.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال وقوع حریق در جنگل‌های گیلان

شمال نيوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: با توجه به افزایش دما، وزش باد، نباریدن باران و کاهش شدید رطوبت نسبی هوا احتمال وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی گیلان بیش از حد است.
 به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس، رحمت‌الله رحمانی شب گذشته در جلسه منابع طبیعی استان پیش‌بینی بحران در منابع طبیعی به‌ویژه جنگل‌های گیلان را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش دما، وزش باد، نباریدن باران و کاهش شدید رطوبت نسبی هوا احتمال وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی بیش از حد است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان برخورداری از مساعدت‌های مردمی برای حفظ و پاسداشت از انفال و مواهب خداوندی را مهم دانست.

وی افزود: انفال الهی ثروت عمومی و سرمایه ملی محسوب می‌شود و از مردم که همواره مشوق و یاور پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هستند می‌خواهیم به‌موقع و صحیح هرگونه حریق و تخریب را اطلاع‌رسانی کنند تا نسبت به اعزام گروه‌های اطفای حریق و یا عملیات یگان حفاظت منابع طبیعی برای مقابله با هرگونه تخریب و یا تجاوز به عرصه‌های ملی و جنگلی استان اقدام سریع شود.

رحمانی با قدردانی از همکاری مردم عنوان کرد: مردم همواره با درک شایسته از اهمیت منابع طبیعی هر یک به نوبه خود در نقش همیار طبیعت ظاهر می‌شوند و با علاقه قلبی و عشق ذاتی به طبیعت در حفظ آن می‌کوشند.

این مسئول با بیان این‌که مناطق بحرانی از لحاظ احتمال وقوع آتش‌سوزی در سطح جنگل‌های گیلان شناسایی شده است، تصریح کرد: با استقرار پایگاه اطفای حریق در نقاط مذکور و همچنین انجام گشت‌های مستمر توسط عوامل یگان حفاظت تمهیدات لازم برای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها در نظر گرفته شده است.

وی از تجهیز امکانات در مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در منابع طبیعی خبر داد و یادآور شد: با توجه به موقعیت بحرانی مناطق جنگلی با اعلام آماده‌باش کامل به نیروهای پرتلاش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، تیم‌های منظم اطفای حریق تشکیل شده است.

رحمانی، تیم مذکور را متشکل از نیروهای متخصص و با تجربه و تجهیز امکانات لازم در حد توان ذکر کرد.

وی متذکر شد: از طریق اطلاع‌رسانی به مردم فهیم و طبیعت دوست تلاش شده است که در برخورد با این پدیده طبیعی از آمادگی لازم برخوردار باشند تا خسارات ناشی از وقوع حریق‌های احتمالی کاهش یابد. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.