.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گرگان، 20 روز بدون شهردار

شمال نیوز: هیات رییسه شورای اسلامی شهر گرگان در حالی از سفر به وزارت کشور برای تمدید حکم صادقلو خبر داد که پیشتر عنوان می کردند حکم شهردار گرگان 4 ساله است و نیازی به تمدید ندارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، علی کلاتی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان، در جلسه کمیسیون شورا، گفت: طبق روال همیشگی براساس دعوت نامه ایی که برای اعضا شورا ارسال می شود جلسات رسمی از ساعت 5 تا 8 بعدظهر شنبه هر هفته تشکیل می شود.

کلاتی ادامه داد: در روز شنبه همین هفته هم 23 بند دستور جلسه داشتیم که بند 24 هم نامه های رسیده بود و از اهمیت قابل توجهی هم برخوردار بود و تا ساعت حدود 14 بعدظهر شنبه جلسه به قوت خودش باقی بود.

وی ادامه داد: ساعت از 14 گذشته بود که پیامکی به دست ما مبنی بر کنسل شدن جلسه اعلام شد و بدون اینکه اعضا شورا در جریان باشند که چه اتفاقی افتاده جلسه شورا تشکیل نشد.

کلاتی گفت: بعد از پیگیری های انجام شده متوجه شدیم دوستانی که همیشه صحبت های خود را در خصوص رعایت قانون مطرح می کنند بدون هماهنگی گرگان را به مقصد تهران برای پیگیری امور مربوط به شهردار گرگان ترک کرده اند.

همه جا مطرح شده است حکم شهردار گرگان 4 ساله است

وی افزود: دوستان در فضاهای مجازی، روزنامه ها و سخنرانی های غرایی که در مناسبت های مختلف داشته اند همیشه مطرح کرده بودند که حکم آقای صادقلو 4 ساله است.

کلاتی ادامه داد: به همین خاطر حکم شهردار نیاز به رای گیری مجدد ندارد و حالا جای سال اینجاست که چگونه 4 نفر از اعضا شورا به سمت تهران و به وزارت کشور برای گرفتن حکم تمدید آقای صادقلو رفتند؟

وی تصریح کرد: شمایی که مطرح می کنید حکم شهردار چهار ساله است چطور به اتفاق و بدون اطلاع قبلی و بدون اینکه احترامی برای اعضای شورا قایل شوید به تهران می روید.

کلاتی افزود: این حرکت هم نوعی تخلف است و هم بی احترامی به اعضا، مردم و لوایحی که در دستور کار بوده تلقی می شود و من این گله مندی را از ریاست محترم شورا و نایب رئیس دارم.

از ششم بهمن ماه شهردار گرگان جایگاه حقوقی ندارد

وی افزود: بارها مطرح کرده ام و در نامه مورخ 1 بهمن 93 این موارد را پیش بینی می کردم که حکم شهردار گرگان نه از باب شورای اسلامی و نه از باب وزارت کشور که از طریق هیات محترم وزیران برای مدت یک سال صادر شده است.

کلاتی با بیان اینکه حکم شهردار از 5 بهمن ماه 92 تا 5 بهمن 93 بوده است افزود: به مهندس ربیعی پیشنهاد دادم که این موضوع را پیگیر شوید که فردا با مشکلات بعدی مواجه نشوید.

وی با بیان اینکه ریاست شورای اسلامی شهر گرگان از اول بهمن پیگیر قضیه نشدند افزود: ایشان تنها به فرمایش آقای مهندس مروتی اکتفا کردند که این مساله جنبه حقوقی دارد و مشکلی در روند اجرایی شهرداری به وجود نخواهد آمد.

کلاتی اظهار کرد: تاریخ اتمام حکم آقای حسین صادقلو 6 بهمن ماه 1393 است و از آن تاریخ دیگر شهردار گرگان هیچ گونه جایگاه حقوقی و وجاهت قانونی ندارد و به عنوان شهردار شناخته شده نیست و به عنوان شهروند برای ما قابل احترام است.

