ارامش به خود ندیده
نا شناس 23 آذر 1393
واقعا متاسفم برای ساری با این همه نیروی توانمند چه افرادی رو در شورا داره،همه دنبال منفعت شخصی،این هم تقصیر ما مردم با انتخابای غلطمون کارو به اینجا رسوندیم که به جای یه عذرخواهی ساده طلبکارم میشن.هرچند فایده ای نداره گفتنه این حرفا و دوره بعدم همین آقایون شوران چون چشم ما یا به پول یا به قدرت
عرشيا 23 آذر 1393
اتفاقا بايد گفت
طبق قانون شورهها حضورشهردارفقط در2جا ديده شده :
1- درموقعي كه پرونده اي از سوي شهرداري مطرح باشد
2- طبق ماده 73 قانون شوراهها موقع استيضاح شهردار
با اوصاف قانوني فوق باز شاهد احترام شهردارعبوري به شورا هستيم وتازه اگرشهردار درشهرنباشد وبخاطرآوردن بودجه ماموريت تهران باشد و...حاجي كيادهي كه سناتورشورا است ومسلط به قوانين بعنوان نماينده تام الاختيار شهردار درجلسات حضورپيداميكند
اصل ساروی 23 آذر 1393
برادر شمشیر بند کوتاه بیا زورکی که نمی شود ریس شورای شهر ماند توان شما در حد .......... است بس است دیگر بی کفایتی خود را گردن دیگران مثل شهردار نیاندازید (آخرت را در نظر داشته باشید ............خیلی نزدیک است).
مازندرانی 23 آذر 1393
مردم ساری هر چه باشند گوشت و پوست و اسخوانشان از این دیار است و نیازی به تاسف خوردن شهر معلوم الحال ندارند...
شمشیر بند برای همان مقدار عزیز است که پیری و باقری و آقامیری هستند.
ذلیکانی همان مقدار برای ما عزیز است که یوسفی و باقری و شعبانی و...
شورای شهر ساری عزیز ما هستند و شهردار گرامی ما هم عزیز تر
زنده باد ایران اسلامی
پاینده باد مازندران
جاویدان باد ساری

شهروند ساری 24 آذر 1393
باسلام وعرض ادب من نمی خواهم خدای نکرده به کسی بی حرمتی کرده باشم ولی ای کاش مهندس نقیبی کاندید رئیس شورا می شد واقعا الان خالی بودنش را دررئیس شورا احساس می کنیم وباید قدرامثال مهنس نقیبی مدیری توانا وشایسته رابدانیم. مردم شریف ساری ماباید قدردان مهندس نقیبی باشیم ومثل او مدیری توانا خیلی کم است چون با اخلاقش ومردمی بودنش ومودب بودنش وکاردان بودنش زبانزد اکثرشهرندا ن ساری وروستاهای توابع میباشد وکثرا به مهنس نقیبی ارادت خاصی دارند.
نا شناس 24 آذر 1393
یوسفی همین شورا هم برایش خیلی زیاد است او حتی قوانین شهری را نمی داند آنوقت می خواهد قبای بزرگتری بر تن کند؟
یک شهروند ساری 24 آذر 1393
حیف ازاین دوره شورا، شورای دوره قبل بهترین دوره شوای ساری بوده وچه صمیمی بودن باهم اعضای شورا وباهم هیچ مشکلی نداشتند وباهم تفاهم داشتند وازافتخارات شورای دوره قبل می توان ازجمله ساخت پل بزرگ خزر، پل ذغال چال ، ساخت پارک شهبند، ساخت پارک شمس راهبند ،پل کابلی تجن، پارک تجن،پیگیری پارک شهید نوبخت بلوارکشاورز، ساخت پل عابرپیاده سطح شهر وووووو....که شما خودتان بهترمیدانید وقضاوت کنید
نا شناس 24 آذر 1393
این نقیبی چیکار کرده که اینهمه تعریف میکنی.شما اصلا خبر داری که برای انتخابات مجلس چه کارها که نمیکنه .امکانات شهرداری و جایگاه فعلی که داره. از هیچ چی خبر ندارین. خدا عاقبت مارو بااین اقا بخیر کنه
دلسوز شهر 24 آذر 1393
همه شون دنبال منفعت وسود خودشونن...همه شون وامدار این و اون هستن...به دنبال اینن که چطور هزینه ی انتخاباته دور بعدی رو در بیارن....واقعا باید به حال این شورا تاسف خورد......
کبیر 24 آذر 1393
انشالله بعد استفعای عبوری برای مجلس شاهد افشاگریهای اعضا شورا هستیم.سکوت انهااز اجبار هست چون شهردار همه رو اغشته زد و بندها کرده و فعلا این روش زشت و ناپسند ادامه دارد.
مازنی 25 آذر 1393
درود بریوزپلنگ مازندران جناب آقای مهندس نقیبی مردخستگی ناپذیر وباصداقت وباشجاع مازندران حمایتت می کنیم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.214 seconds.