.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
آیا زمین‌لرزه‌ها قابل پیش‌بینی هستند؟
هشدار زودهنگام وقوع زمین‌لرزه می‌تواند از افزایش مرگ و میر و آسیب جلوگیری کند. احتمالات و پیش‌بینی‌ها معمولا بر وضعیت اقلیمی و پیش‌بینی‌های آب ‌و هوا مبتنی هستند. پیش‌بینی‌ها بیشتر شبیه به بیانیه‌هایی در مورد زمان، مکان و میزان بزرگی هستند که هنوز به صورت دقیق برای زمین‌لرزه‌ها امکان‌پذیر نیست.(ادامه)
با فرمان عفو رهبری این سعه صدر، بار دیگر نمود عینی یافت زیرا حتی متهمانی که هنوز برای رسیدگی به اتهامات آنها دادگاهی تشکیل نشده است را نیز در بر گرفت یعنی فارغ از آنچه که اتفاق افتاده، چتر عفو عمومی چنان گسترده است که حتی افرادی را که هنوز در جایگاه متهم قرار دادند را نیز در برگرفته است.

چرا فرمان عفو رهبر انقلاب مهم است؟(يادداشت)
با فرمان عفو رهبری این سعه صدر، بار دیگر نمود عینی یافت زیرا حتی متهمانی که هنوز برای رسیدگی به اتهامات آنها دادگاهی تشکیل نشده است را نیز در بر گرفت یعنی فارغ از آنچه که اتفاق افتاده، چتر عفو عمومی چنان گسترده است که حتی افرادی را که هنوز در جایگاه متهم قرار دادند را نیز در برگرفته است. (ادامه)
زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۸ ریشتر در مرکز ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد و تاکنون دست‌کم ۱۴۰ کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است. زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه و سوریه را لرزاند
زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۸ ریشتر در مرکز ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد و تاکنون دست‌کم ۱۴۰ کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.(ادامه)
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بزرگ‌ترین زلزله تاریخ چند ریشتری بوده است؟، زمین‌لرزه ۹٫۵ ریشتری والدیویا بزرگ‌ترین زلزله ثبت‌شده در تاریخ است که به مدت ۱۰ دقیقه زمین را لرزاند. بزرگ‌ترین زلزله تاریخ چند ریشتری بود؟
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بزرگ‌ترین زلزله تاریخ چند ریشتری بوده است؟، زمین‌لرزه ۹٫۵ ریشتری والدیویا بزرگ‌ترین زلزله ثبت‌شده در تاریخ است که به مدت ۱۰ دقیقه زمین را لرزاند.(ادامه)
سرپرست مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: بیش از۷۶ هزار نفر از مردم زلزله زده در اردوگاه‌های اسکان اضطراری یا چادر‌های اهدایی ساکن شده‌اند. بیش از ۷۶ هزار نفر از مردم خوی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری ساکن هستند
سرپرست مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: بیش از۷۶ هزار نفر از مردم زلزله زده در اردوگاه‌های اسکان اضطراری یا چادر‌های اهدایی ساکن شده‌اند.(ادامه)
تیم فوتبال ملوان با پیروزی در دربی شمال کشور، باخت تلخ مقابل استقلال را فراموش کرد و در جدول لیگ برتر ۲۱ امتیازی شد. ملوان با برتری برابر نساجی فاتح دربی شمال کشور شد
تیم فوتبال ملوان با پیروزی در دربی شمال کشور، باخت تلخ مقابل استقلال را فراموش کرد و در جدول لیگ برتر ۲۱ امتیازی شد.(ادامه)
عملیات تروریستی بسیج ، سپاه و ارتش در خوی! +عکس
(ادامه)
تنها راه کاهش خسارت جانی و مالی ناشی از زلزله رعایت اصول ایمنی است. هنگام زلزله و پس لرزه های بعد از آن چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
تنها راه کاهش خسارت جانی و مالی ناشی از زلزله رعایت اصول ایمنی است.(ادامه)
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از شرایط عادی و کاملا پایدار شبکه ارتباطی استان پس از وقوع سه زمین لرزه در مرکز استان خبر داد.

