.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرط وزارت کشور براي احزاب منحل شده

 ایسنا: معاون سياسي وزير کشور، فعاليت اعضاء احزاب منحله در انتخابات پيش رو را منوط به کسب مجوز از وزارت کشور در قالب حزبي جديد، اعلام کرد.
 
سيدصولت مرتضوي در پاسخ به سوالي درباره فعاليت‌هاي مجمع روحانيون مبارز در مسير منتهي به انتخابات و برخي اظهارنظرها مبني بر اين‌که اين تشکل نمي‌تواند براي انتخابات آينده فعاليتي داشته باشد، گفت: طرف سخن من تشکل خاص نيست، اما به هر ترتيب هر تشکلي که پروانه فعاليت داشته باشد مجاز است در انتخابات فعاليت کند.مرتضوي تاکيد کرد که تمام احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب که مجوز داشته باشند، مي‌توانند فعاليت‌هاي انتخاباتي و تبليغاتي داشته باشند، به غير از احزابي که انحلالش اعلام شده است.
 
وي درباره نوع فعاليت افرادي که در احزاب منحله نيز حضور داشته‌اند، اظهار کرد: احزاب منحله و هيات رهبري اين احزاب طبق قانون نمي‌توانند فعاليت حزبي داشته باشند، مگر اين‌که مجوز جديدي گرفته باشند.در ادامه از مرتضوي درباره نوع فعاليت‌هاي افرادي که نزديک انتخابات به صورت محفلي فعاليت مي‌کنند و مجوزي ندارند، پرسيده شد که معاون سياسي وزير کشور در پاسخ به اين سوال اظهار کرد: از نظر ما تشکلي مي‌تواند فعاليت داشته باشد که داراي مجوز باشد و کساني که به صورت محفلي فعاليت مي‌کنند و مجوز ندارند مرتکب خلاف شده‌اند.
 
معاون سياسي وزير کشور همچنين ورود افرادي چون سيدمحمد خاتمي به عرصه انتخابات نيز گفت: ثبت‌نام ممنوعيت ندارد و هر کس در چارچوب قانون صلاحيت داشته باشد مي‌تواند در اين فضا فعاليت کند و ما درباره افراد پيش‌داوري نمي‌کنيم و مکلف به ثبت‌نام هستيم.وي با بيان اين‌که بررسي صلاحيت داوطلبان در حيطه اختيارات وزارت کشور نيست،‌گفت: هر کس که شرايط قانوني داشته باشد مي‌تواند داوطلب انتخابات شود.
 
وي همچنين درباره تمهيدات انديشيده شده در وزارت کشور در خصوص امنيت برگزاري ميتينگ‌هاي انتخاباتي و برهم نزدن امنيت اين تجمع‌ها نظير آنچه بعضا در گذشته شاهدش بوديم، گفت: وزارت کشور امنيت هر تشکلي که براي برگزاري ميتينگ‌ها و همايش‌هايش در چارچوب مقررات و قانون مجوز بگيرد را برقرار مي‌کند و در اين راستا با عوامل خاطي که در برگزاري اين همايش‌ها خللي ايجاد کنند، برخورد مي‌شود.
 
مرتضوي با تاکيد بر اين‌که که در راستاي برقراري امنيت انتخابات سال آينده درصدد هستيم که با کمترين مشکل بهترين انتخابات را برگزار کنيم، خاطرنشان کرد: امنيت در کشور ما مردم‌محور است و تمهيدات لازم براي برگزاري انتخابات در اوج عزت و امنيت انديشيده شده و ان‌شاءالله مشکلي پيش نمي‌آيد.وي همچنين با تاکيد بر اين‌که ستاد انتخابات وزارت کشور به طور دائم فعاليت مي‌کند و اين فعاليت‌ها براي انتخابات سال آينده نيز ادامه دارد، گفت که جدول زمان‌بندي انتخابات رياست‌جمهوري آينده آماده شده، ولي هنوز ابلاغ نشده است.
 
وي در پاسخ به سوالي درباره جزئيات اين جدول زمان‌بندي اظهار کرد که به زودي وزير کشور طي يک مصاحبه مطبوعاتي در اين مورد توضيحات لازم را ارائه خواهد داد.معاون سياسي وزير کشور در ادامه در پاسخ به سوالي درباره علت تغيير استانداران در دوره وزارت نجار، گفت: زماني يک نفر بازنشسته مي‌شود، يا اين‌که نمي‌تواند در آن سمت باقي بماند و يا اين‌که صلاح نيست و بايد جابجا شود. اين حق دولت است و دولت از حقش استفاده مي‌کند و حسب ضرورت و نياز و تشخيص عمل خواهد کرد.
 
وي با تاکيد بر اين‌که هيچ کدام از تغييرات صورت گرفته در سطح استانداران سياسي نيست، گفت: اين تغييرات بر حسب مقتضيات و ضرورت‌ها انجام مي‌شود.مرتضوي در ادامه درباره نوع همکاري وزارت کشور و کميسيون ماده 10 احزاب با گروه‌ها و تشکل‌هاي سياسي که مورد انتقاد احزاب نيز هست و آنها بحث تشکيل جايي چون خانه احزاب را دنبال مي‌کنند، اظهار کرد: وظيفه وزارت کشور، صدور پروانه فعاليت براي احزاب در چارچوب قانون و نظارت بر عملکرد آنهاست و وزارت کشور وظيفه ساماندهي و ايجاد تشکل جديد را ندارد.
 
معاون سياسي وزير کشور با بيان اين‌که دولت نمي‌تواند هزينه‌هاي احزاب را پرداخت کند، گفت: در مورد خانه احزاب اين موضوع را عنوان مي‌کنم که اين تشکل ايرادهايي در اساسنامه‌اش وجود داشت و اختلافاتي بين خودشان مطرح بود. قانون مشخص نکرده است که وزارت کشور يک هيات داوري ايجاد و اختلافات اين تشکل سياسي را حل کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.