.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انهدام باند ۱۷ نفره سارقان خشن+عکس

 به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا، در پی وقوع سرقت‌های مشابه و همچنین وصول اخبار و اطلاعات در خصوص آغاز دوباره اقدامات مجرمانه تعدادي از متهمان سابقه‌دار كه پس از آزادی از زندان، با تشكيل گروه‌های جدید و با استفاده از قمه، قداره، شوكر، گاز اشك‌آور و ... اقدام به سرقت از شهروندان در سطح شهر تهران و دیگر شهرها و استان‌هاي می‌کردند، موضوع براي رسیدگی در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

در ادامه تجمیع پرونده‌‌های مطرح در سطح پایگاه‌های پلیس آگاهی و همچنین بررسی سرقت‌های مشابه انجام شده در دیگر استان‌ها و شهرهای کشور نشان داد که گروهی از سارقان حرفه‌ای، در قالب گروه‌های چند نفره و غالبا با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به کیف‌قاپی از مالباختگان كرده‌اند و خشونت استفاده شده از سوی این گروه از سارقان به حدی بود که در چندین مورد که مالباختگان قصد مقاومت در برابر آنان را داشته‌اند، با اعمال خشونت، تهدید با سلاح سرد، ضرب و جرح و ... از سوی سارقان روبرو شده بودند.

با شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای که در مناطق مختلف شهر تهران و به شیوه‌های مختلف خفه‌کنی، آویزان‌بری، پنچری، تهدید با سلاح سرد و ... مورد سرقت قرار گرفته بودند و همچنین با بهره‌گیری از اخبار و اطلاعات به‌دست آمده در طول رسیدگی به پرونده، کارآگاهان، تعدادی از مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی به‌ویژه در زمینه ارتکاب کیف‌قاپی شدند که بررسی پرونده‌های آنان نشان داد که همگی آنان به تازگی و در طول یک سال گذشته، با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد و مجددا با تشکیل گروه‌های چند نفره سرقت‌های خود را آغاز کردند.

بررسی سرقت‌ها نشان داد که در بیشتر آنها، سرقت از مالباختگانی صورت گرفته که پس از مراجعه افراد به مراکز تجاری و اقتصادی بویژه شعبات بانکی و صرافی‌ها، وجوه نقد قابل توجهی همراه آنان بوده و سارقان به شیوه زاغ‌زنی آنان را شناسایی و از همراه بودن وجه نقد به همراه آنها، اطلاع و اطمینان کامل داشته‌اند به گونه‌ای که طبق اظهارات مالباختگان، سارقان در صورت عدم‌امکان ارتکاب سرقت به شیوه کیف‌قاپی، با توسل به هر شیوه و شگرد خشن از قبیل تهدید با سلاح سرد، ضرب و شتم، سرقت‌های خود را انجام می‌دادند.

در پی انجام تحقیقات، انجام چهره‌نگاری، بهره‌گیری از تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته و استفاده از بانک مجرمان سابقه‌دار، ۱۷ سارق حرفه‌ای در زمینه کیف‌قاپی از سوی مالباختگان و کارآگاهان مورد شناسایی قرار گرفتند؛ بررسی سوابق این متهمان به اسامی «عباس - ج» ۴۰ ساله، «میلاد - ن» ۲۰ ساله، «علی - ج» ۴۲ ساله و برادر عباس . ج ، «علیرضا-ص» ۲۱ ساله، «انشاء الله - ت» ۴۶ ساله، «محسن- ن» ۲۱ ساله و برادر میلاد . ن ، «بنیامین- ح» ۲۷ ساله، «مرتضی - س» ۳۶ ساله، «احسان- ش» ۲۰ ساله ، «مجید - الف» ۳۲ ساله ، «علی - ر» ۲۲ ساله، «امیر- ع» ۲۴ ساله، «علی - س» ۴۰ ساله، «ناصر- س» ۴۵ ساله و برادر علی - س، «محمد-ن» ۴۷ ساله، «رسول - خ»۳۳ ساله و «امید -خ» ۲۵ ساله نشان داد که این متهمان از سارقان حرفه‌ای در زمینه کیف‌قاپی بوده که پیش از این نیز توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده اما در طول یک سال گذشته و با گذاشتن قرار وثیقه از زندان آزاد و مجددا با تشکیل گروه‌های جدید، سرقت‌های خود را از سر گرفته‌اند.

با شناسایی مخفی‌گاه متهمان در شهرستان‌های کاشان، اسلامشهر، پاکدشت و مناطق مختلف تهران از قبیل اتابک، تهرانپارس، نیروی‌هوایی و خیابان نبرد، هماهنگی‌های قضایی انجام و طی چندین عملیات همزمان، در ۲۴ مردادسال‌جاري تمامی متهمان در مخفی‌گاه‌های خود دستگیر و به اداره هجدهم انتقال داده شدند.

