.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
بهترین زمان نوشیدن آب
نوشیدن آب یکی از ضروری‌ترین نیازهای بدن ماست اما همین نیاز اولیه و ساده نکاتی دارد که رعایت آن به سلامت ما کمک خواهد کرد؛ مثلا میزان آب و دمای آن یا چیزهایی که به آب نوشیدنی خود اضافه می‌کنیم.(ادامه)
این مواد غذایی را نباید فریز کرد
یکی از بهترین شیوه های نگهداری مواد غذایی، فریز کردن است. فریزر سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود و کمک می‌کند تا موادغذایی فصل‌های گوناگون را نگهداری داریم.(ادامه)
عادات غذایی بد برای سیستم ایمنی بدن
مصرف برخی غذاهای ناسالم موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان می شود، در ادامه از عادت های غذایی ناسالم که به سیستم ایمنی بدن آسیب می رسانند مطلع خواهید شد.(ادامه)
خواص جالب و فراوان طالبی
طالبی خواص بسیاری را برای سلامتی به همراه دارد، از خواص طالبی می توان به مراقبت از پوست و مو، تنظیم فشار خون و کنترل دیابت نیز اشاره کرد.(ادامه)
خواص بی‌نظیر انبه برای سلامتی
احتمالا خواص انبه مانند دیگر میوه‌های پرمصرف شناخته نشده است. با این حال، قرن‌ها است که انسان‌ها از میوه‌های گرمسیری به دلیل طعم شیرین و فوق‌العاده آن‌ها لذت برده و استفاده می‌کنند.(ادامه)
عوارض باورنکردنی مصرف بیش از اندازه شکر
شکر پرمصرف ترین و در عین حال مضرترین ماده‌ای است که در رژیم غذایی وجود دارد. اگر از عوارض جبران ناپذیر شکر آگاه شوید حتما در مصرف آن صرفه نظر میکنید.(ادامه)
خوراکی‌هایی که دارای پتاسیم هستند
خوراکی‌های دیگری غیر از موز را با مقدار پتاسیم بالا می‌توان در رژیم غذایی گنجاند.(ادامه)
علائم و عوارض فشار خون بالا
فشار خون بالا «قاتل خاموش» نامیده می‌شود، زیرا ممکن است هیچ علامت هشدار دهنده‌ای نداشته باشید. هنگامی که علائم ظاهر می‌شوند می‌توانند شامل سردرد، خونریزی بینی، ریتم نامنظم قلب و تغییرات بینایی باشند.(ادامه)
درمان سردرد بدون نیاز به خوردن قرص
سردرد مشکل نادری نیست و همه‌ ما گاهی دچارش می‌شویم و نیاز داریم به روشی آن را تسکین دهیم. خصوصا اگر سردردی باشد که توانایی انجام کارها را از ما گرفته و در امورمان اختلال ایجاد کند.(ادامه)
عوارض جدی و خطرناک مصرف زیاد نمک
خوردن بیش از حد هرچیزی برای بدن مضر است؛ مصرف زیاد نمک مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد می کند که در بیشتر مواقع این مشکلات قابل جبران نیستند.(ادامه)
چه عواملی باعث فشار خون می‌شود؟
یک کارشناس بیماری‌های غیر واگیر گفت: تنها راه تشخیص فشار خون بالا، اندازه‌گیری است؛ با یک ‌بار اندازه‌گیری فشار خون، نمی‌توان فشار خون بالا را تشخیص داد.(ادامه)
فواید آب و سرکه سیب برای سلامتی
احتمالاً شنیده اید که این مایع می تواند به عنوان مکمل به استراتژی کاهش وزن کمک کند، اما چه چیز دیگری در آن می تواند مفید باشد؟(ادامه)
بدن انسان در روز چقدر آهن نیاز دارد؟
آهن یک ماده معدنی ضروری است که بدن شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. بنابراین مصرف مقادیر کافی از آن در رژیم غذایی روزانه بسیار مهم است.(ادامه)
مواد خوراکی حاوی نشاسته دارای فواید یکسانی نیستند
مواد غذایی ای مانند سیب زمینی و موز کمی نارس حاوی نشاسته مقاوم هستند که دارای برخی فواید سلامتی و بدون عوارض جانبی مضر هستند.(ادامه)
ارتباط ویتامین K۲ با تشکیل کلسیم در دریچه قلب
محققان مشاهده کردند تنگ شدن پیشرونده دریچه قلب آئورت در گروهی از مردان مسن را نمی‌توان با استفاده از مکمل‌های ویتامین K۲ کاهش داد.(ادامه)
ویتامینی که ریسک ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد
در یک مطالعه جدید روی جوندگان، دانشمندان بررسی کردند که چگونه ویتامین K می تواند بر توانایی های شناختی موش های مسن تأثیر بگذارد.(ادامه)
