.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسی پاسخگوی انبوه سؤالات و ابهامات است ؟
مازندران و مشکل مدیران ناشی ، آزمایشی ، سفارشی و خواهشی !
شمال نیوز: همه کسانی که در گود مدیریت حضور داشته و یا حتی از دور دستی بر آتش دارند می دانند که برنامه خواهی و رقابت بین نامزدهای یک کرسی، کیفیت انتصابات را بطور زائدالوصفی ارتقاء خواهد داد ...
مازندران و مشکل مدیران ناشی ، آزمایشی ، سفارشی و خواهشی !

شمال نیوز: کسی شک ندارد که امام علی(ع)  انطباق مطلق با حق و حقیقت داشته و تبلور تمام نمای حق بوده و بر همه کاملاً یقین است که "علی(ع) با حق است و حق با علی(ع) است"، اما همان امام همام می فرمایند: علی را با حق مقایسه کنید و نه حق را با علی! و این یعنی که مصداق ها باید با معیارها قیاس شوند، نه آنکه مقدمتاً و بر اساس سلیقه های فردی، مصداق ها را پیدا کنیم و بعد بخواهیم به هر قیمتی که شده، بر تنش لباس معیار بپوشانیم، زیرا نتیجه اش بر اساس یکی از خطبه های نهج البلاغه، می تواند ناخوشایند شود، یعنی در عمل، لباس معیار بر تن مصداق معیارشکن، یا گشاد باشد و یا بلند و یا اینکه هم بلند باشد و هم گشاد! که در هر حالت، نمی توانند مطلوب جلوه کنند و  متأسفانه تاریخ دور و معاصر ما، مشحون از اینگونه انتصابات هنجارشکن و ناعادلانه است و در بررسی و علت یابی این همه عقب افتادگی های تاریخی، فهم همین نکته کافی است!

جالب است بدانیم که برخلاف این تکلیف نمایی هایی که متأسفانه در ناتوان ها هم باب شده است، در فرهنگ و آموزه های دینی ما مؤکداً تأکید شده است که نه تنها اشغال کرسی های مسئولیت، گاهی بر ما تکلیف نیست، بلکه اگر پس از تحقیق و تفحص به این یقین برسیم که دیگری از ما در همان مسئولیت بهتر و تواناتر عمل می کند، قطعاً ادامه مسئولیت ما و تکیه ما به آن اریکه، حرام شرعی است!

علاوه بر خسران های تاریخی، داستان امروز مدیریت اجرایی جامعه ما از جمله در استان مازندران، در برخی موارد، تکرار همین اشتباهات تآسفبار تاریخی است که متأسفانه در هر یک از طیف های مدیریتی و جناح های سیاسی به وضوح قابل مشاهده است و در این رابطه استثناء بردار هم نیست!

خامی برخی مدیران را با جوانگرایی و پیری برخی دیگر را با تجربه گرایی توجیه کرده و بی مهارتی عده ای از آنها را با خوشنامی و متعهدبودن و نیز غیرمتعهد بودن عده ای دیگر را با نیاز جامعه به توانایی تخصصی آنها منطقی جلوه می دهند و تنها اتفاقی که پیوسته به ثبت می رسد، حفظ و یا افزایش فاصله ای است که ما با آرمانها و اهدافمان پیدا کرده ایم!

با اینکه در طول سی و پنجسال گذشته، مردم ما در بیش از سی و پنج انتخابات، با تغییر مداوم رویکردهای انتخاباتی خود و پشت خط گذاشتن نوبه ای و متناوب طیف ها، جبهه ها و جناح های سیاسی، پیام واضح خود را پیرامون گرایش و نیاز مشهودشان به مدیران متعهد و متخصص به فهم همه رسانده اند، باز هم شاهدیم که متأسفانه جناح های پیروز، عبرت نگرفته و باز هم در چرخه اِعمال سلیقه ها، معیارها را له کرده و مصداق های از قبل پیش بینی شده ستادی، جناحی، حزبی، فامیلی، رفاقتی، هم سازمانی، همزادگاهی و غیره را در اولویت قرار می دهند و داستان تلخ تقدم افراد را بر برنامه ها بطور مکرر شاهدیم!