متهمان پس از مواجه حضوری با مالباختگان و با توجه به دیگر دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران از قبیل خیابان هاشمی، قصرالدشت، فرمانیه، خیابان خراسان، مولوی، یافت‌آباد، امامزاده معصوم، سه راه‌آذری، خیابان شهید قندی، خیابان دبستان، بلوار کاوه، شریعتی، میرداماد، آرژانتین، انقلاب، ولی‌عصر و ...، به ارتکاب ده‌ها فقره سرقت مشابه در سایر استان‌ها و شهرهای کشور به ویژه در تبریز، کاشان، زرندکرمان، تویسرکان، بابل، ساری، گرگان، اراک، همدان، سمنان، شاهرود و ... اعتراف کردند.

با دستگیری و اعترافات متهمان، کارآگاهان یکی از مجرمان سابقه‌دار و خشن در زمینه کیف‌قاپی به هویت «وحید- ش» ۲۸ ساله را نيز شناسايي كردند.

«وحید- ش» كه از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی است از سال ۸۴ تاکنون ۶ بار دستگیر و در آخرین پرونده تحت تعقیب، از سال گذشته که در یک عملیات ضربتی کارآگاهان ادره هجدهم در منطقه شرق تهران، چهار همدست مورد هدف شلیک گلوله قرار گرفتند، متواری شده بود وي پس از مدتی زندگی مخفیانه در خارج از شهر تهران، مجددا به تهران بازگشته و با سازماندهی دوباره تعدادی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی، ارتکاب جرایم خود را از سر گرفت. برابر اطلاعات بدست آمده از اعترافات متهمان، «وحید - ش» در تمامی سرقت حضور مستقیم داشته و با توجه به سابقه و تجربه‌ای که در طول چندین سال در زمینه کیف‌قاپی به شیوه خفه‌کنی پیدا کرده، شخصا به عنوان عامل خفه‌کن عمل كرده تا سرقت با کمترین مقاومت از سوی مالباخته روبرو شود.

کارآگاهان اداره هجدهم در ادامه تحقیقات خود براي شناسایی سرکرده گروه، با انجام اقدامات پلیسی مخفی‌گاه متهم در یکی از روستاهای غرب کشور در شهرستان نهاوند را شناسايي كردند كه بلافاصله با توجه به حرفه‌ای بودن متهم و احتمال متواری شدن وی از آخرین مخفی‌گاهش، کارآگاهان اداره هجدهم با اخذ نیابت قضایی به شهرستان اعزام حرکت کرده و سرانجام وي در بامداد روز ۱۰ مهرماه سال ۹۱ در حالی که در ساختمانی واقع در یک باغ خارج از روستا مخفی شده بود، دستگیر و به اداره هجدهم منتقل شد.

کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی، در زمان دستگیری «وحید- ش» و در بازرسی از مخفی‌گاه مقادیری طلا و جواهرات كشف كردند كه تحقیقات در خصوص طلا و جواهرات مکشوفه آغاز و متهم به مسروقه بودن آنها اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت که چهار متهم دستگیرشده در پلیس آگاهی تهران، در اسفندماه سال گذشته اقدام به سرقت مقدار ۱.۵کیلو طلا و جواهرات در شهر زرند استان کرمان كرده و پس از بازگشت به تهران، این طلاها را براي فروش در اختیار قرار داده‌اند.

با انتقال متهم به اداره هجدهم و انجام تحقیقات در خصوص سرقت ۱.۵ کیلوگرم طلا، کارآگاهان موفق به شناسایی مالباخته در شهر زرند شدند كه با حضور مالباخته در اداره هجدهم و شناسایی سارقان طلا و جواهرات، وی در اظهارات خود عنوان داشت که در زمان انتقال میزان ۱.۵ کیلو طلا از مغازه طلافروشی به منزل و در حالی که طلا و جواهرات را داخل کیف قرار داده بود، مورد حمله سارقان قرار گرفته و سارقان با تهدید چاقو و ضمن ضرب و جرح وی اقدام به سرقت کیف حاوی طلا و جواهرات كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان،ريیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به ارزش دو میلیارد تومانی پرونده، گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی خوب و مناسبی که از سوی اصحاب رسانه در خصوص این پرونده انجام شد، تاکنون ده‌ها مالباخته از شهرها و استان‌های مختلف و همچنین مناطق مختلف شهر تهران، ضمن مراجعه به اداره هجدهم موفق به شناسایی متهمان شدند که با مراجعه این تعداد از مالباختگان جدید، ارزش مالی پرونده بالغ بر دو میلیارد تومان برآورده شد که با توجه به تعدد متهمان، حرفه‌ای بودن متهمان در ارتکاب جرایم مختلف، تعدد شهرها و مناطق محل سرقت و همچنین دستگیری متهم اصلی پرونده به عنوان سرکرده گروه در تمامی سرقت‌ها، احتمال افزایش این تعداد از مالباختگان همچنان وجود دارد.

وي گفت: با توجه به دستور قضایی در خصوص انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان به‌ویژه متهم اصلی پرونده، از دیگر مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان بویژه متهم اصلی پرونده شده‌اند خواست تا براي پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.33 seconds.