.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش وزیر ارشاد به بازداشت جوانفکر

 شمال نيوز: وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به بازداشت روز چهارشنبه مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری ، سرپرست موسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : انتظار داشتیم درخواست آقای جوانفکر که برای اعمال ماده 18 ارایه شده بود به نتیجه می رسید.

به گزارش شمال ؛ ˈسید محمد حسینی ˈ روز جمعه در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به سوالی درباره بازداشت ˈعلی اکبر جوانفکرˈ گفت : تصور می کردیم که اگر حکم آقای جوانفکر اجرا نشده به این دلیل بوده که درخواست ایشان برای اعمال ماده 18 پذیرفته شده و در مراحل رسیدگی است.

وی با بیان اینکه بازداشت سرپرست موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران به یکباره اتفاق افتاده است ، افزود:هنوز فرصتی نشده تا با مسوولین دستگاه قضایی در این مورد صحبتی داشته باشیم تا ببینیم آیا راهی وجود دارد که با اعمال ماده 18 آقای جوانفکر بتواند به خدمت خود ادامه دهد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد با انجام رایزنی های لازم این مشکل حل شود .

حسینی در باره اینکه گفته می شود همزمانی بازداشت آقای جوانفکر با بازداشت های اخیر در ارتباط بوده است نیز گفت: این مسئله را باید از دوستان دستگاه قضایی سوال کنید . ما این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

حسینی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با توقیف روزنامه شرق اظهارداشت: سابقه این روزنامه و کاریکاتوریست آن نشان می دهد آنان در گذشته نیز دارای مواردی بوده اند و بسیاری از اوقات در هیات نظارت با دیده اغماض نسبت به عملکرد آنها نگاه شده است .

وی با بیان اینکه روزنامه شرق پیش از این نیز در چند نویت توقیف شده بود، تاکید کرد: توجیه چاپ این کاریکاتور بسیار سخت است و اینکه باور کنیم کسی بگوید منظور از کشیدن آن چیز دیگری بوده است .

وی با یادآوری بحث های صورت گرفته در هیات نظارت به منظور بررسی چاپ این کاریکاتور گفت : به این نتیجه رسیدیم که این روزنامه یا به تمامی مردم ایران توهین کرده وآنها را افرادی جاهل جلوه داده و یا اینکه به رزمندگان دوران دفاع مقدس اهانت کرده که در هر دو صورت هیچ توجیهی درباره آنها پذیرفتنی نیست .

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: اینکه گفته می شود منظور از این کاریکاتور مردم دنیا بوده اند خیلی بعید به نظر می رسد زیرا که این کاریکاتور برای مردم در داخل کشور کشیده شده است.

حسینی با بیان اینکه دست اندرکاران روزنامه شرق تاکنون چندین بار تلاش کرده اند تا این موضوع را از جنبه های دیگر تفسیر کنند و شاید راه گریز از این موضوع را بیابند، خاطر نشان کرد: آنچه به ذهن می رسد این است که کشیده شدن این کاریکاتور در هفته دفاع مقدس معنا دار است ؛ زیرا در گذشته نیز مواردی وجود داشته که به هر مناسبتی این روزنامه کاریکاتوری کشیده است.

وی به کاریکاتوری که روزنامه شرق یک روز بعد از این کاریکاتور موهن درباره رزمندگان اسلام کشید ، گفت : روز بعد از آن هم برخی معتقد بودند کاریکاتور کشیده شده در این روزنامه رییس جمهوری اسلامی ایران را در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان می دهد البته من نمی خواهم بگویم اینگونه است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی اضافه کرد:تمامی این موارد دست به دست هم داد تا هیات نظارت تصمیم به توقیف روزنامه شرق بگیرد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : وزیر ارشاد , جوانفکر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.