.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
تقی غلامی گل گاو زبان (borago officinalis)(گزارش)
تقی غلامی(ادامه)
سیل در محمود آباد باعث مرگ دو نفر شد
بارش سنگين باران و طغيان رودخانه در هفته جاري در محمودآباد به غرق شدن و مرگ دو تن از شهروندان اين شهرستان انجاميد.(ادامه)
عباس محمدي دماوند، نماد طبيعت ايران(ديدگاه)
عباس محمدي(ادامه)
معصومه كريميان دشت تركمن، صحراى آرزوها(ديدگاه)
معصومه كريميان(ادامه)
منطقه ساحلي درياي خزر كه يكي از ويژه‌ترين مناطق زيستي در جهان محسوب مي شود تاكنون به دليل مديريت هاي بخشي كه اغلب با مشكلات عديده مواجه بوده اند با تهديد هاي متعددي روبروست كه از جمله اين ... خطر در کمین دریای خزر
منطقه ساحلي درياي خزر كه يكي از ويژه‌ترين مناطق زيستي در جهان محسوب مي شود تاكنون به دليل مديريت هاي بخشي كه اغلب با مشكلات عديده مواجه بوده اند با تهديد هاي متعددي روبروست كه از جمله اين ...(ادامه)
آغاز طرح جامع قطار شهري رشت
شهردار رشت از اتمام طرح مطالعات جامع ترافيك و حمل و نقل ريلي در رشت خبر داد و گفت: رشت سومين شهري است كه طرح جامع قطار درون شهري در آن آغاز شده است. (ادامه)
افزایش قيمت ماهي پرورشي در مازندران
با پايان يافتن فصل صيد ماهيان استخواني درياي خزر، قيمت ماهيان پرورشي در اين استان در هر كيلوگرم پنج تا شش هزار ريال افزايش يافت. فصل صيد ماهيان استخواني درياي خزر از بيستم مهرماه تا پانزدهم فروردين سال بعد است. به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ايرنا در حالي كه قيمت ماهي "فيتوفاك " با وزن بيش از يك كيلوگرم در هفته اول سال جاري هر كيلوگرم تا هشت‌هزار ريال بود، اكنون به ‪ ۱۳‬تا ‪ ۱۴‬هزار ريال رسيده است. همچنين ماهي "قزل آلا" ازكيلويي ‪ ۲۱‬هزار ريال دو هفته پيش به ‪ ۲۵‬هزار ريال در هر كيلوگرم رسيد. به گزارش خبرنگار ايرنا در حالي كه‌فصل صيد ماهي ازدرياي خزر درمازندران پايان يافته است اما همچنان وجود ماهيان "كپور" و "سفيد" دريايي در بازار به صورت قاچاق عرضه مي‌شود. اكنون ماهي سفيد با وزن بيش از يك كيلوگرم تا ‪ ۳۸‬هزار ريال و همچنين ماهي " كپور" دريايي تا‪ ۱۷‬هزار ريال عرضه مي‌شود. "حسن حبيب‌نژاد" مديركل شيلات مازندران روز سه‌شنبه در گزارشي درباره مقدار صيد ماهيان از درياي خزربه ايرنا گفت : صيادان ‪ ۵۳‬شركت تعاوني پره استان از ابتداي فصل صيد تا پانزدهم فروردين امسال ‪ ۹‬هزار و هشت تن انواع ماهي استخواني از درياي خزر صيد كردند. وي از افزايش ‪ ۳۰‬درصدي صيد نسبت به فصل قبل خبر داد و گفت: پنج هزار و ‪ ۸۷۶‬تن از انواع ماهيان صيد شده را ماهي سفيد تشكيل مي‌دهد. مدير كل شيلات مازندران رهاسازي باكيفيت خوب و استاندارد بچه‌ماهي سفيد در طول سه سال گذشته، انجام اصلاح و لايروبي رودخانه‌هاي مهم شيلاتي و شرايط مساعد جوي را به عنوان سه عامل مهم افزايش صيد عنوان كرد. (ادامه)
بارش شديد باران مردم گيلان را خانه‌نشين كرد
مردم استان گيلان كه از روز گذشته باخريد كاهو،ميوه و طبخ غذا و هماهنگي با اعضاي خانواده و فاميل خود را براي مراسم روز طبيعت آماده كرده بودند به دليل بارش شديد باران خانه‌نشين شده‌اند.(ادامه)
