.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شمال نیوز : پایداری کشاورزی فقط به داشتن آب ،خاک و زمین کشاورزی نیست ، بلکه درنظرگرفتن فاکتورهای زیادی است که می بایست به آن توجه داشت و برنامه ریزی برای آینده کشاورزی از اهمیت اساسی برخوردار است .... الزامات کشاورزی پایدار در مازندران / تبدیل زمین های کشاورزی به عمرانی خیانت است
شمال نیوز : پایداری کشاورزی فقط به داشتن آب ،خاک و زمین کشاورزی نیست ، بلکه درنظرگرفتن فاکتورهای زیادی است که می بایست به آن توجه داشت و برنامه ریزی برای آینده کشاورزی از اهمیت اساسی برخوردار است ....(ادامه)
زلزله از آن‌دست اتفاقاتی است که به طور غیرمنتظره و در هر زمانی ممکن است رخ دهد، از همین‌رو می‌بایست از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم جهت کاهش صدمات احتمالی زمین‌لرزه آگاه بود و آنها را قبل، حین و بعد از شروع زلزله اعمال کرد. هنگام بروز زلزله و بعد از آن چه باید کرد؟
زلزله از آن‌دست اتفاقاتی است که به طور غیرمنتظره و در هر زمانی ممکن است رخ دهد، از همین‌رو می‌بایست از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم جهت کاهش صدمات احتمالی زمین‌لرزه آگاه بود و آنها را قبل، حین و بعد از شروع زلزله اعمال کرد.(ادامه)
برای نخستین بار در کشور چهار گونه حیات وحش شامل گور خر ، گوزن زرد و آهوی دشت مغان به طبیعت معرفی شدند. انتقال چهار گونه حیات وحش به طبیعت برای نخستین بار در کشور
برای نخستین بار در کشور چهار گونه حیات وحش شامل گور خر ، گوزن زرد و آهوی دشت مغان به طبیعت معرفی شدند.(ادامه)
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل میزبان نهمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران خواهد بود. برگزاری کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در دانشگاه نوشیروانی
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل میزبان نهمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران خواهد بود.(ادامه)
دانش آموزان یک مدرسه در چالوس همیار طبیعت شدند
دانش آموزان ابتدایی دبستان سعدی چالوس صاحب کارت همیار طبیعت شدند.(ادامه)
بر اساس آموزه‌های طب سنتی این نوع سبزی بسیار پرخاصیت است و در روزگار نه‌چندان دور جایگاه ویژه‌ای در سفره غذایی مردم کشورمان داشته است؛ در روایتی از پیامبر اکرم(ص) مصرف این سبزی درمان ۹۹ درد دانسته شده است. این سبزی درمان قند خون و ۹۹ درد است!
بر اساس آموزه‌های طب سنتی این نوع سبزی بسیار پرخاصیت است و در روزگار نه‌چندان دور جایگاه ویژه‌ای در سفره غذایی مردم کشورمان داشته است؛ در روایتی از پیامبر اکرم(ص) مصرف این سبزی درمان ۹۹ درد دانسته شده است.(ادامه)
یک بال پلیکان با همت کارکنان نیروگاه نکا از خطر مرگ حتمی نجات یافت. نجات یک پلیکان در نیروگاه نکا
یک بال پلیکان با همت کارکنان نیروگاه نکا از خطر مرگ حتمی نجات یافت.(ادامه)
مطالعه جدیدی که در مجله Occupational & Environmental Medicine منتشر شده، عنوان می‌کند که بودن در طبیعت می‌تواند پادزهری در جهت کنترل اضطراب و مدیریت فشار خون باشد. یک درمان جدید برای فشارخون و اضطراب؛ تعجب نکنید، عمل کنید!
