.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسموميت با قرص برنج برابر با مرگ است

مدير كل پزشكي قانوني مازندران با بيان اين مطلب افزود :در چهار ماهه امسال 20 نفر (15 مرد و ما بقي زن ) بر اثر مسموميت با قرص برنج در مازندران  جان خود را از دست دادند كه رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزايش داشت.

به گزارش شمال نیوز، دكتر علي عباسي تصريح كرد : شهرستان هاي آمل با 4 ،بابل ، بابلسر و ساري هر كدام با 3 فوتي بيشترين آمار مرگ ناشي از مصرف قرص برنج را داشتند.
وي با اشاره به اينكه  14 نفر از اين تعداد متاهل مي باشد افزود : ارديبهشت با 9 و خرداد با 5 مورد بيشترين ماه و سنين 21 الي 30 سال با 7 نفر بيشترين  آمار ثبت شده در پزشكي قانوني استان مي باشد. قرص برنج که به نام فسفید آلومینیوم نیز شناخته می شود قرصی است که یک عدد آن قادر است هزاران شته را از بین ببرد. این قرص از خود گاز فسفید تولید می کند و از آن برای جلوگیری از آفت زدگی برنج در انبار استفاده می شود. مسمومیت با این قرص هم از راه استنشاق، هم از راه تماس پوستی و هم به صورت خوراکی اتفاق می‌افتد. مصرف خوراکی آن باعث تهوع، درد معده ، استفراغ، اسهال، تنگی نفس، احساس سرما، عطش ، سر درد، تشنج و کما می شود.

سم قرص برنج سمی است که بر روی سلولها تاثیر بدی می گذارد و تنفس سلولی را از بین می برد و باعث آسیب جدی به اعضا و ارگانهای دیگر بدن مثل کلیه ها و قلب می شود. مرگ با قرص برنج مرگ بسیار دردناکی است و فرد عطش زیادی به آب دارد. در این مرگ فرد تا زمانی که زنده است هوشیار و بیدار بوده و سوزش بدی در بدن خود احساس می کند. بر اساس علامت های بالینی فرد دچار خستگی و کمبود اکسیژن می شود. بطوریکه بدنش رو به کبودی رفته و دچار خفگی سلولی خواهد شد. این روند روندی غیر قابل برگشت است و مسمومیت باقرص برنج برابر با مرگ است.

معمولا افراد زیر 24 ساعت فوت می کنند که زمان مرگ بستگی به ایرانی یا خارجی بودن قرص، تاریخ مصرف، میزان مقاومت فرد و تعداد آن دارد.
وی هشدار داد: مرگ بر اثر مصرف این قرص حتمی است و یک عدد از آن نیز می تواند باعث مرگ شود. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

-------- 30 مرداد 1392
در زمان معاونت آقای مهندس قتاعت در استانداری ممنوعیت فروش قرص فسفید آلومنیوم در کمیته سلامت تصویب وتوسط سازمان جهاد کشاورزی ( مدیریت حفظ نبتات ) اجرایی شد یک از راهکار در دسترس نبودن هست که می تواند به کاهش خودکشی و... کمک نماید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.