.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پس لرزه های نامه رحیمی به نشست خبری باهنر رسید
نمایندگان نمی‌دانستند پول‌ رحیمی ناپاک است
نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عنوان شده است پولی که آقای رحیمی به نمایندگان مجلس داده است، گفت: فرض می‌کنیم به هر کاندیدا 5 میلیون تومان کمک شده است، این 5میلیون تومان در برابر 100میلیون تومانی که نمایندگان برای انتخابات هزینه می‌کنند مبلغ ناچیزی است و البته به احتمال قریب به یقین هیچ یک از نمایندگان مطلع نبودند که منشأ این پول ناپاک یا کثیف بوده است.

میزان: دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه هیچ مجلسی در طول ۳۵ سال پول ناپاک دریافت نکرده‌ است، گفت: اینکه رقبای اصولگرایان بگویند کاندیداهای اصولگرا چند سال پیش از یک منشا ناپاک پول دریافت کردند، بی‌اخلاقی است.

محمدرضا باهنر در نشست خبری که عصر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: داستان بیداری اسلامی هم اکنون به مشکلاتی برخورد کرده که بسیاری از این مشکلات قابل پیش بینی بوده و مقام معظم رهبری در سال های شروع بیداری اسلامی و در کنفرانسی که در تهران برگزار شد به صورت مبسوط فرصت ها و تهدیدات بیداری اسلامی را برشمردند و بسیاری از پیش بینی هایی که مقام معظم رهبری درباره بیداری اسلامی، مطرح کردند واقعیت پیدا کرده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم انقلابیون کشورهای منطقه علی رغم همه گرفتاری ها بتوانند راه خود را ادامه دهند و بتوانند به نتیجه غایی و استقرار نظام مردم سالار واقعی در کشورشان برسند.
وی تصریح کرد: امروز بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می بینیم که رایحه نظام مردم سالار دینی در کشورهای منطقه غوغایی به پا کرده که ظرف یکی دو سال چند نفر از سردمداران وابسته به استکبار را از طریق قدرت به پایین کشید.
باهنر با اشاره به پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم تاکید کرد: قوه قضاییه در قانون اساسی و در عمل یک قوه مستقل است و انشاالله رسیدگی به این پرونده ادامه داشته باشد. البته قوه قضا عادلانه رسیدگی خواهد کرد و حکم عادلانه ای را صادر می کند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: هیچ مجلسی در طول 35 سال پول ناپاکی دریافت نکرده است.

باهنر در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آقای رحیمی اعلام کرده به نمایندگان مجلس پولی پرداخت کرده و گفته که شما نیز یکی از افراد هستید؟ خاطرنشان کرد: اینکه برای آقای رحیمی معاون اول دولت دهم حکم صادر شده و وی محکوم شده و وی باید دوران محکومیت خود را طی کند ما نه دخالتی داریم و نه در مورد آن حرفی می زنیم.

به گفته این نماینده مجلس، شنیده شده آقای رحیمی با استفاده از ماده 18 اختیارات قوه قضاییه درخواست اعاده دادرسی داده و این موضوع را به مسائل قضایی باز می گردد.
باهنر درباره موضوعات انتخابات یادآور شد: در کشور احزابی وجود دارند که فعال هستند و از ابتدای انقلاب اسلامی نیز این احزاب اسامی متفاوتی را برای خود انتخاب کرده اند و از همین رو از صدر انقلاب و بعد از جریان لیبرال‌ها، بنی صدر و منافقین تا سال 60 -که خسارت‌های عظیم را به نظام وارد کردند-، اختلافات درون خانواده انقلاب و خط امام آغاز شدف اولین اختلافات درباره موضوعات اقتصادی بود و از همان زمان نیز گروه‌ها به چپ و راست مشهور شدند.

باهنر افزود: به هر حال چپ و راست از این داستان آغاز شد و بعد به اصولگرایی و اصلاح طلبی تقسیم شدند و زمانی نیز اسامی رادیکال و معتدل مطرح شدند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: چپ و راستی که آن زمان مطرح می شد بیشتر چپ و راست اقتصادی بود، یعنی راست‌ها معتقد بودند که کار اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد، اما چپ‌ها معتقد بودند کار باید در دست دولت باشد البته من قصد ارزش‌گذاری را ندارم.

باهنر با بیان اینکه احزابی که در این جریانها فعالیت می‌کنند طلوع و غروب کرده اند و برخی احزاب دولت ساخته بودند، خاطرنشان کرد: به طور مثال دولت سازندگی حزب کارگزاران را تاسیس کرد و این حزب با آمدن آقای ‌هاشمی شکل گرفت و کم‌کم بی‌رنگ و کم‌رنگ شد و یا حزب مشارکت که با روی کار آمدن آقای خاتمی شکل گرفت و با رفتن وی از بین رفت.

به گفته این نماینده مجلس، در دوران آقای احمدی نژاد نیز حزبی با عنوان رایحه خوش خدمت فعالیت می‌کرد که آن هم طلوع و غروبی داشت.

