.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شمال نیوز : یک بار رفتم نان بگیرم وقتی نوبتم شد به جای اینکه به من نان بدهد به نفر بعد از من داد. آن آدم به نانوا اعتراض کرد گفت نوبت فلانی بود. گفت تو نانت را بگیر و برو این وقت دارد..... امام جمعه قزوین : به مردم گفته‌ام زنگ خانه‌ام را بزنید باز نکردم سنگ بزنید!
شمال نیوز : یک بار رفتم نان بگیرم وقتی نوبتم شد به جای اینکه به من نان بدهد به نفر بعد از من داد. آن آدم به نانوا اعتراض کرد گفت نوبت فلانی بود. گفت تو نانت را بگیر و برو این وقت دارد.....(ادامه)
در این فیلم آیت الله جوادی آملی نظر کارشناسی و فقهی خویش را درباره صیغه و بحث داغ چند همسری بیان می‌کند: فیلم / نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره صیغه و چندهمسری
در این فیلم آیت الله جوادی آملی نظر کارشناسی و فقهی خویش را درباره صیغه و بحث داغ چند همسری بیان می‌کند:(ادامه)
بر اساس گزارشات رسیده روز پنجشنبه آئین تکریم از آیت الله طبرسی و تقدیر از سال ها مجاهدت سیاسی و مذهبی این عالم بزرگوار در ساری برگزار خواهد شد .... نماینده ولی فقیه در مازندران استعفا داد/ گزینه جایگزین آیت الله طبرسی +گذری بر زندگی
بر اساس گزارشات رسیده روز پنجشنبه آئین تکریم از آیت الله طبرسی و تقدیر از سال ها مجاهدت سیاسی و مذهبی این عالم بزرگوار در ساری برگزار خواهد شد ....(ادامه)
وجود مبارك امام هشتم(ع) كه به لقب پر‌افتخار رضا ملقب است به این معناست كه هر انسانی در هر شرایطی بخواهد به چیزی راضی بشود به وساطت فیض رضاست ویژگی های علمی و معنوی امام رضا(يادداشت)
وجود مبارك امام هشتم(ع) كه به لقب پر‌افتخار رضا ملقب است به این معناست كه هر انسانی در هر شرایطی بخواهد به چیزی راضی بشود به وساطت فیض رضاست(ادامه)

با تعطیلی جلسه درس آیت‌الله مکارم شیرازی، تعداد مراجعی که جلسه درسشان به‌دلیل کهولت سن یا بیماری تعطیل می‌شود، به چهار نفر رسید. پیشتر دروس عمومی آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی و شبیری زنجانی هم تعطیل شده بود. از بین مراجع فعلی در قم، آیات‌ جوادی آملی، سبحانی و صانعی هستند که کرسی درس خارج فقهشان برپاست. حوزه قم از درس چهارمین مرجع تقلید هم محروم شد
با تعطیلی جلسه درس آیت‌الله مکارم شیرازی، تعداد مراجعی که جلسه درسشان به‌دلیل کهولت سن یا بیماری تعطیل می‌شود، به چهار نفر رسید. پیشتر دروس عمومی آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی و شبیری زنجانی هم تعطیل شده بود. از بین مراجع فعلی در قم، آیات‌ جوادی آملی، سبحانی و صانعی هستند که کرسی درس خارج فقهشان برپاست.(ادامه)
شاخ استکبارگران با انهدام پهپاد آمریکایی شکست
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در جریان انهدام پهپاد آمریکایی توسط سپاه، شاخ آمریکا و شاخک‌های یاران منطقه‌ای آنها شکسته و قدرت نظامی جمهوری اسلامی به جهانیان اثبات شد.(ادامه)
شمال نیوز : شب نیمه شعبان آن چنان اهمیت دارد که در سنت رسول خدا و ائمه معصومین(ع) بیدار ماندن در این شب تا صبح بسیار سفارش و مورد تاکید قرار گرفته است..... احیای شب نیمه شعبان را از دست ندهید
