.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیرنیرو:تصمیم به افزایش قیمت برق نگرفتیم

شمال نیوز: وزیر نیرو با اشاره به این که دولت به‌رغم الزام قانونی هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت برق نگرفته گفت: ۱۳۰ سد در دست ساخت داریم و برای احیای دریاچه ارومیه و زاینده رود برنامه های مناسبی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

شب گذشته حمید چیت چیان وزیر نیرو با حضور در برنامه نگاه یک از شبکه یک سیما به تحلیل برنامه خود در این وزارت خانه پرداخت و با اشاره به اینکه مدیریت پروژه های آب وبرق کشور باید براساس واقعیت ها صورت گیرد، اظهارداشت:هم اکنون حجم زیادی از پروژه های نیمه تمام در وزارت نیرو قرار دارد که برای نخستین اقدام باید اولویت های مؤثر جهت تکمیل آنها بکار گرفته شود.

*برخی سدها با فشار سیاسی یا علایق منطقه ای ساخته شد

وی با بیان این مطلب که طرح هایی که تا 90 درصد کار آنها پیشرفت کرده است باید در دستور کار نهایی شدن قرار گیرند، افزود: نباید هزینه های محدود را صرف طرح های فاقد توجیه اقتصادی و کارشناسی کرد به عنوان نمونه در برخی رودخانه‌ها استقرار چندین سد بی معنا است که مسئولان بدون توجه به این امر با احداث سد نه تنها اقدام مؤثری را انجام نمی دهند بلکه به خشکی رودخانه نیز منجر می شوند.

وزیر نیرو اضافه کرد: متأسفانه برخی از این اقدامات بر اثر فشارهای سیاسی   و یا علایق در مناطق مختلف صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در یک فرایند کلی اولویت بندی طرح ها در دستور دولت قرار گیرد، گفت: وزارت نیرو در صدد است تا مقاطع بالا تصمیم گیری های لازم را انجام و تا حد ممکن به اولولیت بندی پروژه هی نیمه تمام را انجام دهد.

به اعتقاد چیت چیان در حال حاضر حدود 130 سد جدید در حال احداث است که روی هم رفته این میزان در مقایسه با 840 طرح در دستور کار وزارت نیرو رقم قابل توجه ای است چراکه برای تکمیل هر پروژه 100 میلیارد تومان هزینه لازم است در حالی که در بودجه ارقام بسیار اندکی برای این اقدامات پیش بینی شده است.

*پروژه های نیمه تمام در اولویت وزارت نیرو قرار دارند

وی در پاسخ به این پرسش که وزارت نیرو با سابقه و تجارب مناسب خود چه برنامه هایی را برای مقابله با تحریم های بین المللی در دستور کار دارد، افزود: تحریم ها می توانند در فعالیت های اقتصادی کشور تأثیر گذار باشند اما باید بگویم طی 25 سال گذشته اقدامات مناسبی در صنعت آب و برق کشور ایجاد شده است تا به دنبال آن حجم زیادی از نیازهای داخلی کشور با توجه به پتانسل و ظرفیت خود صنعت بدون وابستگی به کشورهای خارجی انجام گیرد.

چیت چیان اضافه کرد: هم اکنون تعداد زیادی از کارخانجات پیشرفته در کشور ایجاد شده است که با تولید نیروگاه های پیشرفته حجم زیادی از نیاز کشور را تأمین می کنند.اما باید بگویم این گونه اقدامات با توجه به ظرفیت کشور کافی نیست.

وزیر نیرو دیگر اقدامات لازم این وزارت خانه را ضمن اولویت بندی پروژه های نیمه تمام تقویت حضور بخش خصوصی در صنعت آب و برق کشور عنوان کرد و افزود: براساس سیاست های کلی اصل 44 اقدامات مناسبی برای حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی صورت گرفته که این امر باید با تقویت مناسبی همراه شود.در همین زمینه وزارت نیرو نیروگاه های متفاوتی را در اختیار بخش خصوصی انجام داده است.

وی ضمن بیان این مطلب که عدم توازن میان هزینه ها و در آمدها این وزارت خانه را در پرداخت منابع مالی این نیروگاه ها که در اختیار بخش خصوصی دارد با مشکل روبه رو کرده است، اظهارداشت: هم اکنون در تولید برق، تصفیه خانه های آب ، تولید آب شیرین از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری مناسبی صورت گرفته است.