تغذیه ایام روزه‌داری چگونه باشد؟
یک کارشناس ارشد تغذیه، در ارتباط با شیوه صحیح تغذیه در ایام روزه داری، نکاتی را متذکر شد.(ادامه)
نکاتی برای رفع گرسنگی در ماه رمضان
رفع گرسنگی ماه رمضان، موضوعی است که برای همه مسلمانان بسیار بااهمیت است زیرا روزه‌داری در این ماه امری واجب می‌باشد.(ادامه)
بهترین مواد غذایی برای صبحانه مقوی
صبحانه وعده غذایی مهمی است که حتی یک روز جهانی هم به نام آن ثبت شده است و باید دارای مواد مغذی و ترکیبات غذایی باشد تا انرژی لازم در طول روز را تامین کند.(ادامه)
در بهار چه بخوریم؟
متخصص طب سنتی گفت: در فصل بهار مواد خام زائد در بدن زیاد است که یکی از کارها تنقیه و پاکسازی بدن است، در نتیجه باید در این فصل انواع آش‌ها، سالادها، سبزیجات و نوشیدنی‌هایی مثل شربت سکنجبین مصرف شود.(ادامه)
پرهیز از نوشیدن آب زیاد در سحر
نوشیدن آب زیاد در وعده سحری تاثیری در سیراب ماندن روزه داران در طول روز ندارد.(ادامه)
۶ عامل نابودی کبد
بیماری کبدی می‌تواند ارثی یا ژنتیکی باشد، این عارضه می‌تواند در اثر تجمع چربی در سلول‌های کبد به وجود آید.(ادامه)
مصرف فلاوونوئیدها بهترین راه تقویت سلامت قلب و مغز
تحقیقات نشان می‌دهد که فلاوونوئیدها طیف وسیعی از فواید سلامتی، از مبارزه با سرطان و کاهش خطر بیماری‌های قلبی تا حفظ عملکرد مغز را فراهم می‌کنند. همچنین در مبارزه با چین و چروک هم مفید هستند.(ادامه)
۶ عامل خطرزا برای کبد
بیماری کبدی می‌تواند ارثی باشد اما مشکلات کبدی همچنین ممکن است به خاطر عوامل مختلفی که به این عضو حیاتی آسیب می‌زنند مانند ویروس‌ها، مصرف الکل و نیز چاقی ایجاد شوند.(ادامه)
برای کسی که در حال کاهش وزن است و برای لاغر شدن تلاش می‌کند، گذراندن تعطیلات می‌تواند سخت باشد؛ اما نباید این طور باشد. شما واقعا می‌توانید از تعطیلات نوروز و شیرینی‌ها و تنقلات آن لذت ببرید، به این شرط که نکاتی را رعایت کنید.
چطور در تعطیلات عید چاق نشویم؟
برای کسی که در حال کاهش وزن است و برای لاغر شدن تلاش می‌کند، گذراندن تعطیلات می‌تواند سخت باشد؛ اما نباید این طور باشد. شما واقعا می‌توانید از تعطیلات نوروز و شیرینی‌ها و تنقلات آن لذت ببرید، به این شرط که نکاتی را رعایت کنید. (ادامه)
اگر اوره شما بالاست این اصول را حتما رعایت کنید
سطح اوره خون تحت تاثیر سن، میزان آب بدن، عملکرد کلیه‌ها و سبک تغذیه است. مصرف پروتئین‌ها نقش اساسی دارد، زیرا اوره خون در نتیجه تجزیه پروتئین‌ها به‌وجود می‌آید که در صورت کمبود مایعات بدن تشدید می‌شود. از همین‌رو، توجه به عادت‌های غذایی در کنترل اوره خون و پیشگیری از افزایش و عوارض آن ضروری خواهد بود. (ادامه)
۱۰ غذای مقوی برای کاهش وزن در کمتر از ۲ هفته!
با مصرف ۱۰ غذای مقوی و سالم می‌توانید کمتر از ۲ هفته کاهش وزن را تجربه کنید.(ادامه)
خوراکی‌هایی که بیشترین ویتامین‌ها را دارند
بسیاری از انواع ویتامین ها مواد غذایی وجود دارند و شما می توانید با مصرف این مواد غذایی و گنجاندن آنها در برنامه ی غذایی خود بدنی سالم داشته باشید.(ادامه)
کاهش یک خطر وحشتناک با مصرف گوجه فرنگی
نتایج مطالعات محققان فنلاندی نشان داد که مصرف گوجه فرنگی خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. یکی از آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی به نام لیکوپن (رنگدانه قرمز) در بروز این اثر نقش دارد.(ادامه)
با این مواد غذایی از کرونا در امان بمانید
محققان و کارشناسان تغذیه تاکید می‌کنند، با بهره‌وری از توصیه‌های مفید که شامل تقویت سیستم ایمنی بدن با استفاده از مواد غذایی سالم و پرخاصیت است، می‌توان به پیشگیری از ابتلا به کرونا کمک کرد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.187 seconds.