نایب‌رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: البته احزاب ماندگاری وجود دارند که فعالیت می‌کنند، اما تعدادشان کم است، مانند حزب مؤتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین که در عرصه فعالیت سیاسی کار می‌کنند، اما جریان انتخابات در غیبت واقعی احزاب برگزار شد، البته تلاش‌هایی می‌شد و هر حزب و جریانی از کاندیدایی حمایت مادی و معنوی می‌کرد.

وی در ادامه گفت: کاندیداهایی که برای انتخابات نامزد می‌شوند نیز به مخارجی نیاز دارند، چرا که انتخابات خرج دارد. نامزدها خرج را یا خودشان می‌دهند یا ستادهای آنها از مردم کمک می‌گیرند یا برخی اوقات هم بدون اطلاع کاندیداها علاقه‌مندان به کاندیداها هزینه‌هایی را انجام می‌دهند. این هزینه‌ها از گرفتن پوستر و بنر تا اجاره کردن محلی برای ستاد انتخابات و... را شامل می‌شود.

باهنر خاطرنشان کرد: کاندیداهایی که کمک جلب می‌کنند باید دقت کنند تا پولی که به‌سمت فعالیت‌های انتخاباتی می‌آید منشأ آنها کثیف نبوده و پاک باشد.

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عنوان شده است پولی که آقای رحیمی به نمایندگان مجلس داده است، گفت: فرض می‌کنیم به هر کاندیدا 5 میلیون تومان کمک شده است، این 5میلیون تومان در برابر 100میلیون تومانی که نمایندگان برای انتخابات هزینه می‌کنند مبلغ ناچیزی است و البته به احتمال قریب به یقین هیچ یک از نمایندگان مطلع نبودند که منشأ این پول ناپاک یا کثیف بوده است. بنابراین اگر مجموعه‌ای از رقبای اصولگراها -البته اصلاح‌طلبان عاقل و سالم این کارها را نمی‌کنند و رسانه‌های اصلاح‌طلب هم این کارها را نمی‌کنند اما اگر بخواهند- از این موضوع استفاده کنند که کاندیداهای اصولگرایی پولی را گرفته‌اند که الآن منشأ آن به شکلی ناپاک مشخص شده است. من فکر می‌کنم این بداخلاقی انتخاباتی است.

باهنر در همین زمینه تصریح کرد: سوال متقابل هم این است که شما کدام اصلاح‌طلب را سراغ دارید که هیچ پولی خرج نکرده باشد و به مجلس آمده باشد واقعا اگر کسی موردی سراغ دارد به ما اعلام کند بالاخره هر کاندیدایی چه اصلاح‌طلب و چه مستقل و چه اصولگرا در صورتی که بخواهد وارد مجلس شود چند تا پوستر چاپ می‌کند و یک ستاد فراهم می‌کند یک مقدار ماشین می‌گیرد و بعضاً هم شام و نهار هم داده باشد و بالاخره خرج دارد آنها هم قطعا از جاهایی پول گرفته‌اند.

وی ادامه داد: نامزدها باید تلاش کنند پولی که جذب می‌کنند اولاً ناپاک نباشد و دوماً اینکه وامدار نشوند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به یکی از مفسدان اقتصادی گفت: زمانی یکی از مفسدان اقتصادی را گرفته بودند و می‌گفتند که او به قدری نفوذ کرده بود که به دنبال این بود که قانونی را در مجلس به نفع خود تصویب کند البته این فرد موفق نبود و خوشبختانه هیچ وقت مجلس ما به این دام‌ها پس از انقلاب نیفتاده است.

باهنر افزود: ممکن است چند تا نماینده تلاش‌هایی انجام دهند اما اینکه یک نفر از بیرون مجلس با خرج‌هایی بتواند قانونی را از مجلس استخراج کند ظرف 35 سال گذشته اتفاق نیفتاده است. فرقی هم ندارد چه مجلس چپ، اصلاح‌طلب و چه اصولگرا در هیچ شرایطی مجلس به چنین شرایطی دچار نشده است لذا نمایندگان باید همواره دقت کنند.

وی ادامه داد: ما هم به عنوان کسی که همواره در انتخابات فعال هستیم در مسائل انتخاباتی بودیم البته پاسخگو هم هستیم اگر پولی را گرفتیم، خرج کردیم، هزینه کردیم باید در مقابل قوه قضاییه پاسخگو باشیم که پولی را که گرفتیم دارای منشأ مبهمی نباشد یا منشأ مشتبهی نباشد و یا دست‌اندازی به بیت المال نباشد که متأسفانه بعضی وقت‌ها دقت نمی‌شود و بعضی‌ها این کارها را می‌کنند.

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: الآن نمی‌خواهم نام نهادخاصی را ببرم اما بالاخره هستند کسانی که در انتخابات می‌روند به سمت نهادی و دست‌اندازی می‌کنند و یا غیر مستقیم از برخی از شرکت‌های دولتی و یا وابسته به نهادهای عمومی استفاده می‌کنند که اینها را باید دقت کرد و رسانه‌ها نیز باید مواظبت کنند.