یعنی اینکه ما آخر متوجه نشدیم که مثلاً تغییر و جابجایی مدیران دستگاههای اجرایی مازندران اعم از جهاد کشاورزی، جنگلها و منابع طبیعی، میراث فرهنگی و گردشگری، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاهها و دهها سازمان مهم، بر اساس کدام برنامه رسانه ای شده و نیز توانمندی سیستمی، انجام گرفته و اصطلاحاً قرار است که به واسطه این انتصابات جدید، چه اتفاقات جدیدی در این سازمانها بیافتند و در آن سوی انتصابات جدید نیز درک نکردیم که تثبیت مدیران  قبلی برخی از این سازمانها، باز هم بر اساس کدام توانایی و مهارت سیستمی و برنامه محور شکل گرفته است؟!

در هیچ کجای دنیا و در هیچ کشور پیشرفته ای دیده نشده و نمی شود که اول، افراد را منصوب کنند و بعد از آنها برنامه بخواهند و یا اگر فشار و اصرار و سماجت رسانه ها در میان نباشد، اصلاً هم برنامه نخواهند و با تحمل همین روزمره گی ها و فعالیت های شبیه ماشین امضاء و به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی "مدیریت از نوع کنترل از راه دور"، مدیریت سنتی، باری به هر جهت و سلیقه محور را استمرار بخشند!

در حالیکه مدیریت ها باید خلاقیت محور، توسعه محور، سیستماتیک، عملکرد محور، ارزش محور و جدّی باشند، ضمن احترام به مدیران توانمند و کارآمد، متأسفانه برخی از مدیریت های جامعه ما و مشخصاً استان ما، مصاحبه محور، سخنرانی محور، جلسه محور، طنزمحور، توجیه محور، توصیه محور، نسیه محور، حواله محور، شلوغ کردنی و نیز از مصادیق بارز فرافکنی و دلیل تراشی اند و بطور نمونه در اتفاقات کوچکی مثل بحران اخیر سیل زدگی و آب گرفتگی در شهرهای مازندران باز هم این نوع مدیریت، بازتاب رسانه ای پیدا کرد و دیدیم که چگونه مدیران اجرایی جامعه ما چگونه همدیگر را میهمان اتهامات و زیر سؤال بردنهای هم می نمودند و شک نکنید که در همین چند روز آینده نیز اینگونه مصاحبه ها و پناهجویی های رسانه ای برخی مدیران در قضایایی مثل غرق شدن مسافران در دریا و مسائل حادّ فرهنگی و غیره باز هم ملاحظه خواهد شد!

همه کسانی که در گود مدیریت حضور داشته و یا حتی از دور دستی بر آتش دارند می دانند که برنامه خواهی و رقابت بین نامزدهای یک کرسی، کیفیت انتصابات را بطور زائدالوصفی ارتقاء خواهد داد و از طرفی این برنامه ها بخاطر اینکه عصاره مشاوره ها و نظرخواهی از کارشناسان و با تجربه ها هستند، طبعاً شناسنامه و آئین نامه های کاری مدیران برتر و برگزیده تلقی شده و تا آخر می دانند که برای چه آمدند و می خواهند به کجا بروند!؟

و البته تأکید می شود که متهم کردن منتقدانی امثال حقیر به اینکه در 8 سال گذشته، سکوت کرده ایم نیز دروغی آشکار است، چرا که همه کسانی که سایت ها و مطبوعات را پیگیری می کنند، می دانند و شهادت می دهند که ما هفته ای را بدون انتقادات سازنده پشت سر نمی گذاشتیم و در این رابطه دوستان خود را هم استثناء نکرده و نمی کنیم و از این رو بطور پیوسته شاهد و شاید هم قربانی گله گذاری ها، قهر ها و آشتی های دوستانمان، هم در کابینه های قبلی و هم در کابینه فعلی بوده و هستیم!

اصحاب رسانه با تلخی نگاهها، تندی واژه ها، تغییر رفتارها، تعطیلی دعوت ها، تشدید گله ها و حتی تکثیر شکایت های قضایی مدیران کم طاقت، مأنوس اند و ضمن اینکه دست خادمان دلسوز و توانای مردم و جامعه را می بوسند، اما به عنوان فعالان رسانه ای، نمی توانند بخاطر تنفر و انزجار و یا تشکر و امتنان اهالی قدرت، چشمان خویش را به روی واقعیتها بسته و زبان خود را پلمپ کرده و رسالت اجتماعی و دینی خود را نادیده بگیرند!

