.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
میزان تغییر آرای لاریجانی، ابوترابی‌فرد و باهنر نسبت به سال قبل
 میزان تغییر آرای لاریجانی، ابوترابی‌فرد و باهنر نسبت به سال قبل

شمال نیوز: مقایسه آماری آرای اعضای اصلی هیئت رئیسه نشان می‌دهد که نمایندگان در مجموع از عملکرد رئیس و دو نائب وی رضایت دارند، اما این میزان اقبال، نسبت به دوره قبل با کاهش نسبی مواجه شده است.


به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  در حالی به انتخاب هیئت رئیسه مجلس اختصاص داشت که علی لاریجانی توانست با کسب 187 رأی از مجموع 264 رأی اخذشده (معادل 70.33 درصد آرا)، صندلی ریاست بهارستان را برای سومین سال متوالی در مجلس نهم، به نام خود نگاه دارد.

این در حالی است که لاریجانی سال گذشته توانسته بود نظر 213 رأی از 252 رأی ماخوذه (معادل 84.5 درصد آرا) را از آن خود کند و از این حیث، با کاهش حدوداً 14درصدی آرای خود روبه‌رو شد.

همچنین بر اساس رأی نمایندگان مجلس، محمدحسن ابوترابی‌فرد با 203 رأی از 270 رأی ماخوذه (75.18 درصد آرای مأخوذه) و محمدرضا باهنر با 144 رأی از مجموع 270 رأی مأخوذه (53.33 درصد آرای مأخوذه) به‌عنوان نواب رئیس مجلس در سال سوم انتخاب شدند و بر همین اساس، کرسی نایب‌رئیسی مجلس شورای اسلامی در سال سوم نیز بدون تغییر ماند.

الیاس نادران در این دوره، با کسب 134 رأی (معادل 49.6 درصد آرای مأخوذه)، رقیبی جدی برای محمدرضا باهنر محسوب شد.

در این میان موقعیت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد از ثبات بیشتری برخوردار بود و تنها با یک درصد کاهش آرا، توانست 75 درصد آرا را از آن خود کند. وی سال گذشته توانسته بود با 196 رأی از مجموع 257 رأی ماخوذه، رضایت 76.2 درصد نمایندگان مشارکت کننده در رأی‌گیری را جلب کند. البته تعداد آرای وی در این دوره، 6 رأی بیشتر بود، اما با توجه به تعداد آرای مأخوذه با کاهش یک‌درصدی همراه بود.

محمدرضا باهنر نیز در این دوره با کاهش 11 درصدی رأی خود مواجه شد و در حالی موفق به کسب 53 درصد آرای مأخوذه شد که سال گذشته با کسب 167 رأی از مجموع 257 رأی ماخوذه، 64 درصد رأی مأخوذه نمایندگان ملت را برای جایگاه هیئت رئیسه مجلس از آن خود کرده بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.