چیت چیان یکی از عناصر اصلی این وزارت خانه را بخش تولید آب و برق دانست و گفت: قیمت برق تولید در نیروگاه‌های خصوصی با نیروگاه های دولتی با تفاوت هایی همراه است که این به دلیل پرداخت هزینه های جانبی بخش خصوصی برای گردش سرمایه وامکان پرداخت هزینه ها است.
وی به صدور اوراق مشارکت از سوی این وزارتخانه برای تقویت حضور مردم در طرح های عمرانی کشور اشاره کرد وافزود: مردم می توانند با بکارگیری نیروگاه های کوچک در ساختمان های خود ضمن استفاده از تولید برق آنها از بازیافت آنها نیز برای سرمایش و گرمایش خود استفاده کنند.

*توسعه پژوهش و استفاده از نتایج آن از ارکان اقتصاد مقاومتی است

وی در پاسخ به این پرسش که شما از توانمندی داخلی صحبت کردید حال وزارت نیرو در دولت جدید راهکارهایی را برای اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در دستور کار دارد یا خیر ؟ گفت: به اعتقاد بنده یکی از ارکان جدی اقتصاد مقاومتی توسعه پژوهش و استفاده از نتایج آنها  ضمن تجاری سازی های مؤثر است. باید تولید و خدمات با محور پژوهش ها صورت گیرد زیرا در راستای آن با توسعه فنآوری اطلاعات و پژوهش های علمی درصد وابستگی کشور به خارج و تحریم های بین المللی اندک وحجم زیادی از نیازها در داخل کشور تأمین می شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: استفاده از ظرفیت داخلی در نهایت منجر به تولید محصولات جدید و بالابردن بهره بری از بخش های مختلف اقتصادی کشور نیز خواهدشد.

وی در پاسخ به این پرسش که وزارت نیرو برای تقویت فرهنگ صرفه جویی از منابع آب و برق کشور چه اقداماتی را انجام می دهد، اظهارداشت: مدیریت تقاضا و مصرف  یکی از واقعیت و البته برنامه های کلیدی وزارت نیرو است چراکه هم اکنون مراقبت لازم در حجم مصرف مردم انجام نمی شود و میزان مصرف کشور در مقایسه با سایر کشورها رقم بسیار قابل توجهی است.

به اعتقاد وزیر نیرو، البته افزایش قیمت برق تا حدودی بر میزان حجم مصرفی مردم تأثیر گذار خواهد بود زیرا در حال حاضر قیمت برق در کشور ما نسبت به سایر کشور ها اندک و شاید همین امر در چگونگی مصرف برق مردم اثر گذار بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود سرمایه گذاری های مؤثر همچنان کشور در مدیریت منابع آب با مشکلاتی روبه رو است، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که کشور ما در مناطق خشک قرار داشته منابع آبی محدودی را در اختیار دارد به نحوی که میزان بارش در کشور بسیار اندک است. حال اگر ما تعداد زیادی سد بسازیم حجم منابع آبی کشور افزایش پیدا نمی کند و باید راهکارهای منطقی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد : در حال حاضر سرمایه گذاری در تأسیسات و عرضه برق پاسخگوی نیاز داخل است اما باید هم راستای این اقدامات مدیریت مصرف را نیز در دستور کار خود بگذاریم.

*احیای دریاچه ارومیه و زاینده رود در دستور کار وزارت نیرو

چیت چیان با اشاره به اینکه با اصلاح آب بیاری و مصرف آب در سطوح زیر کشت می توان اقدامات کارآمدی را برای مدیریت مصرف انجام داد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز تأکیدات زیادی بر صرفه جویی در مصرف آب دارند  باید از طریق چندین سیاست های مؤثری را انجام داد.
وزیر نیرو افزود: بایدسطح زیر کشت محصولات با توجه به مناطق جغرافیایی انجام گیرد چراکه در برخی از مناطق که ما با حجم اندک آب روبه رو هستیم نباید اقدام به احداث سد و یا تولید محصولات غیر منطقی نمود.