از این رو لازم می دانیم به اصحاب مدیریت استان متذکر شویم که با توقف تغییرات سنتی و فردمحور، پروژه تغییرات هوشمند، سیستماتیک و برنامه محور را راه اندازی نموده و دود آتش این همه جابجایی بی فایده را که فقط به چشم مردم می رود، به سود مضاعفی مبدل کنیم که از قِبَل آن جامعه، فواید تغییر را حس کرده و مثلاً مشکل بیکاری جوانان و یا گرانی کاذب کالاها و خدمات کاهش یابد!

به هر حال باید بپذیریم که مشکلات مازندران و مازندرانی ها با مدیران ناشی، سفارشی، چالشی، خواهشی، آزمایشی و آموزشی حل نشده و ما با این همه پتانسیل مدیریتی که در سطح ملی درخشیده اند، نباید با این فقر توانایی و عملکرد مواجه بوده و در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، نتوانیم گامهای اساسی برداشته و تحقق این شعار سالانه را به تأخیر اندازیم!

در پایان از مسئولین کشوری و بخصوص از مدیران ارشد استان انتظار می رود که به هر شکل ممکن تلاش کنند تا ضمن پرهیز از دادن وعده های بی برنامه و توخالی، دغدغه فرهیختگان جامعه را در زمینه بکارگیری و انتصاب مدیران توانمند و دارای رویکرد سیستمی، رفع کرده و پاسخگوی این همه سؤالات و ابهاماتی باشند که چپ و راست در رسانه ها مطرح شده و برای افکار عمومی ذهنیت سازی می کنند.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ع. ق 19 خرداد 1393
جهان سوم جاییست که درآمد دعانویسی از برنامه نویسی بیشتراست!
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 19 خرداد 1393
موافقم
نا شناس 19 خرداد 1393
ع.ق ؛کامنتت بی نظیر بود.
نا شناس 18 خرداد 1393
نمیدونم جمله از خودت بوده یا نه ولی واقعا عالی بود
موفق باشید
نا شناس 19 خرداد 1393
آقا يكي بياد به اين بنده خدا هم ي پستي بده تا دست از اين انتقادات برداره ديگه...
نا شناس 19 خرداد 1393
ای بابا این آقایون نمی دونم تا الان کجا بودن در دوره احمدی نژاد هیچ کدوم حرف زن نبودن الان چرا همه دلسوز شدن؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
افرادی در دوره احمدی نژاد پست گرفتن و هنوز هستن که دست چپ و راست خودشو بلد نیستن
پاسخ ها به این نظر
عباد 19 خرداد 1393
آقای ناشناس آیا اشتباه دولت قبل توجیهی برای دولت فعلی در استمرار خطاست؟؟؟ پس فرق این دولت با گذشته چیست؟ آقای رنجبر راست میگوید الآن مدیرانی آمدند که واقعا ضعیف و ناکارآمد هستند چرا فرافکنی میکنید دودش بچشم مردم میره برادر!!!
nazar 19 خرداد 1393
جناب آقاي رنجبر استاد محترم دانشگاه هرچه شما وامثال شما در رابطه با مشكلات نقد كنيد همان داستان گوش اگر گوش ......واين حرفها براي مديران نا اهل به شكرانه وجود بعضي ازتاثير گذاران كه فعلاٌمسائل مادي چمشان را كور كرده جايي ندارد همه مي دانند وميبينند كه چگونه با آمدن باران سيل داريم وبا آمدن خورشيد آب در لوله آب شرب مان نيست اگر سكوت است فقط بخاطر نظام وارزشهاي آن است و گرنه در طول دو دهه آخر هم مسئولين اجرايي چپ و هم مسئولين اجرايي راست كاري رابراي استان انجام ندادند نه درزمينه اشتغال ونه درزمينه رشد اقتصادي وكشاورزي و فرورده هاي آن و.....وخلاصه اينكه با اين عملكرد خودشان وآمارهاي غلط ، دستشان در آتش بر افروخته خودشان خواهد سوخت بمصداق آيه شريفه من هيچ قومي را تغيير نخواهم داد مگر .....
سیاوش 19 خرداد 1393
