.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
سال 89 يك سال پس از فتنه 88 مقام معظم رهبري در سفر به قم مباحث مهمي را كه انقلاب اسلامي در جنگ نرم با آن روبه‌رو است مطرح كردند. معظم‌له درطرح يك مبحث از يك توطئه و نقشه دشمن ياد كردند و آن رونمايي از مقوله «آنتي‌تز انقلاب» بود. آنتي‌تز انقلاب!(يادداشت)
سال 89 يك سال پس از فتنه 88 مقام معظم رهبري در سفر به قم مباحث مهمي را كه انقلاب اسلامي در جنگ نرم با آن روبه‌رو است مطرح كردند. معظم‌له درطرح يك مبحث از يك توطئه و نقشه دشمن ياد كردند و آن رونمايي از مقوله «آنتي‌تز انقلاب» بود.(ادامه)
مرور تصميمات و اقدامات متوليان امر در طي اين سال­ها نشان مي­دهد، حلقه مفقوده سياستگذاري در ايران، ضعف سويه­ هاي اجتماعي در تصميم ­سازي و تصميم­ گيري است كه اين امر نيازمند ايجاد بستري براي ظهور و بروز دارد. چنين بستري از رهگذر ارزيابي تاثيرات اجتماعي يا همان پيوست اجتماعي (عدالت) عبور مي­كند و اين امر در ايران علي­رغم تلاش­ها، چندان فروغي نداشته است و تصميمات بيشتر از اينكه در جرگه اجتماعيات مورد بحث، بررسي و ارزيابي قرار گيرند؛ با كمترين پشتوانه اجتماعي و صرفا با اتكا به توجيه اقتصادي، تصميمات اتخاذ مي­شوند. تاحدي كه رهبري نيز تاكيد داشتند كه «ما در این زمینه عقبیم و باید خیلی تلاش کنیم».
آقای رئیسی، این توصیه رهبری را فراموش نکنید(يادداشت)
مرور تصميمات و اقدامات متوليان امر در طي اين سال­ها نشان مي­دهد، حلقه مفقوده سياستگذاري در ايران، ضعف سويه­ هاي اجتماعي در تصميم ­سازي و تصميم­ گيري است كه اين امر نيازمند ايجاد بستري براي ظهور و بروز دارد. چنين بستري از رهگذر ارزيابي تاثيرات اجتماعي يا همان پيوست اجتماعي (عدالت) عبور مي­كند و اين امر در ايران علي­رغم تلاش­ها، چندان فروغي نداشته است و تصميمات بيشتر از اينكه در جرگه اجتماعيات مورد بحث، بررسي و ارزيابي قرار گيرند؛ با كمترين پشتوانه اجتماعي و صرفا با اتكا به توجيه اقتصادي، تصميمات اتخاذ مي­شوند. تاحدي كه رهبري نيز تاكيد داشتند كه «ما در این زمینه عقبیم و باید خیلی تلاش کنیم». (ادامه)
شمال نیوز : مدیریت شهری ، مثلثی متشکل از شهروندان، پارلمان    شهری(شورای شهر)  و مدیریت اجرایی  (شهرداری)  می باشد که  تعامل و هماهنگی این سه رکن می تواند ، توسعه پایدار‌ِ شهری را بر اساس آمایش سرزمینیِ محله محور, به دنبال داشته باشد . پیوست های فرهنگی و زیبایی شناسی اجتماعی اکسیژن پروژه های عمرانی
شمال نیوز : مدیریت شهری ، مثلثی متشکل از شهروندان، پارلمان شهری(شورای شهر) و مدیریت اجرایی (شهرداری) می باشد که تعامل و هماهنگی این سه رکن می تواند ، توسعه پایدار‌ِ شهری را بر اساس آمایش سرزمینیِ محله محور, به دنبال داشته باشد .(ادامه)
چند و، چون دیدار محمد خاتمی و روحانی
روز شنبه همين هفته حسن روحاني رييس‌جمهوري و سيدمحمد خاتمي رييس دولت اصلاحات با يكديگر ديدار كرده‌اند. اين اولين ديدار اين دو چهره شاخص و موثر سياست ايراني در سال 1399 بوده است. البته پيش از اين نيز روحاني ديدارهاي متعددي با خاتمي داشته اما گويا در سال جاري به‌ خاطر شرايط خاص ناشي از همه‌گيري ويروس كرونا تا به حال برگزاري اين نشست ميسر نشده است.(ادامه)
وزیر بهداشت: نخستین واکسن کرونای آسیا را ساختیم
نمکي در مراسم تزريق نخستين واکسن ايراني کرونا گفت: ما نخستین واکسن ساز آسیا بودیم و تجربه‌ای ۱۰۰ ساله در این حوزه داریم.(ادامه)
توقیف چهار نفتکش ایرانی توسط آمریکا / سفیر ایران در ونزوئلا تکذیب کرد
وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده چهار کشتی حامل سوخت ایران به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» از سوی آمریکا توقیف شده است. (ادامه)
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: احتمالا فروش فوق‌العاده‌ای در صنعت خودرو قبل از ایام عید فطر خواهیم داشت.