با توجه به صحبت های شما باید بگویم خشک شدن دریاچه زاییده رود و ارومیه نیز به دلیل عدم مدیریت منابع و احداث سد ها و استفاده از منابع اندک آب آن مناطق بوده است؟

وی گفت: این امر مختص زاینده رود نیست و شامل دیگر دریاچه ها از جمله زاینده رود نیز می شود .در حال حاضر ما در میزان و نوع مصرف با مشکلات متعددی روبه رو هستیم که باید با راهنمایی کشاورزان توصیه های لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید اصلاح آبیاری کشاورزی و استفاده از روش های مدرن در بخش کشاورزی کشور انجام شود، گفت: در همین مسیر می توان با هدایت کشت ها به سمت گلخانه ای و صنعتی کردن مصرف آب را کاهش و درامد های مناسبی را نیز در این طریق عاید کشاورزان کشور کرد.

وزیر نیرو اضافه کرد:وزارت نیرو هر ساله منابع مالی را برای توسعه روش های آبیاری در کشور پیش بینی نموده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خشکسالی زاینده رو به دلیل احداث سدهای غیر کارشناسی بوده است، گفت: یکی از دلایل خشکی زاینده رود می توان این مورد باشد اما باید بگویم به صورت کلی یک دریاچه  از 3 ورودی و یک خروجی برخوردار است.

چیت چیان گفت: بارش باران ، ورود آب رودخانه ها و سفره های آب زیر زمینی از جمله منابع وروی دریاچه ها به شمار می آیند که در حال حاضر بارش در کشور اندک و احداث سد ها باعث شده تا آب کافی به دریاچه ها ورود پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه احداث چاه های غیر کارشناسی حتی آب های زیر زمینی حاشیه رودخانه ها را اندک و به سمت شور شدن برده است، تصریح کرد: در دریاچه ارومیه هم این اتفاقات افتاده است به نحوی که توجه خاصی به احداث سد در این مناطق صورت نگرفته است و در نهایت به خشکی دریاچه منتهی شده است.

چیت چیان ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر در 4 حوزه ورودی  و خروجی رودخانه ها با مشکل روبه رو هستیم، تصریح کرد: باید الگوی کشت کشاورزان اصلاح شود تا با کارگیری روشهای آبیاری مؤثر توسعه سطح زیر کشت ها به صورت منطقی ایجاد و حتی می توان با انتقال آب مانع خشکی دریاچه ها در مناطق مختلف کشور شد.البته اجرایی کردن این پیشنهادات نیازمند کار مطالعاتی مناسبی است.

*خاموشی داشته ایم/تلاش می کنیم تابستان آینده با مشکل خاموشی روبه رو نباشیم

وی با اشاره به اینکه در کنار موارد مذکور صنعت برق در جایگاه 14 دنیا قرار داشته و از پتانسیل بالایی برخوردار است، گفت: خاموشی های اخیر به دلیل حجم مصرف زیاد مردم است به نحوی که ما هر ساله ملزم هستیم حجم ظرفیت تولید کشور را افزایش دهیم .

به گفته چیت چیان، در طول برنامه پنجم 5 هزار مگاوات نیروگاه جدید پیش بینی شده است تا پاسخگوی نیاز مردم باشد البته باید دید این میزان را بخش دولتی یا بخش خصوصی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه هر نیروگاه حدود 3 سال تا تکمیل نهایی زمان می برد، گفت: حال در این میان ما ملزم هستیم 15 هزار مگاوات را در دست احداث داشته باشیم تا سالانه بتوانیم 5 هزار مگاوات تحقق پیدا کند البته در این میان به دلیل عدم توازن درآمد ها و افزایش هزینه ها باعث شده تا همیشه نگران پیک مصرف برق در کشور باشیم که در این راستا جلسات متعددی را با استقرار دولت جدید برگزار  کرده ایم تا در تابستان آینده با مشکل خاموشی روبه رو نباشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 2 هزار و 100 مگاوات مصرف برق را پیش بینی کرده ایم که هم راستای آن ضمن کاهش مصرف، از انرژی نیز به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