نمايشگاه ميراث سنتي روستا در بهشهر
نمايشگاه ميراث سنتي روستا در روستاي توريستي" آسيابسر" بهشهر افتتاح شد .(ادامه)
هشدارستاد حوادث مازندران به مسافران نوروزی
شمال نیو ز- رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان مازندران با بيان اين كه در تعطيلات نوروزي امسال شاهد هيچ گونه حوادث ناگواري نبوديم با توجه به نزديكي فرا رسيدن روز طبيعت "سيزده بدر" به مسافران نوروزي توصيه كرد مواظب جنگل‌ها و مواهب طبيعي باشند. (ادامه)
شنبه بازاركه به گفته سالخوردگان انزلي که قدمت‪ ۷۰ساله دارد،درمركز شهر انزلي و دركنار رودخانه شنبه‌ بازار روگا برپا مي‌شود.از ساعات نخستين روز شنبه فروشندگان كه از انزلي و روستاها و شهرهاي مختلف گيلان مي‌آيند، بساط خود... شنبه بازار انزلي نمايشگاه فرهنگ بومي براي مسافران نوروزي
شنبه بازاركه به گفته سالخوردگان انزلي که قدمت‪ ۷۰ساله دارد،درمركز شهر انزلي و دركنار رودخانه شنبه‌ بازار روگا برپا مي‌شود.از ساعات نخستين روز شنبه فروشندگان كه از انزلي و روستاها و شهرهاي مختلف گيلان مي‌آيند، بساط خود...(ادامه)
صیادان گیلانی صید رودخانه سپید رود شدند
در پي واژگون شدن يك قايق كوچك ماهيگيري در دهانه رودخانه سفيد رود ، 3 صياد غرق شدند.به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، 5 صياد براي صيد ماهي با يك قايق چوبي كوچك وارد رودخانه سفيد رود آستانه اشرفيه شدند (ادامه)
ترجمه: مونا مشهدي رجبي - ناديا زكالوند سال نو در ديگر كشورهاي جهان (بخوانيد)
ترجمه: مونا مشهدي رجبي - ناديا زكالوند(ادامه)
ماسوله،نمونه بارزي از زيستگاه تاريخي بشر(يادداشت)
(ادامه)
50 میلیارد ریال برای حوادث غیر مترقبه مازندران
مبلغ 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به مازندران در بخش حوادث غیر مترقبه جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام ، پیشگیری و بازسازی در سطح استان اختصاص یافت.(ادامه)
مشکل نمايشگاه‌بين‌المللي مازندران حل میشود
رييس سازمان بازرگاني مازندران با اشاره به نامشخص بودن وضعيت و تكليف نمايشگاه بين‌المللي استان گفت: به زودي در جلسه كارگروه توسعه و صنعت تكليف نمايشگاه بين‌المللي مازندران در قائمشهر مشخص مي‌شود.(ادامه)
بازارچه مرزي آستارا تعطيل شد
مديركل گمرك آستارا از تعطيلي بازارچه مرزي آستارا خبر داد.به گزارش شمال نیوز ،غلامرضا فاتحي افزود: بازارچه مشترك مرزي ايران و جمهوري آذربايجان واقع در كنار رودخانه مرزي آستاراچاي به دليل عدم همكاري كشور مقابل عملاً تعطيل شده است.(ادامه)
مصوبات هيات وزيران براي استان گيلان
در سومين روز از سفر رييس‌جمهور و هيات وزيران به استان گيلان پنج‌شنبه شب جلسه‌ي استاني هيات وزيران در محل استانداري گيلان در رشت به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور تشكيل شد و پس از حدود ‌٦ ساعت بحث و بررسي، بيش از ‌١٢٠ بند مصوبه براي تسريع در پيشرفت اين استان، رفع موانع و مشكلات و خدمت‌رساني بهتر به مردم آن به تصويب رسيد. به گزارش شمال نيوز،مهمترين مصوبات بيست و پنجمين جلسه‌ي استاني هيات وزيران به اين شرح است: (ادامه)