پایداری شبکه ارتباطی مازندران پس از زلزله
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از شرایط عادی و کاملا پایدار شبکه ارتباطی استان پس از وقوع سه زمین لرزه در مرکز استان خبر داد. (ادامه)
دومین زمین لرزه ساری را لرزاند
دومین زمین لرزه به بزرگی ۲.۷ ریشتر ۱۰ کیلومتری شهر ساری و جویبار در استان مازندران را لرزاند.(ادامه)
شمال نیوز:  زلزله ای به مقیاس ۴/۲ ریشتر ساری، قائم‌شهر، بابل و برخی مناطق شرقی استان مانند بهشهر و نکا را لرزاند.




زلزله ۴/۲ ریشتری مازندران را لرزاند / اخبار تکمیلی
شمال نیوز: زلزله ای به مقیاس ۴/۲ ریشتر ساری، قائم‌شهر، بابل و برخی مناطق شرقی استان مانند بهشهر و نکا را لرزاند. (ادامه)
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم، جمعی از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. هدف اغتشاشات از بین بردن نقاط قوت کشور بود، نه برطرف کردن ضعف‌ها/ راه علاج وسوسه تبلیغاتیِ اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نیست بلکه تبیین است / نیازمند کارهای بزرگ و تحولی هستیم که با وجود مسئولان و جوانان پر تلاش شدنی است(خبر)
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم، جمعی از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.(ادامه)
شمال نیوز: از تمثال مبارک شهید سپهبد سلیمانی در شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان رونمایی شد . رونمایی از تمثال مبارک شهید سپهبد سلیمانی در شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان+ تصاویر
شمال نیوز: از تمثال مبارک شهید سپهبد سلیمانی در شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان رونمایی شد .(ادامه)
با خاطره زمین لرزه بم، هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی
به قلم : ناگفته ای از زلزله بم(يادداشت)
با خاطره زمین لرزه بم، هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی به قلم : (ادامه)
رستم قاسمی درگذشت
رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس صبح امروز ۱۷ آذرماه دار فانی را وداع گفت.(ادامه)
شمال نیوز: رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی پس از طی یک دوره بیماری صبح امروز درگذشت. رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی درگذشت/ آخرین توییت قاسمی قبل از فوت
شمال نیوز: رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی پس از طی یک دوره بیماری صبح امروز درگذشت.(ادامه)
شمال نیوز: زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ در مقیاس ریشتر منطقه رویان در غرب مازندران را لرزاند. زلزله ۴.۳ ریشتری غرب استان مازندران را لرزاند / زمین لرزه در مرکز و شرق مازندران هم احساس شد
شمال نیوز: زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ در مقیاس ریشتر منطقه رویان در غرب مازندران را لرزاند.(ادامه)
سردار آزمون طی دو بازی نخست ایران در جام جهانی اگر کمی خوش‌شانس بود حتما نامش به لیست گلزنان اضافه می‌شد. واجد شرایط‌ترین ایرانی برای گلزنی مقابل امریکا
سردار آزمون طی دو بازی نخست ایران در جام جهانی اگر کمی خوش‌شانس بود حتما نامش به لیست گلزنان اضافه می‌شد.(ادامه)
آوار شعار زن زندگی آزادی بر زندگی زوج‌ها!
