.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
وزرایی که دوره وزارت خود را به پایان نرساندند
روزنامه شرق: درست است که هر آمدنی را رفتی است، اما برخی زودتر از زمان مشخص‌شده از مسیر بازمی‌مانند. سیاست‌ورزی به سبک ایرانی نیز باعث شده این رفتن‌ها با شتاب بیشتری سراغ وزرای کابینه‌های دولت بیاید.(ادامه)


 
وضعیت ۱۵ کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خودشان یا نزدیکانشان بررسی شده است. رونمایی از ۳+۱۵ کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰/ سردار دهقان: با تمام قدرت می آیم/ ظریف: قسم حضرت عباس بخورم؟
وضعیت ۱۵ کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خودشان یا نزدیکانشان بررسی شده است. (ادامه)
اگر حسن روحانی را بداقبال‌ترین رئیس‌جمهور ایران بدانیم سخن گزافی نگفته‌ایم. دولت دوم روحانی در حالی سال آخر خود را پشت سر می‌گذارد که در این نزدیک به هشت سال، با انواع و اقسام مشکلات مواجه بوده است. مصائب روحانی / مروری بر اتفاقات تلخ دوره ریاست‌جمهوری روحانی
اگر حسن روحانی را بداقبال‌ترین رئیس‌جمهور ایران بدانیم سخن گزافی نگفته‌ایم. دولت دوم روحانی در حالی سال آخر خود را پشت سر می‌گذارد که در این نزدیک به هشت سال، با انواع و اقسام مشکلات مواجه بوده است.(ادامه)
در نامه وزارت راه‌وشهرسازی به برخی نمایندگان مجلس در تشریح دلایل اجرایی نشدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مشخص شد عباس آخوندی تا لحظه آخر حضور خود در این وزارتخانه، هیچ اقدامی برای اجرای این قانون نکرده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: افزایش شدید قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر، مسأله مسکن را بار دیگر به موضوع مهم اقتصاد کشور تبدیل کرده. آمار‌های رسمی وزارت راه‌وشهرسازی و بانک مرکزی نشان می‌دهد قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران از ۵/۱۵ میلیون تومان به ۱/۱۹ میلیون تومان افزایش یافته و رشد ۲۳ درصدی را ثبت کرده است. رشد ۲۳ درصدی قیمت مسکن آن هم فقط طی ۲ ماه، نمود آشکاری از بحران موجود در بازار مسکن است. کار به جایی رسید که حسن روحانی در جلسه هیأت دولت مجبور شد به عقب‌ماندگی دولت خود در حوزه مسکن اعتراف کند. نامه وزارت راه به نمایندگان مجلس درباره نقش آخوندی در بحران مسکن
در نامه وزارت راه‌وشهرسازی به برخی نمایندگان مجلس در تشریح دلایل اجرایی نشدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مشخص شد عباس آخوندی تا لحظه آخر حضور خود در این وزارتخانه، هیچ اقدامی برای اجرای این قانون نکرده است. سرویس اقتصادی جوان آنلاین: افزایش شدید قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر، مسأله مسکن را بار دیگر به موضوع مهم اقتصاد کشور تبدیل کرده. آمار‌های رسمی وزارت راه‌وشهرسازی و بانک مرکزی نشان می‌دهد قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران از ۵/۱۵ میلیون تومان به ۱/۱۹ میلیون تومان افزایش یافته و رشد ۲۳ درصدی را ثبت کرده است. رشد ۲۳ درصدی قیمت مسکن آن هم فقط طی ۲ ماه، نمود آشکاری از بحران موجود در بازار مسکن است. کار به جایی رسید که حسن روحانی در جلسه هیأت دولت مجبور شد به عقب‌ماندگی دولت خود در حوزه مسکن اعتراف کند.(ادامه)
شمال نیوز: دومین باجناق علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس مجلس اسبق ایران نیز از کابینه حسن روحانی خارج شد. خروج باجناق‌های ناطق‌ نوری از کابینه حسن روحانی + عکس
شمال نیوز: دومین باجناق علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس مجلس اسبق ایران نیز از کابینه حسن روحانی خارج شد.(ادامه)
علی مطهری: تا وقتی کرونا هست مجلس باید تعطیل باشد
