.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معرفی آل‌اسحاق به عنوان کاندیدای موتلفه

 فارس: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مؤتلفه، یحیی آل‌اسحاق را به عنوان نامزد مورد نظر خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی کرده است.
 
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات 92 اظهارداشت: می‌خواهند بداخلاقی را وارد رقابت‌های انتخاباتی کرده و در سایه این امر از قانون عبور کنند.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه تصریح‌کرد: باید مراقبت کرد که در انتخابات، قانون حاکم باشد و رقابت‌ها اخلاقی و توام با احترام به حق انتخاب مردم باشد.
 
وی اضافه‌کرد: برخی به نهادهای انقلابی تهمت می‌زنند و می‌گویند می‌خواهند انتخابات را مهندسی کنند حال آنکه این تهمت‌زننده‌ها، هم صدا با رسانه‌های بیگانه در حال مهندسی انتخابات مطابق با اهداف اتاق جنگ نرم دشمن هستند؛ ما باید تلاش کنیم امنیت روانی و اخلاقی جامعه را حفظ‌ کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد.
 
حبیبی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه داشته باشد، اظهارداشت: کسانی که در عمر سیاسی خود هیچ نشانه‌ای از التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه نداشته‌اند و بر عکس نمادی از قانون‌ستیزی و ولایت‌ستیزی یا ولایت‌گریزی دارند اگر نامزد ریاست جمهوری می‌شوند، باید انتظاری برای تایید صلاحیت نداشته باشند.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: ولایت فقیه یک اصل تشریفاتی در قانون اساسی نیست. ولایت فقیه فقط برای اعلام و ابراز ارادت نیست. اگر بخواهیم انقلاب نظم و نسق داشته باشد، اگر نخواهیم در خط آمریکا حرکت کنیم باید از ولایت فقیه اطاعت عملی کنیم.
 
* انتخابات آینده را می‌توان عرصه عرضه شایستگی‌ها کرد
 
وی ادامه داد: من توصیه می‌کنم رجال مذهبی و سیاسی که خود را برای رقابت‌ها آماده می‌کنند بر اساس تقوای سیاسی در رقابت عمل نمایند و برای اثبات خود به دنبال نفی دیگران نباشند، انتخابات آینده را می‌توان عرصه عرضه شایستگی‌ها کرد.
 
حبیبی در پاسخ به این سوال که نامزد حزب موتلفه اسلامی برای یازدهمین دوره ریاست جمهوری کیست گفت: حزب در جمع‌بندی نظرات خود به این نتیجه رسید آقای آل‌اسحاق را به عنوان نامزد مورد نظر خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی کند، تا در فرایند همگرایی اصولگرایان با محوریت روحانیت دیدگاه موتلفه اسلامی در ائتلاف لحاظ شود.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح‌کرد: بدون شک ما تابع خرد جمعی اصولگرایان هستیم و مجموعه اصولگرایان به همراه روحانیت به هر جمع‌بندی برسند ما تابع آن جمع‌بندی خواهیم بود.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد تکرار تقاضای آمریکایی‌ها مبنی بر مذاکرات و گفت‌وگوی دوجانبه گفت: شرایط گفت‌وگو با آمریکایی‌ها را مقام معظم رهبری اعلام کردند؛ این شرایط عادلانه منطقی، منصفانه و عزت‌مندانه است. آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در گفت‌وگو عدالت، انصاف را رعایت کنند و عزت و عظمت ملت ایران را هم می‌خواهند نادیده بگیرند؛ طبیعی است در شرایط کنونی انجام هر گونه تماس، گفت‌وگو و مذاکره امری بی‌نتیجه است.
 
* غنی‌سازی حق ملت ایران است
 
حبیبی با اشاره به مذاکرات 1+5 با ایران در قزاقستان گفت: به نظر ما در مذاکرات آلمانی چیزی تغییر نخواهد کرد؛ آنها 8 ماه است مذاکرات را به تاخیر انداخته‌اند گرچه اکنون همه رضایت به گفت‌وگو داده‌اند اما هیچ افق روشنی را نشان نمی‌دهند. اگر آمریکایی‌ها راست می‌گویند که در مذاکره با تهران جدی هستند باید حداقل در گفت‌وگوهای 1+5 با ایران در قزاقستان اخلال نکنند و بگذارند مذاکرات به نتیجه برسد.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه ادامه داد: غنی‌سازی حق ملت ایران است و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند این حق را سلب کند؛ ایران طی 10 سال مذاکره با طرف‌های اروپایی اقدامات اعتمادسازی زیادی انجام داده است بدون آنکه طرف مقابل حتی یک گام به جلو برای کسب اعتماد ملت ایران بردارد، در شرایط کنونی به نظر می رسد گفت‌وگو بی‌نتیجه است.
 
وی در پاسخ به سوال در مورد بودجه سال 92 گفت: اکنون در اسفندماه هستیم سابقه نداشته است در هیچ دولتی در گذشته و حتی این دولت چنین تاخیر فاحشی در تسلیم بودجه به مجلس صورت گیرد.
 
حبیبی در پایان خاطرنشان‌کرد:  امیدوارم با تدابیر روسای قوای مجریه، مقننه موضوع تصویب بودجه به صورت قانونی حل شود. طبق اصل 126 قانون اساسی رئیس‌جمهور مسئولیت امور برنامه و بودجه را مستقیم به عهده دارد. تاخیر در تسلیم بودجه کارآمدی رئیس‌جمهور را در جدی‌ترین مسئولیت او زیر سوال می‌برد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.