سلام.جناب استاد رنجبر فقط میتونم عرض کنم که خداعاقبت مارا بخیر کنه وکشور ایران
نا شناس 19 خرداد 1393
بله .بخشدار رودپي شمالي جناب سيروس كرامتي هم مدير قوي بود ولي قوي تر اومد باتجربه بيشتر حضور دربدنه فرمانداري
ساروی 19 خرداد 1393
جناب رنجبر به خوبی اشاره داشتند ما مازندرانی ها بجه های شهرمان را قبول نداریم و دست به تخریب مدیران شایسته میزنیم و یک مدیر سیاسی و ناشی را بکار میگماریم که ادبیات مدیریت را نمیداند چه برسد به مدیربودن ، تا اینکه همین مدیر معزول که هم استانی ما هم است در پایتخت و استانهای دیگر مدیر میشوند و مدیر لایقی هم میشوند ! راستی هیچ موقع به این فکر کردید چرا ما مازندرانی ها مخصوصا ساروی ها چشم رشد فرزندان دیار خود را نداریم !!!؟
محمد 19 خرداد 1393
با تشکر از جناب رنجبر و سایت شما از اینکه لااقل برای تبادل دیدگاه های افرادی که در شبکه های مجازی فرصت بروز درد دل های از جنس دلسوزی نسبت به جامعه و روند امور رهبری در نهادهای دولتی را دارند. یکی از علتهای ناکار آمدی سازمانهای دولتی . عدم شفافیت در اجرای وظایف سازمانی و عدم نظارت دستگاه های نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی نسبت به این دستگاه ها امی باشد. که آن هم به جهت نداشتن صلاحیت حرفه ای لازم از سوی متولیان نظارت می باشد. بعنوان مثال در خصوص وظایف آموزش و پرورش ابزار اندازه گیری و سنجش لازم در خصوص عملکرد آن وجود ندارد . و گزارس مستدل علمی تاکنون هیچ مدیری به مردم ارائه نکرد مگر به فرمایش شما سخنرانی و گرفتن ژستهای مدیریتی. ،بنابر این هرکس بخود اجازه می دهد خود را نامزد مسئولیت در این نهاد مقدس کرده با توجه به عدم شفافیت در ارزیابی عملکرد ،مدیر ان در بازده زمانی 4 ساله بدون هیچکونه قضاوتی وفقط مدیر قبلی عزل و مدیر جدید آن هم بدون برنامه جایگزین قبلی می شود آن هم نه بخاطر صلاحیت حرفه ای به سبب نزدیکی به اهره های قدرت و سیاست.و این سیر همچنان ادامه می یابد و کسانی از این آب گل آلود ماهی میگیرند که فقط به منافع شخصی خود می پردازند. نمونه آن استخدام بدون ضابطه در آموزش و پرورش در دولبت کذشته و به بیراهه بردن اهداف آموزش و پرورش در آن دولت بود . اگر روشنفکرانی همانند شما دوست عزیز که بخاطر دارم در خصوص مسائل آموزش و پرورش در گذشته نیز تذکر داده بودید، نبود اوضاع از این هم بدتر می شد.انشا ا.. با عدم طرفداری رسانه ها از مدیران نا کارآمذ در هر دوره اوجگیری جناحهای سیاسی کشور . بکوشیم مدافع حقوق جامعه و مردم عزیزمان با کمک رسانه های مستقل باشیم.
سید ساری 19 خرداد 1393
جناب استادرنجبرکه من خیلی هم دوستش دارم مطالبی رانوشتندکه کاملاًبا معیارهای دینی به خصوص مذهب شیعه تطابق دارد.اگربه این نکته همه ی جناح های سیاسی پی ببرند؛مدیری که سُکان خدمت به مردم رادردست میگیردهم خادم مردم وهم از بیت المال برایش هزینه شده تابه اینجارسیده است دیگردلیلی وجودنداردکه باتمامی تجربه های ارزشمندی که داردتعویض و یاجابه جا شود.لذاای کاش منشوری؛قانونی،بخشنامه ای دراین کشوربیایدکه عزل ونصب مدیران درتمامی جناحهای حاکم براساس معیاروضوابط خاصی باشد.
سعید 19 خرداد 1393
جناب رنجببر از رفتار شما تعجب می کنم شما که اینقدر خوب روضه می خوانی چطور زمانی که شجاعی هر چه فامیل در کیاسر داشت و اعضای ستادش را منصب داد خواب تشریف داشتید نگویید خبر نداشتید که کسی باور نمی کند که اگر چنین باشد وای به حال سربازی چون تو!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 19 خرداد 1393
