.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
عوارض وحشتناک خروپف در بدن
خواب کافی و عمیق می‌تواند حافظه‌ را تقویت کند و خواب ناکافی و همراه با خروپف فراوان فرد را با چالشی بزرگ در سلول‌های مغزی مواجه می‌کند.(ادامه)
۱۰ ماده غذایی که افسردگی را از بین می‌برند
افسردگی یکی از اختلالاتی است که اگر کنترل نشود سلامت روان انسان را به خطر می‌اندازد، اگر دچار افسردگی هستید و یا می‌خواهید از ابتلا به این اختلال در امان باشد این ۱۰ ماده غذایی را فراموش نکنید.(ادامه)
شمال نیوز : یوسف‌زاده چابک افزود:‌ طبق تحقیقات به عمل آمده گیلان با متوسط 13.2 درصد جمعیت بالای 60 سال سالمندترین استان کشور محسوب می‌شود که این آمار در برخی از شهرستان‌های آن افزایش بسیار قابل توجهی پیدا کرده است..... « گیلان » سالمندترین استان کشور است
شمال نیوز : یوسف‌زاده چابک افزود:‌ طبق تحقیقات به عمل آمده گیلان با متوسط 13.2 درصد جمعیت بالای 60 سال سالمندترین استان کشور محسوب می‌شود که این آمار در برخی از شهرستان‌های آن افزایش بسیار قابل توجهی پیدا کرده است.....(ادامه)
بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها
یک متخصص تغذیه درباره بهترین زمان مصرف ویتامین‌ ها و مکمل‌های غذایی و اینکه مصرف آنها برای چه افرادی ضروری است به بیان توضیحاتی پرداخت.(ادامه)
۱۸ درصد سالمندان مازندران نیازمند خدمات ویژه هستند
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت استان را سالمند تشکیل می دهند گفت: ۱۸ درصد جمعیت سالمندی استان نیازمند دریافت خدمات ویژه هستند.(ادامه)
علامت مسموم شدن خون
سپتیسمی، گند خونی یا مسمومیت خون یک مشکل مرگبار می باشد که به سختی تشخیص داده می شود. شناخت علائم آن بهترین روش برای جلوگیری از اثرات کشنده این نوع مسمومیت است.(ادامه)
وقتی فشار خون مغز را تهدید می‌کند
فشار خون بالا رگ های خونی در مغز انسان را تضعیف و باریک کرده و از جریان خون مناسب جلوگیری می کند.(ادامه)
هشدارهای قبل از سکته قلبی را جدی بگیرید
کارشناسان بهداشتی به افراد سالمند و میانسال و نیز افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی را دارند توصیه می‌کنند نسبت به برخی علائم که هشدار وقوع حمله قلبی است بی توجه نباشند.(ادامه)
شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؟
بدن شما برای بهتر کارکردن به میزان مشخصی یعنی ۸ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد. در صورتی که نتوانید ۸ ساعت بخوابید، کم خوابی تان افزایش می یابد. انگار که بیشتر از میزان پس انداز خود خرج کنید. اگر روز دوشنبه ۵ ساعت، سه شنبه ۶ ساعت و چهارشبنه ۷ ساعت بخوابید، در مجموع ۶ ساعت (۶=۱+۲+۳) کمبود خواب خواهید داشت.(ادامه)
شمال نیز : افشاری نژاد بیان داشت: در جمعیت صفر تا 14 سال، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با 38.3 و 29.8 درصد جوان ترین و گیلان و مازندران با 17.8 و 19.5 درصد پیرترین استان های کشور هستند..... مازندران و گیلان پیرترین استان های کشور هستند
شمال نیز : افشاری نژاد بیان داشت: در جمعیت صفر تا 14 سال، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با 38.3 و 29.8 درصد جوان ترین و گیلان و مازندران با 17.8 و 19.5 درصد پیرترین استان های کشور هستند.....(ادامه)
کاهش ۱۱ درصدی تلفات عابران پیاده در مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سال قبل ۱۹۱ نفر عابر پیاده شامل ۱۳۸ مرد و بقیه زن براثر تصادف رانندگی جان باختند که کاهش ۱۱ درصدی نسبت به سال ۹۵ داشته است.(ادامه)
دانه‌های این میوه، بهتر از آسپرین است
دانه‌های این میوه می‌تواند به عنوان جایگزین طبیعی آسپرین کاربرد داشته باشد.(ادامه)
دانه‌های این میوه، بهتر از آسپرین است
دانه‌های این میوه می‌تواند به عنوان جایگزین طبیعی آسپرین کاربرد داشته باشد.(ادامه)
مصرف زیاد نوبرانه‌ها مضر است
سید کاظم کاظمینی با اشاره به شروع فصل مصرف نوبرانه‌هایی، چون چاغاله بادام، اظهار کرد: به صورت کلی مواد غذایی نارس، مفید نیستند و خواصی که از ان‌ها انتظار داریم، برآورده نمی‌شود، به طور مثال مزاج بادام رسیده به سمت گرمی است، اما چاغاله خواص و طبع سردی دارد.(ادامه)
سرطانی مرموز که بیش از خانم‌ها به آقایان علاقه دارد
تهوع و استفراغ، سوزش سردل، ورم معده و مدفوع سیاه، یکی از شایع‌ترین سرطان‌های دستگاه گوارش است که ۲ برابر بیشتر از خانم‌ها، آقایان را می‌کشد. (ادامه)
طوفان در بابل یک مصدوم بر جای گذاشت
سخنگوی اورژانس ۱۱۵ بابل گفت: طوفان در بابل منجر به ریزش سقف یک خانه و مصدومیت زن سالمند شد.(ادامه)
فواید فوق العاده «گیاه کاسنی»
ویتامین‌های ریشه کاسنی می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، به این دلیل که محتوای فیبر طبیعی آن زیاد است. فیبر کمک می‌کند تا یک احساس سیری برای کاهش گرسنگی در فرد ایجاد شود. احساس سیری نیز با حضور گرلین در ریشه حاصل می‌شود. این هورمون طبیعی به مغز می‌گوید که بدن دیگر گرسنه نیست و به همین دلیل فرد غذای کمتری در هر وعده می‌خورد.(ادامه)
افزایش ۱۲ درصدی مرگ عابران پیاده براثر تصادف در مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۹۴ نفر از عابران پیاده سال جاری بر اثر تصادف رانندگی در استان جان باختند که افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.(ادامه)
اگر کبدتان چرب است فالوده نخورید!