مطالعه جدیدی که در مجله Occupational & Environmental Medicine منتشر شده، عنوان می‌کند که بودن در طبیعت می‌تواند پادزهری در جهت کنترل اضطراب و مدیریت فشار خون باشد.(ادامه)
یک پلیکان پاخاکستری جهت مراقبت و درمان به یکی از دوستداران حیات وحش تحویل داده شد. مراقبت از پلیکان پاخاکستری توسط دوستدار حیات وحش
یک پلیکان پاخاکستری جهت مراقبت و درمان به یکی از دوستداران حیات وحش تحویل داده شد.(ادامه)
شمال نیوز: استاد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی گفت: مطالبه انجام کارهای بزرگ و تحول خواهی، در بیانات اخیر مقام معظم رهبری، به معنای آن است که از وضع موجود رضایت وجود ندارند. خوش چهره : در جنگ اقتصادی نباید فرمانده دسته را فرمانده لشکر کرد
شمال نیوز: استاد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی گفت: مطالبه انجام کارهای بزرگ و تحول خواهی، در بیانات اخیر مقام معظم رهبری، به معنای آن است که از وضع موجود رضایت وجود ندارند.(ادامه)
رئیس سازمان صدا و سیما با انتشار ویدئویی در فضای مجازی، نسبت به خبر پناهنده شدن برادرش واکنش نشان داده است. واکنش رئیس سازمان صدا و سیما به پناهندگی برادرش
رئیس سازمان صدا و سیما با انتشار ویدئویی در فضای مجازی، نسبت به خبر پناهنده شدن برادرش واکنش نشان داده است.(ادامه)
دستگیری متخلف صید سهره در آمل
ماموران محیط زیست شهرستان آمل یک متخلف را که اقدام به زنده گیری ۹ قطعه سهره کرده بود، را دستگیر کردند.(ادامه)
در آستانه ایام سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، جمعی از بانوان فرهیخته، مادران برگزیده و فعالان عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی، امروز چهارشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. کسانی که حجاب ضعیف دارند هم دختران خود ما هستند؛ نباید آنها را متهم کرد / در قضایای اخیر خود زن‌ها در مقابل فراخوان کشف حجاب ایستادند و در دهان آنها زدند / قوانین خانواده آنچنان محکم باشد که مردان قادر به ظلم کردن به زنان نباشند(خبر)
در آستانه ایام سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، جمعی از بانوان فرهیخته، مادران برگزیده و فعالان عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی، امروز چهارشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.(ادامه)
تسهیلات کم‌بهره به تاسیسات اقامتی در شهرستان سوادکوه شمالی اعطاء می‌شود. اعطای تسهیلات کم‌بهره به تاسیسات اقامتی سوادکوه شمالی
تسهیلات کم‌بهره به تاسیسات اقامتی در شهرستان سوادکوه شمالی اعطاء می‌شود.(ادامه)
با خاطره زمین لرزه بم، هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی
به قلم : ناگفته ای از زلزله بم(يادداشت)
با خاطره زمین لرزه بم، هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی به قلم : (ادامه)
بسیاری از توریست‌ها در سفر به ایران و با اشتراک عکس‌ها و تصاویر خود از حضور در کشورمان، نشان می دهند ایران نه تنها امنیت دارد بلکه مردمان آن با مهمان‌نوازی ویژه خود خاطرات ماندگاری را در ذهن مسافران ثبت کرده‌اند. غذای محبوب گردشگران خارجی چیست؟
بسیاری از توریست‌ها در سفر به ایران و با اشتراک عکس‌ها و تصاویر خود از حضور در کشورمان، نشان می دهند ایران نه تنها امنیت دارد بلکه مردمان آن با مهمان‌نوازی ویژه خود خاطرات ماندگاری را در ذهن مسافران ثبت کرده‌اند.(ادامه)
یلدا؛ شبی به بلندای آیین و سنت‌های کهن ایرانی
«یلدا» یا «شب چلّه»، یکی از آیین‌های دیرینه ایرانی است که بیانگر زایش خورشید یا ایزدمهر در انقلاب زمستانی است.(ادامه)
خانه های روستایی با قدمتی چند دهه ساله از جمله خانه هایی هستند که مصالح آن از طبیعت فراهم می شد . خانه هایی از جنس چوب و سنگ و خاک که سالهای متمادی سقف اهالی روستا بود . خانه هایی که می تواند برخی از انها به عنوان بومگردی مورد استفاده قرار گیرد . تصاویر: خانه های روستایی مازندران(خبر)
خانه های روستایی با قدمتی چند دهه ساله از جمله خانه هایی هستند که مصالح آن از طبیعت فراهم می شد . خانه هایی از جنس چوب و سنگ و خاک که سالهای متمادی سقف اهالی روستا بود . خانه هایی که می تواند برخی از انها به عنوان بومگردی مورد استفاده قرار گیرد .(ادامه)
یک مازندرانی برنده جایزه عکاس محیط زیست سال ۲۰۲۲ شد
مهدی محبی پور عکاس مازندرانی برنده جایزه عکاس محیط زیست سال ۲۰۲۲ شد.(ادامه)
 در طی سالیان اخیر ورود غیرقانونی خودروهای آفرود به جنگل‌ها و مراتع سوادکوه منجر به آسیب‌های زیادی بر عرصه‌های ملی و طبیعی شده است. 
