.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
موافقان و مخالفان «پالرمو» در مجمع تشخیص مصلحت چه کسانی هستند؟
جلسه مجمع تشخیص برای بررسی نهایی "پالرمو" شنبه هفته آینده برگزار می‌شود. در این گزارش نظرات بعضی از اعضای مجمع درباره این لایحه را می‌خوانید. (ادامه)
احتمال تمدید تعلیق ایران در FATF
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از احتمال تمدید وضعیت تعلیقی ایران در "FATF " خبر داد.(ادامه)
وضعیت برجام به گونه ای است که اروپا از سازوکار مالی اینستکس رونمایی کرده ولی ایران و امریکا همچنان در فضای منازعه آمیزی به سر می برند، سوالی که مطرح شده این است که آیا احتمال دارد ایران با ارزیابی وضعیت موجود به این نتیجه برسد که باید از برجام خارج شود(خبر)
(ادامه)
۴۰ مصوبه کمیسیون تلفیق در بودجه سال ۹۸ + جدول
مهمترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در گزارشی گردآوری شد(ادامه)


به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله مبارک فجر و ۲۲ بهمن جمع زیادی از محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی، با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته و از رأفت اسلامی بهره‌مند شدند. موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات محکومان/ جزئیات و چگونگی نحوه اجرای عفو و تخفیف مجازاتها اعلام شد(خبر)
به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله مبارک فجر و ۲۲ بهمن جمع زیادی از محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی، با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته و از رأفت اسلامی بهره‌مند شدند. (ادامه)
دولت‌های اروپایی روز پنج‌شنبه بالأخره پس از ماه‌ها، رسما ثبت کانال ویژه تجارت با ایران را اعلام کردند. اروپا رسما ثبت کانال ویژه تجارت با ایران را اعلام کرد/ INSTEX «در ابتدا» بر روی ضروری‌ترین بخش‌ها یعنی اقلام دارویی، کالاهای پزشکی و کالاهای کشاورزی و غذایی تمرکز خواهد کرد/ +متن کامل بیانیه(خبر)
دولت‌های اروپایی روز پنج‌شنبه بالأخره پس از ماه‌ها، رسما ثبت کانال ویژه تجارت با ایران را اعلام کردند.(ادامه)
جدول/ ۱۴ مصوبه مهم کمیسیون تلفیق برای سال۹۸
مهم‌ترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در هفته‌های اخیر قابل مشاهده است.(ادامه)
امضای ۱۱ سند همکاری میان ایران و سوریه
۱۱ سند و یادداشت تفاهم همکاری به منظور تعمیق و گسترش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه میان دو کشور به امضا رسید.(ادامه)
واکنش دادستان کل کشور به انتصاب رئیسی به ریاست قوه قضاییه
دادستان کل کشور گفت: ان شالله آقای ظریف هم مدارک خود را ارسال می کنند.(ادامه)
بامداد روز شنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱ حکم حمیدرضا باقری درمنی فرزند محمدباقر که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری و رشاء به اعدام محکوم گردیده بود، به اجرا گذاشته و اعدام شد. حمیدرضا باقری درمنی، "سلطان قیر" اعدام شد+جزئیات پرونده(خبر)
بامداد روز شنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱ حکم حمیدرضا باقری درمنی فرزند محمدباقر که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری و رشاء به اعدام محکوم گردیده بود، به اجرا گذاشته و اعدام شد.(ادامه)
آیا دستگیری مدیر ارشد هواوی با اعترافات رضا ضراب مرتبط است؟/ چگونه رضا ضراب هر آن چه می دانست را درباره راه های دور زدن تحریم لو داد!(خبر)
(ادامه)
انصراف ۱۴ نماینده از استیضاح ظریف
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۴ نفر از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر امور خارجه از پاسخ‌های وی قانع شدند.(ادامه)
شمال نیوز : کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه رئیس مجلس پس از برگشت لایحه از شورای نگهبان بدون اعلام نظر صحن مجلس و نمایندگان مردم نسبت به ارجاع لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام کرده است گفت: این اقدام لاریجانی تخلفی آشکار است به همین علت طرح استیضاح وی از سوی برخی از نمایندگان کلید خورد..... لاریجانی در صورت عدم اقناع نمایندگان مجلس برکنار می‌شود
شمال نیوز : کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه رئیس مجلس پس از برگشت لایحه از شورای نگهبان بدون اعلام نظر صحن مجلس و نمایندگان مردم نسبت به ارجاع لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام کرده است گفت: این اقدام لاریجانی تخلفی آشکار است به همین علت طرح استیضاح وی از سوی برخی از نمایندگان کلید خورد.....(ادامه)
شمال نیوز : نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط، شرایط استیضاح آقای ظریف نیست. من با برخی استیضاح‌کنندگان هم صحبت کردم که آنها گفتند ما قصد برکناری وزیر امور خارجه را نداریم فقط می‌خواهیم مطالبی را در قالب استیضاح بگوییم. .... یوسفیان ملا : می‌توانم آدرس همه پولشویی‌ها را به نمایندگان بدهم!
