.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عضو ستاد مبارزه بافساد:
دخالت 5 بانک در فساد 12 هزار میلیاردی
شمال نیوز: عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل با اشاره به اعلام خبر کشف فساد مالی 12 هزار میلیارد تومانی، اظهار داشت: چند وقت پیش آقای وزیر اقتصاد برای پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان در مجلس حضور یافته بود که بنده در این زمینه از وی سؤال کردم که این رقم فساد 12 هزار میلیارد تومان است یا 70 میلیارد تومان؟

به گزارش شمال نیوز، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به اعلام خبر کشف فساد مالی 12 هزار میلیارد تومانی، اظهار داشت: چند وقت پیش آقای وزیر اقتصاد برای پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان در مجلس حضور یافته بود که بنده در این زمینه از وی سؤال کردم که این رقم فساد 12 هزار میلیارد تومان است یا 70 میلیارد تومان؟

وی افزود: وزیر اقتصاد در این زمینه به بنده توضیح داد و گفت که اصل پول اولیه که در اختیار بانک بوده حدود 75 میلیارد تومان بوده و شاید نزدیک به 10 سال گردش مالی این پول به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است.

یوسفیان ملا با بیان اینکه در موضوع فساد 12 هزار میلیاردی گردش مالی مهم است، تصریح کرد: بسیاری از مواقع پیش می آید که برخی برای اخذ پول چکی که در اختیار دارند، به بانک ها مراجعه می کنند و عملاً پولی دریافت نمی کنند و به حسابشان واریز می کنند که در واقع تنها یک عدد به حسابشان اضافه می شود، این گردش مالی است.

وی بر همین اساس یادآور شد: رقم گردش مالی در آن فساد به 12 هزار میلیارد تومان رسیده و این پول به تدریج از حساب بانک خارج و بانک این سرمایه را در تجارت و اقتصاد هزینه کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در با بیان اینکه اصل فساد در عدم شفافیت و اطلاع رسانی اتفاق می افتد، متذکر شد: به گفته وزیر اقتصاد 4 یا 5 بانک در موضوع فساد 12 هزار میلیارد تومانی دخیل بودند، اگر شفافیت وجود داشته باشد بخش عمده ای از فساد سقوط می کند و همه مسئولان باید بدانند عدم اطلاع رسانی باعث فساد می شود یعنی محرمانه بودن امور فساد را به وجود می آورد.

وی گفت: به گفته وزیر اقتصاد 4 یا 5 بانک در این فساد دخیل بودند، هزاران میلیارد تومان این چند بانک با آن پول کار اقتصادی انجام دادند که تخلف است.

وی خاطرنشان کرد: طبق ماده 3 قانون ارتقای سلامت اداری، همه دستگاه ها باید اقداماتشان را به اطلاع عموم برسانند؛ شفاف سازی یکی از راهکارهای مقابله با فساد است و بزرگترین محکمه برای مقابله با فساد افکار عمومی هستند؛ شفاف سازی اولین مسئله ای است که باید برای مبارزه با فساد در نظر گرفته شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نادی از بابل 20 آذر 1393
جناب دکتر یوسفیان حصرتعالی این همه دادمیزنید وحتی شدید پرچمدار مقابله با فساد اقتصادی هم درکشور شدید .بنده بعنوان موکل شما وعصوی از ملت ایران اسلامی از شما یک سوال دارم. علت این همه راند خواری و این همه فساد اقتصادی در کجاست؟؟ صعف از قوه قضایه است ویا ما قانون مدون مالی نداریم هر از چند گاهی مشنویم چند صد هزار میلیارد را هپلی هپو کردند وحالا در این بین یکی را هم دار زدند که متاسفانه اصل مشکل حل نشده حقیر نبود قانون ومقرات جامع را دلیل اصلی این همه خلاف می بینم که نیاز به باز نکری دارد و باز دست شما را میبوسد
کارشناس بانکی 20 آذر 1393
من تعجب میکنم از برداشتهای سلیقه ای در سطح نماینده محترم مجلس که چرا تفاوت گردش مالی و خروج وجوه را نتواند تمیز قائل شود در حالیکه بانک مرکزی مرجع رسمی در این زمینه است فقط اشاره به ایجاد خلق پول و اختلال در نظام اقتصادی و بانکی را مورد توجه قرار داده و انتظار بر این است کمی مطالغه صورت گیرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.191 seconds.