علی مطهری پیش از این گفته بود که برای بررسی برجام در مجلس، ۲۰ دقیقه هم زیاد بود! حالا همین شخص در شرایط ویژه کرونا و در حالی که مجلس مسئولیت ویژه ای بر دوش دارد، مدعی است که مجلس باید فعلا تعطیل باشد!(ادامه)
تسلیت روحانی به ناطق نوری و عباس آخوندی
رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت‌الله رسولی محلاتی، از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان، و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.(ادامه)
آیت الله رسولی محلاتی به رحمت ایزدی پیوست . آیت الله رسولی محلاتی دار فانی را وداع گفت/ اعلام زمان و مکان مراسم تشییع
آیت الله رسولی محلاتی به رحمت ایزدی پیوست .(ادامه)
شمال نیوز: ساختمان هرمی میدان بهارستان امروز با حواشی همراه بود و اهالی آن برای شفاف‌سازی هزینه انتخابات و تشکیل وزارت بازرگانی تعین تکلیف کردند. رای مثبت نمایندگان به طرح «هزینه انتخابات را از کجا آورده‌ای؟» /تشکیل وزارت بازرگانی همچنان بلاتکلیف
شمال نیوز: ساختمان هرمی میدان بهارستان امروز با حواشی همراه بود و اهالی آن برای شفاف‌سازی هزینه انتخابات و تشکیل وزارت بازرگانی تعین تکلیف کردند.(ادامه)
چهره‌های مختلف سیاسی در مراسم ختم دختر ایران در روسیه (+عکس)
مراسم ختم دختر مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در مسجد نور تهران برگزار شد.(ادامه)
شمال نیوز:
حالا شنیده می‌شود، رئیس جمهور قصد دارد به زودی تغییراتی را در کابینه انجام بدهد. گفته می‌شود از بین سه گزینه دو نفر باید از کابینه خداحافظی کنند و جای خود را به افراد جدید بدهند. باید دید که رئیس جمهور تصمیم به خداحافظی با کدام یک از این وزیران خواهد گرفت؟... قرعه جدایی به نام کدامیک از وزیران می‌خورد؟/ دو وزیر در آستانه جدایی از کابینه!
شمال نیوز: حالا شنیده می‌شود، رئیس جمهور قصد دارد به زودی تغییراتی را در کابینه انجام بدهد. گفته می‌شود از بین سه گزینه دو نفر باید از کابینه خداحافظی کنند و جای خود را به افراد جدید بدهند. باید دید که رئیس جمهور تصمیم به خداحافظی با کدام یک از این وزیران خواهد گرفت؟... (ادامه)
شمال نیوز : وی می‌گوید: باید توجه داشت که تورم خانمان‌سوزترین اتفاق است. تورم به‌ شدت به زیان طبقه کم درآمد و متوسط و به نفع طبقه پردرآمد است و همچون یک جاروبرقی پول را در جامعه به نفع طبقات بالا می‌مکد. بنابراین شاید بتوان گفت یکی از عوامل مهم در فروریختن سرمایه اجتماعی همین تورم است..... عباس آخوندی: تورم در ایران یک بازی سیاسی است / نامزدی روحانی برای دولت دوازدهم اشتباه بود!
شمال نیوز : وی می‌گوید: باید توجه داشت که تورم خانمان‌سوزترین اتفاق است. تورم به‌ شدت به زیان طبقه کم درآمد و متوسط و به نفع طبقه پردرآمد است و همچون یک جاروبرقی پول را در جامعه به نفع طبقات بالا می‌مکد. بنابراین شاید بتوان گفت یکی از عوامل مهم در فروریختن سرمایه اجتماعی همین تورم است.....(ادامه)
شمال نیوز: با حکم وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی شد. استاندار گیلان، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شد/ جدی ترین گزینه های استانداری بعد از سالاری+سوابق
شمال نیوز: با حکم وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی شد.(ادامه)
شمال نیوز: سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان از دو نماینده مجلس شورای اسلامی شکایت کردند که در نشست اخیر این هیأت بررسی شد..... شکایت مجمع تشخیص و شورای نگهبان از دو نماینده مجلس
شمال نیوز: سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان از دو نماینده مجلس شورای اسلامی شکایت کردند که در نشست اخیر این هیأت بررسی شد.....(ادامه)
 استعفای عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان سه استعفایی بود که در سال گذشته حواشی را به دنبال داشت.
