.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
1000پروژه نیمه تمام، میراث استان گلستان

 استاندار گلستان گفت: 1000 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل و ساخت انها هزینه ای بالغ بر دو هزار میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش ایرنا، حسن صادقلو عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای دو دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه گلستان افزود: این در حالی است که ما سالانه بیش از 195 میلیارد تومان بیشتر بودجه عمرانی نداریم .

وی ادامه داد : ما چگونه باید این پروژه ها را به اتمام برسانیم و در واقع تا تکمیل این پروژه ها ما 11 سال نباید هیچ طرح جدیدی را بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه نباید در دیگران این باور ایجاد شود که این استان ظرفیت و پتانسیل وجود دو دانشگاه را ندارد, گفت: وجود دو دانشگاه تصمیمی بود که بزرگان ما بر اساس تخصص ها و نگاه های جامعی که به این استان دارند، اقدام به تاسیس و راه اندازی آن کرده اند، اما بهتر بود که این استان یک دانشگاه داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته اگر در درون دانشگاه ها یک نگاه همنوا حاکم باشد این باور به مسئولان کشوری در وزارت علوم هم خواهد رسید که ما این ظرفیت (وجود دو دانشگاه) را داریم.

وی ادامه داد: همان گونه که افراد در گذشته توانسته اند به درستی این دو دانشگاه را اداره کنند افراد و روسای جدید هم در کنار همدلی و همکاری باید بتوانند این دو دانشگاه را اداره کنند.

نماینده عالی دولت در گلستان افزود: اگر امروز اراده همنوایی در دانشگاه ها اتفاق بیفتد همه مسائل حل می شود و تفرقه ها نیز از بین می رود.

صادقلو گفت: باید تلاش کنیم تا یک الگو ی استانی برای دانشگاه ها تعریف کرده و برآن نظارت داشته باشیم، باید تلاش کنیم تا افق روشنی را در این زمینه برای خود نمایان کنیم، زیرا اگر به ابن شکل نباشد در آینده باز هم دچار مشکل خواهیم شد.

وی مدیریت دانشگاه ها را حساس توصیف کرد، یادآور شد: در این الگو مسئولیت ها باید مشخص شود و رابطه ما با دانشگاه ها رابطه هدایتگری به دور از سیاست ها باشد.

وی اظهار کرد: در دانشگاه ها انتظار می رود تا تحول ایجاد شود و اگر کسی که مسئولیت دانشگاه ها را می پذیرد، عالم به امور دانشگاهی نباشد نباید این مسئولیت را بپذیرد.

استاندار گلستان ادامه داد: کسانی که به دنبال مسائل سیاسی هستند، در هر جامعه ای باید توسعه سیاسی و فرهنگی به وجود آید ولی در جایی که ما مشکلات اقتصادی زیادی را داریم این مسائل در الویت قرار می گیرد.

صادقلو گفت: متاسفانه دانشگاه ها در جامعه حضور ندارند و یا رشته هایی که می آوریم رابطه ای با جامعه ندارد و همچنین یا اینکه ما به خوبی نمی توانیم افراد با قابلیت و متخصص را تربیت کنیم.

وی افزود: این مشکلات در استان گلستان بیشتر مشهود است که مسئولان دانشگاهی با گسترش حوزه های تکمیلی باید بتوانند افرادی توانمند و متخصص را به جامعه تحویل دهد.

نماینده عالی دولت در گلستان با اشاره به این که سند بالادستی مدیریت دانشگاهی مشخص است، خاطرنشان کرد: مدیریت دانشگاه براساس همین اسناد بالادستی، مدیریت تابناک و حساسی است، زیرا یک جا انتظار تحول و توسعه، جای دیگر انتظار انسان سازی و در جای دیگر نیز پیشبرد علم را از دانشگاه داریم که همه این قلمروها تابناک می باشند.

وی تاکید کرد: نگاه ما تخریب گذشته نیست، بلکه افق آینده منتظر ما است و افتخارم این است که پشتیبان دانشگاه باشم.

براساس این گزارش، در احکام جداگانه ای از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روسای دو دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه گلستان تغییر یافتند که بر پایه این احکام، دکتر ˈعلی نجفی نژادˈ و دکتر ˈفرهاد یغماییˈ به ترتیب به عنوان روسای دو دانشگاه مذکور معرفی و از خدمات دکتر ˈرامین رحمانیˈ و دکتر ˈعباس قربانیˈ به ترتیب روسای پیشین این دو دانشگاه تجلیل شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.