.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رهاسازی بیش از 55 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های مازندران
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: تاکنون بیش از 55 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در بیش از 20 رودخانه مهم شیلاتی مازندران رهاسازی شده است.

به گزارش شمال نیوز،عباسعلی شیخ‌تبار امروز اظهار کرد: بحث بازسازی ذخایر و گونه ماهی‌های دریای خزر با توجه به روند کاهشی صید ماهی طی سال‌های اخیر، نیاز به پروتئین به‌ویژه گوشت ماهی به‌عنوان غذای سلامتی، اقتصادی شدن سبد صیادان و حفظ پایدار اشتغال در دستور کار سازمان شیلات و اداره کل شیلات مازندران قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از این مهم تأمین مولد، مولدسازی و تولید بچه ماهی‌های اقتصادی در دریای خزر بوده که به‌صورت جدی در حال انجام است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به استقرار همکاران از اواسط اسفند ماه امسال در رودخانه‌های استان، افزود: با استحصال تخم از مولدان توانستند بیش از 96 میلیون قطعه لارو ماهی سفید تولید کنند که انتظار داریم بیش از 60 میلیون قطعه بچه ماهی پرورش یافته و در رودخانه‌های استان رهاسازی شود.

شیخ‌تبار بیان کرد: تاکنون با مشارکت و همکاری بهره‌برداران و جامعه صیادی بیش از 55 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در بیش از 20 رودخانه مهم شیلاتی مازندران رهاسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه روند رهاسازی تا پایان بچه ماهی تولیدی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد:جامعه صیادی و رؤسای شیلات شهرستان‌ها در بازگشایی مصب رودخانه‌ها مشارکت داشته و همچنین نماینده‌ای در مرکز بازسازی رهاسازی بچه ماهی‌ها مستقر شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اعلام اینکه در کنار تکثیر طبیعی بچه ماهی سفید تولید بچه ماهی کپور در مرکز بازسازی در دستور کار قرار دارد، گفت: پیش‌بینی ما این بوده بیش از یک میلیون بچه ماهی کپور تولید شده و به‌زودی در رودخانه‌های استان رهاسازی شود.

شیخ‌تبار یادآور شد: کمک به تکثیر طبیعی ماهی سفید و کپور در رودخانه‌ها براساس شیل‌گذاری در بیش از 13 نقطه استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به احداث زیست‌گاه‌های طبیعی برای تولید و مهاجرت بچه ماهی‌ها اشاره کرد و افزود: تولید بچه ماهی سفید به‌طور طبیعی در دستور کار قرار دارد و همچنین تکثیر طبیعی ماهی سفید و کپور در سه رودخانه شرق مازندران اتفاق افتاده است که انتظار داریم 25 میلیون قطعه بچه ماهی سفید و 3 میلیون قطعه بچه ماهی کپور به‌صورت تکثیر طبیعی تولید شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در پایان گفت: تاکنون 2 میلیون قطعه بچه ماهی کپور رهاسازی شده و یک میلیون قطعه به‌زودی رهاسازی خواهد شد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.