شمال نیوز : نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط، شرایط استیضاح آقای ظریف نیست. من با برخی استیضاح‌کنندگان هم صحبت کردم که آنها گفتند ما قصد برکناری وزیر امور خارجه را نداریم فقط می‌خواهیم مطالبی را در قالب استیضاح بگوییم. ....(ادامه)
بخش دوم و پایانی گفتگوی وزیر اقتصاد دولت دهم
(ادامه)
احتمال اعطای ماهانه ۲۰ لیتر بنزین به هر ایرانی
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از احتمال اعطای ماهانه ۲۰ لیتر بنزین به هر ایرانی خبر داد.(ادامه)
ظریف زیر تیغ مجلس و افکار عمومی/ نمایندگان و کاربران عصبانی دوام نمی آورند/ حاجی دلیگانی : طرح استیضاح را سه شنبه تقدیم هیات رئیسه می کنیم/ تابش : می خواهند CFT را تحت الشعاع قرار دهند/ قمی: این استیضاح سیاسی است/ سلحشوری: مگر ظریف در مورد پولشویی دروغ گفت؟ (خبر)
(ادامه)
رئیس قوه قضاییه با اشاره به محاکمه متهمان اقتصادی و با بیان اینکه برخی کمپین‌ها که با پول دشمن اداره می‌شوند مدعی شده‌اند نحوه محاکمه متهمان برای ما معلوم نبوده است، خطاب به آنها گفت: مگر جزییات این محاکمه‌ها باید برای شما معلوم باشد؟ کشور، قانون و قاضی دارد و در چارچوب موازین قانونی و شرعی به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم. اینکه شما نسبت به روند محاکمات جهل دارید دلیل بر نادرست بودن رسیدگی‌ها نیست. مسئولان نباید سخنانی به زبان بیاورند که مانند خنجر به قلب نظام فرو برود/ جهل به روند محاکمات، دلیل بر نادرست بودن رسیدگی‌ها نیست(خبر)
رئیس قوه قضاییه با اشاره به محاکمه متهمان اقتصادی و با بیان اینکه برخی کمپین‌ها که با پول دشمن اداره می‌شوند مدعی شده‌اند نحوه محاکمه متهمان برای ما معلوم نبوده است، خطاب به آنها گفت: مگر جزییات این محاکمه‌ها باید برای شما معلوم باشد؟ کشور، قانون و قاضی دارد و در چارچوب موازین قانونی و شرعی به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم. اینکه شما نسبت به روند محاکمات جهل دارید دلیل بر نادرست بودن رسیدگی‌ها نیست.(ادامه)
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که اعلام نظر شورای نگهبان درباره لایحه الحاق به cft گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نظراتش درباره لایحه را در روز ۱۳ آبان برای ما ارسال کرد و منتظر بودیم که نظرات را کامل برای مجلس ارسال کنیم. شورای نگهبان نسبت به لایحه CFT یازده ایراد اصلی گرفته ؛ اگر مجلس آنها را رفع کند، ایرادات خود به خود رفع می‌شود /زنان همیشه جزو رجال سیاسی بوده‌اند/ بزرگتر از ادعای «اضافه شدن ۸ میلیون رای» در انتخابات ۸۸ هم مطرح شد، اما هیچ سندی ارائه نکردند(خبر)
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که اعلام نظر شورای نگهبان درباره لایحه الحاق به cft گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نظراتش درباره لایحه را در روز ۱۳ آبان برای ما ارسال کرد و منتظر بودیم که نظرات را کامل برای مجلس ارسال کنیم.(ادامه)
جمعی از نمایندگان مجلس در نامه ای به رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نسبت به اقدام رئیس مجلس در ارسال دو لایحه مرتبط با FATF به مجمع، اعتراض کردند. نامه جمعی از نمایندگان به مجمع درباره اقدام اخیر رئیس مجلس
جمعی از نمایندگان مجلس در نامه ای به رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نسبت به اقدام رئیس مجلس در ارسال دو لایحه مرتبط با FATF به مجمع، اعتراض کردند.(ادامه)
استعفای اخیر نشان داد چه کسی به جای کعبه به ترکستان رسید
کدخدایی طی توئیتی به اظهارات اخیر وزیر مستعفی راه و شهرسازی که گفته بود «این ره که تو می‌روی به ترکستان است» پاسخ داد.(ادامه)
بازداشت رئیس یک سازمان دولتی به اتهام پارتی‌بازی در استخدام
(ادامه)
استعفای مدیرعامل بزرگترین بانک دانمارک در پی اتهام پولشویی
(ادامه)
دلخوری نمایندگان از نامه آیت‌الله شاهرودی؟!