فروش فوق‌العاده خودرو در عید فطر
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: احتمالا فروش فوق‌العاده‌ای در صنعت خودرو قبل از ایام عید فطر خواهیم داشت. (ادامه)
تمام بدبیاری‌هایِ بدشانس‌‌ترین «روحانیِ» ایران
آخرين چالش تمام رؤساي دولت‌هاي جهان در حال حاضر يک موضوع است؛ «کرونا». (ادامه)
کیسه برنج ايراني در آمريكا مد شد ! + عکس
یک نشریه مد و لباس آمریکایی، در گزارشی از یک ایرانی مقیم بروکلین، خلاقیت های وی را در استفاده از گونی برنج، به منظور تولید لباس های جذاب به تصویر کشیده است.(ادامه)
سرنوشت برادران رئیس‌جمهورها!
(ادامه)
چرا منابع حاصل از سپرده هاي مردم نبايد درتوليد و اشتغالزايي بكار گرفته شود و افرادي خاص با روش هاي ناصواب سعي در انحراف اقتصاد كشور داشته اند . جای خالی نظارت بانک مرکزی و نگرانی از تکرار تراژدی بحران در موسسات مالی، اینبار در بانک ایران زمین !
چرا منابع حاصل از سپرده هاي مردم نبايد درتوليد و اشتغالزايي بكار گرفته شود و افرادي خاص با روش هاي ناصواب سعي در انحراف اقتصاد كشور داشته اند .(ادامه)
چرا منابع حاصل از سپرده هاي مردم نبايد درتوليد و اشتغالزايي بكار گرفته شود و افرادي خاص با روش هاي ناصواب سعي در انحراف اقتصاد كشور داشته اند . جای خالی نظارت بانک مرکزی و نگرانی از تکرار تراژدی بحران در موسسات مالی، اینبار در بانک ایران زمین !
چرا منابع حاصل از سپرده هاي مردم نبايد درتوليد و اشتغالزايي بكار گرفته شود و افرادي خاص با روش هاي ناصواب سعي در انحراف اقتصاد كشور داشته اند .(ادامه)
کنوانسیون خزر؛ آنچه هست، آنچه نیست!(يادداشت)
(ادامه)
شمال نیوز : عتراضاتی در مازندران علیه پایتخت شکل گرفت و رئیس وقت سازمان هم حساس شدند و یک هیات را برای بررسی موضوع به مازندران فرستادند که ببینند آیا توهین یا خیانتی شده است یا نه؟ گزارش دوستان نشان داد غرض شخصی چند هنرور بود و مشکل خاصی نیست، حتی زمان کلید خوردن سریال، استاندار سر صحنه حضور داشت.... 95 درصد مردم مازندران از پایتخت استقبال کرده‌اند!
