.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
روزه بدون سحری بگیرید کرونا می گیرید + علت علمی
روزه گرفتن امسال به دلیل شیوع کرونا باید با رعایت نکات تغذیه ای و بهداشتی بیشتری ازسوی روزه داران همراه باشد.(ادامه)
راهکار‌های طب سنتی درمان کبد چرب
هر گرید کبد چرب ۱۰ سال از طول عمر انسان می‌کاهد و بیماری‌های قلبی را جلو می‌اندازد! در این مطلب به برخی از مهم‌ترین پرهیزات غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب و راهکار‌های درمانی طب سنتی برای درمان آن اشاره شده است.(ادامه)
آیا پوست موز قابل خوردن است ؟
شاید تعجب کنید ولی پوست موز ماده‌ای خوراکی و حتی مفید است. پوست موز حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های مفید از جمله پتاسیم، فیبر، چربی‌های غیر اشباع، آنتی اکسیدان و اسیدهای آمینه است.(ادامه)
خوراکی محبوب که به کبد آسیب می‌زنند
سیب زمینی سرخ شده آثاری فراتر از افزایش کالری دریافتی از رژیم غذایی را به همراه دارد و می تواند به سلامت کبد نیز آسیب وارد کند. (ادامه)
اسیدهای چرب ضروری برای بدن/منابع غذایی دریافت چربی های مفید
یک متخصص تغذیه با اشاره به مضرات چربی های ترانس برای بدن گفت: چربی های اشباع نشده مانند اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹ برای بدن بسیار مفید هستند و از بروز بسیاری از بیماری ها هم جلوگیری می کند.(ادامه)
چه مواد غذایی برای سیستم ایمنی مفید هستند؟
متخصص تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور نکاتی را درباره سبک تغذیه سالم و تقویت سیستم ایمنی در مقابله با بیماری‌ها ارایه کرد.(ادامه)
اسیدچرب به مقابله با بیماری ام اس کمک می‌کند
یافته جدید پژوهشی نشان می‌دهد تغییر رژیم غذایی ممکن است به درمان برخی از افراد مبتلا به بیماری خودایمنی "ام اس" کمک کند.(ادامه)
بهترین و بدترین صبحانه‌ها کدامند؟
یکی از مهمترین وعده‌های غذایی که نباید به هیچ عنوان فراموش شود خوردن صبحانه است. اما خردن هر غذایی را نباید به عنوان صبحانه تلقی کرده و از ارزش سلامتی آن بکاهیم.(ادامه)
خوراکی‌های زمستانی کرونایی را بشناسید
تقویت سیستم ایمنی بدن، یکی از روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا است که همواره متخصصین تغذیه بر آن تاکید و اصرار دارند.(ادامه)
خواص اعجاب‌انگیز عناب
«عناب» بومی مناطق گرمسیر و خشک بوده و دارای برگ‌های کوچک سبزرنگ و بدون کرک است. این گیاه برای کاهش عصبانیت و دفع کننده سموم در هوای آلوده است.(ادامه)
بایدها و نبایدهای تغذیه‌‌ای شب یلدا
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به خواص میوه‌‌ها و مواد غذایی مخصوص شب یلدا، به ارائه توصیه‌‌های تغذیه‌‌ای مربوط به شب یلدا پرداخت.(ادامه)
چه زمانی صبحانه باعث افزایش وزن می‌شود؟
در شرایطی که صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی روزانه محسوب می‌شود، اما برخی اقدامات می‌تواند این وعده غذایی مفید را نیز به عاملی برای افزایش وزن تبدیل کند.(ادامه)
آجیلی محبوب اما کشنده!