جز حکم چهارساله صادقلو نامه دیگری نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان هم در این نشست گفت: بعد از مطرح شدن نامه وزارت کشور در استانداری خدمت آقای مروتی رسیدم و ایشان گفتند که ما ابهاماتی را می بینیم و باید مکاتباتی را با وزارت کشور انجام دهیم و اگر مجددا نامه ای به ما ارجاع شد به دلیل اینکه ما بازخواست نباشیم من برای شما می فرستم.

ربیعی ادامه داد: دوستان در هیات رئیسه هفته قبل مطرح کردند که نامه آمده و شما هم خبر دارید و باید در دستور کار قرار دهید و من جواب دادم تا نامه رسما دست من نرسد نمی توانم در دستور کار قرار دهم.

وی گفت: بعد از مشورت های انجام شده قرار شد که مکاتبه با وزارت کشور انجام شود و در آن جلسه آقایان سبطی و کلاتی به این مساله رسیدند که آقای سبطی نامه را تهیه کند و من نامه را برای وزارت کشور پوشش دهم.

ربیعی با بیان اینکه در خصوص نامه تهیه شده توسط آقای سبطی با مسئولین وزارت کشوردر شورای عالی استان ها صحبت کردم افزود: آن ها گفتند نمی توانید استحضاریه را از مدیر کل امور شورا بگیرید و باید از قسمت حقوقی وزارت کشور و یا از حقوقی دادگستری کشور نامه گرفته شود.

وی ادامه داد: نتیجه صحبت های من با تهران به این صورت شد که خودم شنبه با آقایان افشار و میرزایی صحبت کنم و به همین خاطر جلسه ما طول کشید و چون من و نائب رئیس نبودیم جلسه خود به خود تشکیل نمی شد.

ربیعی تاکید کرد: ما جز حکم چهارساله صادقلو نامه دیگری نداریم که بخواهیم به آن استناد کنیم و نامه ایی که دست آقای شهردار و ما است جدای از نامه ایی است که آقای کلاتی برای خودشان پیدا کرده است.

من باید به عنوان رئیس شورا از جایگاه شورا دفاع کنم

وی با بیان اینکه آن چیزی که برای ما ملاک است حکم وزیر کشور است و نه مسایل داخلی آن ها گفت: تا زمانی که آن ها اعلام نکرده اند صادقلو شهردار ما است و من باید به عنوان رئیس شورا از جایگاه شورا دفاع کنم حالا می خواهد هر کسی شهردار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: ما یک بار برای چهار سال شهردار را انتخاب و به وزارت کشور معرفی کردیم و حکم هم بدون قید زمان آمده است.

وی با بیان اینکه باید برای جایگاه شورا احترام قایل شویم، گفت: چون شما از صادقلو خوشتان نمی آید آیا من نامه که دست شورا نیامده است را غیر قانونی مطرح کنم؟

ربیعی با بیان اینکه قرار شد نتیجه این دیدار به شورای گرگان داده شود، گفت: اگر کاری که من انجام داده ام خلاف قانون و کوتاهی است بگویید.

اگر شهردار ما برود شهر ما سقوط کرده است و ما ضربه می خوریم

وی با اشاره به اینکه اگر شهردار ما برود شهر ما سقوط کرده است و ما ضربه می خوریم گفت: مراکز استان ها نمی توانند بودجه جاری خود را پرداخت کنند اما داریم بودجه عمرانی را پرداخت می کنیم.

ربیعی تاکید کرد: نباید به دلیل چند حرکت و ضعف یک شهردار، کل شهرداری را دستخوش حوادث نکنیم و آقای مشهدی در بازرسی بیان کردند که آقای کلاتی الان هر روز علیه آقای صادقلو مکاتبه می کنند.

وی با بیان اینکه مگر شهردار ها برای ما فرق می کنند، افزود: چرا زمانی که زمین نهار خوران متری 5 هزار تومان واگذار شد ما دفاع نکردیم؟ چرا آقای کلاتی دفاع نکردید؟

ربیعی اظهار کرد: چرا شما 9 نفر می خواهید از این نامه سوء استفاده کنید شما حقتان است تا شهردار را استیضاح کنید من هم تابع شما و تابع قانون هستم.