استعفاهای جنجالی سال 97 و حواشی آن
استعفای عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان سه استعفایی بود که در سال گذشته حواشی را به دنبال داشت. (ادامه)
چند روزی است که دولت روحانی باز به هدف اصلی انتقادات تبدیل شده. این بار نه به خاطر نرخ ارز و گرانی اجناس و قیمت احتمالی بنزین بلکه به خاطر داماد آقای رئیس‌جمهور. این اتفاق باز بحث داغ فامیل‌بازی یا شایسته‌سالاری را بر سر زبان‌ها انداخته است. بحث داغ فامیل‌بازی و انتصاب آقازاده ها و ژن های خوب /از داماد روحانی تا پسر عارف و وزیر کشور /همه انتصابات فامیلی مصداق رانت است؟(خبر)
چند روزی است که دولت روحانی باز به هدف اصلی انتقادات تبدیل شده. این بار نه به خاطر نرخ ارز و گرانی اجناس و قیمت احتمالی بنزین بلکه به خاطر داماد آقای رئیس‌جمهور. این اتفاق باز بحث داغ فامیل‌بازی یا شایسته‌سالاری را بر سر زبان‌ها انداخته است.(ادامه)
با توجه به اتفاق نظر دولت و مجلس درباره عملکرد نامناسب «منصور غلامی» در وزارت علوم همانطور که پیشتر هم عنوان شد، می توان او را از کاندیداهای اصلی تغییرات غیر اقتصادی در کابینه دانست؛ اما در مورد دو تغییر دیگر انتخاب باید از میان سه وزیر... وزیر علوم و دو وزیر دیگر کابینه را ترک می‌کنند/ تغییرات غیراقتصادی دولت در راه است
با توجه به اتفاق نظر دولت و مجلس درباره عملکرد نامناسب «منصور غلامی» در وزارت علوم همانطور که پیشتر هم عنوان شد، می توان او را از کاندیداهای اصلی تغییرات غیر اقتصادی در کابینه دانست؛ اما در مورد دو تغییر دیگر انتخاب باید از میان سه وزیر...(ادامه)
واکنش آخوندی به شهردار شدن حناچی
عباس آخوندی پس از انتخاب حناچی به عنوان شهردار تهران در کانال تلگرامی خود پیامی منتشر کرد .(ادامه)


در جریان صدمین جلسه شورای شهر تهران انتخاب شهردار جدید تهران از بین دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.
حناچی با 11 رای شهردار تهران شد/ آخوندی ناکام ماند
در جریان صدمین جلسه شورای شهر تهران انتخاب شهردار جدید تهران از بین دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. (ادامه)
شمال نیوز : وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه‌ای بسازد..... آخوندی:افتخار می‌کنم حتی یک مسکن مهر افتتاح نکردم/از ابتدا قرار نبود دولت خانه‌ای بسازد!