شمال نیوز : عتراضاتی در مازندران علیه پایتخت شکل گرفت و رئیس وقت سازمان هم حساس شدند و یک هیات را برای بررسی موضوع به مازندران فرستادند که ببینند آیا توهین یا خیانتی شده است یا نه؟ گزارش دوستان نشان داد غرض شخصی چند هنرور بود و مشکل خاصی نیست، حتی زمان کلید خوردن سریال، استاندار سر صحنه حضور داشت....(ادامه)
روز مهندس روز تجليل از علم، استعداد و خرد است محمد اسلامي، به مناسبت پنجم اسفند ماه، روز مهندس، پيام تبريكي صادر نمود. در بخشي از اين پيام آمده است: روز مهندس روز تجليل از علم، استعداد، خرد، توانمندي و همت مثال زدني مردان و زنان صاحب علم ايراني و روز گرامي داشت پيشگامان و تمهيد كنندگان بستر فني و علمي توسعه و سازندگي در كشور است. پيام تبريك استاندار مازندران به مناسبت روز مهندس
روز مهندس روز تجليل از علم، استعداد و خرد است محمد اسلامي، به مناسبت پنجم اسفند ماه، روز مهندس، پيام تبريكي صادر نمود. در بخشي از اين پيام آمده است: روز مهندس روز تجليل از علم، استعداد، خرد، توانمندي و همت مثال زدني مردان و زنان صاحب علم ايراني و روز گرامي داشت پيشگامان و تمهيد كنندگان بستر فني و علمي توسعه و سازندگي در كشور است.(ادامه)
مهندس در انديشه و تاريخ ارزنده ايران اسلامي يادآور و  تداعي كننده ابتكار، نوآوري و خلاقيت است كه زمينه ساز رشد  و پيشرفت كشور خواهد بود. پيام تبريك معاون هماهنگي امور عمراني استاندار به مناسبت روز مهندس
مهندس در انديشه و تاريخ ارزنده ايران اسلامي يادآور و تداعي كننده ابتكار، نوآوري و خلاقيت است كه زمينه ساز رشد و پيشرفت كشور خواهد بود.(ادامه)
اوباما طرح ترور سردار سليمانی را لو داد!
يک روزنامه عربی ادعا کرد که اوباما طرح ترور سردار سليماني را به ایران لو داد! (ادامه)
حد آستانه بررسي اطلاعات پولي از ٥٠٠ ميليون تومان به پنج ميليارد تومان افزايش يافت. اين اصلاحي است که در توافق اخیر وزراي اقتصادي و دارايي و دادگستري انجام شده و به موجب آن حداقل ميزان گردش حسابي که مورد بررسي سازمان امور مالياتي قرار خواهد گرفت، پنج ميليارد تومان خواهد بود.

سرکشي به حساب‌ ميليونرها ممنوع! /‌بانک‌ها مي‌ترسند
حد آستانه بررسي اطلاعات پولي از ٥٠٠ ميليون تومان به پنج ميليارد تومان افزايش يافت. اين اصلاحي است که در توافق اخیر وزراي اقتصادي و دارايي و دادگستري انجام شده و به موجب آن حداقل ميزان گردش حسابي که مورد بررسي سازمان امور مالياتي قرار خواهد گرفت، پنج ميليارد تومان خواهد بود. (ادامه)
چهارم آذرماه سال 1358 زماني كه شوراي فرماندهي وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي طرح يك مسئله درون‌سازماني خدمت حضرت امام خميني (ره) رسيدند...
بسيج؛ افتخارات گذشته، انتظارات آينده(يادداشت)
چهارم آذرماه سال 1358 زماني كه شوراي فرماندهي وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي طرح يك مسئله درون‌سازماني خدمت حضرت امام خميني (ره) رسيدند... (ادامه)
شمال نیوز : از نظر برخورد با عواقب زلزله، آن را باید مانند آتش‌سوزی در نظر گرفت. آتش‌سوزی هم پیش‌بینی‌شدنی نیست اما رویداد آن بر مردم و مسئولان چنان واضح است که به جای چشم‌پوشی و نادیده‌گرفتن احتمال آن، همه شهرها با ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی و کشیک ۲۴ساعته، آماده نجات مردم و....
چرا از زلزله ها درس گرفته نمی شود؟
شمال نیوز : از نظر برخورد با عواقب زلزله، آن را باید مانند آتش‌سوزی در نظر گرفت. آتش‌سوزی هم پیش‌بینی‌شدنی نیست اما رویداد آن بر مردم و مسئولان چنان واضح است که به جای چشم‌پوشی و نادیده‌گرفتن احتمال آن، همه شهرها با ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی و کشیک ۲۴ساعته، آماده نجات مردم و.... (ادامه)
استيضاح وزير کار کليد خورد
محمود اسلاميان، مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري، استعفاي خود را تقديم ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، کرد.(ادامه)
حضور افغان‌ها در بازار کار ایران، به نفع کارفرمایان و به زیان کارگران غیرماهر ایرانی است و این امر موجب شده هزاران فرصت شغلی از جوانان ایرانی سلب و به کارگران افغان اختصاص یابد.

