.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل حفظ آثار مازندران:
حاج بصیر فرزند راستین عاشورا بود!

 شمال نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: شهید بصیر در روز عاشورا متولد شد و فرزند راستین عاشورا بود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی در مراسم یادبود بیست‌ و هفتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین بصیر اظهار داشت: شهید بصیر در روز عاشورا متولد شد و فرزند راستین عاشورا بود.

وی با اشاره به عظمت روحی شخصیت سردار شهید بصیر بیان داشت: این شهید بزرگ بسیار تشنه ولایت الله بود.

ملکی بیان کرد: حاج بصیر با بصیرت از سر احساس تکلیف برای ترویج معارف والای اسلامی روزگاری را در دیار افغانستان گذراند.

ملکی با بیان این که حاج حسین بصیر از دامان پاک خانواده‌ای بزرگ پرورش یافت، اذعان داشت: تا آنجا که در کارگاه آهنگری کسب روزی حلال می‌کرد.

وی خطاب به جوانان و نوجوانان امروز جامعه اظهار داشت: از سرمشق‌ها و الگوهای بزرگانی همچون شهید بصیر مشق فداکاری، عشق، ایثار، محبت و دلاوری بیاموزید و با مطالعه وصیت‌نامه شهدا در آن تدبر کنید.

این مسئول با قرائت بخش کوتاهی از کتاب «سردار خوبان» خواستار مطالعه این کتاب شد و گفت: به زیارت قبور شهدا بروید و شهیدان را فراموش نکنید زیرا ما به شهدا محتاجیم.

مدیرعامل صنعت شهید بصیر مازندران نیز در این مراسم با تبیین حیات طیبه این شهید بزرگوار در مقاطع مختلف زندگی، به بیان دلاوری‌های سردار شهید بصیر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پرداخت.

حمید دیانی از نقش سرداران و رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا در هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و افزود: سردار شهید بصیر به دلیل رشادت‌های مثال‌زدنی و هدایتگری‌های خود از جایگاه والایی در میان رزمندگان و مجاهدان مازندرانی برخوردار بوده و اکنون نیز از شهدای شاخص مازندران به شمار می‌آید.

حاج حسین بصیر در دوم اردیبهشت 1366 در شب عملیات کربلای 10 بر فراز ارتفاعات ماووت بر اثر اصابت خمپاره در سن 45 سالگی بعد از هفت سال حضور مستمر در جبهه‌های نبرد به شهادت رسید.

پیکر شهید بصیر همان ‌روزها در میان انبوه جمعیت سوگوار تشییع شده و در گلزار شهدای فریدونکنار به خاک سپرده شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : شهید حاج بصیر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.487 seconds.