.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی!
مطالعات مختلف نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در انار نه تنها به پیشگیری از تشکیل پلاک در شریان ها کمک می کنند، بلکه این روند را به طور کامل معکوس می کنند.(ادامه)
خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها
از آنجایی که التهاب می تواند موجب بیماری کلیوی شود، افزودن زنجبیل به رژیم غذایی روزانه می تواند اقدامی موثر برای مقابله با این شرایط باشد.(ادامه)
خواص شیر از شیر مادر گرفته تا شیرهای دیگر مانند شیر گاو، شیر سویا، شیر بز و غیره- تقریبا برای تمامی افراد شناخته شده است، . محبوب‌ترین شیر پستانداران، شیر گاو است. انواع دیگر شیر شامل شیر بز، شیر اسب، شیر شتر، شیر گوسفند و غیره می‌شود. شیر به دلیل داشتن خواص مفید برای سلامتی، به یک نوشیدنی محبوب تبدیل شده است. خوردن شیر و این همه فواید
خواص شیر از شیر مادر گرفته تا شیرهای دیگر مانند شیر گاو، شیر سویا، شیر بز و غیره- تقریبا برای تمامی افراد شناخته شده است، . محبوب‌ترین شیر پستانداران، شیر گاو است. انواع دیگر شیر شامل شیر بز، شیر اسب، شیر شتر، شیر گوسفند و غیره می‌شود. شیر به دلیل داشتن خواص مفید برای سلامتی، به یک نوشیدنی محبوب تبدیل شده است.(ادامه)
فواید مصرف یک موز در روز
پتاسیم موجود در موز، به حفظ ضربان منظم قلب، تحریک ترشح انسولین برای کنترل قند خون، و پشتیبانی از فشار خون مطلوب کمک می کند.(ادامه)
فواید مصرف یک موز در روز / چه کسانی نباید موز بخورند؟
پتاسیم موجود در موز، به حفظ ضربان منظم قلب، تحریک ترشح انسولین برای کنترل قند خون، و پشتیبانی از فشار خون مطلوب کمک می کند.(ادامه)
دانستنی‌هایی درباره روی
روی برای فعالیت بیش از 300 آنزیم نیاز است که به سوخت و ساز، گوارش، عملکرد عصبی و بسیاری فرآیندهای دیگر کمک می کنند.(ادامه)
هرگز پوست این میوه را دور نریزید
برای درمان کم خونی باید رژیم غذایی متعادل حاوی غله، برنج، فرآورده‌های لبنی، تخم‌مرغ، سبزی، میوه، گوشت قرمز، طیور، ماهی و دانه‌های مغزدار داشته باشید.(ادامه)
روش‌هایی ساده برای تغذیه سالم‌تر
روغن زیتون به واسطه مواد مغذی موجود در خود فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند و می تواند عطر و طعم خاصی نیز به غذاهای شما ببخشد.(ادامه)
از فواید پروتئین بدون چربی برای بدن انسان
پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.(ادامه)
خاصیت خوردن برنج که شاید ندانید!
وقتی که صحبت از خواص یک ماده غذایی میشود باید این نکته را در نظر گرفت که نحوه پخت آن و میزان مصرف آن نیز مهم است.(ادامه)
شرایط بدن در صورت مصرف ناکافی میوه و سبزیجات
یک رژیم غذایی سرشار از سدیم و با محتوای میوه جات و سبزیجات کم به فشار خون بالاتر منجر خواهد شد.(ادامه)
از بهترین منابع پروتئین برای گیاهخواران
دانه های کینوآ حاوی پروتئین فراوان و چربی های غیر اشباع و فیبر هستند. همچنین، این محصول منبع خوبی برای اسید آمینه ال-آرژینین است که به عضله سازی به جای ذخیره چربی کمک می کند.(ادامه)
فواید استروژن در رژیم غذایی
استروژن یک هورمون زنانه است که در مردان نیز به مقدار اندک وجود دارد. تولید استروژن در زنان طی دوران یائسگی کاهش می یابد که این شرایط پیامدهای خاص خود را به همراه دارد.(ادامه)
هفت خوراکی چربی سوز را بشناسید
خوراکی همیشه چاق کننده و دردسرساز نیستند. در آن‌ها رازهایی نهفته است که با کشف آنها، بدنی سالم و اندامی متناسب خواهید داشت.(ادامه)
هر آنچه که درباره ویتامین B۱ نمی‌دانید
مصرف ویتامین ها باعث عملکرد بهتر بدن و پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود،در این مقاله دکتر سلام شما را با فواید سلامتی مصرف ویتامین B۱ یا همان تیامین بیشتر آشنا می کند. (ادامه)
پروتئینی از جنس دانه هندوانه!