مازندران بايد همين باشه اگر نباشه مورد تعجبه
چون هركي هركيه
سياست ماكياولي
نا شناس 19 خرداد 1393
آقای رنجبر عزیز من کاملا با شما موافقم اما چه کار از دست مردم بر میاد هرچه بدبختی می کشیم از این مدیران ضعیف و متظاهرمی کشیم
نا شناس 19 خرداد 1393
استاد رنجبر عزیز.
بنده مدافق مقاله حضرتعالی هستم.
وقتی خود مدیر ارشد استان با رابطه وجناح برسرکارآمد ونه ... چه انتظاری داریم که ایشان بتوانند امثال آقای اسد که عدم توانایی ایشان محرز میباشد وهیچ استانی ایشان را قبول نمیکندوازهمه مهمتر مدیر احمدی نژاد وآقای مشایی هست را بتواند عوض کند؟؟؟؟؟؟؟؟آقای رمدانی خواهشا این پیام رو درج کن.
رضا 19 خرداد 1393
مدیریت استان متاسفانه لیاقت و صلاحیت را مقدم سلایق و جاح بازی ها قرار داده و متاسفانه رئیس امنیتی استان انسانی خنثی و ازد خود هیچ اختیاری ندارد
س-ف 19 خرداد 1393
در ایران ما یه تعدادی مدیر هستند که انگاری مدیر زاده شدند و تو پستهای مختلف میچرخند استاندار تو استانهای مختلف فرماندار همینطور مدیران ارشد هم همبنطور عدم پیشرفت متعارف نشانه ناکارآمدی این مدیرانه جالب اینکه نفر ات جدید هم جایی ندارن یا اصلا دنبال نفر جدید نمیچرخیم
اگر میخواهیم پیشرفت کنیم باید به دنبال مدیران لایق بگردیم ازشون خواهش کنیم بیان کار کنن
از رئیس جمهور آرژانتین یاد بگیریم که خودشو در سطح مربی والیبال کرد و ازش خواهش کرد
نا شناس 18 خرداد 1393
جناب آقای رنجبر
ضمن عرض سلام و با آرزوی توفیق روزافزونتان
گهگاه مطالبتان را در همین سایت دنبال و مطالعه می کنم.اینکه فرمودید در دولت قببل هم منتقد بودید البته خیلی هم اینطور که فرمودید نبود.شاید در انتهای دولت دهم که متوجه شدید آن دولت با اقبال عمومی روبرو نیست بعضاً مطالبی را به نگارش در آورده بودید لیکن موضوع حداقل از یکسال پس از روی کار آمدن دولت نهم تا اواخر دولت دهم مصداق نداشته است. اما در مجموع حقیر از نکاتی که گوشزد می فرمایید و متانت و رعایت اداب نگارش حضرتعالی کمال بهره و استفاده را برده و می برم و از این بابت سپاسگزارتان هم هستم.
نکته دیگر آنکه شما یفرمایید این برادر عزیزی که حدود یکهفته قبل جابجا شد و در طول یکسال پس از روی کار آمدن دولت یازدهم هم فرصت ارائه توانمندیهایش را نیز داشت و مسئولیت جنگل های استان هم با ایشان بود آیا الحق و والانصاف و خداوکیلی مدیر توانمندی بود؟ یا صرفاً به جنبه های نمایشی امور می پرداخت و همه ی اعمال و رفتارش را حماسی جلوه می داد؟ مصداق و استناد حقیر به بروز همین دو سه حادثه سیل در استان می باشد که به زعم من عمده علت آن بی تدبیری مدیران حوزه جنگل و کشاورزی و ... بوده است.( تخریب جنگل ها و به غارت بردن و فروش درختان جنگلی با حمایت مدیران مرتبط) اصلاً از همکاران اداریش بپرسیدو ببینید و بررسی فرمایید که چه بر سر روستاییان و کشاورزان و دامداران مناطق مختلف استان آورده است. فقط یکبار که شده به خود زحمت دهید و به سراغ دامداران و کشاورزان منطقه رفته و از آنان سوال فرمایید و پرس و جو کنید.
یا در خصوص میراث فرهنگی و گردشگری، آیا واقعاً ضرورت تغییر و تحول و جاری شدن خون در رگهای پیکر بیجان گردشگری در استان احساس نمی شد؟
