.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح ضیافت الهی درمازندران اجرا می شود

شمال نيوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت:طرح ضیافت الهی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ماه رمضان استفاده می‌شود.
          
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مزندران، حجت ‌الاسلام ستارعلیزاده در گفتگو با ما اظهار کرد: مازندران ولایتمدار با دارا بودن بیش از1200 امامزاده وبقعه متبرکه اولین استان درکشور را داراست .
وی با اشاره به اینکه سالانه برنامه‌های مختلفی در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: ماه مبارک رمضان نیز از ایام ویژه‌ای است که برنامه‌های مختلفی در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه هر سال به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی بسیاری در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود، افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، مجالس تفسیر و ... از جمله برنامه‌هایی است که در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.
وی اظهار کرد:آماده‌سازي فضاي امامزادگان و مساجد - غبارروبي، عطر افشاني، نظارت و آماده‌سازي فضاي بقاع متبركه براي ورود به ماه مبارک رمضان با دعوت از مسئولين و عموم مردم به همراه بيان خطبة آخر شعبان پيامبر اکرم (ص)و قرائت دعاي امام سجادعلیه‌السلام در صحيفه سجاديه.- آماده کردن قفسه‌هاي کتاب، قرآن، رحل، جا مهری‌ها-جمع‌آوري کتب فرسوده و تجهيز بقاع به کتب و ادعيه- آذين‌بندي بقاع متبرکه متناسب با ايام ماه مبارک رمضان- نصب دعاهاي ماه مبارک رمضان و آماده کردن دعاهاي روزانه- نصب مجموعه نمايشگاهي"ضيافت الهي" - برگزاري مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه و سخنراني. از جمله برنامه های قبل از ماه رمضان است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری محافل انس باقرآن در بقاع و مساجد گفت: در طول ماه مبارک جهت آشنایی با کلام الهی و استفاده از الحان قاریان و حافظان ،محافل انس با قرآن با حضورقاریان استان – کشور –بین المللی و قاری مصری در اجرای با حضور نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام علیزاده در ادامه با اشاره به اجرای برنامه ترتیل‌خوانی در بقاع متبرکه ومساجد استان افزود: همچنین برنامه جزء‌خوانی نیز در بقاع متبرکه و مساجد استان همچون سنوات گذشته بصورت روزانه اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی در امامزادگان از جمله اهداف اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه است، افزود: اجرای این طرح موجب جذب بیشتر جوانان به بقاع متبرکه می‌شود.
علیزاده در ادامه با بیان اینکه به مناسبت ماه رمضان دربقاع و مساجد استان برنامه‌های مختلفی اجرایی می‌شود، افزود: برپائي نماز جماعت حتي‌الامكان در سه نوبت - سخنراني بين دو نماز- بيان احكام شرعي بعد از اقامه نماز جماعت –استفاده از نيروهاي افتخاري جهت كمك به آماده‌سازي بقاع متبركه جهت اقامه نماز جماعت - مراسم‌های مختلف به مناسبت لیالی قدر، میلاد امام حسن (ع)- برپایی خیمه های معرفت در بقاع -و ... از برنامه‌هایی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان در این اماکن اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 1312 امامزاده و بقعه متبرکه و قریب به چهار هزار و 600 مسجد در استان مازندران وجود دارد، تصریح کرد: هئیات امناء این اماکن باید فضای معنوی ایجاد نمایند تا حضور جوانان در این مکان‌ها بیشتر شود.
حجت الاسلام علیزاده هدف ازاجرای این طرح را تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگي با استفاده از ظرفيت فضاي معنوي ماه مبارک رمضان. تقويت باورها، اعتقادات و ايجاد فضاي معنوي در جامعه بويژه براي نسل جوان- ترويج و تبليغ مفاهيم قرآني و ايجاد فضاي انس با قرآن در جامعه در جوار آستان مقدس خاندان اهل‌بيت عصمت و طهارت علیهم‌السلام. - اجراي دقيق نيات واقفين خير انديش دانست. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.