تهدید آفرودسواران برای یخچال طبیعی سوادکوه
در طی سالیان اخیر ورود غیرقانونی خودروهای آفرود به جنگل‌ها و مراتع سوادکوه منجر به آسیب‌های زیادی بر عرصه‌های ملی و طبیعی شده است. (ادامه)
«هنر سوزن‌دوزی ترکمن» ثبت جهانی شد
هنر سوزن‌دوزی ترکمن به‌عنوان بیستمین عنصر میراث‌فرهنگی ناملموس کشورمان در نشست کمیته بین‌الدولی پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت شد.(ادامه)
ساری- معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قاچاق چوب را از مشکلات فراروی جنگل های هیرکانی بازمانده از عصر یخبندان ذکر کرد. قاچاق چوب مشکل فراروی جنگل های هیرکانی است
ساری- معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قاچاق چوب را از مشکلات فراروی جنگل های هیرکانی بازمانده از عصر یخبندان ذکر کرد.(ادامه)
سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: ده ها شاهد در محلی که مهسا امینی فوت کرده بود، حضور داشتند اما با وجود گذشت دو ماه، کسی نیامده شهادت بدهد که کسی را زدند. هفت نکته سردار نقدی درباره مرگ مهسا امینی
سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: ده ها شاهد در محلی که مهسا امینی فوت کرده بود، حضور داشتند اما با وجود گذشت دو ماه، کسی نیامده شهادت بدهد که کسی را زدند.(ادامه)
شمال نیوز : مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ‌‌‌ گردشگری و صنایع دستی استان مازندران می گوید : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ‌‌‌ گردشگری و صنایع دستی استان مازندران چشم امید گردشگری مازندران به تصویب تعطیلات دو روزه آخر هفته
شمال نیوز : مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ‌‌‌ گردشگری و صنایع دستی استان مازندران می گوید : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ‌‌‌ گردشگری و صنایع دستی استان مازندران(ادامه)
رهبر معظم انقلاب گفتند: صحنه‌گردانان اصلی اغتشاشات اخیر که نتوانستند مردم را به صحنه بیاورند درصددند با ادامه شرارت‌ها، مسئولان را خسته کنند اما اغتشاشات جمع خواهد شد و ملت با تنفر روزافزون از آنها با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر، به کار و تلاش و پیشرفت ادامه خواهد داد. اغتشاشات جمع خواهد شد / صحنه‌گردانان اصلی نتوانستند مردم را به صحنه بیاورند/ چالش اساسی و امروز کشور ما، چالش «پیشرفت و توقف و رکود و ارتجاع» است / دشمن تلاش دارد تا علاوه بر مردم و جوانان، حتی مسئولان نیز امید خود را از دست بدهند(خبر)
رهبر معظم انقلاب گفتند: صحنه‌گردانان اصلی اغتشاشات اخیر که نتوانستند مردم را به صحنه بیاورند درصددند با ادامه شرارت‌ها، مسئولان را خسته کنند اما اغتشاشات جمع خواهد شد و ملت با تنفر روزافزون از آنها با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر، به کار و تلاش و پیشرفت ادامه خواهد داد.(ادامه)
استاندار مازندران گفت: در هفته های آینده شیوه نامه های اجرایی توسعه گردشگری و طبیعت گردی در تالاب میانکاله اتفاق خواهد افتاد و نگاه ما این است که طبیعت بی‌نظیر میانکاله می بایست مورد دسترس همه مردم علاقمند قرار گیرد. ‎ میانکاله باید به‌ مقصد گردشگری بین المللی تبدیل شود
استاندار مازندران گفت: در هفته های آینده شیوه نامه های اجرایی توسعه گردشگری و طبیعت گردی در تالاب میانکاله اتفاق خواهد افتاد و نگاه ما این است که طبیعت بی‌نظیر میانکاله می بایست مورد دسترس همه مردم علاقمند قرار گیرد. ‎ (ادامه)
مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: درنای سیبری علاقه‌مندان زیادی دارد که با فعال کردن بحث پرنده‌نگری می‌توان از این ظرفیت به‌خوبی بهره‌گیری کرد. روز با تک درنای سیبری در طبیعت مازندران/ ضرورت ایجاد تورهای پرنده‌نگری
مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: درنای سیبری علاقه‌مندان زیادی دارد که با فعال کردن بحث پرنده‌نگری می‌توان از این ظرفیت به‌خوبی بهره‌گیری کرد.(ادامه)
برای نخستین بار پرواز در مسیر ساری- چابهار -ساری از فرودگاه بین المللی شهدای ساری دایر شد. برقراری خط پروازی جدید بین ساری و چابهار
برای نخستین بار پرواز در مسیر ساری- چابهار -ساری از فرودگاه بین المللی شهدای ساری دایر شد.(ادامه)
استاندار مازندران گفت: باید بدنبال احیای منطقه مهم و بی نظیر دماوند باشیم که فعال کردن هر بخش از این منطقه منجر به جذب هزاران گردشگر می شود. ‎ دماوند کوه به مرکز اقتصادی مهم در مازندران تبدیل می شود
استاندار مازندران گفت: باید بدنبال احیای منطقه مهم و بی نظیر دماوند باشیم که فعال کردن هر بخش از این منطقه منجر به جذب هزاران گردشگر می شود. ‎ (ادامه)
پاییز سومین فصل سال زیباترین نمایش قدرت خداوندی در اعجاز طبیعت است . آنگاه که درختان رنگارنگ می شوند و شگفتی طبیعت در فصل خزان شکوه بی نظیر خود را از ارتفاعات تا جلگه در قابی منحصر بفرد در معرض دید عموم قرار می دهد . «رخت پاییزی» طبیعت(خبر)
پاییز سومین فصل سال زیباترین نمایش قدرت خداوندی در اعجاز طبیعت است . آنگاه که درختان رنگارنگ می شوند و شگفتی طبیعت در فصل خزان شکوه بی نظیر خود را از ارتفاعات تا جلگه در قابی منحصر بفرد در معرض دید عموم قرار می دهد .(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.236 seconds.