باهنر تصریح کرد: شورای نگهبان اعلام کرده است که ما در این زمینه مراقبت‌هایی را خواهیم داشت و ما نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم سیاست‌های کلی انتخابات را در حال بحث و برسی کردن هستیم و یکی از مباحث مهم ما این است که منابع و هزینه‌های انتخاباتی هردو طرف باید شفاف، قابل ارائه و قابل دفاع باشد.

وی گفت: هم نوع کسب مال و هم نوع هزینه مال باید به شکل سالم باشد خدای ناکرده این پول صرف خرید رأی شود تخلف می‌شود که از مسائل جدی قانونی است که ممکن است باعث ابطال انتخابات و یا رد صلاحیت آن نامزد شود که ما هم در حال نوشتن این سیاست‌های کلی هستیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: این پرونده از پرونده‌های مهم قضایی است مسیری را طی کرده است و تقریباً به نقاط آخر رسیده است و آنگونه که من خبر گرفتم آقای رحیمی باز درخواست اعاده دادرسی دادند که این هم به مقامات قوه قضایی برمی‌گردد. در هرصورت ما منتظر صدور و اجرای حکم نهایی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی وحدت در جبهه اصولگرایی، گفت: ما در قالب 6+5، 8+7، مؤتلفه، جبهه پیوران خط امام و رهبری، در زمان انتخابات بی تفاوت نیستیم، بلکه تلاش و فعالیت می‌کنیم و از ضمن انتخاب نامزد، از آنها نیز حمایت می‌کنیم که بنده نیز بسیاری از مواقع نقش محوری دارم.

باهنر با تاکید بر نقش محوری خودش در انتخابات‌های گذشته، افزود: در دوره‌های چهارم و پنجم و مجلس، فقط با جامعه روحانیت کار و فعالیت می‌کردیم؛ البته از کاندیداهای مورد نظر خودمان نیز می‌کردیم و می‌کنیم و باید پاسخگو نیز باشیم.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه کارهای انتخاباتی کسب کمک مردم است، تصریح کرد: همواره باید این دقت را داشته باشیم که پولی را که کسب می‌کنیم، منشأ آن باید کاملا روشن، شفاف و پاک باشد. اگر در آن پول مشتبه و خدای ناکرده کثسفی پیدا شود، همه ما باید پاسخگو باشیم. هم بنده و هم بزرگتر و هم کوچکتر از بنده باید پاسخگو باشد.

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا شما رسیدی به آقای رحیمی بابت دریافت پول داده‌اید، گفت: خیر، بنده به کسی رسید نداده‌ام.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا شما لیست 170 نفره نمایندگان مجلس را که گفته می‌شود از آقای رحیمی پول دریافت کرده‌اند، گفت: بنده مسائل مربوط به آقای رحیمی پاسخگو نیستم، البته می‌گویم که ما در طول هر دوره انتخابات، کم و زیاد، همواره بیش از 200 کاندید را حمایت می‌کنیم.

نایب رییس مجلس در ادامه اظهار کرد: برای 290 نماینده مجلس ممکن است در 20 حوزه انتخابیه به نتیجه نرسیم، اما بالای 250 حوزه انتخابیه کاندیدا داریم و حمایت می‌کنیم.

باهنر با بیان اینکه برخی از کاندیداها را با اطلاعیه، سخنرانی و تلکس یا تراکت حمایت می‌کنیم و انواع و اقسام حمایت‌ها است، افزود: اینکه 170 تن بوده‌اند و یا رسید داده‌اند و یا بنده رسید داده‌ام، خیر این‌طور نبوده است، اما در جریان انتخابات همواره این کارها انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که نماینده شهرضا گفته است که پولی که از سوی آقای رحیمی داده شده است، انتخاباتی نبوده و به دلیل جلوگیری از استیضاح آقای کردان بوده است، نظر شما چیست؟، گفت: از خودشان بپرسید، بنده اطلاعی ندارم.

باهنر در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در زمینه شفاف‌سازی اموال کاندیداهای انتخابات براساس بند 6 اصلاح قانون انتخابات در حال انجام است، تاکید کرد: مواردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب می‌کند، سیاست‌های کلی و بالاتر از قانون است و برای اینکه اجرایی شود، باید به قانون تبدیل شود و قانون هم در حال حاضر اشارات کلی به مسائل مالی و هزینه‌ها داردف اما ریز و شفاف نیست.

وی در همین زمینه، تصریح کرد: قاعدتا ما باید منتظر باشیم تا سیاست‌های کلی، پس از تصویب خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شود که براساس اصل 110 قانون اساسی، رهبر معظم انقلاب پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی را تصویب و ابلاغ کنند که پس از آن، یا قوانین جدیدی تصویب و یا قوانین قبلی اصلاح می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سوادکوهی 14 بهمن 1393
جناب آقای باهنر پس معنی این آیه شریفه :
« فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره»

تمام اعمالی که انجام می دهیم، حتی اگر ذره ای و مثقالی باشد، به خودمان باز می گردد و بازتابش آنها را در زندگی خواهیم دید.
چه خواهد شد؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.241 seconds.