شما جلسات را به صورت شورایی اداره نمی کنید

عضو شورای شهر اسلامی شهر گرگان خطاب به ریاست شورا گفت: این موضوع را بارها به صورت غیر علنی در جلسه های هیات رئیسه به شما تذکر دادیم اما متاسفانه شما جلسات را به صورت شورایی اداره نمی کنید.

زهرا نورا با بیان اینکه شما از جایگاه ریاست و قدرت خودتان خوب استفاده نمی کنید ادامه داد: در جلسه های دهه فجر شما به عنوان ریاست محترم شورا به گونه ای صحبت کردید که گویا می خواهید جواب اعضا شورا را بدهید.

وی با بیان اینکه همه جا تریبون دست ریاست شورا است، اظهار کرد: شما به مناسبت دهه فجر به جلسه دعوت شده اید و باید در راستای جلسه و جشن صحبت کنید.

نورا ادامه صحبت های خودش را با طرح چند سوال مطرح کرد. وی خطاب به ریاست شورای شهر گرگان گفت: شما چه زمانی به حرف ما گوش کرده اید؟ چه زمانی اقداماتی قانونی را به عنوان ریاست شورا که باید انجام می دادید، انجام داده اید؟ با این همه بی قانونی از شورای دوره چهارم لذت می برید؟

وی با بیان اینکه بنده هم مثل شما سه دوره در شورای شهر بوده ام افزود: ریاست شورا باید مدیر باشد و نظرتک تک اعضا برایش مهم بوده و درهیچ دوره ای ریاستی به این گونه ندیده ام.

نورا گفت: ما با شما در جلسه هیات رئیسه با فرمایش خودتان تصمیم می گیریم و پیش نویس این نامه وظیفه شما است که به عنوان رئیس شورا مکاتبه کنید.

تریبون رسمی در اختیار شما است

عضو شورای شهر اسلامی شهر گرگان گفت: با اشاره به اینکه در تمام فضاهای مجازی صحبت این موضوعات است، تاکیید کرد: تریبون رسمی، امکانات، جایگاه ریاست شورا همه در اختیار شما است.

وی ادامه داد: اگر در این جلسات هم ما حرف نزنیم چه کنیم؟ اجازه دهید مسایل و اموربه صورت شورایی اداره شود و اگر از روز اول درست اداره می شد به اینجا کشیده نمی شد.

نورا با بیان اینکه ما مساله خلاف قانون نخواستیم، خاطر نشان کرد: هر چند نامه رسمی به شما نرسیده است اما با توجه به این موضوعات مطلع که هستید.

عضو شورای شهر اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: شما فردا جواب می دهید که بگویند شورای گرگان تخلف کرده است.

وی گفت: قرار بود شما نامه استعلام را بفرستید و بعد به وظیفه ایی که به عنوان رئیس شورا باید انجام وظیفه کنید انجام نمی دهید بعد رئیس و نائب رئیس هردو تا تهران می روید.

نورا ادامه داد: در جلسه شورا به اعضا می گویید صحبت نکنید و بعد جلسه صحن علنی نیم ساعت زودتر تعطیل می شود و با تمام خبرگزاری ها صحبت می کنید.

وی با بیان اینکه شما باید مدیریت کنید تا این فضاهای مجازی ایجاد نشود، اظهار کرد: وزارت کشور نامه می زند شما توجه نمی کنید و می گویید ما استیضاح کنیم.

نورا خاطر نشان کرد: شهروندان به مرور زمان خوب قضاوت خواهند کرد و فضاهای تبلیغاتی که اکثریت به کنجی رانده شده و تعدادی محدود، غیر شورایی شهر را اداره می کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند 28 بهمن 1393
انشاءالله كه آقاي صادقلو بمونه و برنامه 4 سالشو انجام بده.. البته اگر 9نفر اعضاي شوراي شهر ( مخصوصا آقاي كلاتي) چوب لاي چرخ شهردار نگذارند.
343 28 بهمن 1393
چه خوشحال کلاتی که شهردار میخواهد بره دیگه ارتباطش با انبوه سازان مج میشه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.292 seconds.