لزوم ساماندهي حضور اتباع خارجي در كشور(ديدگاه)
حضور افغان‌ها در بازار کار ایران، به نفع کارفرمایان و به زیان کارگران غیرماهر ایرانی است و این امر موجب شده هزاران فرصت شغلی از جوانان ایرانی سلب و به کارگران افغان اختصاص یابد. (ادامه)
مهرماه در ايران اسلامي، مصادف با دو مناسبت بزرگ ملي است... پاسداشت فرهنگ و تفكر دفاع مقدس(ديدگاه)
مهرماه در ايران اسلامي، مصادف با دو مناسبت بزرگ ملي است...(ادامه)
شمال نیوز : دردا و دريغا! كه معماي عشق شيعه را شرح و بيان نتوان كرد و اين راز سر به مهر بر دلهاي دلدادگان، بسيار سنگين و فرساينده است، بنابراين ما را در اين وادي عاشورا و محرم، با عرفان پست مدرن كاري نيست، چرا كه عرفان پست مدرن رويكردي انسان‌مدار و خداگريز است و .... از نجف آباد اصفهان تا بيت‌الشهداي كياپي در مازندران
شمال نیوز : دردا و دريغا! كه معماي عشق شيعه را شرح و بيان نتوان كرد و اين راز سر به مهر بر دلهاي دلدادگان، بسيار سنگين و فرساينده است، بنابراين ما را در اين وادي عاشورا و محرم، با عرفان پست مدرن كاري نيست، چرا كه عرفان پست مدرن رويكردي انسان‌مدار و خداگريز است و ....(ادامه)
حمایت شبکه های اجتماعی ایرانی از تحصیل کودکان افغان
شمال نیوز : موجي كه به راه افتاد تا آنجا پيش رفت كه وزير آموزش و پرورش هم با آن همراه شد. محمد بطحايي در توييتر خود نوشت: «تحصيل علم و دانش در هر شرايطي حق تمام افراد است، تلاش مي‌كنم تا دانش‌آموزان هيچ مليتي از مهر جا نمانند.»(ادامه)
شمال نیوز: سفراي آفريقايي روز يكشنبه با حضور در شهرستان قائم شهر، زادگاه پزشك بدون مرز و نام آشناي مردم آفريقا (دكتر سيد ناصر عمادي) از مردم و مسئولين اين شهر براي خدمات ارزنده پزشكي فرزند قائم شهر و شهرشان  كه بارها دور از شهر و ديار و خانواده، خدمتگزار نيازمندان كشورشان (آفريقا) بوده قدرداني خواهد نمود. ..... حضور همزمان سفرای 6 کشور آفریقایی در ساری و قائم شهر+برنامه ها
شمال نیوز: سفراي آفريقايي روز يكشنبه با حضور در شهرستان قائم شهر، زادگاه پزشك بدون مرز و نام آشناي مردم آفريقا (دكتر سيد ناصر عمادي) از مردم و مسئولين اين شهر براي خدمات ارزنده پزشكي فرزند قائم شهر و شهرشان كه بارها دور از شهر و ديار و خانواده، خدمتگزار نيازمندان كشورشان (آفريقا) بوده قدرداني خواهد نمود. .....(ادامه)
برترين متخصص پوست علمي كشور در سال ٩٦ یک مازندرانی است
(ادامه)
کدو تنبل، یک ضد سرطان خوشمزه
از دوران مدرسه آموخته‌ايم، كدوها در ميان صيفي‌جات جاي دارند. آنها به دو دسته كدوهاي تابستاني و زمستاني تقسيم مي‌شوند.(ادامه)
فرهنگ ایرانی انتخابات(يادداشت)
(ادامه)
شمال نیوز :  اما وظیفه ما از این دروازه گشوده شده در شرق آفریقا بنام امام رضا آن است تا آنجا که میتوانیم همچنانکه حرم مقدس او روز به روز گسترده میشود مرام و نام آن امام غریب با خدمت بشردوستانه ما پزشکان ایرانی در همه کره خاکی و بخصوص آفریقا گسترده شود..... تقدير دولت و ملت بروندي در آفریقا از تلاش پزشك مازني+ تصاویر
شمال نیوز : اما وظیفه ما از این دروازه گشوده شده در شرق آفریقا بنام امام رضا آن است تا آنجا که میتوانیم همچنانکه حرم مقدس او روز به روز گسترده میشود مرام و نام آن امام غریب با خدمت بشردوستانه ما پزشکان ایرانی در همه کره خاکی و بخصوص آفریقا گسترده شود.....(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 94 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.158 seconds.