محققان در جدید‌ترین تحقیقات خود به کشنده بودن نوعی آجیل محبوب پی برده اند.(ادامه)
معمولا بیماری کبد چرب در ابتدا علائم خاصی ندارد. هرچند ممکن است علائم مانند دردهای شکمی، احساس خستگی، کاهش اشتها و … در برخی افراد ظاهر شود. در این مقاله سعی داریم به روش‌های درمان کبد چرب اشاره کنیم. بهترین راه درمان کبد چرب در منزل
معمولا بیماری کبد چرب در ابتدا علائم خاصی ندارد. هرچند ممکن است علائم مانند دردهای شکمی، احساس خستگی، کاهش اشتها و … در برخی افراد ظاهر شود. در این مقاله سعی داریم به روش‌های درمان کبد چرب اشاره کنیم.(ادامه)
موادغذایی مناسب برای مقابله با ویروس کرونا
برای مقابله با ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از ملزومات مهم است و بیماران کرونایی که در خانه قرنطینه می‌شوند باید مواد غذایی مناسب را دریافت کنند.(ادامه)
از خوردن بمب ویتامین D غافل نشوید
سبک زندگی حال حاضر بسیاری از افراد جامعه را با کمبود ویتامین D مواجه ساخته است. خانه‌های کوچک، برج‌های سربه فلک کشیده، ساعت کاری طولانی و ... باعث شده افراد ویتامین D کافی دریافت نکنند.(ادامه)
ارتباط مصرف میوه‌های خشک با سلامت بهتر
محققان به این نتیجه رسیده اند که تشویق مردم به خوردن میوه خشک بیشتر، بدون شکر اضافه شده، می تواند روشی موثر برای افزایش مصرف مواد مغذی حیاتی در بدن آنها باشد.(ادامه)
معجزه زیتون در درمان بسیاری از بیماری‌ها
زیتون به عنوان یک میوه بسیار مفید شناخته شده است و در درمان بسیاری از بیماری‌ها معجزه می‌کند.(ادامه)
خواص روغن کنجد برای سلامت بدن
چربی‌ها انواع مختلفی دارند؛ برخی از آن‌ها خواص گوناگونی دارند و برخی دیگر به‌شدت برای سلامتی مضر هستند. اما درباره‌ی خواص روغن کنجد باید گفت که این روغن خوراکی سرشار از چربی‌های چند‌غیر‌اشباع و تک‌غیراشباع بوده و میزان چربی‌های اشباع‌شده‌ی آن بسیار اندک است.(ادامه)
خواص بی نظیر کلاهک بادمجان که نمی‌دانید
کلاهک بادمجان خواص بی نظیری دارد که در ادامه آن را از نظر می‌گذرانید. (ادامه)


مغز گردو سرشار از ویتامین B و اسیدفولیک است که نباید از وعده صبحانه حذف شود. گردو را از صبحانه حذف نکنید
مغز گردو سرشار از ویتامین B و اسیدفولیک است که نباید از وعده صبحانه حذف شود.(ادامه)
۵ خوراکی فوق العاده در برابر بیماری‌ها
یک وبسایت علمی لیستی از ۵ خوراکی ارائه کرده است که می‌گوید این خوراکی‌ها سرشار از انواع ویتامین بوده و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف فوق العاده هستند.(ادامه)
فواید ویتامین E برای پوست چیست؟
ویتامین E تاثیرات مستقیمی را بر روی پوست دارد، اما چگونه باید این ویتامین را مصرف کرد؟(ادامه)
این میوه شگفت انگیز را بخورید
«به» میوه‌ای پاییزی، گوشت خشک و کرکی است که طعمی ترش و گس دارد. ترکیه، چین، ازبکستان، ایران، آرژانتین و برخی کشور‌های جنوبی اروپا و جنوب غربی آسیا، از تولید کنندگان عمده آن هستند.(ادامه)
چند ماده خوراکی مناسب برای پاکسازی رگ‌های قلبی
گرفتگی عروق یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در افراد است که منجر به سکته قلبی شده و سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می‌برد.(ادامه)
۴ خوراکی که ریه هایتان را از نفس می اندازد
حفظ سلامت ریه ها تا حد امکان چه با برخی مشکلات در این اندام ها مواجه باشید یا فقط قصد اطمینان حاصل کردن از عملکرد قوی و درست آنها را داشته باشید، همواره ایده خوبی است. این مساله به ویژه در حال حاضر که جهان با یک بیماری بسیار مسری مواجه است که موجب مشکلات تنفسی می شود، اهمیت بیشتری دارد.(ادامه)
میوه‌هایی که نمی‌دانستید پوست شان هم خوردنی است
ما بسیاری از قسمت‌های میوه‌ها را دور می‌اندازیم و معمولاً فقط داخل و قسمت گوشتی آن‌ها را مصرف می‌کنیم.(ادامه)
۵ نشانه هشداردهنده مصرف بیش از حد چربی
اگر از چربی به عنوان منبع اصلی تامین انرژی خود استفاده کنید، کتون‌ها در بدن تولید می‌شوند که می‌تواند به شکل گیری بویی ناخوشایند منجر شود.(ادامه)
با خواص بی‌نظیر کنجد سیاه آشنا شوید
دانه‌های کنجد سیاه سرشار از مواد مغذی هستند که به سلامتی کمک زیادی می‌کنند و مصرف منظم آن‌ها دارای خواص منحصربه‌فرد است.(ادامه)
تغذیه مناسب برای کنکوری‌ها چیست؟
متخصص تغذیه به داوطلبان کنکور توصیه کرد: کاهش مصرف همبرگر، سوسیس، کالباس، کله پاچه و مواد غذایی حاوی چربی های اشباع نشده دارای فرم ترانس را از وعده غذایی خود حذف کنند.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.