*شاگرد رجایی بودم

حمید چیت چیان،‌ در ادامه اظهارات خود در برنامه نگاه یک که از شبکه اول سیما پخش شد با اشاره به آغاز به کار دولت یازدهم همزمان با هفته دولت اظهار داشت: خصوصیاتی که شهیدان رجایی و باهنر داشتند در پایداری الگو بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در مسیر شهیدان رجایی و باهنر حرکت کنیم باید رفتارهای آنها را در دین داری، اصول انقلاب مبنای حرکت خود قرار دهیم، مردمی بودن یکی دیگر از خصلت‌های برگزیده این شهیدان بود که دولت تدبیر و امید نیز با بهره‌گیری از این الگو یعنی مردمی بودن قصد دارد کشور را اداره کند.

چیت چیان با تاکید بر اینکه مسئولین باید مردمی باشند افزود: با تکیه بر عقلانیت و دانش در سطوح بالای مدیریتی می‌توانیم موفق عمل کنیم، زمانی که دانش‌آموز دبیرستانی بودم شهید رجایی معلم یکی از دروسم بود اما با توجه به اینکه آن زمان رژیم طاغوت بود در برهه‌ای از زمان دستگیر و  زندانی شد، من در آن زمان ایشان را لمس کردم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه یک ماه است تصدی این وزارتخانه را برعهده گرفته‌ام و 21 سال است در وزارت نیرو فعالیت دارم بیان کرد:بی تردید خدماتی را که وزارت نیرو به جامعه ارائه می‌دهد یکی از گسترده‌ترین خدمات است.

وی عنوان کرد: شبکه برق‌رسانی کشور از بزرگترین شهرستان تا کوچکترین روستا را به صورت لحظه ای و دائم ارائه خدمات می‌دهد و مشتریان از آب و برق استفاده می کنند.اما متوجه نمی‌شوند چه زحمت‌هایی برای این دو نعمت به کار برده می‌شود، تنها زمانی قدر این نعمت را می‌دانند که لحظه ای در خانه‌ها خاموشی حاکم شود.

چیت‌چیان تعداد مشترکان برق در کشور را 29 میلیون واحد برشمرد و اظهار داشت: 20 میلیون نفر مشترک آب در کشور داریم که تلاشگران صنعت برق و آب برای اینکه این دو نعمت به مشتریان به خوبی ارائه شود زحمت‌های بسیاری را متقبل می‌شوند.

* در بودجه 92 ، به ازای هر کیلو وات ساعت 30 ریال قیمت برق افزایش می‌یابد

وزیر نیرو در پاسخ به اینکه آیا قیمت برق افزایش می‌یابد تاکید کرد:در قانون بودجه سال 92نمایندگان با عنایت به توسعه و کاربردی شدن انرژی نو و برق رسانی به روستاها مصوب کردند که به ازای هر کیلو وات ساعت برق 30 ریال به قیمت برق اضافه شود و کل منابع حاصل از آن با حمایت از انرژی‌های نو در برق رسانی روستا مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد:در قانون هدفمندی یارانه‌ها یعنی در مرحله اجرای فاز اول و تصمیماتی که بعد از آن گرفته شد مقرر شد به طور متوسط برای هر کیلو وات ساعت برق 430 ریال از مصرف‌کنندگان هزینه دریافت شود که مصوبه فوق علاوه بر این موضوع است. یعنی علاوه بر 430 ریال به ازای هر کیلو وات ساعت،30 ریال نیز بر اساس مصوبه مجلس به قیمت برق اضافه می شود .

چیت چیان بیان کرد: در قانون بودجه 92 یک پیش‌بینی برای افزایش قیمت‌ها پیش‌بینی شده و قانون‌‌گذار دولت را مکلف کرده بود که این قانون از اول تیرماه سال جاری اجرایی شود که دولت قبل این کار را عملیاتی نکرد اکنون نمی‌دانم وضعیت به چه صورت خواهد شد هنوز تصمیمی در زمینه افزایش قیمت‌ها اتخاذ نشده است.

وزیر نیرو افزود: در حال حاضر قیمت‌تمام شده هر کیلو وات ساعت برق برای مصرف کننده بدون در نظر گرفتن هزینه 680 ریال است که بر اساس تصمیم دولت قبل باید از مردم به ازای هر کیلو وات ساعت 430 ریال گرفته شود که از این 430 ریال نیز 166 ریال به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت هزینه نقدی داده می‌شود و عملا آنچه عاید وزارت نیرو می‌شود 264 ریال است.