شمال نیوز : شب نیمه شعبان آن چنان اهمیت دارد که در سنت رسول خدا و ائمه معصومین(ع) بیدار ماندن در این شب تا صبح بسیار سفارش و مورد تاکید قرار گرفته است.....(ادامه)
ناطق نوری می گوید: با این کتاب خاطرات بعضاً دروغ که آقای منتظری نوشتند، من احساس کردم که همان جمله‌ی امام در مورد ایشان رخ می‌دهد و این حرف‌ها قعر جهنمی است‌. کتاب خاطرات منتظری«دروغ»است
ناطق نوری می گوید: با این کتاب خاطرات بعضاً دروغ که آقای منتظری نوشتند، من احساس کردم که همان جمله‌ی امام در مورد ایشان رخ می‌دهد و این حرف‌ها قعر جهنمی است‌.(ادامه)
یکی از اتفاقات سال ۹۷ ارتحال شخصیت‌هایی بود که عمری را در راه سیاست، دین و علم این کشور گذرانده و حال با کارنامه‌ای حاصل از زندگی پرفراز و نشیب در پیشگاه الهی حاضر شده‌اند. ۱۰ شخصیت‌ سیاسی و مذهبی که امسال از دنیا رفتند +تصاویر
یکی از اتفاقات سال ۹۷ ارتحال شخصیت‌هایی بود که عمری را در راه سیاست، دین و علم این کشور گذرانده و حال با کارنامه‌ای حاصل از زندگی پرفراز و نشیب در پیشگاه الهی حاضر شده‌اند.(ادامه)
شمال نیوز : نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در گذشته و امروز رسم بود که در ورودی و خروجی شهر‌ها شناسنامه نصب می‌کردند، افزود: در این شناسنامه فاصله از شهر با دریا، خشکی و ... درج می‌شد، اما محتوای این شناسنامه شهر بعد انقلاب عوض شد..... خاتمی : از تندروی بترسیم که تندروی عاقبت خوبی ندارد / گرانی مردم را رنجانده است
شمال نیوز : نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در گذشته و امروز رسم بود که در ورودی و خروجی شهر‌ها شناسنامه نصب می‌کردند، افزود: در این شناسنامه فاصله از شهر با دریا، خشکی و ... درج می‌شد، اما محتوای این شناسنامه شهر بعد انقلاب عوض شد.....(ادامه)
تاکید مراجع بر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
مراجع عظام تقلید و علمای قم بر حضور گسترده و باشکوه آحاد مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید و بیان کردند: ملت دراین روز به ندای امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی لبیک خواهند گفت.(ادامه)
بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران
اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه ششم بهمن بیانیه‌ای صادر کرد.(ادامه)
گزینه‌های تولیت آستان قدس مشخص شدند
از آیت الله «سید احمد حسینی خراسانی»، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی فرد» امام جمعه موقت تهران و نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، «حجت الاسلام سید محمد سعیدی» تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام «علی محمدی» رئیس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه و آیت الله «محسن اراکی» دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مردم اراک در مجلس خبرگان... (ادامه)
دفتر مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله ‌جوادی آملی امروز با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، مسئولان استانی و سلسله جلیله روحانیت در ساری افتتاح شد.