در زمان‌های قدیم در تهیه فالوده از روغن بادام، پسته و روغن‌های حیوانی نیز استفاده می‌کردند؛ فالوده یا پالوده از خوردنی‌های معروف ایرانی است.(ادامه)
چه زمانی بدن به پروتئین نیاز دارد؟
افراد به دلایل گوناگونی از مکمل پروتئین استفاده می‌کنند؛ از عضله سازی و کاهش وزن گرفته تا صرفا تقویت سلامت عمومی.(ادامه)
شمال نیوز : جناب مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، آیا خودتان جرات می‌کنید از پل‌های غیر استاندارد عابر پیاده در مسیر ساری به قائم‌شهر یا دیگر نقاط استان که وضعیت مناسبی ندارند عبور کنید؟..... مرگ 156 عابر پیاده و فرافکنی مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران!
شمال نیوز : جناب مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، آیا خودتان جرات می‌کنید از پل‌های غیر استاندارد عابر پیاده در مسیر ساری به قائم‌شهر یا دیگر نقاط استان که وضعیت مناسبی ندارند عبور کنید؟.....(ادامه)
خواب نامنظم و خطر ابتلا به آلزایمر
تحقیقات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان می‌دهد که الگوهای نامنظم خوابیدن در بزرگسالان سالم می‌تواند نشانه ابتلای زودرس به بیماری آلزایمر باشد.(ادامه)
خوراکی‌های زمستانه با مزاج گرم میل کنید
شیره انگور، کشمش و انجیری که در آب یا شیر خیس خورده باشد بخصوص برای افراد سالمند بسیار مفید است چرا که علاه بر ارزش غذایی بالا، مزاج را روان و یبوست را از بین می‌برد.(ادامه)
بهترین خوراک‌های زمستانی!
متخصصان طب ایرانی بر این باورند که چون مزاج فصل زمستان سرد و تر است باید از غذاهایی استفاده کنیم که مزاج‌شان با سردی و تری فصل زمستان تداخل پیدا نکند چون در غیر این صورت باعث افزایش میزان سردی در بدن می‌شود.(ادامه)
از فواید شگفت انگیز بخار درمانی
اگر با گرفتگی سینوس، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، برونشیت، سینوزیت، آسم، آلرژی یا هر نوع عفونت تنفسی مواجه هستید، بخار درمانی می تواند بسیار مفید واقع شود.(ادامه)
حقایقی مهم درباره ویتامین B12
ویتامین B12 از اهمیت ویژه ای برای تولید DNA، اعصاب، و سلول های خون برخوردار است. همچنین، این ماده مغذی در حفظ سلامت مغز و عملکرد بی نقص سیستم ایمنی بدن انسان نقش دارد.(ادامه)
۶ راهکار آسان برای بهبود حافظه کوتاه مدت
حافظه کوتاه مدت فراینده ذهنی ذخیره اطلاعات برای ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه است. پس شما مجبور نیستید در این مدت کوتاه تمام اطلاعات را به خاطر داشته باشید.(ادامه)
دریافت کارت ملی هوشمند نیازی به تعویض شناسنامه ندارد
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال با بیان اینکه تعویض شناسنامه برای دریافت کارت ملی هوشمند، الزامی نیست، گفت: کسی که شناسنامه‌اش مستعمل و کهنه شده یا تغییراتی هویتی داشته باشد، بایستی برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کند.(ادامه)
هشدار! بعد از غذا خوردن نخوابید
یک متخصص طب سنتی ضمن ارایه توضیحاتی درباره چگونگی استفاده از مواد غذایی در گروه‌های سنی مختلف، تاکید کرد که بلافاصله پس از صرف غذا نباید خوابید.(ادامه)
۸ رازی که هنوز درباره کاهش وزن نمی‌دانید!
علاوه بر پیشگیری از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، دیابت و سکته مغزی، فواید کاهش وزن شامل اثرات مفید ناشناخته تری نیز هست.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.