.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سوال هایی که بی جواب می مانند؛
تغییر استانداران؛ چرا و چگونه؟
با وجود اینکه دولت سال آخر خود را در پیش دارد این روزها دست به تغییر استانداران و فرمانداران زده و وعده داده که این تغییرات ادامه دار خواهد بود.
تغییر استانداران؛ چرا و چگونه؟

 موج تغییر استانداران با تغییر دو استاندار قم و خراسان شمالی در اوایل ماه جاری کلید خورد.

موسی پور جای خود را به کرم رضا پیریایی و ابوطالب شفقت جایش را به محمود احمدی بیغش داد.

تغییراتی که با انتقاد گسترده نمایندگان مجلس و حتی ائمه جمعه استان های مذکور همراه بود.

همچنانکه رضا آشتیانی عراقی تغییرات در استانداری های کشور را اقدامی غیر معقول دانست و گفت: این کار باعث از هم گسیختگی استان ها و هدر رفتن تمام برنامه ریزی ها و مطالعات استانی خواهد شد.

نماینده مردم خراسان شمالی هم در اعتراض به تغییر شفقت، گفت: خراسان شمالی ۸ سال است که استان شده و طی این مدت ۶ استاندار در کسوت استانداری قرار گرفته اند.

اندکی تامل در دولت های نهم و دهم نشان می دهد که تغییرات پیاپی استانداران، این دولت ها را رکورد دار کرده است.

در زمان تصدی پورمحمدی بر مسند وزارت کشور ۳۸ تغییر در سطح استانداری ها انجام شد و پس از سرپرستی محمد هاشمی براین وزارتخانه عدد تغییرات استانداری ها از ۴۰ گذشت.

این روند همچنان ادامه داشت تا اینکه در دروران تصدی مرحوم کردان و صادق محصولی بر وزارت کشور این تغییرات به ۵۰ استاندار رسید.

پس از آن عدد تغییرات در استانداری های کشور از مرز ۶۰ نفر گذشت.

درآن زمان قریب به اتفاق استانداران کشور تغییر کردند و شایعاتی مبنی بر ناهماهنگی میان استاندار و مسئولین ستادهای احمدی نژاد برای به کارگیری روسا و معاونین این ستادها در مراکز دولتی قوت گرفت.

سال گذشته و در آستانه انتخابات مجلس نهم نیز موج جدیدی از تغییر استانداران و فرمانداران آغاز شده بود که با تهدید وزیر کشور به استیضاح و فشار شدید سیاسیون و ائمه جمعه متوقف شد.

در همان روزها بود که شایعه دخالت جریان انحرافی در تغییرات استانداری ها برای مدیریت انتخابات مجلس قوت گرفت.

الان نیز تغییر استاندار قم و انتصاب فردی وابسته به جریان خاص در دولت به عنوان جایگزین موسی پور مجددا این مساله را قوت بخشیده است.

هرچند که ممکن است انتخابات آتی ریاست جمهوری یکی از اهداف تغییر این استانداران باشد اما پرواضح است که شناخت کامل استاندار از مردم یک منطقه لازمه تاثیرگذاری آنها بر رای مردم خواهد بود؛ موضوعی که برای استانداران جدید الورود میسر نیست.افكار


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دردمند نظام و ملت 23 مرداد 1391
به نظر هر انسان عاقلی با توجه به تجمیع انتخابات آتی (شورای و ریاست جمهمدری ) تغییرات فرماندران و استاندران و بخشداران نه تنها کمکی به نظام نکرده بلکه باعث تشویش اذعان عمومی می نماید چرا که بعد از تغییرات تبعات آن بسیار سنگین تر از اصلان است لذا به نظر می رسد وزارت کشور در راس و استاندران به تبع دست به چنین ریسکی ننمایند چرا که در این بین ملت آسیب می بینند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.