افزون بر پروتئین، دانه های هندوانه حاوی ویتامین C، منیزیم و چربی های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع سالم هستند و از این نظر به مغزها و دانه های خوراکی دیگر شباهت دارند. (ادامه)
از فواید برنج قهوه‌ای
برنج قهوه ای نه تنها می تواند به خلاص شدن از چربی شکمی کمک کند، بلکه عملکرد خوب و درست شریانی را نیز حفظ می کند.(ادامه)
۷ خوراکی مناسب پس از ناهار
موز یکی از بهترین منابع غذایی برای تقویت سطح انرژی است. توجه داشته باشید که این میوه مغذی، سه نوع قند دارد که هر کدام با سرعت‌های مختلفی جذب خون می‌شوند.(ادامه)
۹ غذای شگفت انگیز برای حفظ قدرت و سلامت مغز
مغز، یکی از اندام‌های حیاتی است که غذای خاص خودش را می‌خواهد. اگر پروتئین، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا 3 کافی مصرف نکنید، خیلی زود ممکن است حافظه‌تان را از دست بدهید و دچار مشکلات ادراکی بشوید.(ادامه)
اقدامی ساده در راستای مقابله با دیابت
قند خون افزایش یافته شرایطی است که می تواند به راحتی و در نتیجه برخی رژیم های غذایی ناسالم شکل می گیرد.(ادامه)
6 ماده غذایی برای مبارزه با سرطان ریه
یکی از بهترین روش هایی که می توانید برای دور نگه داشتن سرطان از بدن خود مد نظر قرار دهید، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه است.(ادامه)
۷ دلیل شگفت انگیز برای خوردن خرما
یکی از قدیمی‌ترین محصولات زراعی موجود در این کره‌ی خاکی که بیش از 6000 سال است انسان ها از آن استفاده می کنند، خرما است. علم و تغذیه ی مدرن تازه به این پرداخته تا خواص این میوه‌ی بهشتی برای سلامتی ما را مورد بررسی قرار دهد. با ما همراه باشید...(ادامه)
۷ ویتامین مفید برای مو و ناخن
ویتامین‌ها نه تنها در تقویت سلامت کل بدن نقش مهمی را به عهده دارند، بلکه در ساختار دهی و سالم نگه داشتن مو و ناخن نیز بسیار مؤثر هستند.(ادامه)
کاهش اضطراب اجتماعی با این مواد مغذی
نتایج یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف مکمل ویتامین C خوراکی می تواند سطوح اضطراب را کاهش دهد. اگرچه مطالعات بیشتری باید برای تایید نهایی این شرایط انجام شوند، دنبال کردن یک رژیم غذایی با محتوای بالای ویتامین C ممکن است برای غلبه بر اختلال اضطراب اجتماعی مفید باشد.(ادامه)
فواید بی نظیر مصرف کشمش که نمی دانستید
کشمش تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب دارد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف روزانه کشمش، به ویژه اگر همراه تنقلات دیگر باشد، فشار خون را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.(ادامه)
این مواد غذایی را در مایکروویو حرارت ندهید
اگرچه مایکروویو برای بسیاری از مواد قابل استفاده است، اما انواع خاصی از مواد غذایی وجود دارند که می توانند کیفیت غذایی خود را در صورت مواجهه با دماهای بالا تولید شدط اه توسین دستگاه از دست بدهند.(ادامه)
آیا تخم بلدرچین برای کودکان مناسب است؟
از چه سنی می توانیم به فرزندمان زرده تخم مرغ بدهیم آیا تخم بلدرچین برای کودک انتخاب خوبی به شمار می رود؟(ادامه)
افراد چاق سبوس مصرف کنند
یک متخصص تغذیه گفت: حذف مواد سبوس داری چون نان و برنج از برنامه غذایی روزانه، روند لاغری را کند و سیستم بدن را دچار مشکل می‌کند.(ادامه)
بهترین ادویه برای پوست و مغز
مطالعات بسیاری نشان داده اند که زردچوبه به کاهش التهاب، بهبود درد مفاصل، و درمان کبد کمک می کند. ترکیب فعال موجود در زردچوبه که به نام کورکومین شناخته می شود از ویژگی های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد قارچی، ضد باکتری و فعالیت های ضد سرطانی سود می برد.(ادامه)
علت تشنگی دائمی چیست؟
دیابت بی مزه به واسطه یک عدم تعادل هورمونی در بدن که بر جذب آب تاثیرگذار است، شکل می گیرد. از آنجایی که آب زیادی به واسطه افزایش دفع ادرار از دست می رود، احساس تشنگی در فرد افزایش می یابد زیرا بدن تلاش می کند مایع از دست رفته را جایگزین کند.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.