برخی رسانه‌ها و خبرنگاران روز گذشته نامه‌ای به نقل از آیت الله محمود هاشمی شاهروی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دبیر شورای نگهبان مبنی بر مغایرت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی تشویق سرمایه گذاری، سیاست کلی امنیت قضایی و سیاست کلی امنیت اقتصادی منتشر و اعلام کردند که مجمع این لایحه را رد کرد.(ادامه)
نامه هاشمی شاهرودی به جنتی
در نامه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دبیر شورای نگهبان، مغایرت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی تشویق سرمایه گذاری، سیاست کلی امنیت قضایی و سیاست کلی امنیت اقتصادی اعلام شده است.(ادامه)
شمال نیوز : این سوال ها متمرکز بر پنج محورِ عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام لازم دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی است..... جلسه علنی مجلس برای سوال از رئیس جمهور / پایان جلسه / نمایندگان از 4 پاسخ قانع نشدند/ موضوع به قوه قضاییه می رود
شمال نیوز : این سوال ها متمرکز بر پنج محورِ عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام لازم دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی است.....(ادامه)
قالیباف: در نامه ۱۱ صفحه‌ای خود به فوری‌ترین مسائل اقتصاد ایران پرداخته ام / تکلیف اورژانسی مسوولان، مدیریت هوشمندانه نقدینگی است / روزانه دو و نیم میلیون بشکه نفت هدر می‌دهیم / پیشنهادم برای تامین ارز در شرایط تحریم تشکیل صندوق تضمین برجام میان ایران و کشور‌های اروپایی عضو برجام است واقعا انسان حسرت می‌خورد که روزانه دو و نیم میلیون بشکه نفت هدر می‌دهیم / پیشنهاد توزیع سبد کالا بر مبنای «جهیزیه» برای ۶ میلیون خانوار / این پیشنهاد به رشد تولید داخل هم کمک می‌کند(خبر)
قالیباف: در نامه ۱۱ صفحه‌ای خود به فوری‌ترین مسائل اقتصاد ایران پرداخته ام / تکلیف اورژانسی مسوولان، مدیریت هوشمندانه نقدینگی است / روزانه دو و نیم میلیون بشکه نفت هدر می‌دهیم / پیشنهادم برای تامین ارز در شرایط تحریم تشکیل صندوق تضمین برجام میان ایران و کشور‌های اروپایی عضو برجام است(ادامه)
شرایط واردات طلا، ارز اعلام شد
گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور ورود طلا، ارز و طلای خام­ را منوط به دریافت مجوز از بانک مرکزی و تشریفات گمرکی مجاز اعلام کرد.(ادامه)
دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز به شرکت‌های صرافی دارای مجوز معتبر فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد. بانک مرکزی دستورالعمل خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز را ابلاغ کرد
دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز به شرکت‌های صرافی دارای مجوز معتبر فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.(ادامه)
نامه مجلس به مقام معظم رهبری برای تعیین تکلیف «لایحه پالرمو»
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دیدگاه های مختلف درخصوص نظر رهبر معظم انقلاب نسبت به لوایح چهارگانه مرتبط با همکاری ایران با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نامه ای به ایشان ارسال شد تا تکلیف مجلس در این خصوص مشخص شود.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.