وی اظهار داشت: تفاوت بین 264 ریال و 680ریال هزینه تمام شده بسیار زیاد است و همین امر موجب کاهش میزان سرمایه گذاری در صنعت برق، کاهش میزان تعمیرات نگهداری در شبکه و نیروگاه‌ها، ایجاد خاموشی خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان عدم توازن در قیمت تمام شده و فروش به ضرر مردم تمام خواهد شد افزود:باید به صورت منطقی و با در نظر گرفتن توان مردم قیمت افزایش یابد.

چیت چیان با اشاره به اصلاح نظام قیمت گذاری بیان کرد: قیمت‌ها باید به صورت پلکانی یا تبعیضی افزایش یابد که در راستای آن کیفیت افزایش خواهد یافت .

وی یکی از مصادیق اصلاح نظام قیمت گذاری را تغییر تعرفه‌ها دانست و ادامه داد: برای بخش‌های مختلف سیاست‌های قیمتی مختلفی اعمال می‌شود در مناطق گرمسیری با توجه به اینکه با توجه به گرمی هوا مردم مجبور هستند همواره از کولرهای گازی استفاده کنند و اگر برق نباشد دچار مشکل می‌شوند قیمت‌ها به گونه‌ای برای آنها حساب می‌شود که دچار مشکل نشوند.

وزیر نیرو در بیان اینکه آیا اصلاح قیمت‌ها در بخش فاز اول یارانه‌ها توانست به حل مشکلات مالی کمک کند پاسخ داد: خیر!چرا که برق به طور متوسط از 17 تومان به 43 تومان افزایش یافت  اما دولت 166 ریال آن را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها می دهد و تنها 264 ریال عاید وزارت نیز می‌شود .

وی ادامه داد: در برخی از قیمت‌ها با عدم وصول مطالبات مواجه شدیم، اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم آنچه از فروش برق به صنعت می‌رسد به ازای هر کیلو وات ساعت 200 ریال است و در مقابل هزینه‌ها 2 برابر شده است ، اجرای این قانون برای صنعت آب و برق موجب افزایش بار مالی نبوده است.

وزیر نیرو در پاسخ به اینکه آیا فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا خواهد شد یا خیر؟ بیان کرد:برای اجرای فاز دوم هنوز برنامه‌ای نداریم و تصمیمی اتخاذ نشده است.

* اولویت برای پروژه‌های آب‌رسانی و بهره برداری از منابع آبی مشترک است

چیت‌چیان با تاکید بر اینکه اولویت برای طرح‌های نیمه تمام بهره برداری از منابع آبی مشترک و پروژه‌های آب رسانی و توسعه شبکه آبیاری است افزود:بهره برداری از منابع آبی مشترک منظور این است که آب بعضی از رودخانه‌ها از کشور خارج می‌شود و ما دارای حق آب هستیم که باید از این حق آب‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آب رسانی به شهرها و روستاهایی که هنوز از آب بی بهره هستند از دیگر اقدامات ما در آینده نزدیک خواهد بود.

وزیر نیرو بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه کاره‌ای که تکمیل کننده پرژه‌های قبلی هستند را نیز در دستور کار خواهیم داشت. به طور مثال در یک منطقه سدی احداث شده است اما هنوز شبکه آبیاری آن تکمیل نشده و همین موضوع باعث شده است که بهره‌دهی اقتصادی نداشته باشد.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه پروژه های نیمه تمام را با هدف بهره‌دهی اقتصادی تکمیل خواهیم کرد اظهار داشت:افزایش تولید ودرآمد را در ادامه تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار خواهیم داشت.

* افزایش انتقال، توزیع و تولید برق را دنبال خواهیم کرد


وی با تاکید بر اینکه در بخش برق با  افزایش انتقال، توزیع و تولید را در برنامه‌های خود داریم بیان کرد:طرح‌هایی که موجب هدر رفت آب و برق می‌شود  از الویت برخوردار است.