باید بپذیریم که در پس شعار زن زندگی آزادی، چیز‌هایی نهفته است که بسیاری از مردم ما امروز به سبب فضای احساسی حاکم بر جامعه، آن‌ها را نمی‌بینند.(ادامه)
خبرگزاری صدا و سیما : حدود نیم ساعت پیش زمین کیش لرزید و صدایی هم از جنوب جزیره شنیده شد. لرزش مشکوک زمین در کیش/ صدای مهیب به گوش رسید/ ماجرا چیست؟
خبرگزاری صدا و سیما : حدود نیم ساعت پیش زمین کیش لرزید و صدایی هم از جنوب جزیره شنیده شد.(ادامه)
پیروزی شیرین‌تر از عسل برای کاترین آمل
کاترین آمل با بازگشتی رویایی، ۳ امتیاز شیرین بازی با صنایع پشتیبان هرمزگان را از آن خود کرد.(ادامه)
قرن نو نوشت: عزت الله ضرغامی در ادامه تلاش هایش برای چهره سازی تلاش کرده است در این روزهای عجین شده با اعتراضات خط و ربط خود از دولت رئیسی را جدا کرده و نقش یک مخالف رویکرد گشت ارشاد و امر به معروف را ایفا کند. حذف ضرغامی کلید خورد؟
قرن نو نوشت: عزت الله ضرغامی در ادامه تلاش هایش برای چهره سازی تلاش کرده است در این روزهای عجین شده با اعتراضات خط و ربط خود از دولت رئیسی را جدا کرده و نقش یک مخالف رویکرد گشت ارشاد و امر به معروف را ایفا کند.(ادامه)
شمال نیوز : سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها از کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد. هشدار سیلاب و سرما /احتمال تاخیر پروازها در برخی استانها
شمال نیوز : سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها از کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.(ادامه)
تیم ملی فوتسال ایران با قبول شکست برابر ژاپن در فینال شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال آسیا، از تکرار عنوان قهرمانی در این رقابتها بازماند و سامورایی‌ها برای چهارمین بار صاحب جام شدند. باخت فوتسال ایران به ژاپن/ قهرمانی از دست ایران پرید!
تیم ملی فوتسال ایران با قبول شکست برابر ژاپن در فینال شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال آسیا، از تکرار عنوان قهرمانی در این رقابتها بازماند و سامورایی‌ها برای چهارمین بار صاحب جام شدند.(ادامه)
از هفته هفتم لیگ برتر ایران، پرسپولیس و تراکتور از ساعت ۱۸:۰۳  به مصاف هم رفتند که که شاگردان قربان‌ بردیف توانستند میزبان خود را با یک گل شکست دهند. مهدی ترابی یک پنالتی پرسپولیس را از دست داد. شکست اول پرسپولیس با پایان طلسم ۸ساله تراکتور
از هفته هفتم لیگ برتر ایران، پرسپولیس و تراکتور از ساعت ۱۸:۰۳ به مصاف هم رفتند که که شاگردان قربان‌ بردیف توانستند میزبان خود را با یک گل شکست دهند. مهدی ترابی یک پنالتی پرسپولیس را از دست داد.(ادامه)
زمین لرزه نسبتا شدید در رشت
دقایقی پیش زلزله با قدرت 4.3 در مقیاس ریشتر استان گیلان را لرزاند.(ادامه)
زمین لرزه ۳.۶ ریشتری حوالی فشم بلده مازندران را لرزاند
زمین لرزه ۳.۶ ریشتری حوالی فشم، منطقه بلده در استان مازندران را لرزاند.(ادامه)
یک زلزله به بزرگی ۶ و سه دهم ریشتر ساعت ۳:۵۵ و دو زلزله دیگر به بزرگی شش و یک دهم ریشتر ساعت ۲:۰۲ و ۳:۵۴ بامداد شنبه حوالی بندرلنگه را لرزاند. سه زلزله بسیار شدید هرمزگان را لرزاند/ ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم تاکنون
یک زلزله به بزرگی ۶ و سه دهم ریشتر ساعت ۳:۵۵ و دو زلزله دیگر به بزرگی شش و یک دهم ریشتر ساعت ۲:۰۲ و ۳:۵۴ بامداد شنبه حوالی بندرلنگه را لرزاند.(ادامه)
زلزله مرز گلستان و مازندران را لرزاند
زمین لرزه‌ای به بزرگای ۴.۲ (چهار و دو دهم) در عمق ۸ کیلومتری زمین، مرز استان‌های گلستان و مازندران حوالی نوکنده را لرزاند. (ادامه)
سخنرانان روز جهانی قدس در سراسر کشور در کنار محکومیت ظلم و اشغالگری چندین دهه رژیم منفور و پلید صهیونیستی بر نشانه‌های بیداری امت اسلام در برابر توطئه‌های مختلف استکبار و در صدر آنها آمریکا، اسرائیل و متحدانشان در منطقه تاکید کردند و ....(خبر)
(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.