یا در حوزه کشاورزی که به بعضی از موارد آن در بالا اشاره شد.
البته حقیر با نظر جنابعالی در حوزه آموزش و پرورش هم عقیده ام و مدیر قبلی را فردی مدبر و کاردان می دانم.
به هر روی همچنان مانند یک دانشجو از نوشتار جنابعالی استفاده خواهم کرد.
با آرزوی توفیق روزافزونتان
دودانگه ساری 18 خرداد 1393
باتشکر ازدکتررنجبر از آسیب شناسی مذکور. حقیقت تلخ است مخصوصا برای کسانی که ظرفیت پایینی دارند . بیماری بایددرمان شود اگر پزشک قبلی نتوانست باید گفت این بیماری چرادرزمان قبل درمان نشدوحالا بیمار باید بمیرد ؟پس نقش پزشک جدیدچیست؟ متاسفانه عدم حمایت ازجوانان ساروی دردستگاههای اجرایی باعث شده است که شهری که ماندگارترین تاریخ وفرهنگ رادرشمال دارداینگونه مظلوم بماند تا جاییکه مدیریت ارشد استان به کسانی رسیده که کارنامه قابل قبولی نداشته وبرای مازندران کاری نتوانستند انجام دهندودردستگاههای اجرایی استان ساروی زدایی راه انداختند . کجایی مرحوم کردان که ازسایه ات هم هراس داشتند
احمد 19 خرداد 1393
حاج صادق سلام، تنزل شان مديريت در جامعه كنوني ما بقدري واضح و مبرهن است كه انكار اين حقيقت تلخ ديگر امكان پذير نيست،اين شرايط وهم آلود، مشي كسب منصب را به افراد بي بضاعت در عرصه مديريت آموخته است كه با رايزني و لابي به راحتي ميتوان بر اين كرسي ها تكيه زد. البته احساس تكليف حضرات رو نيز مد نظر داشته باشيد. اع
نا شناس 20 خرداد 1393
برادر عزيزى كه تحمل انتقاد استادانه و واقع بينانه أقاى رنجبر راندارد بفرمايد بگويد چه تحولى در استان اتفاق افتاد استاندارى كه نمى تواند دو جمله درست بگويد يكى از معاونينش كه بدون هيچ تجربه بعد از هشت سال بازنشتگى از يك سازمان ديگر نه مدير است ونه مدبر بر جايي تكيه زده جايش نيست فقط به خاطر مبلغى كه برادرش در انتخابات هزينه كرده چون خودش ناكام ماند برادرش را به استاندارى أوردن چه دردى است گه مازندران دچار شده ودرمان نمى شودأقاي رنجبر همچنان به انتقادات استادانه ات ادامه بده شايد نمايندگان از خواب بيدار شوند وبه فكر مديران قوى بيافتند مخصوصأ مديريت ارشد استان هراسى به دل راه نده
نا شناس 20 خرداد 1393
در مازندران بايد در بعضي از پست ها افراد غير بومي مديريت كنند تا به پيشرفت برسيم
درست مثل سرمربيگري تيم ملي ،اگر ما مربي داخلي را براي سرمبي تيم ملي انتخاب كنيم فرداي آن روز تمام هجمه ها وانتقادات بسوي ايشان شليك مي شود بنده خدا نمي داند برنامه اي براي تيم داشته باشد يا جوابي براي اين انتقادات
وقتي كه مربي خارجي سرمربي تيم ملي مي شود اگرچه هم خيلي ضعيف باشد تمام امكانات را در اختيار ش قرارا مي دهيم اعم از بهترين تفريحات و رفاهيات و منابع ،با دستمزد بالا كه دستمزد 10 نفر از مربي هاي داخلي هم مي باشد
تا اين تفكر در مازندران وجود دارد كس نمي تواند كاري بكند
مجمد 20 خرداد 1393
جناب آقای رمدانی درخصوص تایید نوشته اقای رنجبر مطالبی از اینجانب برایتان ارسال متاسفانه نمایش داده نشد. مشکوکم
نا شناس 19 خرداد 1393
آقای عزیز تازه این دولت 10 ماهه که سر کار اومده , اجازه بده ی مدت کار کنن بعد اینطور با شورو احساس مقاله بنویس..
نا شناس 20 خرداد 1393
شمال نیوز ترسو
نا شناس 20 خرداد 1393
تا بوده چنین بوده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.