چیت چیان با تاکید بر اینکه در این دوره باید به طور خاص نحوه برداری از تاسیسات را مورد توجه قرار دهیم اظهار داشت: سرمایه گذاری تا کنون درباره تاسیسات آب بیش از 200 هزار میلیارد تومان  ارزش تاسیساتی داشته است و در بخش آب نیز این سرمایه گذاری 120 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات حائز اهمیت است چرا که تا کنون صنعت آب و برق به توسعه فیزیکی توجه کرده و از این مهم غافل بوده است. به طور مثال در یک منطقه سد احداث شده است اما به دلیل اینکه آبخیرداری سد صورت نگرفته موجب کاهش عمر آن شده است و این در حالیست که اگر این پروژه تکمیل و از تاسیسات نگهداری می‌شد عمر سد 5 برابر افزایش می‌یافت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در دنیا این قانون وجود دارد که 3 تا 5 درصد هزینه سرمایه برای تعمیر و نگهداری تاسیسات به کار می‌رود افزود: بنابر این باید بخشی از منابع صرف نگهداری و بهره‌داری از تاسسیات شود.

وی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای به کار گیری انرژی‌های نو نیز اظهار داشت: در توسعه ظرفیت‌های تولید برق تکیه بر انرژی‌های نو نیز خواهیم داشت که در همین مسیر در آینده نزدیک مطابق بند 19 بودجه سال 92 6 مناقصه انجام خواهیم داد به نحوی که 3 مناقصه برای احداث 200 مگا بایت نیروگاه‌های بادی و سه مناقصه با ظرفیت 100 مگا بایت برای احداث سایر نیروگاه‌ها به کار خواهد گرفت.

چیت‌چیان ضمن بیان این مطلب که بخشی از هزینه‌های نیروگاه‌های تجدیدشونده از محل سود صرفه جویی شده پرداخت و مابقی توسط مردم پرداخت خواهد شد افزود: در همین راستا یک قیمت تشویقی نیز برای انرژی‌های نو قائل شده‌ایم که طی آیین نامه‌ای اعلام می‌شود که براساس آن قیمت خرید برق تضمینی هر کیلو وات ساعت در نیروگاه های تجدیدشونده به حدود 400 تومان افزایش خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که واگذاری شرکت مهاب قدس که یکی از زیرمجموعه‌های وزارت نیرو بود با اما و اگرهایی همراه بوده و در نهایت در دولت جدید لغو گردید. شما دلایل این امر را چه می‌دانید گفت: وزارت راه یک پروژه ملی در شمال خراسان را برنامه ریزی نموده بود که قرار بود برای اجرای این پروژه یک کنسرسیوم ایرانی - چینی کار اجرایی آن را انجام دهد که برهمان اساس 85 درصد منابع مورد نیاز برای این پروژه از طریق فایناس چینی انجام و 15 درصد به عنوان پیش پرداخت از طریق ایران پرداخت می شد.

وی ادامه داد: رقم کل قرار داد حدود 4 هزار میلیارد تومان است بنابراین 15 درصد آن 600 میلیون تومان باید از طریق دولت پرداخت شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در همین راستا یک مصوبه تصویب شده بود که دولت 49 درصد سهام شرکت مهاب قدس را در اختیار دارد گفت: سهام دولت در برابر آن 15 درصدی که باید در آن پروژه پرداخت می‌شد ضمن در نظر گرفتن شرکت‌های زیرمجموعه رقم قابل توجه‌ای بود که باید بررسی لازم برای رفع ابهامات آن صورت می‌گرفت .

وی ضمن اشاره به اینکه در بررسی این قرارداد محاسبات اشتباهی صورت گرفته است تصریح کرد: شرکت مهاب قدس به صورت مستقیم یا غیرمستقیم سهام تعدادی زیادی از شرکت های متعلق به صنعت برق و تصفیه آب را در اختیار دارد که 15 درصد آن رقم قابل توجه و ارزش بالایی خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای پرداخت 600 میلیون تومان در پروژه مذکور 15 درصد از سهام شرکت مهاب قدس واگذار گردد تصریح کرد: به همین منظور مصوبه گذشته دولت گذشته ملغی و درصدد بررسی جزئیات بیشتر این موضوع هستیم.

/تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.