دفتر آیت‌الله ‌جوادی‌آملی در مازندران افتتاح شد
دفتر مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله ‌جوادی آملی امروز با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، مسئولان استانی و سلسله جلیله روحانیت در ساری افتتاح شد. (ادامه)
آیت الله جوادی آملی: ظرفیت های مازندران مورد توجه قرار گیرد
یک مرجع تقلید شیعیان گفت: مازندران دارای امنیت مناسب و فراوان است و باید از ظرفیت های استان بهره گیری شود.(ادامه)
شمال نیوز: مرجع تقلید جهان تشییع با تاکید بر دوری از نفاق و دورویی در بین مدیران گفت:برکات طبیعی مازندران برای توسعه استان به‌کارگیری شود. برکات طبیعی مازندران برای توسعه استان به‌کارگیری شود
شمال نیوز: مرجع تقلید جهان تشییع با تاکید بر دوری از نفاق و دورویی در بین مدیران گفت:برکات طبیعی مازندران برای توسعه استان به‌کارگیری شود.(ادامه)
زکات فطره امسال طبق نظر اکثر مراجع، برابر با 8 هزار تومان معادل ۳ کیلوگرم گندم یا 20 هزار تومان معادل ۳ کیلوگرم برنج اعلام شده است که خانواده‌ها بر اساس قوت غالب خود آن را پرداخت می‌کنند. زکات فطره امسال چقدر پرداخت کنیم+ پاسخ 9 مرجع تقلید
زکات فطره امسال طبق نظر اکثر مراجع، برابر با 8 هزار تومان معادل ۳ کیلوگرم گندم یا 20 هزار تومان معادل ۳ کیلوگرم برنج اعلام شده است که خانواده‌ها بر اساس قوت غالب خود آن را پرداخت می‌کنند.(ادامه)
شمال نیوز : "عبدالرزاق آخوند رهبر" هفده سال است که امامت جمعه شهرستان آق‌قلا را به عهده دارد؛ امام‌جمعه‌ ای که مردمی بودن و محبوبیتش زبان‌زد خاص و عام است..... امام جمعه آق قلا : درب منزلم برای همه باز است / فرزندم در سوریه مدافع حرم بود / امام‌ جمعه باید مثل مردم زندگی کند
شمال نیوز : "عبدالرزاق آخوند رهبر" هفده سال است که امامت جمعه شهرستان آق‌قلا را به عهده دارد؛ امام‌جمعه‌ ای که مردمی بودن و محبوبیتش زبان‌زد خاص و عام است.....(ادامه)
واکنش آیت‌الله جوادی‌آملی به خروج ترامپ از برجام
یکی از مراجع تقلید گفت: رعایت قوانین بین‌المللی انسانی است و به دین کاری ندارد اما مشکل این است که آمریکا به هیچ قانونی از قوانین انسانی پایبند نیست.(ادامه)
یزگزاری گردهمائی « سفیران هدایت ، سربازان ولایت »در ساری
(ادامه)



برخی عنوان می کنند در دوره جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بنا بر استفاده از نیروها و حوزویان جوان تر در تریبون نماز جمعه است. برخی هم استعفاهای اخیر ائمه جمعه را سیاسی جلوه داده و تأکید می کنند که شورا علاقه دارد... جوانگرایی یا حاشیه‌های سیاسی؛ دلیل کناره‌گیری «ائمه جمعه» چیست؟
برخی عنوان می کنند در دوره جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بنا بر استفاده از نیروها و حوزویان جوان تر در تریبون نماز جمعه است. برخی هم استعفاهای اخیر ائمه جمعه را سیاسی جلوه داده و تأکید می کنند که شورا علاقه دارد...(ادامه)
پاسخ دفتر آیت‌الله جوادی آملی به جمله "اگر ملت قیام کند، همه ما را به دریا خواهد ریخت"
جمله‌ای که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه آیت‌الله جوادی در این دیدار گفته "اگر ملت قیام کند، همه ما را به دریا خواهد ریخت" در سایت رسمی این مرجع تقلید نیامده است. (ادامه)
مرجع تقلید شیعیان گفت: دلیل فلج و ناکارآمد بودن اقتصاد کشور وجود بانک‌های ربوی است، این بانک‌ها در حکم محاربه با خدا هستند چراکه تولید کالا با سرمایه‌ای انجام می‌شود که ربوی است و این مسئله در حکم محاربه با خداست. دلیل فلج و ناکارآمد بودن اقتصاد کشور وجود بانک‌های ربوی است/ این بانک‌ها در حکم محاربه با خدا هستند
مرجع تقلید شیعیان گفت: دلیل فلج و ناکارآمد بودن اقتصاد کشور وجود بانک‌های ربوی است، این بانک‌ها در حکم محاربه با خدا هستند چراکه تولید کالا با سرمایه‌ای انجام می‌شود که ربوی است و این مسئله در حکم محاربه با خداست.(ادامه)
رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی، حجت‌الاسلام حاج شیخ رسول فلاحتی را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت منصوب کردند. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌ جمعه جدید رشت منصوب شد/جزئیات مراسم تکریم و معارفه
رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی، حجت‌الاسلام حاج شیخ رسول فلاحتی را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت منصوب کردند. (ادامه)
شمال نیوز: طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام‌جمعه جدید و نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان منصوب و معرفی خواهد شد. نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت معرفی می‌شود
شمال نیوز: طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام‌جمعه جدید و نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان منصوب و معرفی خواهد شد.(ادامه)
امروز بیش از گذشته محتاج مشی و سیره فاطمی هستیم،سبک زندگی فاطمه زهرا (س)سبکی منبعث از منابع اسلامی و برگرفته از قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص)است، اینکه چگونه این گزاره‌های اخلاقی و مذهبی که در آن حضرت درونی شد و شخصیت برجسته او را متجلی کرد، یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه امروز ماست. معاصر سازی سبک فاطمی، نیاز امروز ما(ديدگاه)
امروز بیش از گذشته محتاج مشی و سیره فاطمی هستیم،سبک زندگی فاطمه زهرا (س)سبکی منبعث از منابع اسلامی و برگرفته از قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص)است، اینکه چگونه این گزاره‌های اخلاقی و مذهبی که در آن حضرت درونی شد و شخصیت برجسته او را متجلی کرد، یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه امروز ماست.(ادامه)
چهل سالگی انقلاب؛ فصلی تازه از مبارزه(يادداشت)
(ادامه)
ناگفته‌های محمد هاشمی از درگذشت «آیت‌الله»
محمد هاشمی در گفت‎وگویی با ایسنا از حال‎وهوای خانواده هاشمی، ماجرای راه‎اندازی کمپین «پشیمانیم» و درباره تجمعات اخیر گفته است. او نتیجه رفتار احمدی‎نژاد با قوه قضائیه را نه صرفاً سخنان یک فرد علیه یکی از ارکان نظام، که سرآغاز ایجاد رخنه‎ای در کشتی جمهوری اسلامی می‎داند که اگر مسدود نشود، همه را باهم غرق خواهد کرد.(ادامه)
‌آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر تاسف خویش؛ گفت: "شخصیتی در قله باشد. (رئیس جمهور باشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد) ولی به او اهانت کنند و تحمل کند؟" بار سنگین انقلاب را از قبل از پیروزی به دوش بکشد؛ فرمانده هشت سال دفاع مقدس باشد ( بارها به تعبیر رهبر انقلاب تا پای شهادت پیش رفته باشد) به او اهانت کنند؛ ولی با صبر و بردباری مثال‌زدنی، همه را به خاطر مصالح اسلام و وحدت نظام، تحمل کند؟"
امام شاگرد خوبی به نام ‌آیت‌الله هاشمی به جامعه هدیه کرد/نه زیر بار زور و ظلم رفت و نه به کسی ظلم کرد؛شناسنامه او بایدحفظ شود(خبر)
‌آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر تاسف خویش؛ گفت: "شخصیتی در قله باشد. (رئیس جمهور باشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد) ولی به او اهانت کنند و تحمل کند؟" بار سنگین انقلاب را از قبل از پیروزی به دوش بکشد؛ فرمانده هشت سال دفاع مقدس باشد ( بارها به تعبیر رهبر انقلاب تا پای شهادت پیش رفته باشد) به او اهانت کنند؛ ولی با صبر و بردباری مثال‌زدنی، همه را به خاطر مصالح اسلام و وحدت نظام، تحمل کند؟" (ادامه)
فواید آب باران که راجع به آن نمی‌دانید
مفاتیح‌الحیات کتابی حدیثی رفتاری، اثر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی که به جلد دوم و مکمل مفاتیح‌الجنان شهره شده‌ و تأکید آن بیشتر بر روایاتی است که به رفتارهای فرهنگی ـ اجتماعی و حوزه اخلاق و حقوق اجتماعی مربوط می‌شود. در بخشی از این کتاب راجع به «فواید باران» آمده است.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.