.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رکورد شکنی جدید دولت در عزل و نصب استاندار
تغییر استانداران، اولویت کشور است؟!
چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی است و تغییر و تحول در سطوح مدیریتی استانداران، حواشی قابل توجهی را در این باره ایجاد کرده است. حواشی که مصلحت موقعیت و فضای انتخاباتی آتی کشور نخواهد بود.

فردا : گویا روند معیوب بی‌ثباتی در مدیریت نمی‌خواهد در کشور ما اصلاح گردد و ما همچنان شاهد جابه‌جایی و جایگزینی افراد در رده‌های مختلف کشوری به ویژه در جایگاه‌های راهبردی و با اهمیت تصمیم‌گیری هستیم. چندی است که ماجرای تغییر استانداران برخی استان‌های کشور، تیتر مهم خبری جراید و رسانه‌ها شده است.

هنوز چند ماه هم از تغییر استانداران قم و خراسان شمالی نگذشته بود که این بار خبر تغییر استاندار خراسان رضوی منتشر شد. مهر در این رابطه می‌نویسد: «طی حکمی از سوی وزیر کشور، محمد غفاری معاون سیاسی امنیتی استانداری به عنوان سرپرست استانداری خراسان رضوی منصوب شد. در حکم مصطفی محمد نجار آمده است: جناب آقای محمد غفاری, معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت به سرپرستی استانداری خراسان رضوی منصوب می نمایم. توفیق شما را در انجام وظایف و امور محوله و تحقق سیاست ها و برنامه های دولت خدمت گزار از درگاه پروردگار متعال خواستارم. گفتنی است محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی به مدت 3سال و55 روز استاندار این استان بود.»

این رخداد در موقعیتی روی می‌دهد که شرایط خاصی بر تقویم سیاسی کشور حاکم است. چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی است و تغییر و تحول در سطوح مدیریتی استانداران، حواشی قابل توجهی را در این باره ایجاد کرده است. حواشی که مصلحت موقعیت و فضای انتخاباتی آتی کشور نخواهد بود.

جدول زیر تغییرات گسترده در استانداران استان‌های کشور را در دوره نهم و دهم ریاست جمهوری نشان می‌دهد:



شاید مجموعه‌ی دلایلی که دولتی‌ها برای چنین جابه‌جایی‌های رکودشکنانه‌ای عنوان می کنند، مشتمل بر برنامه‌های توسعه یا خدمتگزاری و عدالت‌محوری باشد و یا به گفته رئیس جمهور تغییر شرایط یا بروز مشکلات بوده است: «سیاست ما همان سیاست روز اول است، بنابراین هر موقع ببینیم شرایط عوض شده یا مشکلاتی برای یک همکاری ایجاد کرده‌اند که نمی تواند وظایفش را انجام دهد باید جابجا شود.»

اما این دلایل در آستانه بروز و وقوع شرایط انتخاباتی و در موقعیت آتی‌ای که استانداران به عنوان بالاترین مقام استانی نقش ويژه و پررنگی دارند، کارکرد مطلوبی خواهد داشت؟! آیا یک استاندار در عرض هشت یا نه ماه می تواند فعالیت خاصی صورت دهد؟! ثبات مدیریت امری است که هیچگاه نباید آن را مورد غفلت قرار داد. امری که رهبر انقلاب آن را فرصت مهم جمهوری اسلامی می دانند: «ثبات كشور و ثبات نظام اسلامى، بزرگترين فرصتى است كه امروز در اختيار ملت ايران و مسؤولان قرار دارد.». آیا تغییر و تحولات گسترده، در راستای حفظ این بزرگترین فرصت است؟!
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 14 آبان 1391
بالاخره علي محمد آزاد استانداركدام استان است همدان ياقزوين ؟!يه كمي دقت تواطلاع رساني چيز بدي نيستها!!!!!1

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.