.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حل معضل زباله بعنوان یکی از مشکلات جدی

فرماندار قائم شهر گفت: روزانه 200 تن زباله در شهرستان قائم شهر تولید می شود که علاوه بر خود زباله، شیرابه های آن نیز برای طبیعت و سلامتی مضر است و این مشکل جدی است و باید هرچه زودتر به سرانجام برسد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، مهدی محمدی در نشست با سرمایه گذار ترک پروژه احداث کارخانه کمپوست با بیان اینکه مشکل زباله جدی است و باید هرچه زودتر به سرانجام برسد اظهار داشت: علاوه بر قائم شهر، بالغ بر 70 تن زباله در حوزه روستایی این شهرستان جمع آوری می شود که با احتساب شهرستانهای مجاور همچون جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی و ساری این مقدار به 700 تن نیز خواهد رسید.
فرماندار قائم شهر به اقدامات شهرستان بابل برای ایجاد کارخانه کمپوست زباله اشاره کرد و گفت: در این حوزه فعالیتهایی انجام شد و چنانچه  این شهر هم به جمع شهرهای ذکر شده اضافه شود مقدار زباله به بالای هزار تن خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در ترکیه بدلیل گرانی سوخت، محدودیت تردد نیز وجود دارد افزود: خوشبختانه در ایران این مشکل وجود ندارد و به راحتی می توان زباله ها را به محل کارخانه منتقل کرد.
نماینده عالی دولت در قائم شهر همکاری همه جانبه همراه با صداقت و پشتوانه را لازمه انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران عنوان کرد و ادامه داد: اگر به نتیجه رسیدیم و جمع بندی حاصل شد کارشناسان حقوقی دوطرف مذاکره کننده کارهای اولیه را انجام خواهند داد.
وی اذعان داشت: با سرمایه گذاران زیادی در زمینه احداث کارخانه کمپوست مذاکره داشتیم که سعی میکنیم از میان این پیشنهادها بهترین را انتخاب کنیم تا کارخانه قائم شهر بعنوان پایلوت در استان مازندران راه اندازی شود.
محمدی افزود: قرار بود این طرح در مرکز استان توسط سرمایه گذار هلندی بعنوان پایلوت اجرا شود که بدلیل محدودیت اراضی، گران بودن قیمت زمین، مخالفت جدی ساکنین مجاور زمین و اینکه طرف های خارجی هم بدنبال حرفهایی بودن که عملی نشد این امر اجرایی نگردید.
فرماندار قائم شهر با تاکید بر اینکه بدنبال اتلاف وقت و هزینه اضافی برای سرمایه گذار نیستیم اظهار داشت: علت اجرایی نشدن پروژه تا بحال این است که به جمع بندی مناسب نرسیدیم.
وی به اجرای این پروژه در شهر بزرگ تهران اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح در تهران با وجود انبوه زباله همچنان مشکلاتی از قبیل مخلوط شدن شیشه با کمپوست دارد که شاید در چند سال آینده حل شود و برای زمینهای زراعی آنجا قابل استفاده باشد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : زباله , شمال نیوز

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.186 seconds.