شمال نیوز : وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه‌ای بسازد..... (ادامه)
 با توجه به حذف گزینه‌های حزب کارگزاران برای شهردار تهران، و دست بالای فراکسیون اتحاد به لحاظ تعداد اعضا، سه سناریوی ائتلاف الف) «اتحادملت» و «کارگزاران» ب) ائتلاف ائتلاف «اتحاد» و گزینه‌های مستقل و پ) حذف گزینه مورد حمایت اتحاد محتمل‌ترین سناریوهای انتخاب شهردار تهران هستند. پنج گزینه اصلی شهرداری با حمایت کدام فراکسیون‌ها وارد لیست نهایی شدند؟
با توجه به حذف گزینه‌های حزب کارگزاران برای شهردار تهران، و دست بالای فراکسیون اتحاد به لحاظ تعداد اعضا، سه سناریوی ائتلاف الف) «اتحادملت» و «کارگزاران» ب) ائتلاف ائتلاف «اتحاد» و گزینه‌های مستقل و پ) حذف گزینه مورد حمایت اتحاد محتمل‌ترین سناریوهای انتخاب شهردار تهران هستند.(ادامه)
چرا محسن هاشمی برای شهردار شدن رای نیاورد؟
محسن هاشمی باز هم در رسیدن به گزینه های نهایی تصدی شهرداری تهران ناکام بود. تنها 8 نفر از 21 عضو شورای شهر به او رای دادند. یعنی فقط 7 نفر غیر از خودش با شهردار شدن هاشمی موافقند.(ادامه)
۵ گزینه شهرداری تهران مشخص شدند
پس از رد پیشنهاد به تعویق افتادن انتخاب ۵ گزینه شهرداری رای گیری آغاز و اعضا پنج نفر را انتخاب کردند.(ادامه)
محسن هاشمی: لیست 30 نفره نامزدهای شهرداری به 13 نفر رسید
رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز از بین 13 نامزد شهرداری تهران 5 نفر به عنوان گزینه‌های نهایی و برای ارائه برنامه انتخاب می‌شوند.(ادامه)
اسامی 12 نامزد غیر بازنشسته شهرداری تهران
جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در نامه ای خطاب به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اسامی 12 نامزد غیر بازنشسته برای شهرداری تهران را اعلام کرد.(ادامه)
دیدگاه بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به مهندس اسلامی دیدگاه مثبتی است و ایشان را چهره‌ای معتدل و به‌ دور از جناح‌ بندی‌های سیاسی می‌دانند. با توجه به تحصیلات مرتبط مهندس اسلامی می‌توان نتیجه گرفت که ایشان دارای تخصص لازم برای تصدی‌گری وزارت ... مجلس به محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه نظر مثبت دارد
دیدگاه بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به مهندس اسلامی دیدگاه مثبتی است و ایشان را چهره‌ای معتدل و به‌ دور از جناح‌ بندی‌های سیاسی می‌دانند. با توجه به تحصیلات مرتبط مهندس اسلامی می‌توان نتیجه گرفت که ایشان دارای تخصص لازم برای تصدی‌گری وزارت ...(ادامه)
شمال نیوز: رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران نام گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران را اعلام کرد.

گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران اعلام شدند+ عکس
شمال نیوز: رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران نام گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران را اعلام کرد. (ادامه)
خروج "جهانگیری" از دولت چطور رقم خواهد خورد؟
ناصری می‌گوید: تصمیم گیری درباره بحران ارزی بیشتر از آنکه به نام آقای روحانی تمام شود به نام آقای جهانگیری تمام شد. من اگر جای آقای جهانگیری باشم می‌ماندم، بحران ارز را به یک جا می‌رساندم و بعد از مرحله تثبیت ارز از دولت خارج می‌شدم. البته خروج جهانگیری، ضایعه بزرگی برای دولت خواهد بود. اما بهترین موقعیت برای خروج انتخابات مجلس است. آقای جهانگیری می‌تواند برای مجلس و برای جبهه اصلاحات ظرفیت بسیار خوبی در مجلس آینده باشد. اگر هم قرار به کاندیداتوری جهانگیری برای ریاست جمهوری باشد او می‌تواند بدون آنکه از مجلس استعفا دهد نامزد ریاست جمهوری شود.(ادامه)
شمال نیوز : .ورود محمد اسلامی به طبقه پانزدهم وزارت راه و شهرسازی بدون حضور عباس آخوندی انجام شد اما بلافاصله پس از ورود، با تشکیل جلسه شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی به ریاست سرپرست، نوعی «معارفه» نیز اتفاق افتاد.... گزارش « شمال نیوز» از اولین روز حضور محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی
شمال نیوز : .ورود محمد اسلامی به طبقه پانزدهم وزارت راه و شهرسازی بدون حضور عباس آخوندی انجام شد اما بلافاصله پس از ورود، با تشکیل جلسه شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی به ریاست سرپرست، نوعی «معارفه» نیز اتفاق افتاد....(ادامه)
استعفای اخیر نشان داد چه کسی به جای کعبه به ترکستان رسید
کدخدایی طی توئیتی به اظهارات اخیر وزیر مستعفی راه و شهرسازی که گفته بود «این ره که تو می‌روی به ترکستان است» پاسخ داد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.