رييس آژانس فدرال حمل و نقل دريايي روسيه هدف از ديدار خود را شناسايي ظرفيتهاي اقتصادي بنادر ايران جهت سرمايه‌گذاري و يافتن راهكارهاي لازم براي رونق بيشتر فعاليت كريدور شمال - جنوب عنوان كرد... دیدار هيات عاليرتبه روسيه از تاسيسات بندري انزلي
رييس آژانس فدرال حمل و نقل دريايي روسيه هدف از ديدار خود را شناسايي ظرفيتهاي اقتصادي بنادر ايران جهت سرمايه‌گذاري و يافتن راهكارهاي لازم براي رونق بيشتر فعاليت كريدور شمال - جنوب عنوان كرد...(ادامه)
هشدار وقوع سيل در مازندران
ستاد حوادث و سوانح پيش بيني نشده مازندران درباره وقوع سيل هشدار داد .(ادامه)
معضلات زيست محيطي امروز، به‌ويژه مشكلات ناشي از پروژه‌هاي عمراني بيش از هر چيز ضرورت ارزيابي زيست محيطي قبل از اجراي هر فعاليت اجرايي وعمراني را خاطر نشان مي‌سازد. اين در حالي است كه به رغم ... رودخانه چالوس در آستانه نابودي
معضلات زيست محيطي امروز، به‌ويژه مشكلات ناشي از پروژه‌هاي عمراني بيش از هر چيز ضرورت ارزيابي زيست محيطي قبل از اجراي هر فعاليت اجرايي وعمراني را خاطر نشان مي‌سازد. اين در حالي است كه به رغم ...(ادامه)
مشكل آب ۵ شهر مازندران برطرف مى شود
مشكل آب رامسر، تنكابن، منطقه كلاردشت، رويان و نور در استان مازندران با تأمين اعتبار، حفر چاه و ساخت سد برطرف مى شود. (ادامه)
قاتلان راننده آژانس تنكابني، پس از يك هفته دستگير شدند
قاتلان راننده آژانسي كه چند روز قبل به طرز فجيعي به قتل رسيده و جسد وي در كنار رودخانه چشمه كيله كشف شده بود با تلاش ماموران دستگير شدند. به گزارش شمال نیوز سرهنگ حبشي فرمانده انتظامي شهرستان تنكابن در گفت و گو با خبرنگار سايت پليس گفت: ماموران آگاهي شهرستان تنکابن در پي كسب خبري مبني بر كشف جسد راننده آژانس تنكابني كه در كنار رودخانه "چشمه كيله" رها شده بود، باخبر و سريعاً وارد عمل شدند. (ادامه)
قطار درون شهرى در رشت راه اندازى مى شود
طرح راه اندازى قطار درون شهرى رشت مراحل اجرايى خود را سپرى مى كند. رضا ساغرى، شهردار رشت دراين باره گفت: طرح راه اندازى قطار سبك شهرى در خرداد امسال به تصويب تمامى اعضاى شوراى شهر رسيد و پس از آن يك گروه چينى و شركت مشاور براى اجرايى كردن طرح ، در رشت مستقر شدند. اين گروه حدود ۶ كيلومتر داخل شهر رشت را مطالعه و هزينه پيشنهادى براى اجراى آن را حدود ۳۰ميليارد تومان برآورد كردند. دراين ارتباط جلسه اى با گروه مشاوران شركت و دست اندركاران شهردارى در شوراى ترافيك استان برگزار و مصوبه شوراى ترافيك نيز اخذ شد. شهردار رشت، هم اكنون درآستانه گرفتن مشاور براى مطالعات راه اندازى قطار شهرى هستم و علاوه برآن صحبت هايى نيز درخصوص اخذ اعتبارات لازم از مجلس، با نمايندگان استان صورت گرفته كه اكنون در حال مذاكره با وزارت كشور هستيم كه مراحل نهايى را پيگيرى مى كنيم. وى تصريح كرد: هزينه راه اندازى قطار شهرى از قطار مترو ارزان تر است و با توجه به گرانى بيش از حد مترو، در وضع فعلى قطار سبك شهرى بهترين گزينه براى شهر رشت است و پيش بينى مى شود ، به ازاى هركيلومتر حدود يك تا ۱‎/۵ ميليارد تومان هزينه داشته باشد كه اين هزينه همراه با ساخت تأسيسات لازم، واگن و خريد لوكوموتيو است ضمن اين كه در مرحله نخست حدود ۵ تا ۱۰كيلومتر را براى راه اندازى قطار شهرى آماده مى كنيم. وى گفت: حاشيه رودخانه ها نيز مى تواند محل مناسبى براى تردد قطار شهرى باشد و اين امر باعث مى شود رودخانه ها نيز از حالت مخروبه اى كه در حال حاضر دارند به يك محيط زيست سبز با فضاى مناسب و توريستى تبديل شوند. شهردار رشت افزود: هر واگن قطار سبك شهرى ظرفيت ۲۵۰مسافر را دارد و داخل آن داراى سيستم هواى سرد و گرم كننده و مطبوع و از نظر مبلمان نيز كاملاً پيشرفته و مطابق با استانداردهاى اروپايى است. اين قطار كاملاً به سطح زمين نزديك است و با سرعت مناسب ۶۰تا ۷۰كيلومتر تردد مى كند و از نظر مصرف انرژى، از انرژى برق استفاده مى كند و كاملاً بى صدا و داراى ترمز و كلاچ استاندارد و مناسب است. بستر قطار شهرى ، قابل استفاده و تردد ساير تاكسى ها و اتوبوس هاى عمومى است و از آنجا كه اين قطار احتياج به ريل گذارى خاصى ندارد از بستر خيابان هاى قطارشهرى مى توان به راحتى استفاده كرد. (ادامه)
محمد قلي نژاد مازندران در عمق فراموشي(ديدگاه)
محمد قلي نژاد (ادامه)
دکتر غلامعلي رنجبر سفر احمدي نژاد و مطالبات مازندران (ديدگاه)
دکتر غلامعلي رنجبر (ادامه)
مرد بابلي از دست سارقان جان سالم به در برد
مرد 36 ساله بابلي در حالي از دست سارقان جان سالم به در برد كه 4 سارق مبلغ 47 ميليون ريال اين فرد را به سرقت بردند. به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، «ح- قاسمي» كه بزاز است در مورد چگونگي اين حادثه گفت: چند روز گذشته اين مبلغ پول را از بانك گرفتم، خواستم (ادامه)
مهندس شفقت استاندار مازندران كه در جمع سفراي خارجي مقيم تهران در دومين همايش تبيين سياست‌هاي دولت در صنعت گردشگري سخن مي‌گفت، افزود: ‌١٥ ميليون گردشگر داخلي و بيش از ‌١٥٠هزار گردشگري خارجي ... دفاع جانانه استاندار از صنعت گردشگري مازندران
مهندس شفقت استاندار مازندران كه در جمع سفراي خارجي مقيم تهران در دومين همايش تبيين سياست‌هاي دولت در صنعت گردشگري سخن مي‌گفت، افزود: ‌١٥ ميليون گردشگر داخلي و بيش از ‌١٥٠هزار گردشگري خارجي ...(ادامه)
مدير كل حفاظت محيط زيست استان مازندران در بازديد  از قله هاي 4800 و 4850 متري حفاظت شده علم كوه و تخت سليمان در منطقه كلاردشت با ابزار تأسف از تخريب غيرقابل جبران دامنه هاي آن ،خواستار توقف ... تخريب وسيع قله علم كوه غيرقابل جبران است
مدير كل حفاظت محيط زيست استان مازندران در بازديد از قله هاي 4800 و 4850 متري حفاظت شده علم كوه و تخت سليمان در منطقه كلاردشت با ابزار تأسف از تخريب غيرقابل جبران دامنه هاي آن ،خواستار توقف ...(ادامه)
مهاجرت كاكايي‌‏ها از سیبری به تنكابن
با سرد شدن هوا در مناطق سيبري, مهاجرت كاكايي‌‏ها به تنكابن آغاز شد. به گزارش شمال نیوز به نقل از ایلنا ،محتشم اميري رييس محيط زيست تنكابن گفت: كاكايي نوعي پرنده است كه در 5 نوع بنام‌‏هاي كاكايي‌‏هاي بزرگ(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.198 seconds.